Şimdi Ara

HARARET KARŞISINDA SİZCE NE YAPILMALI. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
12.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • toz biber mi? bende bunu ilk defa duyuyorum...

    yumurtanin mantigi, icindeki protein ısı ile katilasiyor ve en kucuk deligi bile kapatip kati halde orada duruyor. ancak toz biber ne yapiyor acaba?
  • C:ARAÇ KENARA ÇEKİLİP ÇALIŞMAYA DEVAM EDERKEN KALORİFER SICAĞA GETİRİLİP AÇILMALI
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Arkadaşlar, araç stop edilmez diyorsunuz da ya araçta su kalmadıysa ne olacak? Hararet düşsün diye bekler dururuz rolantide boş yere. Ya da araç devirdaim yapmıyorsa ne olacak? Benim aracım hararet yapsa rolantide çalıştırmam şahsen, direkt stop ederim. (Aracın suyunun tam olduğuna eminsem ve devirdaim yapıyorsa o zaman bekleyebilirim bir süre ama gösterge zaten kırmızı bölgeye kadar geldiyse demek ki birşeyler yolunda gitmiyor. Rolantide çalıştırarak daha beter zarar verebilirsiniz.



    böyle yaparsanız aracı bir daha calıştıramaya bilirsiniz
  • kalöriferi sonuna kadar sıcakta açmak kesinlikle işe yarıyor, kendi aracımdan biliyorum hararet ibresinin düşüşünü gözle bile görebiliyosunuz. ama devirdaim yoksa veya su bitmişse allah o motorun yardımcısı olsun artık. bazı arkadaşlar sölemişler tamam hararette stop etmek zararlı ama, zaten su yoksa veya suyun dönüşümünde bi aksaklık varsa rölantide çalıştırmak dahada ısıtmaktan başka bi işe yaramaz mantıken.
  • Arkadaşlar anlaşılan kimse kimsenin yazdığını okumuyor... son kez yazalım bakalım okuyan okur okumayan devam eder.........



    Hararet yapan araç çalıştırılmalıdır diyen arkadaşlara;

    Hararet nyapan bir araç neden çalıştırılır? iki ana sebebi var birisi sekmanlar kaynamasın ikincisi bir anda devirdaim durdurulup kapağın vs renin sıcaktan etkilenip eğilmesini engellemek. doğru ama nereye kadar doğru?

    Siz aracınızı sıkıştırarak kullanırsınız ve hararet kullanımdan dolayı artar tamam doğrudur sistem düzgün çalıştığı sürece kenara çekilip rölantide çalışan bir motor soğur

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!AMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Aracın devirdaiminde arıza var ve suyu devirdaim etmiyor hadi çalıştırın bakalım aracı? su iyice kaynayacak ilk olarak kapak contası yanacak daha sonra silindir kapağı eğilecek veya çatlayacak sonrası araç stop edicek. yada termostat açmadı? aynı sonuç. su kalmadı? aynı sonuç siz istediğiniz kadar aracı rölantide çalıştırın o motor yanmaya mahkum.... dediğiniz çalıştırma olayı iki durumda geçerlidir.

    birincisi aracı rampada sıkıştırıpta kullanım hatasından dolayı hararet yaptırırsanız ikincisi bir fan müşürünün kablosu yerinden çıkmış ve yerine kaputu açar açmaz takabilir yada fanı çalıştırabilirseniz-,ki araç 30 km yi geçtikten sonra fanın bir görevi kalmaz. sadece hararetin fazla artması durumunda veya sıkışık trafik düşük hız seyrinde devreye girer...


    halen ısrarla yukarıda söylediğim durumlar harici motoru çalıştır diyen varmı?




  • Çay!!
    Harareti alır. Birebir ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: imansız26

    Çay!!
    Harareti alır. Birebir ...


  • doğru cevap
    quote:

    Orjinalden alıntı: i love this game

    araba müsait bir yere çekilip rolentide hararet inesiye kadar beklenir

  • 9 yıllık 91 model turbo dizel golf kullanıcısı olarak size nacizane tavsiyem aracınızda 1-2 metre kablo bulundurun birde meyve bıçağı.Müşür arızası durumunda direk aküden elektrik alıp fanı devreye sokabilirsiniz.Aracım 300 000 km de şükür motora zara verebileek bir hararet yapma durumu olmadı.Ama ramak kaldığı durumlar çok olmuştur özellikle yazın rampalarda
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sadbul

    9 yıllık 91 model turbo dizel golf kullanıcısı olarak size nacizane tavsiyem aracınızda 1-2 metre kablo bulundurun birde meyve bıçağı.Müşür arızası durumunda direk aküden elektrik alıp fanı devreye sokabilirsiniz.Aracım 300 000 km de şükür motora zara verebileek bir hararet yapma durumu olmadı.Ama ramak kaldığı durumlar çok olmuştur özellikle yazın rampalarda

    kabloyu müşürden ayırıp iki ucunu bir şekilde birbirine değdirerek akımı tamamlamakta yeterli olur fanın çalışması için
  • aracı çekip kesinlikle stop ettirilmemeli;çoğu kişi böyle yapıyor ama yanlış bir uygulama;rölantide çalışırken bir de kalorifieri sıcağa çevirip açmak da gerekiyor;sıcak hava üfledikçe dolaşan sıcak suyun ısısını bi nebze yollar;bu da hararetin düşmesini sağlar;eğer ki şansınız varsa suyun olduğu yere yakınsanız ya da benzinlik varsa oraya çekin;soğuk suyla radyatörün olduğu yere soğuk su tutun;kapağı mümkün mertebe susuz açmayın ancak açarsanız oraya da suyu hemen doldurun;hararet düşmeye başlayacaktır.

    ayrıca hararetin önüne geçmek için de lütfen yaz mevsimi de olsa antifiriz kullanın;su 100 derecede kaynıyor;antifirizler 130 dercede filan.
    yapacağınız 30-35 ytl'lik masrafla 300-400 ytl'lik masraftan kurtulucaksınız.




  • Önemli olan sadece kaynama sıcaklığı değildir, diğer etmenler de göz önüne alınmalıdır. Mesela ısı sığası çok önemlidir. Antifrizlerin ısı sığaları hakkında bilgisi olan varsa daha net fikir sahibi olabiliriz, yoksa 130derecede kaynıyor diye antifriz kullanmak mantıklı olmaz.
  • C:ARAÇ KENARA ÇEKİLİP ÇALIŞMAYA DEVAM EDERKEN KALORİFER SICAĞA GETİRİLİP AÇILMALI


    quote:


    Orjinalden alıntı:attractivegipsy
    Stop etttirip Radyator suyunun oldugu kapagı patlamak uzere olan kola şişesi gibi açıp soguk su eklemek en mantıklısı olur gibime gelıyor


    Eğer kapağı açarsan hayatını kaybedebilirsin
  • hararet yapan arabada bence stop edilmemeli.su kavanozuna bakın.HİÇ SU YOKSA stop edin çalışması bir işe yaramaz.ama motorda su varsa rölantide çalışması işe yarayacaktır. ha bu arada rölantide çalışırken kaloriferi sıcak konumunda çalıştırmanız da motor suyunun sıcaklığını düşürecektir.
  • Gerçekten güzel faydalı bilgiler geliyor, diyebilirinki tecrübe konuşuyor.
    Tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

    Başımdan geçen bir olayı anlatayım. Antalya’dan Anakaraya geliyorum aracım full yüklü,
    Polatlı yolunu bilen bilir 4 şerit dümdüz çoğu yerde tatlı bir yokuş, Polatlıya gelmeden kavunculardan ön arka koltuğun aralara bile kavun doldurdum , ve aracım megane 1 kadran 205 i gösterdiğinde aracımdan dıııııttttttt diye bi ses geldi, aldırmadım 215 e kadar çıktım ,
    Daha sonrasında, kısacası o gün bu gündür motor devri 2000 ila 2500 arası motordan tıkır tıkır ses geliyor halen dahi geliyor. Usta dinledi ve ilk dediği, sen bu arabaya hararet yaptırmışsın..
  • ßence Hakaretle Karşılık Verilmemeli Olay Daha Da ßüyür...
  • sanırım siz konu başlığında hata yaptınız konu hakaret değil hararet.

    Neyse olur insanlık hali, hangi birimiz yorgun dalğın olmuyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 19 Haziran 2008; 0:01:12 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: EymenBilik

    ßence Hakaretle Karşılık Verilmemeli Olay Daha Da ßüyür...

    başlığı yanlış okudun bari mesajlardan birtanesini okusaydın
    direk başlığa dalıp yorum yazmış adam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    toz biber mi? bende bunu ilk defa duyuyorum...

    yumurtanin mantigi, icindeki protein ısı ile katilasiyor ve en kucuk deligi bile kapatip kati halde orada duruyor. ancak toz biber ne yapiyor acaba?

    Burası Türkiye duymamam hayret verici bir olay. BildiğinnnToz kırmızı biber yahu.. Yapışıyor heralde onu da ben bilmiyorum bak iyi mi
  • Bir ara bizde Doğan s vardı,bir kış Çankırıya gittiğimizde orda antifiriz koydurmuştuk,fakat o da kalorifer peteklerini patlatmış arabanın içini su bastı,gece yarısı bi tamirci bulduk o aklı evvelde pul biber atıp ve yumurta kırdı delikleri tıkaması için radyatöreBana son derece saçma gelmişti ve keza 2 km gittikten sonra araba teklemeye ve hararet yapmaya başladı,bi de onları çıkarmak için uğraşmıştık
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.