Şimdi Ara

SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
2
Favori
237.372
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

    sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

    eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

    bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

    o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

    -Sübap sıkıysa neden titrer;

    sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

    sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

    sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

    şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
    emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

    -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

    fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

    araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


    gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

    acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Subap Ayarı Nasıl Yapılır: İncelikler

    Subap Ayarı Nedir?

    Subap ayarı, motorun verimli çalışması için kritik bir işlemdir. Motor silindirlerindeki emme ve egzoz kapaklarının zamanlamasını kontrol etmek için subapların düzgün bir şekilde ayarlanması gerekir.

    Subap Ayarı Nasıl Yapılır?

    Subap ayarı işlemi aşağıdaki adımları içerir:

    • Motorun soğumasını bekle.
    • Subap kapağının yerini tespit et ve çıkar.
    • Pistonları sıkıştırma konumuna getir.
    • Spesifik subap ile ilgili açıklığı ölçmek için bir boşluk şantı kullan.
    • Boşluk, üreticinin teknik özelliklerine göre ayarlanmalıdır.
    • Dü ayar vidasını kullanarak açıklığı ayarlandıktan sonra subap ayar somununu sık.
    • Tüm subaplar için işlemi tekrarla.

    Subap Ayarı Sıkıysa Ne Olur?

    Sıkı subap ayarı, silindir içindeki basıncın artmasına neden olabilir, bu da motor performansının azalmasına, yakıt verimliliğinin düşmesine ve potansiyel olarak subap hasarına yol açabilir.

    Dizel Subap Ayarı

    Dizel motorlar, benzinli motorlardan daha yüksek sıkıştırma oranlarına sahiptir, bu nedenle hassas subap ayarları gerektirir. Dizel subap ayarı, benzinli motorlardan daha sık yapılmalıdır.

    6 Silindir Subap Ayarı Sıralaması

    6 silindirli motorlarda, subapların ateşleme sırasına göre ayarlanması gerekir. Yaygın ateşleme sırası, 1-5-3-6-2-4'tür.

    Subap Ayarı Kaç Olmalı?

    Subap açıklığı, motor modeline ve tipine göre değişir. Doğru açıklık değerleri için her zaman üreticinin teknik özelliklerine başvur.

    Sonuç

    Subap ayarı, motor performansı ve ömrü için gerekli bir bakım işlemidir. Doğru şekilde yapılmış subap ayarı, aracınızın düzgün çalışmasını ve yakıt verimliliğini sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • güzel paylaşım teşekkür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    güzel paylaşım teşekkür
    paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: geremy

    paylaşım için teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    aramızda subap konusunda bilgili birileri görmek çok güzel en azından konu hakkında sorunları olan arkadaşlar pratik tecrübelerinizden faydalanacakardır.





  • Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssezener

    Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

    Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
    Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

    Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
    Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    Tanunus supap ayarını kısaca terif eder misiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

    Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
    Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

    Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
    Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.


    emme sübabı büyüktür, egzos sübabı küçüktür...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    quote:

    Orjinalden alıntı: hakanusta

    Merhaba emme subabı ve egzos subabını birbirinden %100 ayırt etmenin bir yolu daha var!!!

    Ustalığınızdan şüphem yok ama aklınıza gelen her yolu maddeler halinde yazarmısın?
    Subaplar sökülmüş veya takılı olabilir.

    Bilgileriniz için şimdiden teşekkürler.


    emme sübabı büyüktür, egzos sübabı küçüktür...

    Alıntıları Göster
    eksoz supabı emme ye göre daha etlidir sebebi yanmadan sonra çıkan sıcak egsoz gazlarına maruz kaldığı için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssezener

    Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ssezener

    Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.


    Anladığım kadarı ile subap iteceklerini değiştirelim demişler.Sanırım motor bloktan egzantirikli.Gene anladığım kadarı(ayar yapılmaz dediğinden hareket ettim) ile senin iticilerin hidrolik itici.Bu tip iticilerde kullanılan yağ çok önemlidir.Ayrıca yağ pompası ve yağ hatlarıda çalışır ve temiz olmalıdır.Eğer subaplar bir türlü ayar tutturamıyorsa ( subap şıkırdaması sesini motor üst kapağından duyarsın,eğer emin olmak istiyorsan aynı model bir araç bul ikisinin motorunuda dinle,eğer seninki biraz şıkırtılı çalışıyorsa subapların ayarsız demektir) motorun açılması lazım yani.Motor açma işçiliği asıl parayı tutar.Bu sorun parçanın aşınması ile alakalıdır.Eğer açtırmaya karar verirsen hangi parçaların değiştirileceğini yaz, ona göre yorum yazmaya çalışırız.Yani aldığın sulu mazotun bununla pek ilgisi yok.
    Bence adım adım git, ilk önce iyi bir enjektör temizleyicisi al ( Würt markalı ürünler gayet iyidir), depoya boşalt ve depoyu fulle, aracı mümkün olduğunca devirli kullan.Enjektörleri temizlemiş olursun.Ondan sonra dediğim gibi aynısından bir araç bul ve motoru dinle.




  • RPM_8000 ...
    Aracım 307 1.6 aracımın perpormansı bana biraz düşük geliyor.Kalkısta gaza basınca hemen almıyor ve rampa yukarı ise kaçırmaya sebep oluyor bunun subab ayarları ile ilgisi var mı merk ediyorum.varsa maliyetini biliyormusun ayrıca araç katalısör arızası vermeye başladı katalisör tıkanmaya başlamış olabilir mi
  • mrb
    benim dogan slx arabam var sübap ayarlari kac olacak biliyorsunuzki bunlar lifterlidir bu lifter ayrlarini nasil bulacagim bana yardimci olursaniz sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baris ersaygili

    mrb
    benim dogan slx arabam var sübap ayarlari kac olacak biliyorsunuzki bunlar lifterlidir bu lifter ayrlarini nasil bulacagim bana yardimci olursaniz sevinirim.
    arkadaşlar renault 12 87 1400 aracıma motor yaptırdım benzinde kullanıyorum 180 km oldu sabah çalıştırdığımda pistonun biri çalışmıyor buji yağ indirmiş ustaya götürdüm usta subap ların sıkıştığını bunun için yaptığını söyledi tekrar ayar yaptı sizce bu sorun yeni motor da normal mi subap sıkı olunca yağ indirir mi
    bir de bujileri çok siyah neden kaynaklanıyor bu usta şimdi ki benzinleri araçlar yakamıyor dedi y
    yorumlarınızı bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

    sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

    eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

    bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

    o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

    -Sübap sıkıysa neden titrer;

    sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

    sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

    sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

    şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
    emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

    -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

    fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

    araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


    gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

    acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)


    Mrb Ben Subap ayarını daha 2 3 gun önce yaptırdım arabayı benzinle çalıştırdım sonra lpgyle çalıştırmayı denedim çalıştıramadım vurdurark çalıştırdım sonra araçla ilerleken gaz verdikce şık şık ses geliyor bu subapmıdır ? daha 2 gun oldu yaptıralı 92doğanL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssezener

    Arkadaşlar merhaba. Subap ayarı falan demişken benimde bir sorunum var. aramızda bu soruna cevap bulabilecek arkadaşlar olabileceği umuduyla yazmak istiyorum. Ben geçen ay 1996 Swing Corsa aldım. motoru çalıştırdığımda bir vuruntu sesi geliyor. aldığımda sahibi belirsiz bi yerden 50 ytl lik sulu benzin almış. Bu ses o zamanda vardı ve araba kara duman atıyordu. Şimdi o benz<ini bitirdim motor daha düzgün çalışıyor ama o ses gitmedi. kimi subap ayarı yaptır dedi,kimi enjektör vuruntusudur dedi, sanayiye götürdüğümde bu araçlarsa subap ayarı olmadığı bilgisini aldım. Sanayideki çocuğun dediğine göre motorun içindeki adı lifter yada difer olan parçaler değişecekmiş.Motorun komple sökülmesi gerektiğini silindir kapağının taşlanacağını ve bunun yaklaşık 400-450 ytl gibi bir maliyeti olacağını söyledi. Sizce bu kadar maliyet normal mi? Bu parçaların değişimi bu kadar pahalımıdır? ver hatta bu parçalar ne işe yararda böyle ses çıkarır. Motor katkı maddesi alsam fayda edermi? Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    walla kardeşim aynı problemi ben yaşıyorum !!! 2.0 tempram 16valf var iki silindir iptal kompresyon ları düşük ölçdük 40-45 vuruyo en kötüsü 90 olması lazımmış diğer 2 silindir 190 vuruyor!!! triger set fincan itici cubuk buji takım kapağı mapağı işcilik dahil 1,000 tl !!! motor alfaromeo motoruymuş onuda yeni öğrendim refikte edilmiş !!! refektici midir onaa kapak gidip taşlanması lazım 1,5 sürüyor nasıl birşeyse parçaları istanbul güngören ikitelli aksaray civaraından temin edicez uygun burdaki fiyatlar !!! walla ustalar motor kapağı açtımı işcilik 100 den asağı düşmüyor saolsun bana yine indirim yaptı !!! arkdaşlar 2. el alırken dikkat edin motor çok önemli husus biz acemi davrandık !!! artı motoru sekman yemiş arabalardan uzak durun 4-6 ay ömrü oluyor kulanmasına bağlı!!! ustalarla kanki olduk anasını satayım:D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: doganL

    quote:

    Orijinalden alıntı: RPM_8000

    İlk önce 4 zaman emme-sıkıştırma-iş-egzos olarak oluşur... 4 zamanı oluşturan sübaplardır.

    sübapların açılış kapanışlarına göre zamanlar oluşur, bunların belli avansları vardır. eaa(egzos açılma avansı) gibi...

    eğer aracın hava filtresi temiz, ateşleme avansı düzgün çalışır durumda sübap ayarı bozuksa yapılmalıdır..

    bozuk ayar nasıl anlaşılır, motor çalışırken şık şık sesi gelir...eğer sıkı ise devreli- sürekli titreyerek çalışır...hır hırı hırı hırı hır gibi..

    o çıkan hır sesinden bile kaçının bozuk olduğunu anlamak mümkündür.

    -Sübap sıkıysa neden titrer;

    sente durumunda sübapların tam kapalı olması gerekirken ayarın sıkı olmasından dolayı açılan sübap silindiri az miktar boşaltır ve titreme oluşur...veya gevşek olması zamanında açılması gereken sübap aradaki boşluk nedeniyle geç açılır ve yine yetersiz çıkış ve giriş oluşur ses ve titreme oluşur...

    sente nedir? emme ve egzos sübaplarının kapalı olduğu duruma denir...yani sıkıştırma ve ateşleme zamanında tam kapalı olması gerekir, bu duruma sente denir...

    sübap bindirmesi? egzos subabının tam kapatmaya yakın emmenin açmasına denir. bunun nedeni egzosun vakumu ile bir miktar fazla hava yakıt çekmektir....

    şimdi gelelim egzos ve emme subabını bulmaya, en kolay yöntem manifolttan bakmaktır... emme manifoldları plastik veya aliminyumdan yapılır...
    emmeyi bulursanız egzosu aramayın diğerleri egzostur...

    -Başka yöntemde şudur, az önce söylediğimiz gibi sübaplara bakın motoru saat yönünde çevirin(krank kasnağından çeviremeyenler aracı tek tekerden kriko ile kaldırın vitesi 4e takın tekerleği ileri çevirin motoru döndürün) sübapları takip edin döndürün ve bir sübap kapanırken diğer açan sübap emmedir... egzos kapatırken emme açar pozisyonuna ge tirin, kardeş çalışan silindir sentede olacaktır. (sıralı 4 motorda (1-4)- (3-2) kardeş çalışır) sentedeki sübaba sentili yerleştirin ne sıkı ne sert olması gerekir. Tatlı sert olacak ne girecek ne çıkacak. sübaba basan piyonanın üzerinde kontra samunu vardır, samunu duruma göre gevşetip pinyonu pense yardımı ile sıkın veya gevşetin sentille kontrol edip kontrayı güzelce sıkın... az sonra resimle anlatacağım karışmış olabilir.

    fransız araçlarında 1. silindir volandan başlar. bazı araçlar egzosla başlar egzosla biter... bazıları emmeyle başlar egzosla biter kesin bişey söyleyemeyiz.

    araçların hepsinin sübap ayar değerlerini hepsini bilmiyorum bulmak lazım, ama yinede sorarsanız 1 gün sonra bulurum ve sizde ayarınızı yaparsınız. yapmanız şart değil, sadece hobi öğrenmek yapamazsanız da gevşettiklerinizi sıkar tamirciye kadar götürürsünüz...


    gece bu kadar yazabildim, sorulara göre yakın zamanda resim çekip koyacağım inşallah...

    acayip kronik arızaları, örnek opel combonun volanının şanzumana sürtmesi... RESİM BANA AİT DEĞİLDİR..

     SUBAP AYARI NASIL YAPILIR(İNCELİKLERİ)


    Mrb Ben Subap ayarını daha 2 3 gun önce yaptırdım arabayı benzinle çalıştırdım sonra lpgyle çalıştırmayı denedim çalıştıramadım vurdurark çalıştırdım sonra araçla ilerleken gaz verdikce şık şık ses geliyor bu subapmıdır ? daha 2 gun oldu yaptıralı 92doğanL
    araban rolantide sarsıntılı çalışıyorsa enjektör ve subapları kontrol ettir!!! benim araç rolantide sarsıntılı çalışıyordu dedik subap ayarları filandır 2 silindir iptal faturası kötü oldu!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kenanistan53

    araban rolantide sarsıntılı çalışıyorsa enjektör ve subapları kontrol ettir!!! benim araç rolantide sarsıntılı çalışıyordu dedik subap ayarları filandır 2 silindir iptal faturası kötü oldu!!

    Alıntıları Göster
    aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unbreakabl

    aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?

    Alıntıları Göster
    6 Şubat 2012; 8:37:19
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=57427097


    --------------------------------------------------------------------------------

    aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?

    _____________________________

    ömür törpüsü
    subap ayarı duserse yakıt fazla yakar neden dersen subaplar tam zamanında acılmadıgı icin ne alaka dersen ornek subab bindirmede her iki subabın daha cok acık olması ne die sorarsan bi yerden emmeden gelen temiz hava yakıt karısımı dier egzos subabının acık olması yani ayarsız olmasından dolayı egzoz gazı ile dısarıya atılabilir buda cebine zarar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: solwent26

    6 Şubat 2012; 8:37:19
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=57427097


    --------------------------------------------------------------------------------

    aracı subap ayarı bozuk şekilde kullanılmasının bi sakıncası olurmu ?

    _____________________________

    ömür törpüsü
    subap ayarı duserse yakıt fazla yakar neden dersen subaplar tam zamanında acılmadıgı icin ne alaka dersen ornek subab bindirmede her iki subabın daha cok acık olması ne die sorarsan bi yerden emmeden gelen temiz hava yakıt karısımı dier egzos subabının acık olması yani ayarsız olmasından dolayı egzoz gazı ile dısarıya atılabilir buda cebine zarar

    Alıntıları Göster
    benımde aracımdan sıkır sıkır sesler geliyodu sanayıye gıttım usta lıfter dedi değistrdık ses kesılmedı sıkırtı sesi halen devam ediyor neden dir acaba yardımcı olabılr mısınız ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mteer

    benımde aracımdan sıkır sıkır sesler geliyodu sanayıye gıttım usta lıfter dedi değistrdık ses kesılmedı sıkırtı sesi halen devam ediyor neden dir acaba yardımcı olabılr mısınız ?

    Alıntıları Göster
    istanbulda honda crv aracımı nerde subab ayarı yaptırmalıyım
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.