Şimdi Ara

HARARET KARŞISINDA SİZCE NE YAPILMALI.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
79
Cevap
0
Favori
12.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Düşünün yokuş çıkıyorsunuz, hava sıcak araç hararet yaptı ne yapılmalı.

    A:ARAÇ DERHAL KENARA ÇEKİLİP STOP EDİLMELİ

    B:ARAÇ KENARA ÇEKİPLİP ÇALIŞMAYA DEVAM EDİLMELİ

    C:ARAÇ KENARA ÇEKİLİP ÇALIŞMAYA DEVAM EDERKEN KALORİFER SICAĞA GETİRİLİP AÇILMALI

    D: ARAÇ YOKUŞ ÇIKARKEN HARARET LAMBASI YANDIYSA, KALORİFER SICAK'TA ÇALIŞMALI YOLA DEVEM EDİLMELİ..

    SİZCE ??



  • Stop etttirip Radyator suyunun oldugu kapagı patlamak uzere olan kola şişesi gibi açıp soguk su eklemek en mantıklısı olur gibime gelıyor
  • neden kalorifer açılır ki. ya da açan varsa neden açıyor ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: esrarengiz08

    neden kalorifer açılır ki. ya da açan varsa neden açıyor ?


    kalorifer motorun sogutma suyunu kullandıgı için.kalorifer içinde dolanan su kalorifer soguk oldugu için sogur.


    cevap c.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EIRP -- 16 Haziran 2008; 23:29:24 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Stop etttirip Radyator suyunun oldugu kapagı patlamak uzere olan kola şişesi gibi açıp soguk su eklemek en mantıklısı olur gibime gelıyor

    Evet patlamaya hazır bombayı harekete geçirdin.

    Durdur aracı, kapat kontağı, Aç kaputui yak dörtlüleri, koy üçgen reflektörünü. Sonra ara servisi gelsinler.

    Radyatörün kapağını açma yeterlidir sanırsam. Bi kaç saat dursun soğusun hele bi. Sonra su mu ekliyosun yoksa başka şey mi ekliyosun orasını bilmem.




  • Kaloriferler felan oynamayın...Aracı sağa çekip motor çalışır durumda bekleyin...Kapak açılacak zamana gelince su eklersiniz...
  • araba müsait bir yere çekilip rolentide hararet inesiye kadar beklenir
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kesnilikle kapak açılmaz, ciddi yanıklara neden olabilir çıkan sıcak buhar. Yapılacak şey aracı kenara çekmektir. Ama aracı stop etmemek, sıcaklık normale dönene kadar rölantide çalıştırmak gerekir.
  • Bende bundan bahsediyorum zaten...Motoru çalışır halde bekletin aracın herareti düşünce ister su ekleyin ister eklemeden yola devam edin...Kalorifer nerden çıktı anlamadım ? Soğuk klimayı açın o zaman daha çabuk soğur
  • rampada hararet yaptırdın diyelim.

    1.kenara çek
    2.gidiş geliş trafiğini gözle uygun görürsen arabayı geldiğin yöne çevir at boş vitese rölantide püfür püfür indir aşağıya motorun serinlemesi için birazdaha destek sağlamış olursun.
    tabi bunu trafik yoğunluğunun fazla olmadığı veya kontrolü sağlayabileceğiniz yerlerde yapmak güvenli olur.
  • Sorun fan müşüründeyse klimayı açarak fanı manuel olarak devreye sokabilirsiniz. Her araçta geçerlimi bu bilmiyorum ama..
  • Hararet yapan bir araç rölantide çalıştırılır.KESİNLİKLE STOP EDİLMEZ.Radyatör kapağı veya su tahliye kabının kapağı gevşetilerek sistemin havası alınır.ILIK kireçsiz saf su yavaş yavaş radyatör peteklerinin üzerine gelinceye kadar doldurulur.Soğuk su konulursa motor bloğu çatlayabilir.Kireçsiz,temiz veya saf su konulmazsa su kanalları kireçlenebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rhetorical -- 17 Haziran 2008; 1:54:49 >
  • Gerçekten güzel yaklaşım ve tecrübe ler geliyor. ilk etap'ta kalorifer açılmasının bence faydası vardır..
  • Bence kalorifer i bu işe hiç bulaştırma.
  • Motor stop ettırışlmez. Aracın klıması en soguk sekılde fan ayarı dusuk kademede calıstırılır. Motor sıcaklıgı bellı bırsevıyenın altına dusuce sogutma suyuna takveye konuluır. Hafta sonu yasadıgımız ıcın bılıyorum
  • Müsait yerde durup araç çok az gazla 1 devir çalışır vaziyette beklenir.
    Kaput açılır bir yerlerini yakmadan radyatör ile pervane arasına bir şişe yardımı ile su dökülebilirse dönen pervane suyu radyatöre vuracak ve hararet in düşmesi kolaylaşacaktır. Bilginize. Araç iyice soğuyunca radyatör açılıp su veya da antifriz eklenir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Stop etttirip Radyator suyunun oldugu kapagı patlamak uzere olan kola şişesi gibi açıp soguk su eklemek en mantıklısı olur gibime gelıyor


    denesene bikere bu şekilde müdahele etmeyi . elin yüzün kolun yanar buhardan . sakın böle bi düşünceniz varsada faliyete geçirmeyin bu gibi durumlarda
  • kesinlikle stop etmeyin segmanlar silindire kaynar.
    kalorifer açılarak soğutmaya yardımcı olunabilir
    ben olsam çekerim sağa açarım kaputu 1500-2000 devirde çalıştırırım hararet ibresini takip ederim.

    kesinlikle yapılmaması gerekenler
    stop etme
    motora radyatöre su dökme
    hararetli şekilde gitmeye çalışma
    radyatör kapağı açma
  • 1. Aracı saga çekin

    2. Stop etmeden çalışır durumda kaputu açın

    3. Kaloriferi veya klimayı açın (klima fanı devreye girer)

    4. Hararetin düşmesini bekleyin.

    Ek olarak radyotçör motor arasındaki ana hortumların üzerine yavaşça su dökebilirsiniz tabii motora gelmemek kaydı ile.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: SYSTEMOFADOWN

    Hararet yapan bir araç rölantide çalıştırılır.KESİNLİKLE STOP EDİLMEZ.Radyatör kapağı veya su tahliye kabının kapağı gevşetilerek sistemin havası alınır.ILIK kireçsiz saf su yavaş yavaş radyatör peteklerinin üzerine gelinceye kadar doldurulur.Soğuk su konulursa motor bloğu çatlayabilir.Kireçsiz,temiz veya saf su konulmazsa su kanalları kireçlenebilir.



    Tamam, bunlar olması gerekenler zaten. Özellikle soğuk su eklenmesi, motor bloğu için çok riskli...yalnız, ciddi yanıklar olmaması için, su tahliye kabının kapağı, bir süre soğuması bekledikten sonra ve kalın bir bez gibi bir şeyle açılmalı....Özellikle motorun kesinlikle stop edilmemesi, radyatörde su olduğu durumlar için geçerli...Ancak, radyatörün kendisinde veya iletim elemanlarında çatlama, yarılma...vs olmuşsa ve su kalmamışsa veya bizim farkedemeyeceğimiz kadar az kalmışsa, bu durumda motorun stop edilmemesi daha da ısınmaya neden olabilir....ayrıca ılık su ilavesi derken, neye göre ılık? 100 C'ye gelmiş bir ortama 35 C'lik (ılık) su eklersek, 65 C'lik sıcaklık farkından dolayı, motorda yine sorun oluşabilir (gerçi ben ılık bile sayılmayak su ilavesi yaptım--radyatörde çok az su kalmışken; bir şey olmamıştı ama her zaman ve her motorda aynısı olacak diye bir durum söz konusu değil)

    bir de, eğer sorun sadece müşürdeyse ve fan devreye girmiyorsa, klima çalıştırıldığında fan devreye girer ve normale göre daha hızlı çalıştığı için önemli ölçüde etkili olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi boldshark -- 17 Haziran 2008; 10:23:30 >




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.