Bildirim
Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (20. sayfa)
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
-
Aynı motordan bende de var üç yıldır.
18" yani 45cm kılavuz(pala), bunların fabrika çıkışında sunulan en yüksek uzunluğudur(13 ve 15" seçenekleri de var)
Pala değişse bile; buna uygun zincir ve dişli de bulmanız gerek. Mevcuttakiyle, motorun gücüyle orantılı kesim yapabiliyor ama daha uzun zinciri çevirmekte zorlanabilir 3hp makina. Eski 6 veya 7 hplik stihller ile kıyaslanamaz pala uzunluğu tabi Domarın 42cc motor hacmi olduğunu unutmamak lazım; üzerindeki katalizörle sesi gür çıksa da, çok da güçlü bir makina değil.Yurtdışı forumlara da baktım, 45cm üzeri kullanan görmedim. 50cm ve üzeri uzunlukta pala için, 60cc üzeri ürünlere bakmanız lazım.
Aşağıdaki gibi bir iş için kullanmayacaksanız, 45cm her türlü yeterli
Benzine kattığınız yağ oranı doğru ama kaliteli ise. MTD nin kırmızı renk yağını bulabilirsiniz piyasada kolaylıkla. Gidip de opet, po, total falan 2t yağlarını kullanmayın. Etiketinde JASO/FC veye JASO/FD yazan bir 2t yağı rahatlıkla kullanabilirsiniz.
Zincir yağı temiz olduğu sürece sorun çıkmaz. 30 numara uygun bir viskotize; karda buzda kesim yapmayacaksanız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Aralık 2018; 16:0:23 >
-
Bence hiç değiştirme palayı, motora da gayet uygun.
Hem masraf hem motora zarar.
Yağ karışımı yağın kalitesiyle orantılı.
Yağın kaliteli değilse %4 karıştır, zaten fazla koysan dumandan belli eder.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
arkadaşlar geçen yıl secho 4100 motorlu testere aldım gayet güzel çalışıyordu kışa girince depoda öylece kaldı, yaz başlangıcı ağaçları budayım biraz odun çıkartayım dedim, öldür allah çlışmadı çalıştığında da gaz verince stop etti.
aldım elimi bir kaç usta gezdim, kimisi 100, kimisi 150 tl tamir parası istedi, bir başkası 50 tl dedi ve yaptı verdi neyse getirdim çalıştırdım güzel bir kaç dal kestim stop ettim uğraş bakalım çalışmıyor buji değiştirmek için üst kapağı açtım benim taktığım yeni buji gitmiş yerine eski kötü bir buji takmış usta ve hiç bir civatasına dahi dokunmamış. sonra karbüratörü söktüm "H" ve "T" civataları yalama ne ileri ne geri boşa dönüyor, aynı marka model (walbro) karbüratör aldım taktım, uğraştım çalıştırdım ayarlarını yaptım (youtubede anlatan bir ustanın dediği gbi) sonra rolantide çalışmasını ve diğer ayarlarını yaptım gayet güzel çalıştı gaz verince boğulup stop etme falan yoktu, kaldırdım depoya koydum, dün biraz odun keseyim diye çıkardım yağ karışımlı benzin koydum 2 kişi neredeyse bir saatten fazla uğraştık çalışmıyor bir kaç kez bujiyi söktüm buji ıslanıyor yağlanıyor..
bu işlerden anlayan arkadaşların yardımını bekliyorum. bu aleti nasıl kolay çalıştırabilirim. ne yapmam gerekir. acaba depoda beklerken içinde kalan benzinden dolayı bir yerlerini mi tıkadı.
-
Cin mali motorlarin kaderi diyelim
Hiç jikle açmadan, gaz tetiğini ayakkabının burnu ile biraz açarak, starteri çekip çalıştırın. Yani el gazına ayakla basacaksınız
Eger yarim gaz fonksiyonu var ise, jikleyi acip kapatin(sicak çalıştırma konumuna getirin/itin) kendliliginden gaz verecektir. Jikleyi yerine ittikten sonra gaza dokununca tık diye atiyorsa, bu vardir; hizli rolanti/fast idle ozelligi.
Soruna değinecek olursak; eksoz susturucusu veya portunda kurum birikimi, buji kepinin yerine iyi oturmamasi, ayarsiz karburator, hatali calisan jikle tertibati olabilir kaynağı. L ve T vidasini da kisabilirsiniz(saat yonunde) duruma gore. Boylece karburatorden gecen benzini kısıp, havayi arttırmış olursunuz.
Bir de bujiyi cikarip, motoru ters cevirdikten sonra starteri bir sure pespese cekerek, yanma odasini havalandirmis, fazla benzini disari atmis olursunuz.
Zaman zaman yine bujiyi cikarip, motoru ters sekilde bekletin birkac saat. Boylelikle de karteri havalandirmis olursunuz. Uzun sure devirsiz veya rolantide calisan motorda, yanmamis veya fazla yakit kartere süzülür(karterde kalır) ara sira havalandirmak veya devirli sekilde uzun sure kesim yapmak suretiyle bu durum bertaraf edilir
Tüm bunlara ragmen yine calismazsa; geriye bu kalıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Aralık 2018; 23:56:54 >
-
Sadece dal budak keseceğiz bağda birde 50 -60 cm çapında olan çam ağacı vardı onu kesecektik rahat rahat kesti ancak babam mirin kırın etti o yüzden değiştirmek istedim elimdeki yağ jaso FC FB fa ibareleri yazan Turyag markalı bı yağ ama rengi kırmızı değil altın sarı motoru yeni aldığım için biraz korkuyorum açıkçası hatalı işlem yaparım diye
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Jaso fa/fb/fc/fd olarak yükselir yagin nitelikleri. Fc den asagisini kullanmayin yazıyordu kitapçıkta.
Bu uygun sayılır;
1lt ile 50 litre benzin karistirirsiniz; bu da 100 depo benzin eder yani. Tabi benzini 1 aydan fazla bekletmemek gerekiyor, karistirdiktan sonra
Ayni sitede bunun 100ml lik paketleri de var; 5lt benzine karıştırılır. Yani 10 depo
Opet, po, total, bp veya castrol ün ucuz 2t yaglarini da tavsiye etmem.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Aralık 2018; 18:30:5 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
bulabilirim inşallah
Genelde nerede satılır motorlu testereye özgü yağlar
İnternet son çare
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alasehirlii45 -- 17 Aralık 2018; 18:30:41 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yapi marketler veya oto sanayi sitelerindeki yag satan dukkanlara bakabilirsiniz. Benzinciden almayin. Motor ve ekipman satan nalburlarda da olabiliyor.quote:
Orijinalden alıntı: alasehirlii45
bulabilirim inşallah
Genelde nerede satılır motorlu testereye özgü yağlar
İnternet son çare
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
bugün uğraştım çalıştırdım ısıtana kadar hafif hafif gaz verdim, daha sonra H ve T yi ayarladım gayet güzel çalışıyordu ancak 5 dakika sonra gazı bırakınca stop etti tekrar çalıştırdım üstteki gaz vidasını yarım tur sıktım çalışıyor fakat hemen stop ediyor.quote:
Orijinalden alıntı: rallier_61
Cin mali motorlarin kaderi diyelim
Hiç jikle açmadan, gaz tetiğini ayakkabının burnu ile biraz açarak, starteri çekip çalıştırın. Yani el gazına ayakla basacaksınız
Eger yarim gaz fonksiyonu var ise, jikleyi acip kapatin(sicak çalıştırma konumuna getirin/itin) kendliliginden gaz verecektir. Jikleyi yerine ittikten sonra gaza dokununca tık diye atiyorsa, bu vardir; hizli rolanti/fast idle ozelligi.
Soruna değinecek olursak; eksoz susturucusu veya portunda kurum birikimi, buji kepinin yerine iyi oturmamasi, ayarsiz karburator, hatali calisan jikle tertibati olabilir kaynağı. L ve T vidasini da kisabilirsiniz(saat yonunde) duruma gore. Boylece karburatorden gecen benzini kısıp, havayi arttırmış olursunuz.
Bir de bujiyi cikarip, motoru ters cevirdikten sonra starteri bir sure pespese cekerek, yanma odasini havalandirmis, fazla benzini disari atmis olursunuz.
Zaman zaman yine bujiyi cikarip, motoru ters sekilde bekletin birkac saat. Boylelikle de karteri havalandirmis olursunuz. Uzun sure devirsiz veya rolantide calisan motorda, yanmamis veya fazla yakit kartere süzülür(karterde kalır) ara sira havalandirmak veya devirli sekilde uzun sure kesim yapmak suretiyle bu durum bertaraf edilir
Tüm bunlara ragmen yine calismazsa; geriye bu kalıyor
başka ne gibi arızası olabilir.
-
Anlattığına bakılırsa hava ayarı bozuk.quote:
Orijinalden alıntı: engin_er_26
bugün uğraştım çalıştırdım ısıtana kadar hafif hafif gaz verdim, daha sonra H ve T yi ayarladım gayet güzel çalışıyordu ancak 5 dakika sonra gazı bırakınca stop etti tekrar çalıştırdım üstteki gaz vidasını yarım tur sıktım çalışıyor fakat hemen stop ediyor.
başka ne gibi arızası olabilir.
Alıntıları Göster
4 zamanlı motosiklette doğru ayarı bulmam günler aldı, o kadar hassas bişey.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayarı, dogru buji/tirnak araliginda, temiz filtreler ve taze benzinle, doğru sekilde yaptığınızı varsayarsak, muhtemelen aldığınız karbüratörün diyaframında, iğne ayarında veya pompa contasında sorun var gibi
T vidasini açmak(saat yonunde) o anlik stop etmesini engelleyip, yanlis yapilan ayari gizler. Bende de böyle bir motor var; 12 yıllık oleomac 936; zamanın verdigi yorgunluk, bakimsiz karburator yuzunden her seferinde ayar istiyordu. En sonunda ugrasmayi biraktim.
Siz motoru benzin dolu halde mi bekletiyorsunuz ?
Translate olsa da idare edin;
(Buradaki ses dosyalarini dinleyin; bunlara yakin bir ses elde etmeniz lazım)( yağlı dedigi zengin karisim, aç dedigi de fakir karisim oluyor ; çevirinin azizligi)
Bildiginiz gibi L ve H vidalarini saat yonunde cevirdikce,karisim fakirlesir, tersi istikamette de zenginlesir; musluk gibi dusunun.Havaya gore benzin orani arttikca zengin, azaldikca fakir olur karışım. T vidasi ise gaza basarmis gibi kelebegi acar saat yonunde cevirdikce) ayar yaparken, zengin karisimda devir dusup motor bogulmaya baslar, fakirde de artar)translate.google.comGoogle Çevirihttps://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=http://www.madsens1.com/saw_carb_tune.htm&prev=search
Genel kural; eger L ve H vidalarinin, fabrikasyon tur sayısını bilmiyorsaniz, vidalar en kapali halden( sona kadar cok zorlamadan sıkılı hâlinden) 1+ceyrek tur acilarak ayara baslanabilir.
Benim Dolmarin walbro wte61 karburatorunde L ayari 1+ 1/8 tur, H vidasi ise 3+1/4 tur açık olacak sekilde ..
T vidasi ise gaz kelebeginin ucu daki plakaya temas ettikten sonra yarim tur daha sıkılır genelde. Bu degerler modele gore degisebilir.
Bir de walbronun sorun/ kaynak tablosunu yukleyeyim; belki teşhiste yardımcı olur
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 18 Aralık 2018; 20:17:10 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Oleomac gsh 56 almak istiyorum da tavsiye eder misiniz? Tavsiyeleriniz nelerdir?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Butce ve kullanim amaci nedir?
1000lira civarinda, oleomactan baska secenek yok gibi.
Zomax 6010 da bakabilirsiniz ama biraz buyuktur gsh56ya gore ilk kez kullanacaksaniz ve bağ/bahçe isi icin zorlayici olabilir ama artan taleplere de uzun sure cevap verir güç bakimindan..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bütçe 1000 lira civarında. Kullanım amacı da kışlık odun kesmek arada sırada kullanmak amaçlı. Gsh 56 sorun cikaran bir model midir gücü filan nasıldır acaba? Yanlar filan plastik gibi geldi bana. Babamda eski jonsered 625 vardı o ısınınca stop ediyordu o yüzden motor alacak oldum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Jonsered den sonra sizi sarmaz çoğu motor. Tipki stihl 051 den sonra bize oldugu gibi metal testere müptelası olduk; plastiklere yanaşmıyoruz..
Ilk motorunuz degil madem, 1200 civarina zomax 6010 deneyebilirsiniz, 4 hp makine. Gsh 56 da çin de üretiliyor zaten, piyasada yeni oldugu icin sorun var mi bilmiyorum. Zomaxda da, oleomacta da parca sorunu cekmezsiniz. Semak makine guvencesi, nalburda bile parcasi bulunur. Yalniz zomaxin diger modellerini pek sevmiyorum(plastik muhabbeti); guc hacim oranlari bir garip. 6010 modeli ise stihl kopyasi; gucu de 60cc ye gore cok olmasa da bircok kullaniciya yeter
Yoksa avrupa motorlarin en uygunu şu an Dolmar ps 420sc var, o da 1350₺ en uygunu ve 3hp. Bana yetmiyor sahsen Dolmarın bu modeli Husqvarnanin bu civardakileri plastik şase, stihl 250 de anavatanlarinda üretilmiyor. Bu iki markanin esasli modelleri de 3500liralardan yol alıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 18 Aralık 2018; 20:51:42 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Zomax ta parça sıkıntısı çekerim diye düşünmüştüm. Bilmiyordum parça meselesini iyi oldu. Oleomac i da bu yüzden aslında tercih ediyordum. Hem parçası bulunur hem İtalyan mali(Çin'de montaj sanırım) fakat zomaxlar kökten çin malı fakat tutuluyor sanırım Çin'in iyi markalarından. Gsh 56 nin yarım HP lik az güç olması dışında ne gibi eksileri olabilir zomax 6010 ile ? Bu yarım HP 300-400 liraya değer mi acep? Gsh 56 900 TL ye buldum bu sitede de.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Gördüğüm kadarıyla 0.5hp güç ve 5cm klavuz eksiği var Gsh56nın.ikisi de cift segman piston, ayarli yag pompasina sahip. Yarım beygir diyip gecmemek lazim; o yarım beygir, agac devirmek icin gerekli cesareti veriyor insana
Ayrica zomaxin zinciri daha buyuk disli ve balata da kapali tip. Zincir dişlisi değişim gerektiginde bir segmanla iş tamam. Oleomactaki gibi pistonu bloke edip, uygun anahtarla sokmek gibi bir uğraş istemiyor. Fotografla izah edeyim
Zomaxta, kompansatörlü karburator dikkatimi cekti; hava filtresi kirlendikce, benzin akışı da azalan havayla orantili olarak azaliyor. Fotografta isaretledigim kısım, filtrelenen hava ile tetiklenip; hava miktarinca karışım gönderiyor yanma odasina. Bu ozellik de stihlden çakma normalde, karburator bulunduğu ortamdaki havayla diyaframi tetikler ve bir anlamda sabit gazda, sabit akışta karışım gonderir; hava filtresinden geçen havadan bagimsiz olarak. Faydali bir ozellik diyebilirim
Teknik olarak daha bir hosuma gitti yani zomax 6010
1170 liraya internette var
Bu amcamizin kanalinda mevcut 6010 videolari;fikir verebilir https://www.youtube.com/user/mmstanciu19
Nacizhane tavsiyem; eldeki jonsered de, piston silindir saglam ise, revizyonu düşünün. Bunlar haric, en pahali parcasi bobin ve karburator olur zaten. Karburator de tamir takımıyla kurtarırsa, canavar geri doner
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 18 Aralık 2018; 21:42:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
benim karbüratör resimde görülen, ayarları sizin dediğiniz gibi yaptım daha sonra biraz ısındıktan sonra gazı tetikleyerek ayarladım ilk ayarladığımda gyet güzel çalışıyordu, hatta kenara bıraktım içindeki benzin bitene kadar çalıştı, daha sonra biraz benzin koyup çalıştıralım dedik tabi aradan 2 hafta geçmişti, fakat bir türlü çalıştıramadık, bugün ise hava fitresini çıkarıp boğaza biraz benzin döktüm filitreyi ve kapağı taktım biraz uğraştan sonra çalıştı, bir kaç dal kestim derken yine aynı dert gaz verdikçe boğulur gibi oluyor toparlıyordu derken gaz vermeyi bıraktığımda stop etti bir daha çalışmadı.quote:
Orijinalden alıntı: rallier_61
Ayarı, dogru buji/tirnak araliginda, temiz filtreler ve taze benzinle, doğru sekilde yaptığınızı varsayarsak, muhtemelen aldığınız karbüratörün diyaframında, iğne ayarında veya pompa contasında sorun var gibi
T vidasini açmak(saat yonunde) o anlik stop etmesini engelleyip, yanlis yapilan ayari gizler. Bende de böyle bir motor var; 12 yıllık oleomac 936; zamanın verdigi yorgunluk, bakimsiz karburator yuzunden her seferinde ayar istiyordu. En sonunda ugrasmayi biraktim.
Siz motoru benzin dolu halde mi bekletiyorsunuz ?
Translate olsa da idare edin;
(Buradaki ses dosyalarini dinleyin; bunlara yakin bir ses elde etmeniz lazım)( yağlı dedigi zengin karisim, aç dedigi de fakir karisim oluyor ; çevirinin azizligi)
Bildiginiz gibi L ve H vidalarini saat yonunde cevirdikce,karisim fakirlesir, tersi istikamette de zenginlesir; musluk gibi dusunun.Havaya gore benzin orani arttikca zengin, azaldikca fakir olur karışım. T vidasi ise gaza basarmis gibi kelebegi acar saat yonunde cevirdikce) ayar yaparken, zengin karisimda devir dusup motor bogulmaya baslar, fakirde de artar)
https://translate.google.com/translate?hl=tr&sl=en&u=http://www.madsens1.com/saw_carb_tune.htm&prev=search
Genel kural; eger L ve H vidalarinin, fabrikasyon tur sayısını bilmiyorsaniz, vidalar en kapali halden( sona kadar cok zorlamadan sıkılı hâlinden) 1+ceyrek tur acilarak ayara baslanabilir.
Benim Dolmarin walbro wte61 karburatorunde L ayari 1+ 1/8 tur, H vidasi ise 3+1/4 tur açık olacak sekilde ..
T vidasi ise gaz kelebeginin ucu daki plakaya temas ettikten sonra yarim tur daha sıkılır genelde. Bu degerler modele gore degisebilir.
Bir de walbronun sorun/ kaynak tablosunu yukleyeyim; belki teşhiste yardımcı olur
Evet zaman zaman içinde biraz benzin kalıyor. taze benzin derken bir ay falan oldu bidonda bekliyor, zararı olur mu eski yada yeni olmasının yağını yeni karıştırdım. çok az miktarda diyebilirim bir litre benzine pet şişe kola kapağı ile 2 kapağa yakın koydum.
"Benim Dolmarin walbro wte61 karburatorunde L ayari 1+ 1/8 tur, H vidasi ise 3+1/4 tur açık olacak sekilde .. " bu ayarları tekrar deneyeceğim.,
sizin koyduğunuz resimdeki tablodan ben bir şey anlamadım.
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X