Şimdi Ara

AFR 15.5:1 ideal oranında AMA!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
1
Favori
989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba
    Arabanın afr 15.5:1 olarak görülmekte, ama LTFT ve STFT değerleri - değerlerde. Yanma odasındaki işler normal. Egzos sıcaklıkları 4 yıldır gördüğüm değerleri göstermekte. Arabanın gidişinde sürüşünde herhangi bir sıkıntıya rastlanmıyor. Videoda görüldüğü gibi egzos sıcaklığı önceki yıllara göre 20 30 derece daha düşük. Ltft -20 lere ulaşıyor. Ama arıza vermiyor.
    O2 sensörleri Torque pro emisyon testi ve Driving cycle testlerinden geçiyor.
    Kısacası hiç bir anormal durum yok, fakat torque pro (-) değerler veriyor. Bir yerlerde bişey var ama ecu bunun kötüleşmesinin önüne geçmeye çalışıyor. Trim yaparak düzeltiyor.
    Sizce hastamızın sorunu nedir.








  • Maşallah,

    Benzine ayarlı araba 14.7 yi hedefler.

    Nirengi yani, 1 veya lambda değeri orası.

    Sen 15.5 e sürüyorsun. Yani 1.08 e.

    Eğer senin aracın beyin olarak ben benzindeyim ben lpd deyim lambda veya stoich afr buna göre değişir diyemiyorsa (ki after market ecular dışında diyemez, çünkü dual map değil).

    LPG de 15.5 e zorlandığı için bir şekilde, motoru fakir olarak algılar.

    Bunlarla ilgi takıntınız varsa, aracı düz benzine göre ayarlayın yanı 14.7 görsün. Sonra hidrojenci tayfanın, ecuyu kandırmak için kullandığı bir potansiyometre var. elle oksijen sensörüne girip, aracı fakirde gitmeye zorluyorlar.

    Yani sensörden gelen voltajı araç zengindeymiş gibi gösterip lft sft ile oynamayıp kendi kendine kısmasını sağlıyorlar. Öyle bir çözüm olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Maşallah,

    Benzine ayarlı araba 14.7 yi hedefler.

    Nirengi yani, 1 veya lambda değeri orası.

    Sen 15.5 e sürüyorsun. Yani 1.08 e.

    Eğer senin aracın beyin olarak ben benzindeyim ben lpd deyim lambda veya stoich afr buna göre değişir diyemiyorsa (ki after market ecular dışında diyemez, çünkü dual map değil).

    LPG de 15.5 e zorlandığı için bir şekilde, motoru fakir olarak algılar.

    Bunlarla ilgi takıntınız varsa, aracı düz benzine göre ayarlayın yanı 14.7 görsün. Sonra hidrojenci tayfanın, ecuyu kandırmak için kullandığı bir potansiyometre var. elle oksijen sensörüne girip, aracı fakirde gitmeye zorluyorlar.

    Yani sensörden gelen voltajı araç zengindeymiş gibi gösterip lft sft ile oynamayıp kendi kendine kısmasını sağlıyorlar. Öyle bir çözüm olabilir.
    Bizdeki arabanın beyni tek beyin. Yani hem benzin hemde lpg aynı beyin ile kuman ediliyor. Felxy Fuel tarzı bir otomobil. Bifuel sistem diye geçiyor.
    Eğer lpg butonuna basarsanız anında değerler değişiyor, benzin haritası ile lpg haritası arasında geçişler yapıyor.

    Araba hyundai i10 1.0 lpg modeli.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UberJager

    Bizdeki arabanın beyni tek beyin. Yani hem benzin hemde lpg aynı beyin ile kuman ediliyor. Felxy Fuel tarzı bir otomobil. Bifuel sistem diye geçiyor.
    Eğer lpg butonuna basarsanız anında değerler değişiyor, benzin haritası ile lpg haritası arasında geçişler yapıyor.

    Araba hyundai i10 1.0 lpg modeli.

    Alıntıları Göster
    İlk defa rastladım bir durum, bilgilendirme için teşekkür ederim.


    Lakin yine donanım haberde gördüğüm bilgiye göre SALLIYORUM, araç tek map kullanıyor, LPG de kendini 15.5 e göre zorluyor.


    Daha iyi bilen birini bulup sormak lazım.




  • Benzinde afr kaç gösteriyor? Benzinde de ltft eksi 20lerde mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Benzinde afr kaç gösteriyor? Benzinde de ltft eksi 20lerde mi?
    Benzinde herşey normal, afr 14,7 :1 olarak çıkıyor.
  • Hocam eger aracin ecusu lpgdeki 15.5/1 afr ayarini benzindeki 14.7/1 e cekmeye calismiyorsa yani lpg icin ayri afr benzin icin ayri afr haritasini calistirma uzerine kurulu bir yapiysa ve eger arac ayni yol ayni hava sicakligi ve ayni yuklerde benzinde iken ltftyi -20lere dusmeyip lpgde ltftnin -20lere dusmesi oluyorsa ya lpg yakitinin kalitesinin kendisinden kaynakli ya da lpg basincinin asırı yukselmesinden kaynakli lpg puskurtme debisinin artisi sebebiyle yakit kisma durumuna dusuyor olabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Hocam eger aracin ecusu lpgdeki 15.5/1 afr ayarini benzindeki 14.7/1 e cekmeye calismiyorsa yani lpg icin ayri afr benzin icin ayri afr haritasini calistirma uzerine kurulu bir yapiysa ve eger arac ayni yol ayni hava sicakligi ve ayni yuklerde benzinde iken ltftyi -20lere dusmeyip lpgde ltftnin -20lere dusmesi oluyorsa ya lpg yakitinin kalitesinin kendisinden kaynakli ya da lpg basincinin asırı yukselmesinden kaynakli lpg puskurtme debisinin artisi sebebiyle yakit kisma durumuna dusuyor olabilir.
    Bp ve Shellden aıyordum. Son 2 depodur Opetten alıyorum.
    Değerler genelde Hız sabitleyici açıkken artıyor.
  • Aracınıza AFR ayarı yaptırdınız mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Aracınıza AFR ayarı yaptırdınız mı?
    hocam adamın aracı fabrikasyon lpgli afr ayarı falan yok
  • ivenrec kullanıcısına yanıt
    Şunun için sordum; LPG afr oranı 15,5:1 olmalıdır..Benzin için doğru oran 14,7:1 ama LPG için değil.Aslında bir anormallik yok gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    Şunun için sordum; LPG afr oranı 15,5:1 olmalıdır..Benzin için doğru oran 14,7:1 ama LPG için değil.Aslında bir anormallik yok gibi.
    fabrikasyon olduğu için mühendislerin bir bildiği vardır diye düşünüyorum
  • herkesin kaçırdığı bişey var.

    tork pro da profilden neyi seçersen onu gösterir. araç benzinde çalışırken LPG seçili profil ile bakarsan 15.5 gösterir.

    olay tamamen programın profil ayarında, yani ölçüm falan yaptığınız yok. -20 de bozuk değer işte...
  • Program AFR yi muhtemelen hesapliyor gercek bir olcum soz konusu degil - buna takilmayin.

    LTFT konusuna gelince sanki arac yuke binince isler duzeliyor gibi duruyor videodan. soyle bir deneme yaparmisin arac rolatideyken degeler nasil, arac dururken kilma far fan vs acin biraz yuke binsin o zamanki degere bakalim. ayni zamanda aracin map degerini de goruntuleyelim.

    Regulator basincini okuyabiliyormusunuz bir yerlerden ? reg basinci arttiysa zamanla arac zenginde kalip kismaya calisiyor olabilir, regulator basincini cok az kisip deneyebilirsiniz. tabi enjeksiyon surelerini gormeden bunu yapmak biraz kor dovus olur.
  • qntrl Q kullanıcısına yanıt
  • UberJager kullanıcısına yanıt
    Bu konuda bir sonuca vardınız mi?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aracın ecu' su motor devirinin 4000 ve üstü, gaz pedalının %50 ve üstü olduğu durumlarda afr' yi azaltmaya (15.5' in altına indirmeye) meyil edecek şekilde programlanmış gibi görünüyor. Ecu bu azaltma işini bazen çabuk bazen daha geç yapıyor. Sanki düşük viteslerdeki afr azaltması daha çabuk oluyor gibi.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.