Şimdi Ara

Alfa 156 motorda titreme -Yokuşta kalkışta yığılma

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
7.844
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bujileri değiştirdim ,enjectörleri temizlettim yağ filitresi değişti hava filitresi değişti v kayışı değişti arabanın yakıt değerleri 100 km de 10 litre gaz yani tükrtim normal değerlede ama arabanın motoru bazen rolantide gazdayken yada benzinde titreme yapıyor ,dün test ettim hem gazda hem benzinde titreme oluyordu ustsnın biriyle baktık , bakarken motor fanı çalıştı ve birden titreme duruverdi. Usta her türlü arabaya bakanlardandı,sanki siboplardan biri ateşleme yapmıyor gibi geldi bana dedi, yada enjektörlere giden kablolarda sorun olabilir dedi.Birde ısı müşürond de sorun olabilir dedi. yani canım sıkıldı.Araba giderkende mesela 100 km hızda 2500 devirde çok hafif yukarı eğimli yolda yada nerdeyse düz yolda gazı kökle araba gaz yemiyor sabit 100 km de gidiyor yani devir hiç artmıyor ama 4 . vitese alırsam devri yükseltiyorum 3500 lere 5. vitese atıyorum ozaman hızlandırabiliyorum .1. ve 2. viteslerde gazdan ayağımı çekincede araba yığılıyor öne doğru ve diyelim 1. yada 2. vitest gaz verip hızlandırıyorum arabayı gazı çekince hemen yığılıyor ve devir hızlıca 1000 devirlere düşüyor sanki frenleme yapıyor kendi kendine. E5 dur kalklarda çok sıkıntılı oluyor .Birde bu bujileri taktırmaddan önce alfa arab ile çok dik yerde kalkış yapmak istedim ama araba kalkış yapamadım hertürlü debraj hareketini yaptım ama zor kaldırıp götürebildim sanki soğuk motorda düşük motor dizel araçlar kalkmada zorlanır ya aynı öyle işte.sonra ustaya anlattım oda bujileri ve diğer bahsetiklerimi değiştirdi ama aynı yokuşta gene araba kendi kaldırıp götüremiyor. Yani sorunum çok dik yokuşta kalkamamaktı bujiler vesaireler değişti şimdide araba motoru titriyor ve 1. 2. vvitesler anlattığım hale geldi . Biraz karışık anlattım kusurabkmayın , Tecrübelerinizden faydalanmak isterim ,neyin üzerine gitmeliyim aslında yetkili servise vereyim kurtulayım istiyorum ama bir sürü para bu alfa ustalarıda çözecek gibi gözükmüyor ,orasını aç burasını aç şunu değiştir bunu değiştir hala bulamadıklar bulana kadarda beni batıracaklar galiba.He buji markasıda NRK gibi bir ismi var tam hatırlamıyorum ama 100 bin gidenlerdenmiş. Yetkili servise sordum oda Kompresörü, debimetreyi birkaç şey daha saydı ama kağıda yazdım hatırlamıyorum.Belki siz birisini öneririsiniz yada sizin öneriniz olur. Dik dediğim yokuş 45 yada 50 derece orada kalkış yaptım ama araba kalkıp çıkana kadar canı çıktı ,yığıla yığıla debrajın 10 türlü halini deneyerke çıktık yani.debrajda sağlam diyor usta.hadi bakalım sizden neler çıkacak.teşekkürler.arabamda 1.6 tspark distinctive.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selolim -- 4 Mart 2010; 22:09:32 >







  • İbrede hiç dalgalanma olmuyor 800..850 devirlerde. Bujilere tekrar baktırıcam ama , ben zaten araba yokuşta kalkmıyor diye bujileri değiştirdim şimdi hem yokuşta kalkmıyor hemde motorda titremem ve 1.2. viteslerde kasılma frenleme yığılma tabir edilen şeyler oluyor. Yokuşta kalkmaması canımı gerçekten sıktı. başta ASR on off düğmesindednir demişlerdi amatest ettim aynı yokuşta durum öyle değil. Arabayı bu dediğim yokuşta kaldırıyorum ve arabayı götürebiliyorum ama debraja bir basma aralığı var tam orada tutmazsan hatta biraz kaldırıp indi,rmek de gerekiyor ozaman yavaş yavaş çıkabiliyorum. yardımlarını bekliyorum.
  • Baskı balata için biraz yukarda kavrıyor ama kötü değil demişlerdi.
    yetkili servise telefonda sordum aşağıdakileri kontrol etmekte fayda var dedi.

    Siboplar
    kompressor
    lamda sensörü
    debimetre
    rolanti kiti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selolim -- 5 Mart 2010; 15:44:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: selolim

    Baskı balata için biraz yukarda kavrıyor ama kötü değil demişlerdi.
    yetkili servise telefonda sordum aşağıdakileri kontrol etmekte fayda var dedi.

    Siboplar
    kompressor
    lamda sensörü
    debimetre
    rolanti kiti.


    bu dedıgın parcaların hepsı cok para saka bı yana gecmıs olsun kardesım oncelıkle.valla ne dıyım baskı balata kavramadır 1 o olabılır 2 sıboblardan olabılır yada yakıt pompasından baska bırınede baktır muhakkak sehır neresıydı ızmırse bıkac tanıdık var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey84x -- 7 Mart 2010; 15:07:04 >
  • büyük ihtimal yakıt pompası bozuktur, sadece bu parçayı değiştir derim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EcheLoN_

    büyük ihtimal yakıt pompası bozuktur, sadece bu parçayı değiştir derim


    yakıt pompasını da düşünmekte fayda var :) Bostancı alfa romeo servisine gittim ihsan ustayla gezdik adam bu arabada hiç bir şey yok dedi yokuşta dur kalk yaptı adamında ayakları debraj gaz a gerçekten çok dengeli basıyor ve araba tıkır tıkır çıktı , 1500 kiloluk araba 2 kişi artı yakıt artı tüp tankı ... ve bu kadar zorlanması diğer arabalardada olabilecek bişey dedi. ve beni rahatlattı.diğer ustanın haksızlık ettiğini söyledi... Arabam tüplü olduğundan ve az benzinle gezdiğim için ve deponun dibinde yakıt olduğundan bu titreme olduğunu deneyerek anladım , gittim 97 oktan benzin koydurdum ve arabanın daha hiç titrediğini görmedim. Bundan sonra benzin lambası yanarsa hemen doldurucam. Ve arabanın özelliklerinide araştırdım arabam isimli sitede alfa 156 nın yokuşlarda çekişinin iyi olmadığında, yeterli tork üretemediğinden bahsetmiş, torkuda 4200 d/d'de 146 Nm , diğer araçlara baktım VW c-ve hondaya toyotaya onlarda max tork 150ve üstü , bende çok dik yokuşlarda zorlamam arabamı ama , gönül isterdiki arabam yokuşlarda canavar kesilsin ... belkide bundan sonra araba alırsam tork u yüksek olmasına dikkat ederim. Bu arabada gücü 3500 devirlerden sonra hissediyorsun ama buda yakıt tüketimini arttıtıyor ,alacağın zevk pahalı oluyor ,acı bir zevke dönüşüyor...




  • Yakıt pompası ile ne alakası var anlamadım. Arabam tüplü diyorsun. Tüpte çalışan arabanın 97 oktan benzin kullanmakla ne ilgisi var? Eğer araba benzinde de yapıyorsa bu arızaları, genel bir sorun vardır. Sadece TÜPTE yapıyorsa LPG tesisatında vardır arıza,ya da benzinde yapıyorsa benzin tesisatında vardır. Yani hem tüpte hem benzinde yapıyorsa arızayı başka sistemde aramak gerekir. Ateşleme, sensör, vs gibi tesisatlarda.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.