Şimdi Ara

HARARET KARŞISINDA SİZCE NE YAPILMALI. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
12.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ahh ahhh ne çekiyodum bi ara şu hararet yüzünden skoda favorit aracım vardı hep harert yapardı ilk yapılması gereken şey aracı sağa çekmek klimayı sıcak konumunda son devirde çalıştırmak radyatörün oraya su dökmek ve kalın bir bez parçasıyla su deposunun kapağını yavaşça gevşetmek aracın soğuması için yapılabilecek en iyi şeylerdi artık alışmıştım rampalardan önce klimayı son devirde çalıştırırdım ve yanımda yedek su bidonları vardı
  • Arkadaşlar böyle bir durumda yapılacak bellidir araç kenara çekilir ve eğer soğutma sisteminde bir arıza olduğu kansına varılırsa mecburen motor durdurulur. örneğin termostatı açmayan bir aracı siz sekmanlar kaynamasın diye çalıştırmaya devam ederseniz motora zarar verirsiniz. hararet saatini sürekli takip etmek normalin üzerine yeni çıktığında motor durdurulup kontrol etmek daha iyidir. tabi hararet durumundan önce yapılması gerekenlerde var.

    1-eğer termosrtat yazlık kışlık tipse mevsime göre termostatı takın.
    2-mevsimlik termostatlar mevsim çıkışına kadar saklanacaksa iyice gres yağıyla yağlayıp bir poşette muhafaza edin.
    3-termostatınızı 3 yılda bir mutlaka değiştirin.
    4-Dört mevsim araçtan antifrizi ve uygun miktarda saf suyu eksik etmeyin.
    5-En az 2 yılda bir veya katalokta uygun görülen şartlarda antifirizi değiştirin.
    6-kontrolleri es geçmeyin.

    bunun dışında birde kullanım şartları vardır. örneğin eski nesil dizel araçlar bilindiği üzere çok çabuk hararet yapar özellikle rampalarda. bunuda engellemenin yolu basittir. örneğin araç bir rampayı 2. viteste rahat tırmanıyor ve vites istiyor fakat 3. vitese atıyorsunuz tam gaz araç zorlanarak çekiyor. hararetin en büyük nedeni budur kullanıcı hatası olarak. aracın çeyrek gazla çıkabileceği en ideal viteste çeyrek gazla çıkmak motoru sıkıştırmaz ve hararet yapma durumu olmaz. bir miktar hararet yükseldi ve rampa aşağı iniyorsunuz araç viteste inerseniz ve gaz vermezseniz hararet yine düşecektir. kaloriferi sıcak konuma getiirip dış havayı içeri alacak şekilde çalıştırmata bir miktar soğumaya yardımcı olur ancak klimayı kesinlikle açmayın. kaloriferde sadece kalorifer fanı elektrik çekip yük bindirirken motora klimada kalorifer fanı klima kompresörü ve normal araç fanımızda yük bindireceğinden harareti artırır.




  • kaloriferi acmak (en sicakta) gercekten de hararetin dusmesine yardimci oluyor (basima geldi). sonra en musait yerde durup gerekli islemleri yapabilirsiniz.

    radyatorde delik varsa, icine yumurta kirmaniz dilegin kapanmasina yardimci oluyor. sacma gibi gelebilir ama dogru. Discovery Channel'da testini de yapmislardi.
  • HARARETİN SEBEBİ,
    DEVİRDAİMİN ÇALIŞMAMASI, TERMOSTATIN KAPALI KALMASI İSE MOTOR DERHAL DURDURULMALIDIR...
    BU DURUMDA MOTORU RÖLANTİDE ÇALIŞTIRMAK HARARETİN DAHA DA YÜKSELMESİNE VE DOLAYISIYLA MOTORDA (SEGMANLARDA) CİDDİ HASARA SEBEP OLABİLİR...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    kaloriferi acmak (en sicakta) gercekten de hararetin dusmesine yardimci oluyor (basima geldi). sonra en musait yerde durup gerekli islemleri yapabilirsiniz.

    radyatorde delik varsa, icine yumurta kirmaniz dilegin kapanmasina yardimci oluyor. sacma gibi gelebilir ama dogru. Discovery Channel'da testini de yapmislardi.


    yumurta ilkdefa duyuyorum.

    PEKALA ARACINMIZIN GÖSTEGE MÜŞÜRÜ ÇALIŞMIYOR, YOLDA GİDİYORUZ NASIL ANLARIZ ARAÇ'TA HARARET OLMAYA BAŞLADIĞINI.??
  • Sogutma suyunuzu mutlaka %50 - %50 antifiriz ile karıştırıp yaz kış kullanın. Bu karışımdaki antifirizde kaynama sıcaklıgı yükselecektir.
  • Bİzde 528 ve 740 araçlarımız hep hararet yapardı kaputtan duman cıkardan cekerdik sağa(yanımızda hep saf su olurdu bilirdik cünkü hararet yapıcagını) araçı p ye aldıktan sonra kaputu açarak ilk önce kapağ hafif gevseterek içerdeki buharı azaltırdık sonra saf suyu koyardık sonrada hararet normale dönünce iş tamamdır

    Bmw kullananlar bu konuyu iyi bilir 528 i satmıstık 740 halen duruyor en son radyötor bilmnneyini catlamıstı...
  • Arkadaşlar, araç stop edilmez diyorsunuz da ya araçta su kalmadıysa ne olacak? Hararet düşsün diye bekler dururuz rolantide boş yere. Ya da araç devirdaim yapmıyorsa ne olacak? Benim aracım hararet yapsa rolantide çalıştırmam şahsen, direkt stop ederim. (Aracın suyunun tam olduğuna eminsem ve devirdaim yapıyorsa o zaman bekleyebilirim bir süre ama gösterge zaten kırmızı bölgeye kadar geldiyse demek ki birşeyler yolunda gitmiyor. Rolantide çalıştırarak daha beter zarar verebilirsiniz.
  • sağa çek stop etme aç kaputu yak dörtlüleri ara servisi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vozer

    Arkadaşlar, araç stop edilmez diyorsunuz da ya araçta su kalmadıysa ne olacak? Hararet düşsün diye bekler dururuz rolantide boş yere. Ya da araç devirdaim yapmıyorsa ne olacak? Benim aracım hararet yapsa rolantide çalıştırmam şahsen, direkt stop ederim. (Aracın suyunun tam olduğuna eminsem ve devirdaim yapıyorsa o zaman bekleyebilirim bir süre ama gösterge zaten kırmızı bölgeye kadar geldiyse demek ki birşeyler yolunda gitmiyor. Rolantide çalıştırarak daha beter zarar verebilirsiniz.





  • Fan çalışmıyorsa anca o zaman kapat kontağı servisi çağır.
  • Daha hızlı gidiceksiniz, yol duzlukse wericeksin gazı wericeksin gazı motor soguyacak
  • quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    Daha hızlı gidiceksiniz, yol duzlukse wericeksin gazı wericeksin gazı motor soguyacak





    Kesin suyuna bakmamışsındır arabanın. Eğer suyu da varsa ve düzenli bakım yapıyorsan arabana at biyere gitsin gereği yok o arabanın.
  • Peki araç hangi durumlarda hararet yapar?
  • arabanın neden hararetyaptığı önemli. dolayısıyla hararet yaptığında ne yapılması gerktiği değişir..

    tabi bunu herkes nasıl anlasın.. bence yapılması gereken şey kenara çekip stop etmek ve motorun büyük bir zarar görmemesi için dua etmek...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: baranel


    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    kaloriferi acmak (en sicakta) gercekten de hararetin dusmesine yardimci oluyor (basima geldi). sonra en musait yerde durup gerekli islemleri yapabilirsiniz.

    radyatorde delik varsa, icine yumurta kirmaniz dilegin kapanmasina yardimci oluyor. sacma gibi gelebilir ama dogru. Discovery Channel'da testini de yapmislardi.


    yumurta ilkdefa duyuyorum.

    PEKALA ARACINMIZIN GÖSTEGE MÜŞÜRÜ ÇALIŞMIYOR, YOLDA GİDİYORUZ NASIL ANLARIZ ARAÇ'TA HARARET OLMAYA BAŞLADIĞINI.??

    yumurtayı duydum ama asıl içine pul biber atıyorlarmış cidden yaaw ben anlamıyom yemek mi yapıyoz delik mi kapatıyoz anlamıyorum ama bi yerde okumuştum adama satmışlar aracı deliği kapatmak içinde biber dökmüşler içine




  • pul bibermi
  • Pul biber değil, toz biber olacak :)

    Eğer müşür çalışmıyorsa 0'ı gösterecektir. Dolayısı ile bir sorun olduğunun ilk göstergesi, dikkatli kullanmak ve aracı biraz tanıyor olmak ne zaman hararetinin yükseleceğini bilmeye yardımcı olacaktır.

    Harareti düşürmeye fan yetmiyorsa veya fan arızalıysa radyatöre su dökerek soğutmayı hızlandırabilirsiniz. Radyatör ile fana arasına denilmiş ama benim denk geldiğim tüm araçlarda fan radyatör ile motor arasında ve dışarıdan hava alacak şekilde çalışıyor. Dolayısı ile radyatör ile fanın arasına dökeceğiniz suyu, fan motora püskürtecektir. Eğer radyatörün önüne dökerseniz fanın konumu önemli olmaksızın radyatöre gelecektir.

    Su eklemek de çok büyük sıcaklık farklılıklarına neden olmayacaktır çünkü motordaki su ile karışacak, sıcaklık farkı çok fazla olmayacaktır.

    Eğer devirdaim çalışmıyorsa biraz sağınızı solunuzu yakmayı göze alıp bulduğunuz ilk çeşmenin yardımıyla su tankından motora giden hortuma basınçlı su vererek motoru soğutabilirsiniz. Tabii soğuttuktan sonra yapmanız gereken kontağı kapatıp yetkili birilerini bulmak olmalıdır.

    Su devirdaim yapmıyorsa birkaç sebebi olabilir. En kötü ihtimal, su tankında su varsa ve dönüş hortumundan kabarcıklar geliyorsa büyük ihtimalle motor kapak contası yanmış olmasıdır. Yapılacak en iyi şey motoru uygun sıcaklığa getirip durdurmaktır.




  • çalışan motor stop edildiği zaman devirdaim çalışmayacağı için ısı birden artar ve kapak çatlayabilir conta yanabilir.hiç suyu kalmamış motoruda soğusun diye rölantide çalıştırmakda zarar verir.
  • İki ay önce benim başıma geldi. Hararet yükseldi, sonra kendiliğinden indi. Bir süre sonra tekrar yükseldi. Ben pür dikkat takip ediyorum bu arada. Fark ettim ki fan bazen açıyor, bazen de açmıyor. İkinci yükseldiğinde fan açmadı. Hararet oldukça yükseldi.
    Emin olmak için aracı durdurup kaputu açtım fan çalışmıyor. Stop edip servisi aradım ve aldığım cevap, eğer soğutma suyunun olduğundan eminseniz aracı hemen çalıştırın, klimayı açın ve kaloriferi en sıcak konuma getirerek son hızda çalıştırın.
    Dediklerini aynen yaptım ve hararet anında düştü.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.