bu değerlerle nasıl olurda 2mbit alabiliyorum ben peki
Telekom sizi 2mbite sabitlemiş, arayıp arıza kaydı açtırarak daha yüksek hıza (ki 8 mbit olabilir) çekmelerini söyleceksiniz. Tabii eğer netlimitsiz tarifesindeyseniz, 2mit'lik bir tarifedeyseniz zaten normal.
Netlimitsizdeyim ama 6mbit alıyorken kopmalar yaşıyodum arıza kaydı açtırıp 2mbite çektiler. 6mbite çekin desem yine kopmalar yaşıcam
bu konu üzerinede artık hattım ne kadar destekliyor diye konu açan olursa banlanmayı hakediyor demektir. Emeğine sağlık
quote:
Orijinalden alıntı: layzeboy
quote:
Orijinalden alıntı: donanımcı123
quote:
Orijinalden alıntı: layzeboy
Kısacası 12db altında SNR değeri ciddi problem demek ve buna yapılabilecek fazla bir şey yok. Binanın girişinden (Telekom kablosunun binaya girdiği noktadan itibaren) kablonuzu kontrol etmek, yenilemek (cat5 kablo ile) fayda sağlayabilir.
Burda bir yanlışlık var sanırım, cat5 kablonun ne olduğunu bildiğinize emin misiniz?
Evet eminim :)
Türk telekom bağlantı problemlerinde suçu hemen sizin bina içindeki altyapınıza atmaya çalışır. Telekom'un devreyi (kendi kablosunu) teslim ettiği noktadan, modeme kadar en sağlıklı bağlantı cat5 bir network kablosu ile bağlamaktır. Bir çok binada bunun pek mümkün olmadığını, bina içi telefon tesisatının zaten sıva altında döşeli olduğunu biliyorum, ama imkanı olan, müstakil evde oturan bir kişi bunu yapabilir. Yani telefon kutusundan modeme kadar, dandik bir zil teli ile geleceğine cat5 ile gelmesi çok daha iyidir.
Ciddi bir yanılgı içindesiniz, bina içi ankastre içinde cat5 kablonun kullanılabileceği bir sonlandırıcı bulunmamaktadır. Cat5 kabloyu bina ankastresinde nereye bağlamayı düşünüyorsunuz ? Fiber bağlantında binaya bir fiber sonlandırıcı takılıyor ordan cat5 kablo ile evlere dağılıyor ama adsl için böyle birşey yok.
quote:
Orijinalden alıntı: wade003
Netlimitsizdeyim ama 6mbit alıyorken kopmalar yaşıyodum arıza kaydı açtırıp 2mbite çektiler. 6mbite çekin desem yine kopmalar yaşıcam
Sende modem arayüzüne girip maks. alacağın hızı öğrenebilirsin. Ona göre bir arıza kaydı oluştur türk telekomdan..
yil basndan beri kopmalar vardi 3dkda bir net gidiyordu adamlar 6mbit kaldırmıyor dedi 2mbite çektiler kopmalar tamamn gitti ama değerlerde 8mbiti kaldırır diyor
Bu nebiçim iş
4 aydır netlimitsiz abonesiyim ama bir türlü 8mbit bağlantıyı sağlayamadı ttnet en sonunda 1mbit e sabitlediler.
Sizin verdiğiniz değerlere göre 16mbit bağlantıyı rahat almam lazım.
Kardeş senin sinyal güçleri zayıf olduğu için sorun oluşuyor.Zaten orada yazan maks ulaşılabilir hız tam değil. YAni kabaca hesaplama diyelim ona biz.