Şimdi Ara

Akü takviyesi sonrası ne yapmalıyım? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
10.166
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    black decker şarj aleti aldım . 36 saattir şarj oluyor dolmadı hala . 12 v 1.5 amperlik cihazla dolduruyorum BLACK+DECKER BXA21 6V/12V 72A Akıllı Akü Şarj ve Akü Bakım Cihazı : Amazon.com.tr: Otomotiv

  • Araç çalışırken şarj dinamosundan akü besleme voltajı genelde 13,7-14,2 arası olur.

    Sizin kullandığınız şarj cihazının çıkış voltajı 12 v ise şarj olmaz o akü...

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Akü kaç amper?

    Bu cihazlar amatör kullanım için uygun yalniz şarj süresi maalesef biraz uzun olacaktır.

    Aküler, gücünün yaklaşık %5'i bir akım ile şarj edilirler.

    Örneğin; 50 amperlik bir aküyu 2.5 amper ile şarj edebilirsiniz. Bundan dolayı akü servisine bıraktığınız aküler ertesi güne anca hazır olur.

    Sizin akü 60 amper ise biraz daha bekleyeceksiniz gibi :) 1.5 amper ile yaklaşık 40 saatte doldurur. (doluluk oranına göre değişir)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Prokizya kullanıcısına yanıt

    akü 60 amper .artık marşı zor çeviriyordu . tam boş desek 43 saat lazım herhalde . bu akşam olur gibi . teknik özelliklerde şarj akımı 1.5 A yazıyor . kılavuzda , piller için şarj akımı: 2 ah ile 30 ah , piller için bakım modu : 2 ah ile 70 ah yazıyor . üretenin de kafası karışık herhalde.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Araç aküsü teklemeye başlamışsa, takviye ile çalıştırılıp aracı biraz kullandıktan sonra motoru stop edip kısa süre sonra çalışıyorsa şarj oluyor demektir. Ancak uzun süre bekleme sonrası yine marş çevirmiyorsa;


    -Akü hücrelerinden bir ya da birkaçı ölü olduğundan yeterli şarj seviyesine gelemiyor olabilir. Bu durumda akü değişimi gerekir.


    -Şarj dinamosu besleme voltajı yeterli değildir, araç çalıştırılıp yükte (farlar, kalorifer vs açılarak) ve yüksüz voltaj ölçümü yapılması gerekir. Şarj dinamosu, konjektör gibi parçalar kontrol edilmeli.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Demek ki iyice boşalmış.

    Yok o değerler şarj edebileceği bataryaların değeri. Yani bir ışıldak aküsü de şarj edebilirsiniz, araba aküsü de. Maksimum 70 amperlik akü demek istiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Bunlara ek aküyü her kış girişinde dışarıda şarj ediyorum 1 kere bitmiş akü maaşallah tık demedi.Akü şarj edilmeli.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ICES NMB kullanıcısına yanıt

    dışarıda derken arabanın üstünde mi

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt
    Yok ya söküp evde sarj ediyorum niye öyle yazdım bilmiyorum.Black decker ın 1A şarj aleti var yarım gün içinde şarj ediyorum sonra geri takıp kullanmaya devam ediyorum.Aslında bir ara elimdeki güneş paneliyle şarj etmek için sistem kurucaktım saçma olur diye yapmadım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    İşe yaradı mı ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    evet yaradı . şimdi 3 senedir tavan arasında duran aküyü dolduruyorum.

  • crow in cornfield C kullanıcısına yanıt

    Akümdeki voltaj düşmesi durumundan dolayı şarj ettirmek istedim. Sanayi esnafı şarj etmeyi kabul etmiyor daha bakmadan görmeden ölçmeden akü şarj tutmaz yenisini alacaksın diyorlar.

    Dolayısıyla benim de aklıma yerleşti bu evde şarj işi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt

    şarj etmeye ne kadar istiyorlar ? valla kurda sormuşlar niye ensen kalın diye, her işimi kendim yaparım da ondan demiş. esnaf parayı görünce iyice şımardı

  • 50 diyen de var 100 diyen de var. Araç kontak kapalıyken birkaç dk. Dörtlü yakınca akü voltaj ikazı veriyordu.

    50 tl ye 24 saat şatj ettirdim ama pek güvenmiyorum esnafa millet akü satmanın derdinde. Şarj oluyorsa sülfatlaşma yoksa yenisine gerek görmüyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • motograter M kullanıcısına yanıt
    Aslında arada bir sülfatlaşma devresi yapıp onada koymak gerek tertemiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuya Yeni dahil olmak üzere birkalc şeyden balhsetmek isterim bu tür durumlarda akü sukfatlasma yapar ise desulfator yapmak lazım ve sadece o da yetmiyor ben kullandığım ve faydasını gördüğüm bir cihazım var deisik amper aralıklarıyla aküyü sulfatlasmis olabilir dolayısıyla bu sülfat zincirini kırıp kademeli amper aralıklarıyla şarj eden bir cihaz edindim ve şuana kadar geri dondurmedigim bir akü yok enson 90 amperlik 5 senedir yatan aracın starek aracın akusunu yarım marşta verimli hale getirdim ama sistemde akü 2 güne yakın kaldı ve aküyü komşuma teslim ettim selamlar

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Suikast_81 S kullanıcısına yanıt
    Hocam bu desulfator uygulamasından sonra aküyü tekrar şarja takmak gerekiyor mu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • babapars kullanıcısına yanıt
    Benim cihazım sulfattan oluşumunu tespitinden sonra yani desulfe sulfati kırıyor onda sonra akünün sıcaklığını zaten tespit ediyor kademeli amper aralıklarıyla şarja başlıyor öyle belli amperle deil tepe noktası misal bazen 05 amper sonra 1 amper gibi bazen yüksek amperle bazen düşük amperle bu tamamen sizin akunuzu durumuna göre kritik seviye vardır ısı seviyesi ona bakıyor zaten dediğim gibi 7 Aşamalı cihaza bakiyorum ara sıra kontrol ediyorum. Tabiki bunu açık alan da yapiyorum bundaki sebeb içinden çıkan gaz olması sebebiyle açık alanda yapıyorum zira konunun özüne gelince biraz sanki cihazı över gibi konuştum ama doğrusunu konuştum öyle yaptım oldu gibi deil bunu cihaz kendisi belirliyor desulfe işleminden hemen sonra kontrol yapıyor cihaz akü tacina geldimi ondan sonra kademeli şarj a basliyor belirli amper aralıkları ile şarja başlıyor zaten tam otomatik benden sadece akü tercihinde herhangibir aksilik varmı diye kontrol varmı diye tespitini yaptıktan sonra misal agm misal motor akusu misal efb yani star stop kuru ıslak lifepo gibi çünkü her akünün sıcaklığını kaldırabileceği amper tepe noktası var sıcaklık önemli belli bir sıcaklıktan hemen sonra kendi kendine başlıyor daha sonrası ise verilen voltaj aralıklarını testi yani akunun toplamaya başladığının kontrol eden cihaz teste tabii tutuyor kontrol asamasiini gectimi verilen voltajı ideal seviyeye gelip gelmediği ni ölçüyor burda önemli kıstas su akuyi bazen otomatik seçer yada sen şaşırma yapabilirsin 90 amperlik akü 5 senedir yatan akünün onarımını yaptım kişi dalagaya aldı beni ve hani ağız büktü dalga geçer gibi olmaz dibi goygoyunu yaptı normal şartlarda ben bedel almazdım ama hani milli servet planlı eskitme derdim akusunu kurtarmazdim ama dalga geçince biraz daha fazla uğraştım akünün uzerinde ortalama 2 gün boyunca 90 amper Starex aküsü ve hiç Mars'a 5 sene boyunca basılmamış akü yani yatan aracın aküsü işlem bittiğinde gel akunu al ama yaptığın dedikodu yalan dezanformasyondan da haberim var merak etme hani bana şu milhvalde kotuluyrrek olaya başladı ben cihazdan emindim ben ovuncede al bakalım yapabilcekmi akü cihazın deyince aküyü salla bakalım birşey farkedicekmisin demeye kalmadı bu baya ısınmış ne içinde sanki biraz su var gibi ne olmuş gibi açık aramaya başladı hemen yürü git tak ondan sonra konuşalım dedim aküyü taktı mosmor oldu akü kendine gelmiş. Yarım marşta araç çalışmıştı şimdi ben sana ne diyeyim sana karşı mahcubum arkadan boynunu eğdi sende utanma olsa. Senin menfeatine olan birşeyde dezenformasyon yapmasın arkadaş dedikodu yapmassin dedim herşeyin farkındayım dediklerinde kulağına geliyor meraketme ama şimdi akun oldigina gore çatlat bakalım şarj desar desulfe işleminin parasını deyince kivirtmaya başladı durbakalim olacakmi diye takmgorelim.ozaman dedim taktik takti ve yarım marsda almıştı araç yalnız bu senin iki gün boyunca yaptığın dedikoduya binaen fatura yüksek olucak kemkum yaptı hani bunda şöyle bir bir düşünce yapısı olduğunu bilinç altından yaptığı ayıbı ağzından çıkarttım ama nafile araba cslisti gör dedim dost meclisinden o yaptığın dedikodu kendin çürüt yoksa benim hismimdan seni gördüğüm zaman bile yıllar geçse de kurtulamassin dedim 4 kisiyiz herkesin ortasında çalıştığını beyan et bana şu kadar para göz önünde ve özür mahiyetinde açıklama birdaha bilip bilmeden yapmama teori üretmenin gerektigini anla ve bize adedince kola al 2.5 litre de içelim keyif kolasi yada 3 unnir arada kahve sen yapicaksin bize ikram ediceksin tepsi ile kıssadan hisse daha sonralari akşam sularında mahallenin önüne tekrar arabayı kapatmaya gelen adam akü nün bosalmasi adına tepe lambasını açık birakti çöp atmaya giderken videosunu çektim kendisine ilettim benim teorimi çürütmek için elinden ne gelirse yapmaya çalıştı ama nafile

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • babapars kullanıcısına yanıt
    Benim mevcut sistemimde cihaza takılan akü bir bütün olarak olarak değerlendiriliyor yani cihaza bağlanan akunun durumunu micro işlemci sayesinde ne olacağına cihaz kendisi belirliyor desulfator şarj deşarj tekrar şarj ve daha sonraları test verilen amper ve voltaj aralarını test edip akünün degerlerini. Okuduktan hemen sonra kontrol ve sonra full leyip işlemi bitiriyoruz bana kalan sadece akünün kutub başlarına işlemin başlamasında hemen takmak işlem bitiminde full dedikten sonra kutub başlarından ayırmak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.