Şimdi Ara

ACİL: Kodak V1273 model makinam bozuldu, Servis Z915 ile değiştirmeyi önerdi, kabul etmedim!!!

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
2.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Kodak V1273 model makinam arızalandı ve servise gönderdim.
    1 aya yakın bir süre (27 gün) ses seda çıkmadı, ardından Z915 model ile değişim önerdiler.

    Arızalanmış olan ürünümün aşağıda sayacağım ve benim bu ürünü tercih etme sebebim olan şu 5 özelliğinin hiçbiri önerilen Z915 üründe yok, yani daha düşük özellikte:



    - 12 MP

    - Schneider Lens

    - HD Video Çekimi (1280 x 720)

    - 3 inç LCD Ekran

    - ISO: 6400



    Önerilen Z915 modelde ise bu özelliklerin hiçbiri yok:

    - 10 MP

    - Kodak Retinar Lens

    - Video Çekimi (640 x 480)

    - 2,5 inç LCD Ekran

    - ISO: 1600



    Bu yüzden bu önerilem ürün hiç de adil görünmüyor.


    Oysaki,
    Z980 modelde bu 5 özellik aynı olmakla birlikte,

    Z950 modelde ise, ISO: 3200 olup, bu olumsuzluğuna rağmen, diğer 4 özellik mevcut.


    Size sorum, böyle durumlarda, arızalan ürün ellerinde yok ise, daha iyi veya en azından onunla aynı özelliklere sahip ürün vermeleri gerekmez mi?

    Z980 modelin bu saydığım özellikleri benim ürünümle aynı olmakla birlikte diğer özellikleri daha iyi olduğundan (örneğin zoom: 24x, 5x, toplam 120x), fiyatı 2 katı kadar.

    Ben bir itiraz emaili gönderdim ve önerilen ürünün minimum gereksinimlerimi karşılamadığını ve Z980 ile değiştirilmesini istediğimi belirttim.

    1-2 gün içinde bana döndeceklerini bildirdiler ve bu gün ikinci gün.

    Muhtemelen Z980'i vermeyi kabul etmeyeceklerdir ama dediğim gibi saydığım 5 özellik benim makinayı alma sebebimdi ve şu anda bu özellikler birebir olarak sadece benim bozulan ve Z980 modelde mevcut.

    Sizce nasıl sonuçlanır?

    Ne yapmalıyım?

    Fiyat farkı isteyebilirler mi?

    Düşüncelerinizi bekliyorum.

    Şimdiden teşekkürler.







  • Mecburlar,kabul etme,bunda benim istediğim hiçbir özellik yok die diretirsen onlarda farklı alternatif sunacaklardır.Yada sen onlara bir model belirt,piyasada mevcut olsun."Bundan aşağısı kesmez"diyebil.
  • Evet, kabul etmedim zaten.
    Ama dediğim gibi aynı özelliklere ve ek özelliklere sahip tek ürün var: Z980
    Bu da benim makinamın 2 katı fiyatta.

    Yine de direteceğim elbette.

    Böyle durumlarda fiyat emsaline değil de özellik emsaline bakmak gerekir değil mi?

    Tek kafamı kurcalayan, bu bahsettiğim Z980 modelin diğer özelliklerinin de daha iyi olması. Ama başka alternatifleri yok.
  • Bence de itiraz edin, gerekirse hakem heyetine gidin mutlaka eşdeğer bir ürün vermek zorundalar.
  • Schneider Lens ve hd video çekimi dışındaki özellikler önemli sayılmaz. bence bu iki özelliği barındıran bir kodakla değişim yapabilirsiniz.
  • bencede kabul etme..chip dergisindeki eleman kodak servisini övmüştü.arızalı modeli alıp yerine bir üst model verdiler diye iltifatlar ediyordu.. bak işte.. işlerine gelmeyince hepsi aynılar.. kabul etme .. dediğin gibi önerilen ürün seninkinden iyi gözükmüyor..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olağan_şüpheli -- 1 Ekim 2009; 1:32:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: albati

    Bence de itiraz edin, gerekirse hakem heyetine gidin mutlaka eşdeğer bir ürün vermek zorundalar.


    İtiraz ettim.
    Eşdeğer bir ürün derken fiyatı benimkinin 2 katı olsa dahi mi?
    Yani eşdeğerlik kavramı fiyat olarak öne sürülebilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yilmazekici -- 1 Ekim 2009; 10:10:12 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Schneider Lens ve hd video çekimi dışındaki özellikler önemli sayılmaz. bence bu iki özelliği barındıran bir kodakla değişim yapabilirsiniz.


    10 MP ile 12 MP çok farketmez diyorsunuz yani?

    ISO 6400 ise sadece 3 MP fotolarda devreye giriyormuş zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: popeye85

    bencede kabul etme..chip dergisindeki eleman kodak servisini övmüştü.arızalı modeli alıp yerine bir üst model verdiler diye iltifatlar ediyordu.. bak işte.. işlerine gelmeyince hepsi aynılar.. kabul etme .. dediğin gibi önerilen ürün seninkinden iyi gözükmüyor..


    Üst model şöyle dursun, eşdeğerini bile önermediler, ilk mesajımda belirttiğim üzere, çok daha düşük özellikli bir makina önerdiler.
    Cep telefonuma bir mesaj geldi, bunu belirten.
    İtiraz için çağrı merkezlerini aradım.
    Türkçeyi zor konuşan (Sanırım Libya'da bir çağrı merkezi) kişilerin, teknik konulardan anlamayarak, yardım etmeye uğraştıkları bir uluslararası telefon numarasını aramam gerekti.
    Ne evde ne de işte uluslararası görüşme açık olmadığı için zorlandım ama nihayetinde arkadaşımın işyerinden arayıp, itirazımı bildirdim.

    Tam 1 Eylül'de ellerinde oldu arızalı ürünüm.
    30 iş günü içinde değişim veya onarım yapmak zorunda olduklarının bilinci ile sonuna kadar bekletecekler, 1-2 hafta daha sürer cevap gelmesi dedi çünkü çağrı merkezindeki yardımcı olmak için didinen ama Türkiye'den bir türlü ona bu konuda cevap verilmediği için bana yardımcı olamayan eleman...

    30 iş günü 14 Ekimde doluyor. Son gün bana bir öneride daha bulunacaklardır. Belki yine kabul edilemez bir öneri olacaktır. Yine itiraz edeceğim elbette.
    Bu durumda ek süre kazanacaklardır.

    Ulaşılabilecek tek telefon var ve bu da dediğim gibi Türkçeyi düzgün konuşamayan ama iyi niyetli yutdışından hizmet vermeye başlayan yabancı kişilerden oluşan bir çağrı merkezi.

    Onlar da Türkiye'deki yetkili kişilerden cevap alamıyorlar.
    Dün bana dediği şuydu: Bayram sonrası yoğunluk yüzünden cevaplar geç geliyor. 1-2 hafta sürer, itirazınıza gelecek cevap...

    Chip dergisindeki eleman şanslıymış anlaşılan.

    Benim durumu görse aynı mı düşünür acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmazekici


    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Schneider Lens ve hd video çekimi dışındaki özellikler önemli sayılmaz. bence bu iki özelliği barındıran bir kodakla değişim yapabilirsiniz.


    10 MP ile 12 MP çok farketmez diyorsunuz yani?

    ISO 6400 ise sadece 3 MP fotolarda devreye giriyormuş zaten.


    Lens sayesinde fotoğraflarda netlik, hd özelliği sayesinde iyi sayılabilecek kaitede video alabilirsiniz.
    bu tarz makinelerde mp ve iso satış stratejisinden başka birşey değildir.
    bu makinelerde mp ne kadar azsa o kadar iyi olur. iso konusunda ise, 250 nin üstünde çekilmiş fotoğraflara bakamazsınız bile.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_
    Lens sayesinde fotoğraflarda netlik, hd özelliği sayesinde iyi sayılabilecek kaitede video alabilirsiniz.
    bu tarz makinelerde mp ve iso satış stratejisinden başka birşey değildir.
    bu makinelerde mp ne kadar azsa o kadar iyi olur. iso konusunda ise, 250 nin üstünde çekilmiş fotoğraflara bakamazsınız bile.


    Anladım.
    Bilgiler için teşekkürler.

    Sizce sık sık arayıp, rahatsız mı edeyim servisi?
    Yoksa bekleyip, ne önereceklerini mi bekleyiyim?
    :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yilmazekici

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_
    Lens sayesinde fotoğraflarda netlik, hd özelliği sayesinde iyi sayılabilecek kaitede video alabilirsiniz.
    bu tarz makinelerde mp ve iso satış stratejisinden başka birşey değildir.
    bu makinelerde mp ne kadar azsa o kadar iyi olur. iso konusunda ise, 250 nin üstünde çekilmiş fotoğraflara bakamazsınız bile.


    Anladım.
    Bilgiler için teşekkürler.

    Sizce sık sık arayıp, rahatsız mı edeyim servisi?
    Yoksa bekleyip, ne önereceklerini mi bekleyiyim?
    :)

    dostum arasıra ara... hemde trip yap.. yaz siz ne biçim adamlarsınız.. kac gün oldu .. ya makinemi verin ya paramı.. ayıp denen bişiler var... de.. tripler at.. yoksa ağırdan ağırdan alırılar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: popeye85
    dostum arasıra ara... hemde trip yap.. yaz siz ne biçim adamlarsınız.. kac gün oldu .. ya makinemi verin ya paramı.. ayıp denen bişiler var... de.. tripler at.. yoksa ağırdan ağırdan alırılar..


    Az önce aradılar.
    Kabul edersem alt modeli (Z915) göndereceklermiş, yok eğer kabul etmezsem tamir bile etmeden bozuk şekilde makinamı iade edeceklermiş.

    Var mı böyle bir şey ya?

    Ve çağrı merkezi bizim yapacağımız bir şey yok.
    Datapro'nun telefonu da yok.
    İsterseniz gidip yüzyüze görüşün diyor.

    Ne yapmalıyım?
  • 5-6 ay önce satın aldığım ama arızalanan Kodak V1273 model makinamı önerdikleri daha alt modeli (Z915) kabul etmediğim için tamir etmeden aynen iade etme hakları var mı?

    Önerdikleri modelin özelliklerinin neredeyse tümü daha düşük ve kötü.
    Niye kabul edeyim ki?

    Nereye başvurayım, ne yapayım arkadaşlar?
  • Tüketiciyi koruma derneği:http://www.tukoder.org.tr/index.php?a=13

    http://www.sikayetvar.com/ da bir seçenek. Firma yetkilileri genelde cevap veriyor ama çözüm olarak alt model önermekle gelebilirler yine. Tükoder'i bir deneyin ve firmayı da bununla zorlayın derim.
  • Teşekkürler Whiskas.
  • Sikayetvar.Com'a yazdığım şikayet metni şöyle:

    5-6 ay önce Hepsiburada.com sitesinden satın aldığım Kodak V1273 model fotoğraf makinası durduk yere, fotoğraf çekme esnasında kilitlenip kapandı ve objektifi dışarıda kaldı.
    1 Eylül 2009'da Kodak'a Teknik Servis Hizmeti veren Datapro şirketine ulaştırdım makinayı ve 492175 kayıt numarası ile onarım süreci başladı.
    25 gün sonra bir email geldi ve ürünün tamir edilemediği Z915 ile değiştirileceği belirtildi.
    Ben de itiraz ettim ve kabul etmediğimi bildirdim.
    Arızalanmış olan ürünümün aşağıda sayacağım ve benim bu ürünü tercih etme sebebim olan şu 5 özelliğinin hiçbiri önerilen üründe yok:

    * 12 MP
    * Schneider Lens
    * HD Video Çekimi (1280 x 720)
    * 3 inç LCD Ekran
    * ISO: 6400

    Önerilen Z915 modelde ise bu özelliklerin hiçbiri yok ve özellikleri şöyle:

    * 10 MP
    * Kodak Retinar Lens
    * Video Çekimi (640 x 480)
    * 2,5 inç LCD Ekran
    * ISO: 1600

    Bu nasıl bir anlayış, bunu kabul etmemi nasıl isterler?

    Gelen maile cevap olarak, kabul etmediğimi yazdım.
    Makinamın saydığım özelliklerin hiçbirinin yeni üründe olmadığını, ancak Z980 model üründe bu özelliklerin mevcut olduğunu ve bu modeli istediğimi belirttim.

    Bu emaili info@datapro.com.tr ve info@kodak.com adreslerine de yolladım.

    Verdikleri uluslararası numarayı (çağrı merkezi) aradım ve durumu bildirdim. Bu yer Almanya'daymış.
    Mehmet Adıyaka ve Deste Hanım bozuk Türkçeleriyle yardım etmek için didindiler ama Dataproyu telefonla arama şansları yokmuş, emaillerine de cevap gelmiyormuş. 32 gündür bekliyorum. Mehmet Bey'in söylediği çok komikti: 1-2 hafta içinde bize cevap emaili gelir ve ben sizi ararım.
    Son 1 hafta içinde 3 gün aradım ve durum bilgisi istedim.
    En sonunda bugün, ısrarla tekrar tekrar email göndermelerinin sonucunda, cevap alabildiler Datapro'dan. Gelen cevap şöyle:
    Alt model olan düşük özelliklere sahip Z915 modeli kabul ediyorsa etsin, yoksa arızalı ürününü tamir etmeden geri göndeririz.

    Bu nasıl bir karardır böyle?

    Garantili ürününü tamir etmeden, çalışmaz halde geri gönderme hakları var mı bunların?

    Bu nasıl hizmet anlayışı?

    Çağrı merkezindekiler bana hak veriyorlar.
    Ama datapro ne derse biz onu yapmak zorundayız, diyorlar.
    Kodak ise hiç kaale almıyor mailleri, muhattap bile olmuyor.
    Datapro da cevap vermiyor emaillere.
    Telefonu da yok zaten.

    Ne yapmalıyım?
    İstediğim çok mu? Ürünümün özellik olarak muadilini istiyorum:(Z980)

    http://www.tukoder.org.tr sitesine ve tüketici mahkemelerine de başvuracağım.

    Bu rezilliğin hesabını soracağım.
    Ayıp!




  • aynı problem benim makinam v1273 de de oldu servise gönderdim 10/12/2009 da.Geçen arayıp 3 farklı model önerdiler(M420,Z915,Z950) bende z950 olanı seçtim. baktım özellikler çok iyi tek dezavantajı biraz hantal ve dokunmatik ekran değil o kdar artısı 10X optik zoom olması onun haricinde tüm özellikler aynı HD video kaydı bile var ve ürün daha türkiyeye gelmemiş bana söyledikleri sipariş vermişler ürün gelince bana dönüş yapacaklarmış. bakalım bekliyorum.
  • ya arkadaşlar v1273 ürünümü servise gönderdim servis tamiri mümkün değil para iadesi uygundur diye servis kağıdına not düşmüş servis bana para iadesini makineyi aldığım yerden almamı söylediler aradım bana distrübütörü arayalım size dönecez dedi sonra aradım tamam dedi bize servis kağıdını faxla faxladım bide eğer para iadesi olursa ürünün tüm parçalarını kutuya koymam söylendi benimde hdtv dockun kumandası kayıp kumandasız iade edemezmiyim şimdi yani kumanda bedelini düşemezler mi?
  • servise kayıp oldugunu belırtırsen olur herhalde. tek basına kumanda senın ısıne yaramayacagına gore
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.