Şimdi Ara

Akü Voltaj ölçümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
41.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • voltmetre ile aküyü ölçerken, Voltmetre den AC mi yoksa DC mi seçilecek?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Akü Voltajı Ölçümü: Bir Kılavuz

    Akü, elektrikli cihazları çalıştırmak için kullanılan önemli bir güç kaynağıdır. Akünüzün durumunu ve performansını anlamak için voltajını düzenli olarak ölçmeniz gerekir. Bu kılavuzda, akü voltajı ölçümü hakkında bilmeniz gereken her şeyi açıklayacağız.

    Akü Voltajı Ne Olmalı?

    Akününüzün voltajı, türüne ve durumuna bağlı olarak değişir. Tipik olarak, tam şarjlı bir akünün voltajı şunlar arasında olmalıdır:

    • Araba aküleri: 12,6 ila 13,2 volt
    • Motosiklet aküleri: 12,8 ila 13,2 volt
    • Derin deşarjlı aküler: 12,2 ila 13,2 volt

    Akü AC mi DC mi?

    Aküler DC (doğru akım) üretir. Bu, akımın tek bir yönde aktığı anlamına gelir. Öte yandan, prizler AC (alternatif akım) sağlar, yani akım yön değiştirir. Bu nedenle, bir aküyü şarj etmek için bir DC şarj cihazı kullanmanız gerekir.

    Araba Çalışırken Akü Voltajı Kaç Olmalı?

    Araba çalışırken, akü voltajı 13,2 ila 14,7 volt arasında olmalıdır. Bu aralık, alternatörün aküyü şarj ettiğini ve elektrik sistemine güç sağladığını gösterir. Akü voltajı bu aralığın altındaysa, şarj sorunları yaşayabilirsiniz.

    Akü Voltajı Ölçümü için Adımlar:

    Akü voltajını ölçmek için şu adımları izleyin:

    1. Bir voltmetrenin uçlarını akünün pozitif (+) ve negatif (-) terminallerine bağlayın.
    2. Voltmetreyi DC voltaj ayarına getirin.
    3. Akü voltajını okuyun.

    Sonuç:

    Akü voltajı ölçümü, akünüzün durumunu belirlemek ve performans sorunlarını tespit etmek için hayati önem taşır. Yukarıdaki yönergeleri izleyerek, akü voltajınızı doğru bir şekilde ölçebilir ve araçlarınızın ve cihazlarınızın düzgün çalışmasını sağlayabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • dc seçilecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hokkabaz

    dc seçilecek.
    peki kaçı göstermesi lazım?
    benim ki 10.3 - 10.2 arasında seyir ediyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyrito

    peki kaçı göstermesi lazım?
    benim ki 10.3 - 10.2 arasında seyir ediyor

    Alıntıları Göster
    sağlıklı bir aküde voltaj 12.60 seviyesinde olmalıdır.araç çalıştırıldığında ise voltaj 13. 70 e çıkmalıdır.. sizdeki değerler çok düşük ya ölçü aletiniz sorunlu ya da akünüzün değişme zamanı gelmiş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyrito

    peki kaçı göstermesi lazım?
    benim ki 10.3 - 10.2 arasında seyir ediyor

    Alıntıları Göster
    kontak 0 iken 12v
    kontak 1 iken 11.5-12v
    marş esnasında 10-11v
    motor çalışırken 12.5-14v
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    kontak 0 iken 12v
    kontak 1 iken 11.5-12v
    marş esnasında 10-11v
    motor çalışırken 12.5-14v

    Alıntıları Göster
    evet benim akü ölmüş demek.
    Lada Samara arabamda 60 Amper aküm var.
    yeni akü alacağım mecbur.
    peki yine 60 Amper mi akü alayım? yoksa daha kuvvetli olsun diye 75 lik mi alayım?
    hangi markayı önerirsiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyrito

    evet benim akü ölmüş demek.
    Lada Samara arabamda 60 Amper aküm var.
    yeni akü alacağım mecbur.
    peki yine 60 Amper mi akü alayım? yoksa daha kuvvetli olsun diye 75 lik mi alayım?
    hangi markayı önerirsiniz?

    Alıntıları Göster
    en fazla 72 ah lik al.. daha yükseği şarj sistemini yorar..
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    SMPS Düşük Voltaj Sorunu
    5 yıl önce açıldı
    Hangi Voltaj Regülatörü
    geçen hafta önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    en fazla 72 ah lik al.. daha yükseği şarj sistemini yorar..

    üstadım s70 araca 60amperlik yeterken 74amperlik acdelco aldım. şarj dinamosu arızalıymış tamir ettirdim. şu an şarj dinamosundan çıkan 14.2v ama aküyü ölçünce 13.4-13.6 görünüyor. elektrikçi kabloda bir sorun var dedi. sen ne dersin? 13.4 yetmez mi? yoksa 74amper olduğu için bu rakam normal midir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: meteg



    en fazla 72 ah lik al.. daha yükseği şarj sistemini yorar..

    üstadım s70 araca 60amperlik yeterken 74amperlik acdelco aldım. şarj dinamosu arızalıymış tamir ettirdim. şu an şarj dinamosundan çıkan 14.2v ama aküyü ölçünce 13.4-13.6 görünüyor. elektrikçi kabloda bir sorun var dedi. sen ne dersin? 13.4 yetmez mi? yoksa 74amper olduğu için bu rakam normal midir?

    Alıntıları Göster
    hocam sarj dinamosunun arızalı olduğu nasıl öğrendin?
    ve kaç paraya tamir ettirdin?
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    hocam sarj dinamosunun arızalı olduğu nasıl öğrendin?
    ve kaç paraya tamir ettirdin?
    teşekkürler.


    hocam geçen cuma akşamı arabanın aküsü bitti. akşam şarj ettim bir arkadaşla. cumartesi sabah baktığımda yine akü bitmişti. neyse yine takviye ile gittik akücüye yeni akü aldık. o arada onlar aküyü araba çalışırken kontrol ettiler ve dinamo aküyü şarj etmiyo dediler. bana akü 170 liraya, şarj dinamosu da 250 liraya patladı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noktanınsâbiti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Poyri

    hocam sarj dinamosunun arızalı olduğu nasıl öğrendin?
    ve kaç paraya tamir ettirdin?
    teşekkürler.


    hocam geçen cuma akşamı arabanın aküsü bitti. akşam şarj ettim bir arkadaşla. cumartesi sabah baktığımda yine akü bitmişti. neyse yine takviye ile gittik akücüye yeni akü aldık. o arada onlar aküyü araba çalışırken kontrol ettiler ve dinamo aküyü şarj etmiyo dediler. bana akü 170 liraya, şarj dinamosu da 250 liraya patladı.

    Alıntıları Göster
    akü şarj ederken 14.4 Dc ölçülür 11vun altına düşmeemsi gerekiyor akünün.........
    alternatörler tamir edilebiliyor çoğu zaman kömürü bütmiş oluyor.....
    bende d,zel vardı akü tamamen bitti aracın göstergeleri farı sinyali hiçbirşeyi çalışmadan motoru çalışmaya devam etti......
    sanıyorum dizel motor elektriksiz çalışıyor sebebei bu olsa gerek....
    neyse tamirciye kadar beni götürdü....
    bak şimdi aklıma geldi ya hararet yapsaydı bunun radyatörü elektrik motorluydu üstelik hararet göstergeside çalışmıyordu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nogretse

    akü şarj ederken 14.4 Dc ölçülür 11vun altına düşmeemsi gerekiyor akünün.........
    alternatörler tamir edilebiliyor çoğu zaman kömürü bütmiş oluyor.....
    bende d,zel vardı akü tamamen bitti aracın göstergeleri farı sinyali hiçbirşeyi çalışmadan motoru çalışmaya devam etti......
    sanıyorum dizel motor elektriksiz çalışıyor sebebei bu olsa gerek....
    neyse tamirciye kadar beni götürdü....
    bak şimdi aklıma geldi ya hararet yapsaydı bunun radyatörü elektrik motorluydu üstelik hararet göstergeside çalışmıyordu :)

    Alıntıları Göster
    peki bir aküyü avometre ile sağlam mı değil mi diye ölçerek anlıyabilirmiyiz? elimdeki ışıldağın aküsü çalışmıyor ama 12 volt veriyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: abuzerefendi

    peki bir aküyü avometre ile sağlam mı değil mi diye ölçerek anlıyabilirmiyiz? elimdeki ışıldağın aküsü çalışmıyor ama 12 volt veriyor.

    sanal voltajdır o akım çektiğin anda çöker.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU

    quote:

    Orijinalden alıntı: abuzerefendi

    peki bir aküyü avometre ile sağlam mı değil mi diye ölçerek anlıyabilirmiyiz? elimdeki ışıldağın aküsü çalışmıyor ama 12 volt veriyor.

    sanal voltajdır o akım çektiğin anda çöker.

    peki şimdi ben bu akünün çalışıp çalışmadığını nasıl anlıyabilirim. multimetre bu işe yaramaz mı?

    akım çekerken deniyeceğim ama direk akım çekebilecek bir şeyim yok yanımda
  • NEŞELİMEŞEODUNU kullanıcısına yanıt
    s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pazala -- 17 Temmuz 2014; 9:20:04 >
  • abuzerefendi A kullanıcısına yanıt
    Akünün çalışıp çalışmadığını avo metre ile anlarsın. Birde dizel motorlarda elektrik ihtiyacı elektronik enjeksiyonlara, soğuk havalarda kolay çalışması için kullanılan kızdırma bujilerine, bu bujilerde yüksek akım çekerler soğukta marş bastığı halde geç çalışması bu bujilerin bozulduğu anlamına gelir. Hemen kontrol ettirin 100tl ye kıyıp yaptırmazsanız normalden daha çok marş basacağınız için önce marş motorunu sonra akünün arızalanmasına neden olur. Bu üç tane sistemden başka bir elektrik ihtiyacı yoktur dizel motorların.

    Avo metre ile dizel benzinli farketmez Voltmetre konumunda araç çalışmıyorken
    13voltun altına düşmemesi lazım.
    marşa bastıgın an 10.5Volt un altına düşmemesi lazım. Bu değer altına düşerse 3 sebep vardır 1. akü ömrünün bitmesi diğeri Alternatör yani sarj dinamosunun arızalandığı veya konjektörün arızalandığı anlamına gelir. Bu konjektör her araçta vardır fakat genelde sarjdinamosuna entegre bazıları ise dışarıda bie vida ile kaportaya veya şasiye sabitlenmiştir. Bunu öğrenmek için Akü kutup başlarını sök ve volt kademesinde voltajı ölç eğer 14.5V un altında ise Sarj dinamosu mortingen şıtraze yani ölmüş demektir. Bunların çoğusunun sargıları yanmıyodur ucuz yollu tamir ettirilebilir. Bu dinamonun içinde çeşitli sayılarda kömür oluyor o kömürler 20 50tl arası değiştirilince çalışır gene çalışmaz ise sargılarda sorun vardır o zaman yenisi ile değiştirilir
    şarj esnasında 14 voltun altına düşmemesi lazım.
    Eğer bu değerler okunuyor ve yine çalışmıyorsa 2 sebep var 1.ölçü aletin bozuktur 2.senin kafan güzel :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pazala

    Akünün çalışıp çalışmadığını avo metre ile anlarsın. Birde dizel motorlarda elektrik ihtiyacı elektronik enjeksiyonlara, soğuk havalarda kolay çalışması için kullanılan kızdırma bujilerine, bu bujilerde yüksek akım çekerler soğukta marş bastığı halde geç çalışması bu bujilerin bozulduğu anlamına gelir. Hemen kontrol ettirin 100tl ye kıyıp yaptırmazsanız normalden daha çok marş basacağınız için önce marş motorunu sonra akünün arızalanmasına neden olur. Bu üç tane sistemden başka bir elektrik ihtiyacı yoktur dizel motorların.

    Avo metre ile dizel benzinli farketmez Voltmetre konumunda araç çalışmıyorken
    13voltun altına düşmemesi lazım.
    marşa bastıgın an 10.5Volt un altına düşmemesi lazım. Bu değer altına düşerse 3 sebep vardır 1. akü ömrünün bitmesi diğeri Alternatör yani sarj dinamosunun arızalandığı veya konjektörün arızalandığı anlamına gelir. Bu konjektör her araçta vardır fakat genelde sarjdinamosuna entegre bazıları ise dışarıda bie vida ile kaportaya veya şasiye sabitlenmiştir. Bunu öğrenmek için Akü kutup başlarını sök ve volt kademesinde voltajı ölç eğer 14.5V un altında ise Sarj dinamosu mortingen şıtraze yani ölmüş demektir. Bunların çoğusunun sargıları yanmıyodur ucuz yollu tamir ettirilebilir. Bu dinamonun içinde çeşitli sayılarda kömür oluyor o kömürler 20 50tl arası değiştirilince çalışır gene çalışmaz ise sargılarda sorun vardır o zaman yenisi ile değiştirilir
    şarj esnasında 14 voltun altına düşmemesi lazım.
    Eğer bu değerler okunuyor ve yine çalışmıyorsa 2 sebep var 1.ölçü aletin bozuktur 2.senin kafan güzel :D
    ... Şarj Seviyesinin Ölçülmesi :

    Hassas bir voltametre ile açık-devre voltajını ölçün.

    Not: hiçbir zaman araçta veya dışarıda şarjdan yeni çıkmış bir akünün şarj durumu ölçülmez. Bu durumda yanıltıcı bir yüksek voltaja sahip yüzey şarjı vardır. Yüzey şarjını almak için aküyü 15x 15 A ile veya araçta ise uzun ön farları 15sn. açık tutarak deşarj edin...


    http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=25



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 18 Temmuz 2014; 0:28:02 >




  • Konu hakkinda pilbilgi.blogspot.com adresinde ayrintili bilgi var. Siradan dc voltmetre ile okumayi bilirseniz aku ve sarj siatemi ile ilgili dogru bilgi edinebilirsiniz
  • Merhaba herkese, arac rolantide calisirken ilk 30saniye 14,4 civarindaydi 30 saniyeden sonra 13.6 ya düştü, calistirmadan onceki degeride 12.5 tu. 3 gün calistirmayincada yarım kontak ta
     Akü Voltaj ölçümüa
     Akü Voltaj ölçümüku voltaji düşük uyarisi geliyor ekrana, akü 3,5 yıl yaşında. Sebebi ne olabilir, kendi basima tespit edebilirmiyim?




  • kotbycb K kullanıcısına yanıt
    Akünüm ömrü yavaş yavaş doluyor. Aracınızı fazla yatırmayın. Zaten voltajları görebiliyorsunuz takip edersiniz.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.