Şimdi Ara

acil yardım 1.8 T passatın orjinal jantlarını 17' le değiştirmek istiyorum ama ?..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
6.768
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • selam arkadaşlar
    98 model 1.8T passat sahibiyim
    araba alıp satan bir arkadaşım yeni almış satacak
    1.8 düz bir passatın üzerinde 17" ms marka çok güzel yeni 4 adet
    jant var bende arkadaşa şunları değişelim öyle sat
    dedim
    fark vermiycem ama bir arkadaşım
    benim 15" orjinal jantların turbonun özelliği olduğunu
    söyledi bir başkası fren mesafesi uzar dedi
    sizce değişirsem hata yapmış olurmuyum
    acil bir yardım..



  • 18 inç çapındaki jantlar size ciddi bir yakıt tüketimi olarak geri döner eksi tarafı bu artı tarafı ise yol tutşunda iyileşme olur (aracın tabi lastiklerineze bağlı olarak değişir)
  • her iki lastiğinde ebatlarını verirsen daha doğru yardımcı oluruz
  • şu anda 205/55/15 kullanıyorum
    alıcağım ise 205/50/17
  • ne tüketim artar, ne fren mesafesi artar, 15 inçin turboyla da hiçbir alakası yok.

    lastiğin yanak genişliği ortalama 2.5 santim azalacak, bu da aracın özellikle virajlarda ki yol tutuşunu arttıracak.

    ama aynı sebeple lastiğin yarılma-patlama ihtimali çok artacak, konforu da çok azalacak,

    ülkemizin yolları göz önüne alınırsa yapılmaması gereken bir işlem, zaten o passatın süspansiyonu gayet sert yol tutuşu gayet iyi bir seviyede, 17 inçle beraer çekilmez hale gelebilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ne tüketim artar


    Bundan eminmisin jant ebadını değil lastik ebadını bile büyütsen yakıt tüketimin artar belki önemsenmeyecek oranda artar ama neticede artar kaldıki sen hem jantı büyütüyorsun hem lastiği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi son_samuray -- 28 Kasım 2008; 23:23:08 >
  • 205/55/15 için

    tekerlek yüksekliği
    (20.5X1.1)+(2.54X15)=22.55+38.1=60.65 cm

    yuvarlanma uzunluğu
    60.65X(22/7)=190.614 cm

    205/50/17 için

    tekerlek yüksekliği
    (20.5X1.0)+(2.54X17)=20.5+43,18=63,68 cm

    yuvarlanma uzunluğu
    63,68X(22/7)=200.137 cm


    yani alacğınız lastik mantıklı değil
    gereksiz yere lastiğin çapı büyüyor
    aracınız yerden yükseliyor
    bu durumda aracın ağırlık merkezi de bozulur
    hem fren hem de yol tutuşta sorunlar meydana gelir
    ayrıca büyük tekerlek aracın benzin tüketimimi arttırır.

    üstüne para versede almayın
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu değişim hiç de hayrınıza olmaz. Araba jip gübü yukselir, yol tutuş da artmaz çünkü taban aynı hatta aracın agırlık merkezi yukarı cıkacagından yol tutuş azalır bile diyebiliriz. Fren mesafesi de artar. Performans baltalanır. Benzin sarfiyatı da deli gibi artar ama konfor bozulmaz :)
    Almanız gereken: 215/40/17 veya 225/40/17 bu şekilde yol tutuş artar ama yakıt sarfiyatı ve fren mesafesi artmaz. Performans düşmez. Konfor biraz azalır.
    Tavsiyerm 225/40/17 yol tutuşa katkısı büyük olacaktır.

    quote:

    Orjinalden alıntı: razor111

    şu anda 205/55/15 kullanıyorum
    alıcağım ise 205/50/17



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaya5789 -- 28 Kasım 2008; 23:58:01 >
  • arkadaşlar
    arabanın benden önceki sahibi 205/50/15
    lastikleri sonradan taktırmış olmalı
    lastikçi bir arkadaşıma sordum 98 passat 1.8T nun
    orjinal ölçülerinin 195/60/15 olduğunu söyledi
    arabanın stepnesine baktım oda 195/60/15
    lastix.com da bir program buldum
    buna göre orjinal lastik ebadını ve sonradan
    takılacak lastik ebadını giriyorsun
    aradaki fark - yada + %3 ü geçmezse sorun yok diyor
    orjinal 195/60/15 ile alıcağım 205/50/17
    karşılaştırınca %3.42336 fark var yani azda olsa sorunlu
    oluyor ama eğer jantları alıp 205/45/17 lastik takarsam
    fark %0.21093 oluyor yani hiç sorun yok
    olmazsa jantları alıp yeni lastik alırım 205/45/17
    çünki zaten hem benim hemde alıcam lastiklerin en fazla
    10 bini kalmıştır..



    hesaplama yapan site :
    http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14




  • O zman gayet mantıklı bi dahaki lastik değişimime ben de mi geçsem ne 17 jantlara benimki de 195/60/15 dediğiniz gibi 205/45/17 gayet mantıklı.
  • Gelelim sorulara. :)
    Şimdi 195/60/15 ten 205/45/17 ye geçiş yapınca neler olabilir. Aklıma gelenleri yazayım doğruluğunu tartışalım.
    1. Taban genişleyeceğinden yerle temas eden yüzey artacak. Sürtünmeden dolayı yakıt tüketiminde bi artış söz konusu olacak. 195-205 arasında yüzde kaç olur acaba bu yakıt tüketimi artışı?
    2. Yanak baya bi daralacağı için yol tutuş aratcak fakat konfor düşecek fakat benim aracın süspansiyonları oldukça yumuşak zaten bunun sorun olacağını düşünmüyorum. Ayrıca çukurlarda hızlı gidilen bozuk yollarda lastiğin yanağının zedelenme balon yapma ihtimali artacak.
    3. Toplamda %0.2 lik bi değişimin akselerasyon, son hız ve km saati kalibrasyonu için önemsenmeyecek bi fark olduğunu düşünüyorum.
    4. 15 jant ile 17 jant arasında ne kadar ağırlık farkı vardır? Toplamda aracın ağırlığını ne kadar artırır ve bu bize yakıt tüketimi olarak ne gibi bi oranda yansır?
    Cevaplar için teşekkürler.




  • Biraz konfor kaybı yaşarsınız başka hiçbir fark hissetmezsiniz kötü manada eger 17lik jantlarınız 15liklere göre anormal manada agır değilse.
    Yol tutuş da biraz artar ama yanak yuksekliği azalacagından dolayı değil, taban alanı artacagından dolayı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: razor111

    arkadaşlar
    arabanın benden önceki sahibi 205/50/15
    lastikleri sonradan taktırmış olmalı
    lastikçi bir arkadaşıma sordum 98 passat 1.8T nun
    orjinal ölçülerinin 195/60/15 olduğunu söyledi
    arabanın stepnesine baktım oda 195/60/15
    lastix.com da bir program buldum
    buna göre orjinal lastik ebadını ve sonradan
    takılacak lastik ebadını giriyorsun
    aradaki fark - yada + %3 ü geçmezse sorun yok diyor
    orjinal 195/60/15 ile alıcağım 205/50/17
    karşılaştırınca %3.42336 fark var yani azda olsa sorunlu
    oluyor ama eğer jantları alıp 205/45/17 lastik takarsam
    fark %0.21093 oluyor yani hiç sorun yok
    olmazsa jantları alıp yeni lastik alırım 205/45/17
    çünki zaten hem benim hemde alıcam lastiklerin en fazla
    10 bini kalmıştır..



    hesaplama yapan site :
    http://www.lastix.com/haberler.asp?nws=14


    en güzel cevabı sen kendin vermişsin %3 lastikçilerin biraz sallamasıdır, %2 yap sen onu, kabul gören budur.
    195 -- 205 geçişinde tüketim tabana dayalı çok hafif, 0.1-0.2 litre civarı mertebesinde artar.
    Ancak 205/50/17 sınırların dışında bir ölçü, motor bunu çevirirken çap olarak artıştan dolayı eskisine nazaran zorlanacaktır, pefromans düşüşü yanında
    buna bağlı yakıtta artacak.
    en uygun 205/45/17, nerdeyse hiç bir değişim olmaz eğer hafif jant takarsan, ha şunu söyliyim eğer ağır jant takarsan yine perfromans düşüşü ve yakıt artışı yaşarsın doğru ebat kullansan bile.
    205/45 türkiyede başetmesi çok zor bir ölçüdür. Çukurlarda falan hiç şansın yok, ileriye yönelik masrafı büyük olabililir, hatta olur.
    Ha birde ağırlık olarak jant özelliğini söyledim, birde offset mesafesi ve jant kalınlığı var, bunları değiştirsen yatayda lastik konumu değişmesine bağlı olarak aracın yol tutuşunu dahi bozabilirsin.

    Kısacaqsı arkadaşım, ülkemizde özellikle lastikçilerin aklına uyup yada beğendiği jant modelini aracına takan bilgisizler çok ciddi yanlış iş yaparlar.
    Araçlarını bozarlar. Sana tavsiyem, eğer teknik konularda yeteri kadar bilgili değilsen ve çukurlar kaçmaca oynamak istemiyorsan orjinal jantlarını elinde tut, paranı kaliteli 195/60/15 lastik almaya harca....




  • 15'' olan lastiklerimizi
    16'' le değiştirdik
    sonuç: içerden hiç bir şey anlamıyorsunuz.
    yakıt tüketimi değişmedi,değişti isede anlaşılır derecede değil.
    yani problem yok.

    görüntüde olumlu bir değişim var.
  • Peki 175/70R13 Ebada sahip bir otomobile max kaç inç jant kaç yanak lastik takılabilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    Peki 175/70R13 Ebada sahip bir otomobile max kaç inç jant kaç yanak lastik takılabilir


    Hafif bir jant takman şartıyla en fazla 195/45/16 öneririm
  • quote:

    Orjinalden alıntı: playmaker


    quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    Peki 175/70R13 Ebada sahip bir otomobile max kaç inç jant kaç yanak lastik takılabilir


    Hafif bir jant takman şartıyla en fazla 195/45/16 öneririm


    Teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaya5789

    Biraz konfor kaybı yaşarsınız başka hiçbir fark hissetmezsiniz kötü manada eger 17lik jantlarınız 15liklere göre anormal manada agır değilse.
    Yol tutuş da biraz artar ama yanak yuksekliği azalacagından dolayı değil, taban alanı artacagından dolayı


    İnce yanak sağa sola yatmayı azaltacağı için yol tutuşunu artırması lazım. Öyle değil mi?
  • türkiyede orijinal ölçü 205/60/15 tir fakat yurt dışında 205/55/16 olarakta fabrika tarafından daha çok kullanılmaktadır ve takacağınız 205/50/17 ebat pek bir yakıt tüketimi farkı yapmaz.
    Görüntü çok ta güzel olur.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: son_samuray

    quote:

    Orjinalden alıntı: 19can84

    ne tüketim artar


    Bundan eminmisin jant ebadını değil lastik ebadını bile büyütsen yakıt tüketimin artar belki önemsenmeyecek oranda artar ama neticede artar kaldıki sen hem jantı büyütüyorsun hem lastiği


    ben cevabı yazarken arkadaş henüz lastik ebatlarıyla ilgili bilgi vermemişti, ben de lastik çapının değişmeyeceğini varsaymıştım

    lastik çabı büyürse tüketim tabii ki artar.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.