Şimdi Ara

Akü neden oksitlenme yapar ? Tüm sistem değişecek : (

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
7.805
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • Merhabalar , Akü'm oksitlenme yapmış rutubetten kaynaklandığını söylediler , benim aküm bagajda stepnenin olduğu yerdedir. Bagajımda subwoofer ve bir mono subwoofer amphli si var öyle saatlerce bangır bangır dinlemem fakat dinlediğimde amphli ısınır ama hava sirkülasyonunu bozup içeriyi rutubet kapatacak kadar değil. Daha önce yıkamış olabilirmisin dedi içerisini hayır dedim , ıslanmış veya sıvı bir şey dökülmüş olabilir mi dedi hayır dedim. Peki neder olur bu akü oksitlenmesi. Tüm aracın elektronik kablo ve soketleri değişecek bu iş yüzünden .. Sırf bu davadan aracın tüm elektronik sistemi çalışmaz oldu göstergeler göstermiyor araç çekişten düştü sorun buymuş :s ...

    Buda servisin yolladığı fotoğraf :

     Akü neden oksitlenme yapar ? Tüm sistem değişecek : (



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 4 Haziran 2008; 15:43:19 >







  • Geçmiş olsun @Özdamar. Oksitlenme bir hayli iş açmış çok kötü ve çok ilginç demek dikkatli olmak lazım.

    Sanırım şimdi iş işten geçmiş ama Oksitlenme için yapılması gerekenler;

    1) Karbonat
    2) Sıcak Su
    3) Greas yağ veya WD40


    Oksitlenen noktayı açıyorsun üstüne biraz sıcak su döküyorsun sonra karbonat atıyorsun ve tekrar sıcak su zaten oksitlerin çözüldüğüne şahit olacaksın hiç oksit kalmadığında üstüne WD-40 sıkabilirsin veya Greas yağ ile ince boşlukları doldurabilirsin.

    Ayrıca eklemem gerekirse bir başka servise danışman zira kutup başları temiz duruyor tesisattın değişmesine gerek olduğunu sanmıyorum. Ama yinede sen bilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mississippi -- 4 Haziran 2008; 15:58:54 >
  • Akü neden oksitlenme yapar ?

    Arabaların aküleri düşük gerilim yüksek akım mantığı ile çalışır.
    Kutup başları eğer sağlıksız temas ediyorsa, nem varsa ve en önemlisi ufak akım atlamaları varsa
    Bu zamanla iletken yüzeyleri oksitlendirir. Sadece Araba aküsü değil eski radiolarda lehim yerlerinde vs oksitlenmeler olur.
    Çözümü ara ara temizlemek veya sorunlu kablo kutup başı gibi yerleri değiştirmek ile olur.
  • Çok teşekkürler ,

    Peki sorunun temeli nedir ? Gerçkten ses sistemi mi yaptı , akü ile voltaj sorunları mı neden oldu bu kapasitör denilen cihazdan mı almak şart oldu . Yeniletiyoruz tekrar eskisi gibi olmasın ayrıca dediğin yöntemle sadece aküyü kurtarabiliriz sanıyorum çünkü servis tüm aracın elektrik kablo ve kutup başlarını söküp , zarar geldi ise ki yüksek ihtimal gelmiştir dedi çünkü sorun olan yerler var dedi , yenileri ile değiştirmemiz gerek dedi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Çok teşekkürler ,

    Peki sorunun temeli nedir ? Gerçkten ses sistemi mi yaptı , akü ile voltaj sorunları mı neden oldu bu kapasitör denilen cihazdan mı almak şart oldu . Yeniletiyoruz tekrar eskisi gibi olmasın ayrıca dediğin yöntemle sadece aküyü kurtarabiliriz sanıyorum çünkü servis tüm aracın elektrik kablo ve kutup başlarını söküp , zarar geldi ise ki yüksek ihtimal gelmiştir dedi çünkü sorun olan yerler var dedi , yenileri ile değiştirmemiz gerek dedi.


    Genel sorun ehil olmayan tesisatçılardan oluyor takmış oldukları kablolar takmış oldukları sisteme göre uygun olmayabiliyor veya akü kutupbaşından almış oldukları ekleri yanlış yerlerden ve yanlış şekilde almış dahasında arabanın orjinal kablo sistemine zarar vermiş hırpalamış olabiliyorlar.

    Oksitlenme sadece bugüne kadarki üstünde oynan kablolarda meydana gelmiştir. Fabrika'nın orjinal olarak sıktığı ve koyduğu kablolarda şuan içinde sorun yoktur.

    Zira oksitlenme tüm yüzeyi değil sadece atlama veya oynama olan noktadaki tesisata etki eder.




  • Teşekkürler tekrar peki bu noktadan sonra tamir gördükten sonra ne yapmak gerekir servis kabloları değiştirecekmi ? ben sanmıyorum benim tesisatıma kablo çeksin adam bmw servisi çünkü müzik sistemci değil bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz.

    Tamir gördükten sonra tesisatçıma aracı götürüp ne demem gerekir ne yaptırmalıyım da başıma tekrar böyle bir sorun gelmemesi için ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    Teşekkürler tekrar peki bu noktadan sonra tamir gördükten sonra ne yapmak gerekir servis kabloları değiştirecekmi ? ben sanmıyorum benim tesisatıma kablo çeksin adam bmw servisi çünkü müzik sistemci değil bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz.

    Tamir gördükten sonra tesisatçıma aracı götürüp ne demem gerekir ne yaptırmalıyım da başıma tekrar böyle bir sorun gelmemesi için ?


    Tesisatçıya ses sistemini daha uygun bir isçilik ve uygun kablo ile yapmasını hatırlatırsan. Ayrıca oksitlenme konusunu belirtirsen o zaman zaten kendisi neyi nasıl ve ne şekilde yapacağını çok iyi bilir.

    Normal prosedürde yapması gereken;

    Arabanın sigorta panosunda ek tesisatlar için hazırlanmış boş yerler vardır.
    Buradan ses sisteminin tesisatını almalı ve uygun boyutta sigorta takmalıdır.
    Yani akünün yanından veya radyonun yanından çıkarttığı bir ek kablo kolaya kaçmamalıdır.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Klasik nedenlerin dışında,

    takmış olduğunuz kabloların iç direnci artırması nedeniyle oksitlenme hızlanmış olabilir.Bu tür durumları engellemek için ana şalter rölesi konuluyor diye duydum.Bu şalter kapatılınca müzük sistemi dahil aracın tüm elektrik kaybını sıfırlıyor.

    nedenlere gelince bilineceği üzere transformatörler sarım sayısı yüksek kablolar nedeniyle pasif akım çekerler.Şisteminizde amphi denen bu cihaz kapalı durumda bile olsa belirli bir elektrik tüketimi vardır.Eğer profesyonel birisi sistem döşedi ise bunu öngörmüştür.Ancak sisteme sonradan takılan her sistemin koruması bulunmamkatdır.Bu yüzden herkezin bir şekilde duyduğu televizyonları ve elektronik aletlerinizi evlerdeki prizden çıkarın demelerinin nedeni budur.Gerçi Ac akımla DC akımın çok bariz ayırımı vardır ancak DC de olsa bir sistemin iç direnci mutlaka vardırve ne kadar çok akım çekerse o kadar fazladır diyebiliriz.

    Peki bunu nasıl engelleriz sorusunun yanıtını yukarıda verdim.Belki elektrnik işinde uzman olanlar daha güzel yöntemler tavsiye edebilirler.basit anlatımla bağlı aletlerin fişini çekebilecek bir merkezi buton konulmalıdır diye tavsiyede bulunuyorum.

    Bu tür şeyler düşünülmez ise aracın yattığı ve kullnılmadığı durumlarda aküden zayıf akım misali bir düşük amperli çekim olur bu da oksitlenme olayını eğer ortamda nem de varsa hızlandıracaktır.




  • vd-40 püskürt
  • Geçmiş olsun yusuf bir keresinde bizdede olmuştu ama sebebi ıslanması idi
    Motor yıkandıktan sonra böyle birşey olmuştu
  • Cevaplar icin tesekkur ederim servis donusu tesistcima bir ugrayayim o halledecktir diye umid ediyorum.

    Sagol yasar dostum bakalim artik ...
  • Geçmiş olsun ama nasıl olurda bütün tesitatı mafetmiş :S
  • quote:

    Orjinalden alıntı: clio_TR

    Geçmiş olsun ama nasıl olurda bütün tesitatı mafetmiş :S


    Bende çözemedim herhalde erken tanı yapamadık işin sonunda götürdüğüm için böyle oldu neyse araba cuma ya hazırmış hayırlısı : =)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: clio_TR

    Geçmiş olsun ama nasıl olurda bütün tesitatı mafetmiş :S


    Bende çözemedim herhalde erken tanı yapamadık işin sonunda götürdüğüm için böyle oldu neyse araba cuma ya hazırmış hayırlısı : =)

    Tekrardan geçmiş olsun hocam ne diyelim hayırlısı olsun...Senin araba garanti kapsamında mı?
  • geçmiş olsun.
  • Geçmiş olsun kardeşim.
  • Aku uclarinin oksitlenmesi ile diger cihazlara cekilen kablolarin kullanilamaz hala gelmesiyle alakasi oldugunu dusunmuyorum. Aku ye bakim yapillir. Gerekirse degisir, sistem calismaya devam eder.
  • Akü yeniydi ansin arkadaş .

    serhat ağbi sağolasın ..

    geremy sende sağol .

    clio yok dostum garantisi mi kalır 2002 arabanın : )
  • yusuf gecmiş olsun.cok fazla masraf acmaz insallah.

    ama bu oksitlenmenin bu kadar cok soruna nedne olacagı aklımın ucuna bile gelmezdi.
  • Sağolasın komple elektrik sistemi değişecek ve yeniden programlama yapılacak 350 ytl. , işçilik ve kullanılan malzemeler hariç.





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 4 Haziran 2008; 21:39:02 >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.