Sabah arabamı park ettikten sonra ışıklar açık kalmış, akşam çalıştırırken akümün bittiğini anladım: Takviye yaptık araba çalıştı 30-40dk arabayı sürdüm eve geldim: Şu an araba stop Edip tekrar çalıştırırken çalışıyor ancak akü işareti yanıyor, Sorum şu ki araç bu saatten sonra kendi kendine aküyü doldurabilir mi yoksa benim ne yapmam lazım? < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Akü takviyesi sonrası ne yapmalıyım?




-
-
Araç çalıştığı sürece dolar sorun olmaz zamanla toparlar calismiyorken farlar fan teyp açma.Elinden geliyorsa akuyu sokup laptop adaptörü ile şarj edebilirsin videoları var yarim günde tam şarj etmiş olursun
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
servise ve bir akücüye gidip aküyü şarj ettirmen lazım, araba aküyü sıfırdan tekrar dolum yapamaz.
-
Şarj dinamo arızası veya kayış da ihtimal
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2-3 güne düzelir ,
takviyeden sonra çalıştığına göre
şarj dinamosunda sorun yok
-
Akü ışığı yanmaması gerekirdi, yanıyorsa şarj etmede sorun vardır anlamına gelir. Takviye yaparken bir hata mı yaptınız acaba.
Aküyü şart ettirmen veya etmen lazım. Araç yeterince süre şarj edemez, tam dolu olmayan aküde sülfatlaşma oluşur. Şuan aküde sülfatlaşma var ise araç şarj ettiğinde akü plakalarına zarar verir. Uzun süre şarjda kalıp sülfatların çözülmesi gerekir.
-
Bu mesaja 3 artı atanlar neye göre attı ? Ne demek araba akü doldurmaz. Hele bide marş basan aküyü araba çok rahat doldurur. Sadece biraz süre ister.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Doldurmaz arkadaşım 30-40 dk birşey sürmüş 12 saat araç mı sürdüreceksin veya kim sürüyor bu kadar süre akü boşaldıktan sonra? Otobüs şöförü olsan ancak bu kadar sürersin.
Boşalan aküyü şarj cihazına koyup yeniden şarj etmen lazım mantıklı olan budur. Cihaza bağlayıp doldurmazsan akünün ömrünü kısaltırsın 30-40 dk sür biraz doldur, zaten adam gibi voltajı yükselmez, marşa basarken bunu boşalt sonra yine 30-40 dk doldur derken sürekli aküye yük bindirirsin bu da sağlıklı aküyü bile öldürür. Şarj-deşarj akünün düşmanıdır. Boşalan akünün yaklaşık 12 saat kadar süre aracın şarjda kalması lazım ki tam şarj olsun marş esnasında çok az kayıp olup araç bunu normal sürüşde şarj edebilsin, sonuçta insanların günlük yaptığı sürüş saati belli.
Sen her araca bindiğinde 8-10 saat yol yapıyorsan tabi bilemem, senin akün dolar. Biz konuyu açan arkadaşın sorusun cevap yazıyoruz iki saat akü tarihini yazacak halim yok burada, zaten bildiğimiz yaptığımız işler hergün, sorunun cevabı arkadaşa, aküsünü şarj ettirmesi lazım yoksa öldürür yakın zamanda yeni akü almak zorunda kalır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 25 Kasım 2022; 22:32:13 >
-
Şarj çıkışı veremez diyen yok, o akünün hızlı şarj edilmemesi gerekli, hızlı şarj destekli lityum pil değil bunlar. Öyle boşalan aküyü alternatör ile doldurusan öldürürsün illa alternatör ile dolduracaksan aracın ciddi km yapması lazım yukarıda yazdığım gibi. Yabancı terimini yazayım aküyü Boost etmek ile yani doldurmak ile Recharhing yani yeniden şarj etmeyi karıştırıyorsun ikisi farklı şeyler.
Faso fiso dediğin şarj cihazlarına 500-1000 euro civarında para ödeyip alıyoruz yalnız Koçtaş'tan aldığın 500 TL'lik cihaz değil bunlar. Ölçüm cihazı da 35-50 bin TL arasında. Kimsenin boşa para filan harcadığı yok işimiz bu, yapmak içinde bu cihazları alman lazım, daha ucuzunu alırsın ama onlarda 10 bin TL altı değil yine de.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 25 Kasım 2022; 22:56:37 > -
Alternatör aküyü çok da güzel doldurur hiç de zarar vermez. Akü zaten sürekli dolup boşalan bir şey. Alternatörün görevi aküyü doldurmak.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam, hiç bilmediğim şeyler öğreniyorum sayenizde teorik olarak yalnız sizin dedikleriniz ben yapsam büyük ihtimalle müşterilerimden olurum. Siz en iyisi bildiğiniz gibi yapın ben bildiğim işi zaten yıllardır yapıyorum, derdim fazla akü satmak değil müşterinin işi görülsün ben şarj vermeye devam ederim. Tabi ki bizden akü alanlara bu iş ücretsiz olarak yapılıyor merak ediyorsanızda.
-
Geçtiğimiz ay bizim araba da çalışmadı. Ara ara böyle yapıyordu, tahminen arabayı çok kullanmadığımız için.
Bu duruma alışkın olduğumuzdan dolayı bir tane JUMP STARTER powerbank almıştım; onu kullanıyoruz bu gibi acil durumlarda, işe yarıyor.
Ama en sonuncusunda voltmetre ile ölçtüğümde akü 10,5 V e kadar düşmüş, jump starter ile bir kaç kez denedim ama çalışmadı.
2 haftaya yakın çalışmadığı için derin deşarje uğradı heralde.
Bu yüzden jump starterı biraz üzerinde bırakıp akünün kendini gelmesini beklemeliydim diye düşünüyorum.
Sonrasında akücüye görütüp 4-5 saat şarjda tuttuk, teslim alırken akücü tabi abi bu akü bitik değiştir dedi. Arabaya koyup denedik tek marşta aldı. Ondan sonra kullanmaya devam ettik.
Son zamanlarda ara ara sabahları çalıştırmadan önce voltmetre ile şarjını ölçüyoruz, 12.4 v gibi bir değer çıkıyor. Çalıştığı esnada anlık 10 v civarına inip, sonrasında alternatörden aldığı güçle 14,4 v civarıı şarj oluyor.
Geçen akşam eve dönerken oto elektirikçide elektronik ölçü aletine tuttuk. SOH değeri %59 SOC değeri %83 CCA değeri de 595 gibi bir şeydi.
Usta seni bir süre daha idare eder ama bir sabah bakmışsın yarı yolda da bkırakır.
Aracı kilitleyip biraz dinlendirdikten sonra pensampermetre ile kaçak akım kontrolü de yaptı sağolsun, olması gerektiği gibi çok küçük amper çekiyordu.
Aküde sülfatlaşma da var büyük ihtimal, akücüye desülfatör ile şarja tutalım dedim ama pek uğraşmak istemedi, yeni akü al kafan rahat olsun diyor. O da ekmeğinin peşinde biraz.
iki senelik aküyü değiştirmekte istemiyorum. Bu aküyü canlandırmanın bir yolu var mıdır? Yeni akü şarj cihazlarında REPAIR gibi özellikleri varmış, bu gibi aletleri ara ara aküde kullansak işe yarar mı?
Diğer türlü her seferinde yeni akü almak durumunda kalacağız.
-
Ayni durumda takviye yaptim. 2 sene daha kullandim ayni aküyü
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
al bi akü şarj cihazı rahatına bak. istediğin zaman kullan akünü doldurup
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alim340 -- 30 Aralık 2022; 18:48:44 > -
https://m.n11.com/urun/bosch-c3-612v-aku-sarj-cihazi-7123238?magaza=fzrulman&adBidding=true#
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
madem bilenine denk geldik soralım. işe yakın oturuyoruz. haftada 1 araç sabah 2 km git akşam 2 km gel şeklinde çalışıyor . akü zamanla ilk çalıştırmada zorlanmaya başladı . az km gidildiği için şarj mı olmuyor nedir bunun derdi ve ne yapmak lazım ?
-
En iyisi sen garanti olanı yap git bir tane BOSCH akü al kendine.. yoksa yolda kalırsın forumda üye dediydi dersin..
-
Maalesef öyle. Zaten marş basarken aküden maksimum güç çekiliyor, daha sonra ki yapılan kısa mesafe bu çekilen gücü yerine koyamıyor.
Akünün performansının düşmemesi için varsa arada şarj etmenizde fayda var.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Bu mesaja 3 artı atanlar neye göre attı ? Ne demek araba akü doldurmaz. Hele bide marş basan aküyü araba çok rahat doldurur. Sadece biraz süre ister.
|
servise ve bir akücüye gidip aküyü şarj ettirmen lazım, araba aküyü sıfırdan tekrar dolum yapamaz. |
Benzer içerikler
- discovery sport 2.0 td4 yorum
- acemiler için otomatik vites
- ruhsatlı av tüfeği arabada taşınır mı
- keyfi plaka değişikliği
- istanbuldan bursaya nasıl gidilir
- terramar fiyat
- peugeot 3008 hibrit yorumlar
- togg fiyatı
- corolla cross nerede üretiliyor
- zeekr 001 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X