Şimdi Ara

HARARET KARŞISINDA SİZCE NE YAPILMALI. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
79
Cevap
0
Favori
12.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bence tam rampa çıkıyorsak mesela 3.viteslik rampa ise 2 ye atıp pervanenin daha hızlı dönmesini sağlayıp birde kaloriferide açarsak gerçek bir faydasını görürüz asla ve asla stop ettirmemeliyiz helekii radyötör kapaığını açmamalıyız..!!
  • ilk sayfadaki önerileri okudum...
    ne yaparsanız yapın ama sakın radyatör kapağını açmayın...
    yanınızda silah varsa direk kafanıza sıkın daha iyi...
  • bence en öenmli nokta şu araba ne zman stop edilmeli ne zaman edilmemeli bu konuda bir açıklama yapılmış ama bir uzlaşı yok??????????????
    ben kararsız kaldım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: attractivegipsy

    Stop etttirip Radyator suyunun oldugu kapagı patlamak uzere olan kola şişesi gibi açıp soguk su eklemek en mantıklısı olur gibime gelıyor


    Arkadaşım burayı bilgisi az ve birşeyşler öğrenmek isteyen bir sürü insan da okuyor, böyle bir şeyi nasıl yazarsın? Bir insanın hayatına, geleceğine zarar verecek böyle tehlikeli bir şeyi tavsiye diye yazdığın için kendinden utanmalısın? İnşallah kimse ciddiya almaz bu öneriyi.

    Kızgın basınçlı buharın olduğu bir kapağı açmaya çalışmakla en azından 1. derece yanıkla kurtulabilirsin. Bir daha düzelmeyecek yüz, el, kol yanıkları. Gözlerini kaybedebilirsin. Tabi basıncın etkisiyle mermi gibi alnının ortasına saplanacak kapaktan sonra hayatta kalabilirsen.
  • bir tavsiyede'de ben bulunayım. sakın ama sakın çalışmayan radyatör fanına dokunmayın, her an devreye girip çalışabilir..
  • C seçeneğinden başka hiç bir işlem yapmadım da, bundan sonra da yapmam...eski corsa'mda çok kere başıma geldi her seferinde de işime yaradı.
  • toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: armi

    C seçeneğinden başka hiç bir işlem yapmadım da, bundan sonra da yapmam...eski corsa'mda çok kere başıma geldi her seferinde de işime yaradı.


    katılıyorum bi nevi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi locke78 -- 23 Haziran 2008; 17:19:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi

    bu başlıkta bile fanatizm var
    biraz sonra vw cilerde gelir buraya
  • siz olayı bana sorun

    geçen hafta istanbula geziy gittik.sabah saat 4 civarı arkadaşları almak için özel mitsubishi midibüs servisle e5 de gidiyoruz. şöfor motora su koymamız gerek dedi.neyse arkadaşları aldığımız yerde içerden motor kapağını açtı.ben de şöförün arkasındaki koltukta oturuyorum.adam eline bezi aldı.yavaş yavaş açmaya başladı.aklıma da geldi.havasını almaya çalıştı aklınca.20sn 30sn.. birden kapak elinden fırladı.o sırada adam demez mi:"yatın aşağa.."kendi aşağıya indi.sol göz kapağıma su geldi.hemen arka koltuğa eğildim.arkadaki arkadaşın bacak arasına kafamı soktum.bu arada pantolonuma kaynar su geliyor...arkadaş çıkmak için beni ittiriyorzar zor bir süre sonra çıktı.ben de nasıl yaptıysam amuda kaltıp ayağımla koltuğa basıp arka kapıya kadar sıçradım
    aşağıya indiğimde pantolonum sırılsıklam su olmuştu.kafam da öyle.otobüse bir baktım üst camlarından buhar çıkıyor.camlar bembeyaz.sauna gibi.
    göz kapağım ve kaşım bir kaç gün boyunca yandı.adama feci dalcaktım ama.zor tuttular.bir de o ıslak pantolonla eyüp camisinde namaz kıldım.işkence oldu o gün.
    siz siz olun motor soğumadan radyatör kapağını açmayın.veya açacaksınız a havasını alıp da açın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi stilll -- 23 Haziran 2008; 18:49:51 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: esrarengiz08

    neden kalorifer açılır ki. ya da açan varsa neden açıyor ?


    Kalörifer motor sıcağını kullandığı için açılır. iki defa eski arabamda ve başka bir arabada başıma geldi.

    *ilk olarak kenara çekip Radyatörde su varmı ona bakmalı. varsa ve yola devam etmen gerekiyorsa
    *kalörifer sıcakta ve en yüksek ayarda açılır tabi camlarda yoksa pişersin.
    *Aracın devri fazla yükseltimeden kullanılır 2000devir civarı. zaten 3000deviri geçtimi hararet ibresinin hızlı hareketini seyredersin.
    *Uzun yolda isen 5.viteste 120ye kadar çıkıp boşa sallamak bayağı faydalı oluyor
    50-100km filan 90-105derece arasında gidebildim bu sayede.

    Bunların hiçbiri işe yaramıyorsa kenara geçip soğumasını beklemen lazım. Devam edersen keçe yakarsın ve silindir üst kapağını bozarsın. Tecrübelerim bunlar...




  • bende polo var hareretin 92 dediği hiç olmadı arkadaşlarımdaki honda toyoto da öyle diyorlar fakat hiç olmayacağı anlamına gelmez. Termostat, müşir, fan elektrik tesisatı hepsi ömürlü şeyler onlarda bozulacak muhakkak arıza yapacak...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi



    Ben gördüm. Hem de kendi arabam. 2006 Civic LS otm. Daha garantisi devam ediyor ve 28.000 km civarlarında. Servis garanti kapsamında fan müşürünü değiştirdi. Hararet yapmaya başladığında fan çalışmıyordu. Çok şükür dikkatim sayesinde su kaynattırmadan hallettim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tonk -- 24 Haziran 2008; 11:13:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    siz olayı bana sorun

    geçen hafta istanbula geziy gittik.sabah saat 4 civarı arkadaşları almak için özel mitsubishi midibüs servisle e5 de gidiyoruz. şöfor motora su koymamız gerek dedi.neyse arkadaşları aldığımız yerde içerden motor kapağını açtı.ben de şöförün arkasındaki koltukta oturuyorum.adam eline bezi aldı.yavaş yavaş açmaya başladı.aklıma da geldi.havasını almaya çalıştı aklınca.20sn 30sn.. birden kapak elinden fırladı.o sırada adam demez mi:"yatın aşağa.."kendi aşağıya indi.sol göz kapağıma su geldi.hemen arka koltuğa eğildim.arkadaki arkadaşın bacak arasına kafamı soktum.bu arada pantolonuma kaynar su geliyor...arkadaş çıkmak için beni ittiriyorzar zor bir süre sonra çıktı.ben de nasıl yaptıysam amuda kaltıp ayağımla koltuğa basıp arka kapıya kadar sıçradım
    aşağıya indiğimde pantolonum sırılsıklam su olmuştu.kafam da öyle.otobüse bir baktım üst camlarından buhar çıkıyor.camlar bembeyaz.sauna gibi.
    göz kapağım ve kaşım bir kaç gün boyunca yandı.adama feci dalcaktım ama.zor tuttular.bir de o ıslak pantolonla eyüp camisinde namaz kıldım.işkence oldu o gün.
    siz siz olun motor soğumadan radyatör kapağını açmayın.veya açacaksınız a havasını alıp da açın.

    Geçmiş olsun arkadaşım




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi

  • quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi



    Ben gördüm. Hem de kendi arabam. 2006 Civic LS otm. Daha garantisi devam ediyor ve 28.000 km civarlarında. Servis garanti kapsamında fan müşürünü değiştirdi. Hararet yapmaya başladığında fan çalışmıyordu. Çok şükür dikkatim sayesinde su kaynattırmadan hallettim.


    bir arkadasim 95 corollasini 250.000 de satti 2003 te birak müsürü radyator suyu bakim disinda değismedi

    bir arkadasimda accord kullaniyor 97 model oda 220.000 de ayni müşür radyator yola devam


    seninki biraz sans olmus




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24


    quote:

    Orjinalden alıntı: stilll

    siz olayı bana sorun


    Geçmiş olsun arkadaşım

    sağolasın
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber


    quote:

    Orjinalden alıntı: tonk

    quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    toyota yada honda kullanabilirsiniz mesela

    daha ben hararet yapanini görmedim nasip olmadi



    Ben gördüm. Hem de kendi arabam. 2006 Civic LS otm. Daha garantisi devam ediyor ve 28.000 km civarlarında. Servis garanti kapsamında fan müşürünü değiştirdi. Hararet yapmaya başladığında fan çalışmıyordu. Çok şükür dikkatim sayesinde su kaynattırmadan hallettim.


    bir arkadasim 95 corollasini 250.000 de satti 2003 te birak müsürü radyator suyu bakim disinda değismedi

    bir arkadasimda accord kullaniyor 97 model oda 220.000 de ayni müşür radyator yola devam


    seninki biraz sans olmus



    Maalesef şanssızlık oldu. İlginçtir arabamı hep de hararet konusunda överdim. Bir keresinde ist-ank. otobanının ankara çıkışındaki gişelere yaklaşık 2 saatde ulaştık. Sürekli dur-kalk şeklinde ve abartmıyorum belki 20 ye yakın araba hararet yüzünden aracını kenara çekti. Benim ibre bir gram bile oynamamıştı.




  • geçengün başıma geldi biranda su kabı sol üst kısımdaydı dumanları gördüm hemen sağa çekip rolantide bekledim ve kaputu actım buhar atması bitince kapağı ıslak bez ile yavaşça açıp temiz satın aldığım 5lt suyu yavaşça doldurdum ve ortalama 15 dakka beklesikten sonra yoluma devam ettim. arabam ford ka bunlarda hararet göstergesi yok şimdi obd2 cihazı alıp taktım gerekli programı indirip bluetooth ile android cihazımı senkr. edip takip ediyorum. göstergesi olmayanlar için birebir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.