10 aydır 2005 model albea 1.2 16v 80Hp yeni kasa aracımız var.
Aldığımızda 69325km deydi.Debriyajıda acayip yukarıdan kavrıyordu.Bir ustaya gösterdim balata kaçırıyor biraz daha bin değiştirelim dediler.280-300ytl fiyat verdiler.
Neyse bende 1000km sonra yani 70.3xx km de servise gittim(5 ay önce) oradaki ustalarda kaçırıyor debriyaj takımının değişmesi lazım dediler.300ytl ye değiştirttim.pedal tam istediğim gibi ortadan kavrıyordu.şuan aracımız 73.4xx km de yani değiştireli 3000km oldu. Ama debriyaj yine çok yukarıdan hatta en yukardan kavrıyor..(ilk 300-500 km den sonra yavaş yavaş kavrama yukarı gelmeye başlamıştı zaten)
şimdi ben ne yapayım?Bayramdan sonra servise mi gideyim(servis bize 50-60km mesafede bu ara gidemem)balata yine sıyırdı desem okadar dikkatli kullanıyorum ki debriyajı bir annenin çocuğa gösterdiği şefkat gibi,ayağımı üzerinde tutmuyorum ani sert kalkış yapmıyorum.....vb.ama sakınılan göze çöp batıyor herhalde.
Hidrolik debriyaj olduğu için bunlarda telli debriyajlar gibi ayarda olmuyor.bu hidrolik debriyajın karakteri mi böyle hep yukarıdan mı kavrar?yoksa bizimkinde mi bir acayiplik var?
not:çekişte düşme yok vites geçişleri sorunsuz.
birde benim kısa farlar biraz zayıf geçende far ayarı yaptırırken ustada öyle söyledi ne yapmak lazım ampüllerimi değiştirmeli?
cevaplarınızı bekliyorum.
Hidrolik debriyajlarda debriyaj yukardan kavrar ve ayar yapilmaz, bu konudan bir sorun olacagini dusunmuyorum.
Farlara gelince far aynalari ve cami ne durumda eger islenme varsa aydinlatma azalir. Ampul olarak ta kaliteli ampullerin aydinlatma siddetleri daha iyi oluyor(osram silverstar gibi)bu model veya dengi kaliteli ampulle degistirebilirsiniz. Yine far ampulune takilan sokette korozyon ve kir olup olmadigina bakin soket korozyona ugramissa akima direnc gostereceginden ampuller tam parlaklikta yanmaz.
zaten herkes hidrolik debriyaj yukarıdan kavrar.vb diye konuşuyor .madem öyle neden ben debriyaj setini değiştirince tam ortadan kavrıyorduda aradan biraz geçince yavaş yavaş yukarı gelmeye başladı?
bizim forum ölmeye mi başladı anlamadım.konuya bir kişi cevap yazmış başka birşey yok.yok mu bu işten anlayan birileri.........?
quote:
Orjinalden alıntı: br251
bizim forum ölmeye mi başladı anlamadım.konuya bir kişi cevap yazmış başka birşey yok.yok mu bu işten anlayan birileri.........?
Ölmeye başladı haklısın.Eskiden bi soru sorduğumdan 5-10 kişi detaylı,resimli bilgiler verirdi.Otomobil konusunda çok bilgili kullanıcılar arabadan anlamayan yeni yetme veletlerle uğraşmamak için forumdan ayrıldı.Onlar gitti çoluk çoçuk doldu.İşi bilen birkaç kişi kaldı burada onları da kaçırırlar diye korkuyorum.
aynı husus bende mevcut, çok yukardan neredeyse debriyajın bittiyerden kavrıyor,
neyse efendim bende yaptığım araştırmalar neticesinde hidrolik debriyaşın bu şekilde kavradığnı ve telli sistemlerdeki ayarın bunda yapılamadığını öğrendim
baskı balata yeni değiştiğine göre acaba başka yerlerde mi problem var debriyaj üst merkezi veya hidrolik itiş sisteminde mi bir şey var?
yukardan kavraması normal endişe edilecek bi durum yok sorun aşağıda kavararsa başlar hidrolik debriyaj ayarını otomatik olarak kendi yapar bu yüzden bir ayara ihtiyaç duymaz farlarla ilgili alternatörünü ve akünü kontrol ettir çünki araç seyir halindeyken alternatörden dururken aküden beslenir eğer bunlarda sorun yoksa ampülleri değiş
benim albeada debriyajdan ayağımı yarı çekiyorum yani debriyaj yarı kalkık durumda iken tam kavrıyor. tamirci arızalı tam buzulunca değiştir dedi
Arkadaşım, aracın çekişinde, vites geçişlerinde bir sorun yoksa baskı balatan sağlam demektir, yukarda kavrama olayına da alışır gidersin. Bu kadar küçük şeylere takarsan arabaya binmek işkence olur senin için. Tadını çıkarmaya bak. Bir de bu konuda çok haklısın; sakınılan göze çöp batar
Getz kullanıcısıyım. Bir çok araba kullandım ama bazen bacanağın albeasını kullanmam gerekiyor, yokuşta aptıyı saptıyı kaybediyorum. Kavrama sistemine bir türlü alışamadım. Birkaç gün kullansam alışırım. İşin özün kafana takma sende alışırsın.
Ama tamirden sonra ortada da kavrıyorken, zaman geçince neden üstte kavrıyor bunu çözmek zor. Servise götürmesiniz dahi bir danışsanız iyi olur.
İkinci konu tamirci farların zayıf olduğunu anladığına göre farın camında veya nikelajında bir problem yok.
Arabayı çalıştırınız farları açınız. Gaza basınız. Gaza bastığınızda farın gücü artmıyorsa aracınızda problem yok farlarınızı değişitiniz, miadını doldurmuş demektir.
Ama ne olursa olsun sahte ve merceksiz zenonlara özenmeyiniz. Resmen trafik terörü diyorum kullananlara.
Hangi ampul diye yeni bir konu açabilir ya da buradan devam edebilirsiniz.
Ben içerisinde %10 beyaz %90 daha fazla ışık ışık içeren Osram Nighbreaker kullanıyorum. takımını 30 TL almıştım. Gece ve yağışta görüşü gayet iyi ve en önemlisi karşıdaki sürücüleri yormuyor. Ama ömürleri diğerlerine oranla kısa.
Daha beyaz ışıkları tercih etmeniz yağışlı havlardaki görüşünüzü kötü etkiler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme