Şimdi Ara

AFR ayarı yaptırdım. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
3
Favori
36.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Anlayacağınız normal ayarı yapmaya bile kafası basmayan lpg bayileri bu afr işine gıcık oluyor, adamlar hala yol ayarına gerek yok diyor utanmasalar hiç kalibrasyon da yapmayacaklar öyle fabrikadan çıktığı gibi takacaklar ecuyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sadri.abi

    merhaba.

    Konunun temelinde çok net bişey var. o da LPG sistemine o AFR kısmını kayıt edebilmek için sensör ile ölçmeniz gerekiyor. ölçmeden yapamazsınız. ölçmeden bilemezsiniz oradalar zengin mi fakir mi.

    yani siz de bi sensör edinip bakarsanız görürsünüz ne demek istediğimi. Biz yolda bu ayarı yaparken devir de çevirdik. çok şükür ki üst devirlerde dahil stabil değerler elde ettik. Kitim yetersiz olsaydı mecburen benzin takviyesi ile sağlıklı değerleri işleyebilecektik.

    Keşke siz de başlasanız .

    Alıntıları Göster
    Sensör dediğinizin bende olmadığını, çölçmediğimi nerden biliyorusnuz?:)

    Siz ne zamandır lpg dönüşümü ile uğraşıyorsunuz?

    Aracınızda BRC sistem varsa devir çevirdiğinizde stabil değerler elde etmediğinizde ne yapıyorsunuz?

    Ben söyliyim hiç birşey yapamazsınız brcde 4500 devir ve 10ms üstü kesişen bir map haritasında ayar şekli yok!!!!
    Yükte zenginleştirme ya da fakirleştirme yapabilirsiniz bunun içinde wide band gerekmiyor yol ayarı kısmında bunu zaten yapabiliyoruz.
    Kalibrasyon sonrası oluşan eğriyi sadece yukarı aşağı oynatabilirsiniz map haritalı yazılımlarda da mantık aynı aslında.
    Maalesef yanlış nozul takılıp herhangi bir kalibrasyon gerçekleştirmeden ezbere yapılan map harita ayarı sonrası ancak afr ayarı yapabilirsiniz yani ihtiyaç olur aslında eksik yapıl işi düzeltmiş olursunuz.




  • Arkadaş tam AFR'ci . Her ne kadar Profilden kim olduğu anlaşılmasa da maşallah LPG servisi gibi ya da LPG servisi ile ortak çalışan ayarcı arkadaşlar gibi . Gerçi 1.5 saat ayar yapmışlar , insan 1.5 saat ayar yaptırınca 10- 15 dakikalık ayarı haliyle öğreniyor.

  • 20. saniyede demişsiniz ki;

    AFR Ayarı Yalanları - 1 videosunu kastederek "...ve bu videomuz onbinlerce kişi tarafından beğeni ile izlendi"

    Meraktan izlenme sayısına baktım.

    3 Mart 2019 günü saat 22:05 itibari ile bahsettiğiniz video 3625 defa izlenmiş.

    Hiç de öyle onbinlerce kişi tarafından izlenme falan yok. Hele beğeni? 144 tane.

    Şimdi sizin 2. videoda söylediğiniz şey yalan değil mi?

    Böyle bir konuda yalan söyleyen kişinin AFR açısından söyledikleri samimi olur mu???


    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...

    Ayrıca; bahsettiğiniz yol ayarı için İzmir'de Yusuf Koparan'a ulaştım. Dalga geçer gibi konuştu benimle. Açık açık söyledim dalga geçeceksen söyle muhattap olmayayım diye, geri adım attı hemen. Sonra yine "sen kablo al kendi ayarını yap sen lpg ustası gibisin" falan filan birsürü terbiyesizlik yaptı. Bir de utanmadan diyor ki "benden parça almazsan yol ayarı yapmam" diyor bak hele artiste bak. Zor tuttum kendimi ona uyup terbiyemi bozmadım yine teşekkürümü edip vedalaştım. Neymiş ondan parça değiştirecekmişim yoksa ayar yapmazmış. Adamın esnaflıkla ilgisi alakası yok, vakkoydu cukkaydı diye harbi doğru söylemişler adam tam cukkacı. Forumda da itiraf etmiş birkaç kişiyi dolandırdığını. Yok yere adama masraf ettirmiş sonra kalkmış hakkını helal et diye günah çıkarıyor aklı sıra. Bu yusuf belli ki yolunacak kaz arıyor. İnternet kullanan müşteriyi gördü mü işini yapmıyor çünkü biliyor ki cukkacılığını fark ettirirse internette kötü yorum olacak.

    Hala konuşmaların kaydı duruyor. Sıkıyorsa çıksın "dalga geçmedim, öyle konuşmadım, hizmet vermem demedim" desin itiraz etsin de şak diye koyayım buraya.

    Şimdi bu terbiyesiz adama ayar yaptırıp nazını çekeceğime, düzgünce ayar yapan ve LPG ile ilgili sizi aydınlatan AFR'cilere giderim hem sorunum çözülür hem de doğru düzgün insanlarla muhattap olurum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    20. saniyede demişsiniz ki;

    AFR Ayarı Yalanları - 1 videosunu kastederek "...ve bu videomuz onbinlerce kişi tarafından beğeni ile izlendi"

    Meraktan izlenme sayısına baktım.

    3 Mart 2019 günü saat 22:05 itibari ile bahsettiğiniz video 3625 defa izlenmiş.

    Hiç de öyle onbinlerce kişi tarafından izlenme falan yok. Hele beğeni? 144 tane.

    Şimdi sizin 2. videoda söylediğiniz şey yalan değil mi?

    Böyle bir konuda yalan söyleyen kişinin AFR açısından söyledikleri samimi olur mu???


    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...

    Ayrıca; bahsettiğiniz yol ayarı için İzmir'de Yusuf Koparan'a ulaştım. Dalga geçer gibi konuştu benimle. Açık açık söyledim dalga geçeceksen söyle muhattap olmayayım diye, geri adım attı hemen. Sonra yine "sen kablo al kendi ayarını yap sen lpg ustası gibisin" falan filan birsürü terbiyesizlik yaptı. Bir de utanmadan diyor ki "benden parça almazsan yol ayarı yapmam" diyor bak hele artiste bak. Zor tuttum kendimi ona uyup terbiyemi bozmadım yine teşekkürümü edip vedalaştım. Neymiş ondan parça değiştirecekmişim yoksa ayar yapmazmış. Adamın esnaflıkla ilgisi alakası yok, vakkoydu cukkaydı diye harbi doğru söylemişler adam tam cukkacı. Forumda da itiraf etmiş birkaç kişiyi dolandırdığını. Yok yere adama masraf ettirmiş sonra kalkmış hakkını helal et diye günah çıkarıyor aklı sıra. Bu yusuf belli ki yolunacak kaz arıyor. İnternet kullanan müşteriyi gördü mü işini yapmıyor çünkü biliyor ki cukkacılığını fark ettirirse internette kötü yorum olacak.

    Hala konuşmaların kaydı duruyor. Sıkıyorsa çıksın "dalga geçmedim, öyle konuşmadım, hizmet vermem demedim" desin itiraz etsin de şak diye koyayım buraya.

    Şimdi bu terbiyesiz adama ayar yaptırıp nazını çekeceğime, düzgünce ayar yapan ve LPG ile ilgili sizi aydınlatan AFR'cilere giderim hem sorunum çözülür hem de doğru düzgün insanlarla muhattap olurum.
    Bu kadar emek verip hazırladığımız videoda buna mı takıldınız ? Demek ki niyetiniz ve bakış açınız farklı . Bu video sadece YouTube ‘da yayınlanmadı , Facebook, Instagram ve diğer sosyal medya ‘da yayınlandı. Keşke bu kadar küçük bir detaya takılmasaydınız . Facebook izlenme sayısı ektedir . Diğer sayfalardaki izlenme sayıları için lütfen diğer sayfalarımızı takip edin.
    Ayrıca diğer firma yetkilisi ile söylediğikleriniz şahsi bir konu , teknik sorularınız varsa cevaplayalım .


    AFR ayarı yaptırdım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozenclerotogaz kullanıcısına yanıt
    Sayın ilgili,

    Sanırım facebook reklamı çıkmışsınız, bunun da ekran görüntüsünü alıp instagram hikayelere koymuşsunuz. Yanlış bilmiyorsam (ki doğru bildiğime eminim ;) ) Facebook izlenme sayısı diye paylaştığınız şey aslında para verip reklamını yaptığınız bir paylaşımdır. Para verip reklam yapmak kötüdür demiyorum, tebrik ederim güzel bir yatırımdır ama o yatırımdan aldığınız geri dönütler hakkında pek fikriniz yok diye düşünüyorum.

    Görseldeki 34.325 sayısı izlenme değil, reklam çıktığınız paylaşımın ''kaç defa hareketler sayfasında göründüğü''dür. Asıl izlenme 1803'tür. CTR'niz ise %5,25'tir ki bu oran başarısız bir reklam harcaması yaptığınız gösterir. Verdiğiniz paranın hakkıyla geri dönüşümü için CTR oranınızı en az %15'lere çıkarmanız, sonraki 3 aylık ortalamayı da %15'lerin üzerinde tutmanız gerekmektedir. Size bu konuda profesyonel destekler almanızı tavsiye ederim.

    Şimdi öğrendiniz ki aslında izlenme sayınız öyle 35 bin falan değil. Dolayısıyla öyle onbinler falan izlemiyor sizi. Mutsuz olabilirsiniz üzgünüm ama gerçekler bunlar.

    Esas konumuza gelirsek, LPG ile ilgili paylaşımlarınız için teşekkürler. AFR ayarı için de direnmeyin işte. Siz de yapın. Şubeler açın. Yapın yani, yapana dolandırıcı muamelesi yaptırmayın. Yükselenin ayağından çekiştireceğinize siz daha yükseğe çıkın. Adamlar sorun çözüyor, 150 tl alıyor diye hayıflanacağınıza siz aynı sorunları çözün 20 tl 50 tl alın. 1 saatlik ayarı küçümseyeceğinize 10 dakikada siz yapın. Ticaret yapanlarla kavga edeceğinize siz daha iyi hizmet edin. Görüyorum ki AFR ayarı olsun yol ayarı olsun adı neyse, insanlar mutsuz değil, tam tersi mutlular. İnsanların mutlu olduğu hizmeti kötüleyeceğinize, ayar yapamayan sorun çözemeyen bayileri kötüleyin, deyin ki "kardeşim ayar yapamayan adamın 20 tl parasını vermeyin, gitmeyin oralara" deyin.

    Yahu niye kötülüyorsunuz, tamam kötüyse iyisini siz yapın, buyrun AFR ayarı en çok İstanbul'da mı yapılıyor, 1 tane İstanbul içi irtibat ofisi açın, 1 tane de bu işin eğitimini almış personel koyun, 10 dakikada 20 tlye ayar yapın, problemleri çözün, millet de görsün o halde bu AFR'ciler harbiden işi bilmiyormuş milleti kazıklıyormuş. Bunları yapamadan tu kaka derseniz pek samimi olmaz söyledikleriniz.


    Ayrıca; LPG'ciye gidip enjektör değiştirmek malzeme dahil 300 TL fiyat veriyorlar. Aynı enjektör internette 130 TL hem de kargo ücretsiz. Ee bu adam 10 dakikalık işi 170 TL işçilikle yapıyor şimdi. Bu adamın yaptığı iş de yalan o zaman. :)

    Harbi yaptığı işe 170 TL işçilik istedi ya. Enjektörü internetten aldım kendim değiştireceğim. Böyle hırsızlara para kaptırmamak lazım. 10 dklık işe 170 tl istenir mi yuh!

    Sahi siz Atiker enjektörü kaça değiştiriyorsunuz? Valtek olanı. Bakalım 130 TL'nin üzerine kaç tl ekleyeceksiniz 10 dk'lık iş için?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canocan_07

    Sayın ilgili,

    Sanırım facebook reklamı çıkmışsınız, bunun da ekran görüntüsünü alıp instagram hikayelere koymuşsunuz. Yanlış bilmiyorsam (ki doğru bildiğime eminim ;) ) Facebook izlenme sayısı diye paylaştığınız şey aslında para verip reklamını yaptığınız bir paylaşımdır. Para verip reklam yapmak kötüdür demiyorum, tebrik ederim güzel bir yatırımdır ama o yatırımdan aldığınız geri dönütler hakkında pek fikriniz yok diye düşünüyorum.

    Görseldeki 34.325 sayısı izlenme değil, reklam çıktığınız paylaşımın ''kaç defa hareketler sayfasında göründüğü''dür. Asıl izlenme 1803'tür. CTR'niz ise %5,25'tir ki bu oran başarısız bir reklam harcaması yaptığınız gösterir. Verdiğiniz paranın hakkıyla geri dönüşümü için CTR oranınızı en az %15'lere çıkarmanız, sonraki 3 aylık ortalamayı da %15'lerin üzerinde tutmanız gerekmektedir. Size bu konuda profesyonel destekler almanızı tavsiye ederim.

    Şimdi öğrendiniz ki aslında izlenme sayınız öyle 35 bin falan değil. Dolayısıyla öyle onbinler falan izlemiyor sizi. Mutsuz olabilirsiniz üzgünüm ama gerçekler bunlar.

    Esas konumuza gelirsek, LPG ile ilgili paylaşımlarınız için teşekkürler. AFR ayarı için de direnmeyin işte. Siz de yapın. Şubeler açın. Yapın yani, yapana dolandırıcı muamelesi yaptırmayın. Yükselenin ayağından çekiştireceğinize siz daha yükseğe çıkın. Adamlar sorun çözüyor, 150 tl alıyor diye hayıflanacağınıza siz aynı sorunları çözün 20 tl 50 tl alın. 1 saatlik ayarı küçümseyeceğinize 10 dakikada siz yapın. Ticaret yapanlarla kavga edeceğinize siz daha iyi hizmet edin. Görüyorum ki AFR ayarı olsun yol ayarı olsun adı neyse, insanlar mutsuz değil, tam tersi mutlular. İnsanların mutlu olduğu hizmeti kötüleyeceğinize, ayar yapamayan sorun çözemeyen bayileri kötüleyin, deyin ki "kardeşim ayar yapamayan adamın 20 tl parasını vermeyin, gitmeyin oralara" deyin.

    Yahu niye kötülüyorsunuz, tamam kötüyse iyisini siz yapın, buyrun AFR ayarı en çok İstanbul'da mı yapılıyor, 1 tane İstanbul içi irtibat ofisi açın, 1 tane de bu işin eğitimini almış personel koyun, 10 dakikada 20 tlye ayar yapın, problemleri çözün, millet de görsün o halde bu AFR'ciler harbiden işi bilmiyormuş milleti kazıklıyormuş. Bunları yapamadan tu kaka derseniz pek samimi olmaz söyledikleriniz.


    Ayrıca; LPG'ciye gidip enjektör değiştirmek malzeme dahil 300 TL fiyat veriyorlar. Aynı enjektör internette 130 TL hem de kargo ücretsiz. Ee bu adam 10 dakikalık işi 170 TL işçilikle yapıyor şimdi. Bu adamın yaptığı iş de yalan o zaman. :)

    Harbi yaptığı işe 170 TL işçilik istedi ya. Enjektörü internetten aldım kendim değiştireceğim. Böyle hırsızlara para kaptırmamak lazım. 10 dklık işe 170 tl istenir mi yuh!

    Sahi siz Atiker enjektörü kaça değiştiriyorsunuz? Valtek olanı. Bakalım 130 TL'nin üzerine kaç tl ekleyeceksiniz 10 dk'lık iş için?
    Aklınızdakileri paylaştığınız için konunun teknik tarafını görmüyor , boş işler ile uğraşıyorsunuz . Enjektör 130 TL ,10 TL'ye ayar , İstanbul'a şube ,facebook izlenme oranı , vs vs vs...

    10 dakikada değiştireceği enjektörü ben bu enjektörü özel bir yöntem ile takıyorum , dünya'da ilk defa bu teknik kullanılıyor , böyle takarsak araç roket oluyor ,bu teknik ile takılan enjektör subap sorununa çözüm oluyor , bu enjektörü takmam 1.5 saat sürüyor derse o da aynı şerefsizliği yapmış olur . Yoksa 150 TL'ye takılsın ,300 TL'ye takılsın bize ne ? Malın hakkını piyasa , işçiliğin hakkını ustası belirler.

    Biz 2o yılı aşkın süredir LPG işi ile uğraşıyoruz , zaten 20 yıldır insanların LPG ile ilgili sorunlarını çözüyoruz . Milletin 1.5 saatte çözüyoruz dediğini zaten 15 dakikada hallediyoruz. ( lafım ona 1.5 saat , vatandaşı çevre yollarında gezdirip 15 dakikalık işi 1.5 saatte yapıyorlar) Bunları da lafta değil videoda görsel olarak sunuyoruz.

    Bu paylaşımları yaparken de insanlar bilinçlensin , neye para verdiklerini bilsin istiyoruz yoksa yapılan teknik , bilimsel ayarlara yalan demiyoruz , insanların kandırılmasına tepki veriyoruz bakın bunlarda meyvesini veriyor . Bir zamanlar 1.5 2 saat sürüyor dedikleri AFR AYARI bizim videolarımızdan sonra ne hikmetse 30 dakikaya düştü yakında 15 dakikaya da düşer , hatta fiyatı da düşer. Lütfen bardağın dolu tarafından bakın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Aklınızdakileri paylaştığınız için konunun teknik tarafını görmüyor , boş işler ile uğraşıyorsunuz . Enjektör 130 TL ,10 TL'ye ayar , İstanbul'a şube ,facebook izlenme oranı , vs vs vs...

    10 dakikada değiştireceği enjektörü ben bu enjektörü özel bir yöntem ile takıyorum , dünya'da ilk defa bu teknik kullanılıyor , böyle takarsak araç roket oluyor ,bu teknik ile takılan enjektör subap sorununa çözüm oluyor , bu enjektörü takmam 1.5 saat sürüyor derse o da aynı şerefsizliği yapmış olur . Yoksa 150 TL'ye takılsın ,300 TL'ye takılsın bize ne ? Malın hakkını piyasa , işçiliğin hakkını ustası belirler.

    Biz 2o yılı aşkın süredir LPG işi ile uğraşıyoruz , zaten 20 yıldır insanların LPG ile ilgili sorunlarını çözüyoruz . Milletin 1.5 saatte çözüyoruz dediğini zaten 15 dakikada hallediyoruz. ( lafım ona 1.5 saat , vatandaşı çevre yollarında gezdirip 15 dakikalık işi 1.5 saatte yapıyorlar) Bunları da lafta değil videoda görsel olarak sunuyoruz.

    Bu paylaşımları yaparken de insanlar bilinçlensin , neye para verdiklerini bilsin istiyoruz yoksa yapılan teknik , bilimsel ayarlara yalan demiyoruz , insanların kandırılmasına tepki veriyoruz bakın bunlarda meyvesini veriyor . Bir zamanlar 1.5 2 saat sürüyor dedikleri AFR AYARI bizim videolarımızdan sonra ne hikmetse 30 dakikaya düştü yakında 15 dakikaya da düşer , hatta fiyatı da düşer. Lütfen bardağın dolu tarafından bakın.

    Alıntıları Göster
    Bakın, cevap veremediğiniz ve hatalı olduğunuzu gördüğünüz noktalarda hatanızı veya yanlışınızı kabul etmek yerine saldırıya geçip yaftalama yoluna gidiyorsunuz. Bu hoş değil, üslubu bozmayalım lütfen. Bu üslup ile devam edecekseniz de size şunu söylemem yeterli.

    Ben boş konuşuyorsam siz de yalan konuşuyorsunuz. Olmayan şeyi varmış gibi lanse ediyorsunuz. Bkz. İzlenme sayısı. Bkz. Yanlış verilerle savunma vs vs.

    ****
    ****
    ****

    Gelelim konumuza, siz kötü bir şey yapıyorsunuz demiyorum zaten. İyi ki insanları bilgilendiriyor, bilinçlendiriyorsunuz. Emeğinize sağlık, şahsım adına da teşekkür ederim. Uzun uzun hem video hem de yazılarla insanların olayı daha iyi görmesini, bilmediği konularda bilgi sahibi olmasını ve boşuna maddi harcamalar yapmamasını sağlamak için elinizden geleni yapıyorsunuz. Video hazırlamak, hele bu işi amatör değil de olabildiğince profesyonel hazırlamak için gayret göstermek ciddi emek ve zaman isteyen birşey. Usta diye tabir ettiğimiz kişilerin birçoğu yüz yüzeyken soruya cevap vermeye üşenir, siz uğraşıp didinip insanların birçok konuda farkındalık yaşamasını sağlıyorsunuz. Tebrikler.

    Aynı şehirde yaşasaydık gideceğim tek LPG ustası da siz olurdunuz diye düşünüyorum.

    Diğer taraftan, işin tekniğini siz tabi ki daha iyi biliyorsunuz. Ben kullanıcıyım sadece. Ama şunu lütfen göz önünde bulundurun. İnsanlar kötü LPG'ciler nedeniyle çok sıkıntı yaşıyorlar, birçok insan boş yere para harcayıp problemsiz parçaları değiştirip sorununa çözüm bulmaya çalışıyor. Halbuki atla deve değil, 3-4 farklı parça var, çıkarabileceği sorunlar belli. Bu ustacıklar kendilerini geliştirse, azıcık müşteriyi düşünse problemi belki ufak bir ayarla çözebilir ama insanları "dolandırıyorlar". İnsanlar da ne yapsın, bakıyor AFR ayarından sonra araçlar problemsiz çalışıyor, kullanıcılar memnun, bu yüzden bu parayı verip sorununa çözüm bulmaya çalışıyor. Gördüğüm kadarıyla da sorunlarına çözüm buluyorlar. Tamam AFR ayarında bir tane sensörle ölçüm farkı var sadece, bir de yoldaki duruma göre ayar yapıyorlar vs vs. Parası bana göre de fazla. 150 TL bu iş için cidden çok çok fazla. Çoğu insan bu 1 saatlik para için 2 gün çalışıyor. Alınan para bence o işin hakkı değil. Taş çatlasın 50 TL uygundur. Fazlası değil.

    Ama!

    İşte bu konunun da büyük bir aması var. Bunun da sebebi her şehirde sizin gibi konuyla ilgili, yol ayarı yapan veya haritayı çok iyi derecede ayarlayıp aracın benzindeki gibi çalışmasını sağlayan ve kullanıcının problemlerini çözen LPG ustaları yok. Maalesef ki yok. Birçok LPG'ciyi aradım İzmir'de, 1 tane yol ayarı yapan çıkmadı. (Daha önce bahsettiğim şahsı saymıyorum)

    Ben de AFR ayarı yaptırmıştım, hem de çok iyi bilinen birine. Çok memnun oldum mu? Hayır. Problemlerim çözüldü mü? Problemim yoktu zaten ama en azından deneyimlemek istediğim, konuya dair merakımı gidermek istediğim için gitmiştim ayara. Ha durduk yere problem eklendi, rölantide LPG'ye geçişte hafif bir silkeleme/tekleme var. Daha önce yoktu. :D :D :D Belki köşebaşındaki LPG'ciye ayarlatsam AFR-yol ayarıyla arasındaki farkı anlamayacağım. Bu arada daha önce araştırdım bu konuları, yanlış anlamayın ama ben de kalkıp 2 kablo 1 sensör bir de notebook ile bu işi kotarırım. Öyle atla deve değil.

    Toparlayacak olursak, haklısınız. Bu para bu işe fazla. İşin tabi ki emeği var ama zannediyorum ki 1 saat diye bahsedilen sürede de harita düzenlenmeye ve gözlem yapılmaya devam ediliyordur. Çok da hakkını yememek lazım. Sonuçta bir emek veriliyor ve sorunlar çözülüyor. Ama tekrar ediyorum bu işin hakkı o para değil, iş de öyle atla deve değil. Zaten yapılan bir şeyin az biraz vakit ve dikkat verileni. 1 tane de sensör farkı var.

    Yine de kullanıcıların memnuniyetini küçümsememek gerekli.




  • Sayın Canocan ;
    Konu dışında izlenme oranları , enjektör fiyatı , istanbul şubesi vb.vb.derken uslup değişti , kusura bakmayın lakin ilk kurşunu siz attınız :) Gelelim konu ile ilgili mesajlarınıza ;

    *Bu AFR olayının ortaya çıkmasının tek nedeni sizin de belirttiğiniz gibi işini yanlış yapan LPG servisleridir . Bunda hemfikiriz.

    * İnsanlar LPG ile ilgili sorun yaşıyor ve maalesef LPG servisleri bu sorunu çözemeyince araç sahibi sorununun çözümü için bu tip bir yola baş vuruyor. Aslında sorunun nedeni farklı ; örneğin araca takılan enjektör nozzları küçük ve buna bağlı yapılan oto kalibrasyon yanlış. Aracın arıza lambası yanıyor , performansı çok kötü . Ya da gaza geçişte sarsıntı vuruntu var ya da buna benzer sorunlara sahip . LPG servisi bu basit sorunu çözemiyor , araç sahibi denize düşüyor , arıyor ilgili yeri adam diyor AFR yaparsak düzelir. Gidiyor bu kişilere , adam işi biliyor , nozzlları matkap ile genişletiyor , enjektör sıralamasını düzeltiyor ; takıyor obd cihazını , wide band cihazını çıkıyor yola 15 dakikada yapacağı ayarı süslüyor , püslüyor 1 saat 1.5 saat araç sahibini gezdiriyor , araba oluyor roket . Arıza lambası yanmıyor , performans düzeliyor , geçişlerdeki sorun ortadan kalkıyor . Sonuç : AFR yaptırdım araba düzeldi , ver 200 TL. Oysa yapılan işlem ortada . Benim tepkim buna . Hadi işi yaptıran bilmiyor ve diyor , AFR yaptırdım düzeldi ; işi yapan neden herşeyi AFR'ye bağlıyor çünkü olan biteni müşteriye tam olarak anlatsa adam 200 TL'yi verirken 2 kere düşünecek ama anlatmıyor . İşte ben buna kızıyorum , buna tepki veriyorum .

    * Sizin de belirttiğiniz gibi gerçekten atla deve değil . Diyorlar ki open loop'u göremiyoruz , ölçemiyoruz. Kardeşim kör müsün ? open loppa kadar haritanın bittiği noktadaki çarpan değeri örneğin 150 olsun , eeeee araç open loop'a geçtiğinde bu değer 100 mü olur !!! (atmosferik motor için ) ve burayı ayarlamak AFR'yi yaklaşık 12.5 değerlerine getirmek yarım saat , 1 saat mi sürer. Hayır inanın 3 dakikanızı almaz. Şimdi bununla ilgili video hazırlayacağım , bir çok araçta open loop'ta LPG ayarını yapmak maksimum 5 dakika sürmez. İnsanlara atomu parçalamışcasına dakikalarca ayar yaptıklarını lanse etmeleri çok yanlış , tüketici bildiğiniz kandırılıyor , buna tepkimiz.

    * Özetle denize yiten lpg firması kadar denizde AFR diye vatandaşı yanlış yönlendiren yılanın da suçu var.
    Uslup için hatamız olduysa kusura bakmayın . Selam ve saygılarımla...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozenclerotogaz

    Sayın Canocan ;
    Konu dışında izlenme oranları , enjektör fiyatı , istanbul şubesi vb.vb.derken uslup değişti , kusura bakmayın lakin ilk kurşunu siz attınız :) Gelelim konu ile ilgili mesajlarınıza ;

    *Bu AFR olayının ortaya çıkmasının tek nedeni sizin de belirttiğiniz gibi işini yanlış yapan LPG servisleridir . Bunda hemfikiriz.

    * İnsanlar LPG ile ilgili sorun yaşıyor ve maalesef LPG servisleri bu sorunu çözemeyince araç sahibi sorununun çözümü için bu tip bir yola baş vuruyor. Aslında sorunun nedeni farklı ; örneğin araca takılan enjektör nozzları küçük ve buna bağlı yapılan oto kalibrasyon yanlış. Aracın arıza lambası yanıyor , performansı çok kötü . Ya da gaza geçişte sarsıntı vuruntu var ya da buna benzer sorunlara sahip . LPG servisi bu basit sorunu çözemiyor , araç sahibi denize düşüyor , arıyor ilgili yeri adam diyor AFR yaparsak düzelir. Gidiyor bu kişilere , adam işi biliyor , nozzlları matkap ile genişletiyor , enjektör sıralamasını düzeltiyor ; takıyor obd cihazını , wide band cihazını çıkıyor yola 15 dakikada yapacağı ayarı süslüyor , püslüyor 1 saat 1.5 saat araç sahibini gezdiriyor , araba oluyor roket . Arıza lambası yanmıyor , performans düzeliyor , geçişlerdeki sorun ortadan kalkıyor . Sonuç : AFR yaptırdım araba düzeldi , ver 200 TL. Oysa yapılan işlem ortada . Benim tepkim buna . Hadi işi yaptıran bilmiyor ve diyor , AFR yaptırdım düzeldi ; işi yapan neden herşeyi AFR'ye bağlıyor çünkü olan biteni müşteriye tam olarak anlatsa adam 200 TL'yi verirken 2 kere düşünecek ama anlatmıyor . İşte ben buna kızıyorum , buna tepki veriyorum .

    * Sizin de belirttiğiniz gibi gerçekten atla deve değil . Diyorlar ki open loop'u göremiyoruz , ölçemiyoruz. Kardeşim kör müsün ? open loppa kadar haritanın bittiği noktadaki çarpan değeri örneğin 150 olsun , eeeee araç open loop'a geçtiğinde bu değer 100 mü olur !!! (atmosferik motor için ) ve burayı ayarlamak AFR'yi yaklaşık 12.5 değerlerine getirmek yarım saat , 1 saat mi sürer. Hayır inanın 3 dakikanızı almaz. Şimdi bununla ilgili video hazırlayacağım , bir çok araçta open loop'ta LPG ayarını yapmak maksimum 5 dakika sürmez. İnsanlara atomu parçalamışcasına dakikalarca ayar yaptıklarını lanse etmeleri çok yanlış , tüketici bildiğiniz kandırılıyor , buna tepkimiz.

    * Özetle denize yiten lpg firması kadar denizde AFR diye vatandaşı yanlış yönlendiren yılanın da suçu var.
    Uslup için hatamız olduysa kusura bakmayın . Selam ve saygılarımla...
    Esas siz kusura bakmayın, biraz fazla yüklenmiş oldum size. Haklısınız bu da benim kabahatim, özür dilerim.

    Anlayışınız için de teşekkür ederim. Biraz çatışma sonrası birbirimizi daha iyi anlamış olduk.

    Konuyla ilgili çok şey yazılır çizilir, maalesef ki çoğu şehirde kendilerini geliştirmiş LPG'ciler yok. Varsa da tamamen işin ticaretini önemsediği, hatta açgözlülükten kaynaklı olarak dolandırıcılığı benimsediği için kullanıcıların problemlerini net şekilde çözmek işlerine gelmiyor. Çünkü müşterinin yapamayacağı işçilik ve parça satışı ile daha çok para kazanma derdindeler. Bu nedenle de "maalesef" AFR işi böyle patladı. AFR'ciler de cidden çok yoğunlar, günler sonrasına randevu bulmak bile sıkıntı. İyi yayıldı bu iş piyasaya. 1 tane wideband ve olaya kafa yormaya bakar, sonrası gelsin 150 TL'cikler. :)




  • *Bu AFR olayının ortaya çıkmasının tek nedeni sizin de belirttiğiniz gibi işini yanlış yapan LPG servisleridir


    İÇTEN YANMALI MOTORLAR AFR (AIR TO FUEL - HAVANIN YAKITA GÖRE) veya FAR (FUEL TO AIR - YAKITIN HAVAYA GÖRE) AYARI İLE AYARLANIR. BUNUN DIŞINDA BAŞKA BİR AYAR ÇEŞİDİ YOKTUR. ÖLÇÜM ÇEŞİDİ DE YOKTUR.



    Anlaşılan işini yanlış yapan servislerden biri de sizsiniz. Anlamadığınız konuda bu fetva verme hevesi nedir ?
  • ankarada golf 1.6 16v lovata easy fast enjektörlü kitli aracımdan şikayetçiyim. aracıma afr yol ayarı yaptıracağım. aracımda lpgye geçince benzin kesici röle var pompayı korumak için 3 dk sonra benzin pompasını kesiyor...

    gelelim asıl soruya..... röleyi sökmeden !! benim aracıma lpgde önce düzenli 5 bin devirde sorunsuz yürütecek sonra 6.500 deviri gördürecek, babayiğit var mı ?????
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knight_offline

    ankarada golf 1.6 16v lovata easy fast enjektörlü kitli aracımdan şikayetçiyim. aracıma afr yol ayarı yaptıracağım. aracımda lpgye geçince benzin kesici röle var pompayı korumak için 3 dk sonra benzin pompasını kesiyor...

    gelelim asıl soruya..... röleyi sökmeden !! benim aracıma lpgde önce düzenli 5 bin devirde sorunsuz yürütecek sonra 6.500 deviri gördürecek, babayiğit var mı ?????
    Çorum'a gelirseniz biz sorununuzu halledebiliriz. :)
  • inanin yakin olsa soyle 40-50 km bir dakika dusunmem. bu isi hakkiyla yapan cok az.. o yuzden afr bilmemne yol ayari 150 lira 1.5 saat muhabbeti daha cok devam eder ben soyleyim.... ki adamlarin kazandigi para helaldir. isini hakkiyla duzgun yapip yetkili bayinin cozemedigi problemi cozecegini taahhut ediyor.(30 dk surer 1 saat surer cok irgalamaz beni) keske en basta duzgun yapilsa bizlerin de cebinden ekstra para cikmasa. daha ucuzu olsa nerde??? adamlar yola cikmaya diyince kaynar sular dokuluyor baslarindan oturdugu yerden otokalibrasyon yapip 30-40 tl almaya alismislar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: knight_offline

    inanin yakin olsa soyle 40-50 km bir dakika dusunmem. bu isi hakkiyla yapan cok az.. o yuzden afr bilmemne yol ayari 150 lira 1.5 saat muhabbeti daha cok devam eder ben soyleyim.... ki adamlarin kazandigi para helaldir. isini hakkiyla duzgun yapip yetkili bayinin cozemedigi problemi cozecegini taahhut ediyor.(30 dk surer 1 saat surer cok irgalamaz beni) keske en basta duzgun yapilsa bizlerin de cebinden ekstra para cikmasa. daha ucuzu olsa nerde??? adamlar yola cikmaya diyince kaynar sular dokuluyor baslarindan oturdugu yerden otokalibrasyon yapip 30-40 tl almaya alismislar.
    15 yıldır dilimizde tüy bitti . Yola çıkın , yolda ayar yapın. Yola çıkılmadan yapılan LPG ayarı kahve falına benzer dedik ama nafile.
    Sayın Hocam zaten yapılan iş hatalı demiyoruz , bizim yıllardır yaptığımız ayarı allayıp pullayıp farklı bir ayar gibi lanse edilmesine tepki veriyoruz yoksa ister 200 alınsın ister 400 inanın parasında değiliz . Lakin insanlara , tüketiciye doğru bilgi verilmeli. Selamlar...

    Bu arada gelirseniz sizden ücret dahi almayız. :)




  • Bence oto kalibrasyon daha iyi bir secenek cunku arac benzin enjektorlerindeki veriyi parametleri gaz enjektorlerine kendisi yukluyor sonra mapida ona gore ayarliyor sistem mi insan mi ayarlarda sisteme guvenirim herzaman

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozenclerotogaz doğruları söylüyor. Aracıma yeni Atiker Gold kit takıldı Araç Honda CRV 2011. Ne yazık ki montaj yapan servis yüzünden AFR ayarı tuzağına düştüm. Çünkü servis rölantide bi ayar yaptı. Tabi ilk günden motor arızası verdi bu bir iki sefer böyle sürdü. Sonunda 150tl verdik AFR ayarı yaptırdık. Daha sonra biraz meraklı sorgulayan yapım gereği bir OBD2 cihazı ve Atiker LPG kablosu alarak ECU ya bağlanıp göz gezdirdim. Öncelikle aracınızda geniş bant O2 sensörü varsa yazılım zaten AFR oranını gösteriyor ki bende durum böyle oldu. Kısa / Uzun yakıt düzeltmelerini de zaten görüyorsunuz. Özetle tüm hassas ayarları kendiniz basitçe yapabilirsiniz. Açık döngü konusu da yazıldığı gibi çok ender aracın girdiği bir döngü ama eğer aracınız AFR değerini gösteriyorsa bunu da halletmeniz mümkün ki gazı kapattığınızda enjektör zamanlarının uzadığı bölgeler belli sadece oralara sınırlı müdahale olabilir. Yoksa tüm harita bozulup fazla lpg tüketirsiniz.
    Ben bunları yapamam anlamam derseniz kendi LPG ustanıza mutlaka araç yükteyken yani yolda ayar yaptırın.




  • Arkadaş ben cildirmak üzereyim arac 1.4 era 10 yildir atiker takilii şuana kadar flitresen başka bir şey değişmedi arac motoru yeni yapildi benzinde problem yokk ama lpg olunca yağ eksiltme yapiyorr cildiricam biri afr den bahsetti bende yapayim dedim ustaya söyledim pc üzerinde bakinca % 10-15 ayari bozuk yapariz ama dedigin yağ eksiltmeyi ilk defa duyuyorum ama afr yaparim problem yok ama 150 tl az değil yazik günahtir cebime girecek 1 saat ayar yapmaya calişicam afr yapma şu ayari yaptim dene gel yine bakariz dedi ama yine ayni 200-300ml eksiltme var.?ne yapicam afr şart mi.?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SEHZADE63 -- 22 Temmuz 2019; 11:37:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mc.ildiri

    ozenclerotogaz doğruları söylüyor. Aracıma yeni Atiker Gold kit takıldı Araç Honda CRV 2011. Ne yazık ki montaj yapan servis yüzünden AFR ayarı tuzağına düştüm. Çünkü servis rölantide bi ayar yaptı. Tabi ilk günden motor arızası verdi bu bir iki sefer böyle sürdü. Sonunda 150tl verdik AFR ayarı yaptırdık. Daha sonra biraz meraklı sorgulayan yapım gereği bir OBD2 cihazı ve Atiker LPG kablosu alarak ECU ya bağlanıp göz gezdirdim. Öncelikle aracınızda geniş bant O2 sensörü varsa yazılım zaten AFR oranını gösteriyor ki bende durum böyle oldu. Kısa / Uzun yakıt düzeltmelerini de zaten görüyorsunuz. Özetle tüm hassas ayarları kendiniz basitçe yapabilirsiniz. Açık döngü konusu da yazıldığı gibi çok ender aracın girdiği bir döngü ama eğer aracınız AFR değerini gösteriyorsa bunu da halletmeniz mümkün ki gazı kapattığınızda enjektör zamanlarının uzadığı bölgeler belli sadece oralara sınırlı müdahale olabilir. Yoksa tüm harita bozulup fazla lpg tüketirsiniz.
    Ben bunları yapamam anlamam derseniz kendi LPG ustanıza mutlaka araç yükteyken yani yolda ayar yaptırın.
    vay vay yazık olmuş.

    montajı yapana 3000 tl ye yakın para ver, git - gel bi dünya uğraştır. ayar yapmasın. aracınız motor arızası versin, sonra kendi ayağınla, kendi isteğinle çözüm için garanti veren ve gerçekten işini çözen adamın yaptığı işe "tuzak" de :D:D:D , komiksiniz. adamın hizmet fiyatı belli 20 dedi de 150 mi çıktı, çözeceğim dedi de çözmedi mi ? bence şakşakçılık yapmak diye üye olmuşsun buraya

    MC yaralı stayla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SEHZADE63

    Arkadaş ben cildirmak üzereyim arac 1.4 era 10 yildir atiker takilii şuana kadar flitresen başka bir şey değişmedi arac motoru yeni yapildi benzinde problem yokk ama lpg olunca yağ eksiltme yapiyorr cildiricam biri afr den bahsetti bende yapayim dedim ustaya söyledim pc üzerinde bakinca % 10-15 ayari bozuk yapariz ama dedigin yağ eksiltmeyi ilk defa duyuyorum ama afr yaparim problem yok ama 150 tl az değil yazik günahtir cebime girecek 1 saat ayar yapmaya calişicam afr yapma şu ayari yaptim dene gel yine bakariz dedi ama yine ayni 200-300ml eksiltme var.?ne yapicam afr şart mi.?
    hacım yani yağ eksiltme yapıyor demişsin bence pek alakası yok, bi de tank falan değğşmen lazım, 10 yıllık lpg kiti, bilemedim. şimdi boşa masraf yap istemem ama lpg kitin ömrü de doldurmuş artık. yağ ile pek bağlantı kuramadım ama uzmanına sormak lazım.




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.