Şimdi Ara

Alfa Romeo almak hatamı,ilanlı. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
115
Cevap
0
Favori
8.572
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Buraya VW, Toyota, Ford, Opel vs.. gibi yaygın markalar haricinde bir marka ile ilgili tavsiye başlığı açmak hata olur arkadaşım. Bilip bilmeyen herkes kulaktan dolma,klişeleşmiş şehir efsanelerinden bahsedip, senin şevkini kırar. O yüzden bu markayı kullanmış veya kullanmakta olan birinden fikir alırsan senin için daha faydalı olur.
    Saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS
    Tamamen sana kalmış bi şey.Eğer devirli kullanırsan rakipleri kadar yakıyor.Zaten twin spark motorların sesi tepkimesi çok güzel.Şuan 2.0 t.s bi 156 kullanıyorum.Nasip olursa şayet bu hafta gtv v6 tb bakmaya gideceğim 156nın yanına bi gtv planlıyorum.


    2.0 TS'mi 3.2 V6'mı düşünüyorsunuz? Bende 2006-2007 GT düşünüyorum yaz sonuna doğru.
  • Alfa konusunda ne kadar yalan yanlış bilgi varsa konuya yazmışlar.
    Alfa sürmemiş kimseden fikir vs almayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kubilay S. -- 10 Nisan 2012; 15:40:43 >
  • alfa alırken tek dikkat edilmemesi gereken tek nokta selesspeed olmaması gerektiğidir.

    bundan 3-4 sene önce selesspeed arızasını servisler bile çok nadir durumlarda algılayabiliyordu.

    onunda dışında alfa ruhu ve karakteristiği olan mükemmel bir araçtır. fiat grubu altında olmasıda servis noktalarının çokluğu yüzünden büyük bir + sayılır.

    alfanın her modelinin kendine has bir karakteristiği mevcut . kubilay bey de söylemiş zaten. o aracı sürmeyen hiç bir şekilde bu aracın nasıl bir makine olduğunu anlayamaz.
  • Arabayı servise baktırın. Sorun yoksa biraz da pazarlıkla alın gitsin.Başka araç alırsanız her gördüğünüz alfa size sırıtacaktır. Çok fazla düşünecek bişey yok.

    Şu da var. İlan sahibi arkadaş aracın orjinal fotoğraflarını koymamış. Photoshopla biraz oynanmış. Fotoğraflara bakarak karar vermeyin.
  • 156 alınacaksa 3.2 v6 motorlu GTA modeli alınır yalnız bunlar ülkemize ithal edildi mi tam hatırlamıyorum zira hiç rastgelmedim
     Alfa Romeo almak hatamı,ilanlı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Schuey -- 10 Nisan 2012; 16:03:04 >
  • Alfa'ya atıp tutanlara bı sormak lazım, kacınız alfa'nın koltugunu oturdunuz? Kronık sorunları varmıs, bu sorunlar neler acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jay jay justified

    quote:

    Orijinalden alıntı: afyonlu_erkan

    linkteki alfa için düşünceleriniz arkadaşlar.bu kadar parayı verirsek pişman olurmuyuz?
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-ogretmenden-piril-piril-156-79419130/detay

    O kadar gözü kararttıysan bence SAAB'lara bakmalısın mutlaka. En azından bir incele derim yakınlarda bir yerde varsa.

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-saab-hatasiz-saab-aero-72322357/detay

    içimde yanan alfa romeonun aşkı olduğu sürece saab ın yanından bile geçmem. saab nere alfa nereee alfanın tasarımına hayran olmayan varmı içimizde?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tigertank -- 10 Nisan 2012; 18:33:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS
    Tamamen sana kalmış bi şey.Eğer devirli kullanırsan rakipleri kadar yakıyor.Zaten twin spark motorların sesi tepkimesi çok güzel.Şuan 2.0 t.s bi 156 kullanıyorum.Nasip olursa şayet bu hafta gtv v6 tb bakmaya gideceğim 156nın yanına bi gtv planlıyorum.


    2.0 TS'mi 3.2 V6'mı düşünüyorsunuz? Bende 2006-2007 GT düşünüyorum yaz sonuna doğru.

    GTV'lerin 2.0 TS motorlu olanlarından Türkiyeye çok az sayıda geldi. Genellikle 2.0 V6 Turbo'lar var. 3.2 V6 ise hiç gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    156 alınacaksa 3.2 v6 motorlu GTA modeli alınır yalnız bunlar ülkemize ithal edildi mi tam hatırlamıyorum zira hiç rastgelmedim
     Alfa Romeo almak hatamı,ilanlı.


    Güzel fantezi ancak resimde gösterdiğiniz araç Autodelta'nın geliştirdiği 156 3.7 V6 GTA AM modelidir. 0-100'ü 5sn olan, 328 hp'lik, Ferrari throttle body'si olan, supercharged, limited slip difrransiyelli, 6 pot kaliperli frenleri olan, son derece modifiyeli ve 2 GTA parasına alınabilecek bir araç. Tabii ki yurt dışından mk2 GTA getirip üzerine bir o kadar da bu kite para vereceksiniz.

    Kısacası düz 156 alacak birisine Ferrari önermek gibi bir şey sizinkisi.




  • alfa romeo kullanıcısı olarak aracı 10 metre sürmenizi tavsiye ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scudetto

    quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    156 alınacaksa 3.2 v6 motorlu GTA modeli alınır yalnız bunlar ülkemize ithal edildi mi tam hatırlamıyorum zira hiç rastgelmedim
     Alfa Romeo almak hatamı,ilanlı.


    Güzel fantezi ancak resimde gösterdiğiniz araç Autodelta'nın geliştirdiği 156 3.7 V6 GTA AM modelidir. 0-100'ü 5sn olan, 328 hp'lik, Ferrari throttle body'si olan, supercharged, limited slip difrransiyelli, 6 pot kaliperli frenleri olan, son derece modifiyeli ve 2 GTA parasına alınabilecek bir araç. Tabii ki yurt dışından mk2 GTA getirip üzerine bir o kadar da bu kite para vereceksiniz.

    Kısacası düz 156 alacak birisine Ferrari önermek gibi bir şey sizinkisi.

    Doğrudur teknik detayını o kadar bilmiyordum peki bu jantlar ne olarak geçiyor merak etim çok güzel durmuş aracın üzerinde quadrifoglio logosu var ama orjinal mi yoksa sonradan mı yapıştırılmış anlamadım




  • QV logosu değil, Autodelta'nın logosu olması lazım ordaki. QV logosu daha büyük olur ve yeşil 4 yapraklı yonca olur üzerinde. Yazı olmaz. Alfa Ferrari'yi kurmadan önce bir alfa yarış pilotunun şans getirmesi amacıyla aracına yaptırdığı yoncadır o. (bi ihtimal, "alfa corse" çıkartması da olabilir. Resmi değil, bazı kullanıcılar alıp yapıştırıyor)

    Jantlar orjinal Alfa Romeo katalog jantlarından. Bildiğim kadarıyla 156 GTA'larda kullanılan çok kollu opsiyon jantlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scudetto -- 10 Nisan 2012; 19:10:48 >
  • Ya yazmayayım diyorum da. Yani bu kadar bilgisiz,hayatında Alfa görmemiş adamların yazdıklarına daha fazla dayanadım. KARDEŞİM ALFAYA BİNMİYORSANIZ BİLMİYORSUNUZDUR NE KONUSUYORSUNUZ ÖZELLİKLE ONBOARDX HER TOPİCTE ALFA DANDİK DİYORSUN BİNDİN Mİ ULAN HİÇ YAZMAKTAN BEN BIKTIM.

    1)Alfa nın bakımı parçası pahalıdır,parçası bulunmaz.
    Bunu kim diyorsa Allah adamı taş eder. Bir ton çıkmadı sanayide mevcut ayrıca 147/156 nın bütün parçaları Birmotlarda veya yetkili servislerde mevcut. Ben daha bugüne kadar parça sıkıntısı çekmiş 147/156 sahibi ne duydum ne gördüm.

    Ayrıca,40 bin bakımıma yetkili serviste 310 lira verdim. Bumu pahalı allah aşkınıza her 15 binde bir opele 500 - 550 kaat bırakıyordum. Diğer servislerin ücretlerinide biliyorsunuz.

    2) Alfa çok yakar benzin yetiştiremezsin ocağına incir acı diker.

    Standart 1.6 ne yakıyorsa Alfada onu yakar. Yarım ile 1 litre ya oynar ya oynamaz. Sakin kullanırım 2006 147 1.6 ts ile havalar ısındığından beri 36km/h ortalama hızım var ortalama tüketimim 7.0 litre. Pompadanda ölçtüm 7 litre. Ha aynı şartlarda TSİ 122 hp 5.7/6 litreleri rahat görüyor ama TSi tarzı bir ekonomi beklemiyoruz zaten bu araçtan.

    3) Alfalar çabuk dağılır dökülür alma boku yersin.

    Yok arkadaş böyle birşey. Gelin hep beraber 1998 2000 model 156 lara bakalım nasıl jilet gibi duruyor. O yıllarda japonlarda abs havayastıgı yokken,almanlar kapı kolu soyulması cart curtla uğraşırken,deri koltuklu sunroof(cogunda) abs klima 4 havayastıgıyla donanımı üst düzey bir şekilde çıkıyordu 156 lar.

    4) Kronik problemlidir yürütemezsin bla bla..

    Bu aracın kronik problemi "varyatör" denilen parça diyebilirim. Varyatör değişken subap zamanlaması ile ilgili bir parça. Motoru stop ettikten sonra bu parçanın içindeki yağ da kartere süzülüyor. Motor tekrar çalıştığında yağ varyatöre gelene kadar geçen zaman içinde, varyatör yağsız olarak çalışıyor. Bu nedenle, bir süre sonra bozuluyor. 2005 sonrası modellerde varyatördeki yağın kartere süzülmesini önlemek için bir check valve koydular.

    Lakin varyatör kullanımada bakar. 150 160 bin boyunca orjinal varyatörü olan çok 156 biliyorum. Ama mesela benim aracım 47 binde ara ara varyatör sesi alıyorum. İlk sahibinin hıyarlığı değip geçiyorum.
    Çünkü yukarıdada söylediğim gibi bu parça ilk çalıştırmada yağsız çalışıyor ve yarım dakika kadar bekleyip yola çıkınca varyatörün yağlanmasını sağlamıs oluyorsunuz. Yapmazsanız dizel benzeri ses alabilirsiniz bir kaç yıla.

    Varyatörü özel serviste tamir kitleri var 70-100 lira arası birşey,ayrıca yurt dışından 200 tl li gibi rakamlara getiriliyor,yetkili serviste ise 500 tl ye yakın fiyatı var.

    Birde alırken alt takımlarına kesinlikle baktırın. Salıncakların,taşıyıcıların vs durumu nasıl diye. Daha önceden değişmişmi giderken ses yapıyormu bunlara dikkat edin. Öyle patır kütür kullanmaya gelmeyebiliyor alt takım.

    5) Alfa Fiattır diyenlerle aslında yazıp elimi yormak istemiyorumda.neyse..

    Bugün Leon Golf A3 e bindiğinizde aynı araç olduğunu farketmeyen olmayacaktır.

    Lakin gelin bunu Fiat Alfa Romeo da yapalım.

    Kendimden örnek vereyim Ankarada oturuyorum gelin bir 2004 Stilo 3D 1.6 Dynamic aracımızla turlayalım birde 2006 Alfa Romeo 147 1.6 t.spark ile.

    Alfa benim Stiloda kardeşimin olduğu için ve bu araçlar güya birbirine benzer olduğu için söyledim gelin binelim görceksiniz ki ikisi bambaşka araçlar, biri konforu odaklayan lakin sert sürüşlere izin verebilen STİLO diğeri rafine bir sürüş sunan,gaz tepkileri mükemmel,direksiyonu net,yoldaki kararlılığı üst düzey olan keyif makinası Alfa Romeo.

    Siz Fiat grubu sanırım VAG la karıştırıyorsunuz,en kötü Alfa Romeo nun tarihini bilseniz vw nin audiye yaptıgını fiatın alfaya yapamayacağını bilirsiniz..

    @Afyonlu_erkan ; dostum Alfa Romeo ları genelde hastaları,Alfistiler kullanır. Bu sebepten temiz Alfa Romeo bulmak diğer markalara nazaran biraz daha rahattır.
    Her türlü sorunu çekinmeden sorabilirsin.

    Şimdiden hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jackal78

    quote:

    Orijinalden alıntı: MRT_RS
    Tamamen sana kalmış bi şey.Eğer devirli kullanırsan rakipleri kadar yakıyor.Zaten twin spark motorların sesi tepkimesi çok güzel.Şuan 2.0 t.s bi 156 kullanıyorum.Nasip olursa şayet bu hafta gtv v6 tb bakmaya gideceğim 156nın yanına bi gtv planlıyorum.


    2.0 TS'mi 3.2 V6'mı düşünüyorsunuz? Bende 2006-2007 GT düşünüyorum yaz sonuna doğru.

    şuan 156'm 2.0 t.s.Gtv almayı planlıyorum evet 2.0 v6 turbo benzinli olanlarından.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DursunBey

    Ikinci eli yok derler, desinler.
    Parçası pahalı derler, desinler.
    Çok yakar derler, desinler.
    Toplum baskisina aldanmayin . Onlar sıradan arabalara binerken, siz prestij ve konfor abidesi dopdolu bir arabaya bineceksiniz, keyfinize bakacaksınız .Alfa'ya binmek ayrıcalıktır...

    İlandaki araçtan prestij akıyor gerçekten.

    jettadan daha prestijli olduğu kesin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muzaffersan

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DursunBey

    Ikinci eli yok derler, desinler.
    Parçası pahalı derler, desinler.
    Çok yakar derler, desinler.
    Toplum baskisina aldanmayin . Onlar sıradan arabalara binerken, siz prestij ve konfor abidesi dopdolu bir arabaya bineceksiniz, keyfinize bakacaksınız .Alfa'ya binmek ayrıcalıktır...

    İlandaki araçtan prestij akıyor gerçekten.

    jettadan daha prestijli olduğu kesin

    Jetta ne alaka Alfisti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: muzaffersan

    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    quote:

    Orijinalden alıntı: DursunBey

    Ikinci eli yok derler, desinler.
    Parçası pahalı derler, desinler.
    Çok yakar derler, desinler.
    Toplum baskisina aldanmayin . Onlar sıradan arabalara binerken, siz prestij ve konfor abidesi dopdolu bir arabaya bineceksiniz, keyfinize bakacaksınız .Alfa'ya binmek ayrıcalıktır...

    İlandaki araçtan prestij akıyor gerçekten.

    jettadan daha prestijli olduğu kesin

    Jetta ne alaka Alfisti

    prestij denilince jetta referans olarak gösterilir bu forumda bende gönderme yapmak istedim :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vet147

    Ya yazmayayım diyorum da. Yani bu kadar bilgisiz,hayatında Alfa görmemiş adamların yazdıklarına daha fazla dayanadım. KARDEŞİM ALFAYA BİNMİYORSANIZ BİLMİYORSUNUZDUR NE KONUSUYORSUNUZ ÖZELLİKLE ONBOARDX HER TOPİCTE ALFA DANDİK DİYORSUN BİNDİN Mİ ULAN HİÇ YAZMAKTAN BEN BIKTIM.

    1)Alfa nın bakımı parçası pahalıdır,parçası bulunmaz.
    Bunu kim diyorsa Allah adamı taş eder. Bir ton çıkmadı sanayide mevcut ayrıca 147/156 nın bütün parçaları Birmotlarda veya yetkili servislerde mevcut. Ben daha bugüne kadar parça sıkıntısı çekmiş 147/156 sahibi ne duydum ne gördüm.

    Ayrıca,40 bin bakımıma yetkili serviste 310 lira verdim. Bumu pahalı allah aşkınıza her 15 binde bir opele 500 - 550 kaat bırakıyordum. Diğer servislerin ücretlerinide biliyorsunuz.

    2) Alfa çok yakar benzin yetiştiremezsin ocağına incir acı diker.

    Standart 1.6 ne yakıyorsa Alfada onu yakar. Yarım ile 1 litre ya oynar ya oynamaz. Sakin kullanırım 2006 147 1.6 ts ile havalar ısındığından beri 36km/h ortalama hızım var ortalama tüketimim 7.0 litre. Pompadanda ölçtüm 7 litre. Ha aynı şartlarda TSİ 122 hp 5.7/6 litreleri rahat görüyor ama TSi tarzı bir ekonomi beklemiyoruz zaten bu araçtan.

    3) Alfalar çabuk dağılır dökülür alma boku yersin.

    Yok arkadaş böyle birşey. Gelin hep beraber 1998 2000 model 156 lara bakalım nasıl jilet gibi duruyor. O yıllarda japonlarda abs havayastıgı yokken,almanlar kapı kolu soyulması cart curtla uğraşırken,deri koltuklu sunroof(cogunda) abs klima 4 havayastıgıyla donanımı üst düzey bir şekilde çıkıyordu 156 lar.

    4) Kronik problemlidir yürütemezsin bla bla..

    Bu aracın kronik problemi "varyatör" denilen parça diyebilirim. Varyatör değişken subap zamanlaması ile ilgili bir parça. Motoru stop ettikten sonra bu parçanın içindeki yağ da kartere süzülüyor. Motor tekrar çalıştığında yağ varyatöre gelene kadar geçen zaman içinde, varyatör yağsız olarak çalışıyor. Bu nedenle, bir süre sonra bozuluyor. 2005 sonrası modellerde varyatördeki yağın kartere süzülmesini önlemek için bir check valve koydular.

    Lakin varyatör kullanımada bakar. 150 160 bin boyunca orjinal varyatörü olan çok 156 biliyorum. Ama mesela benim aracım 47 binde ara ara varyatör sesi alıyorum. İlk sahibinin hıyarlığı değip geçiyorum.
    Çünkü yukarıdada söylediğim gibi bu parça ilk çalıştırmada yağsız çalışıyor ve yarım dakika kadar bekleyip yola çıkınca varyatörün yağlanmasını sağlamıs oluyorsunuz. Yapmazsanız dizel benzeri ses alabilirsiniz bir kaç yıla.

    Varyatörü özel serviste tamir kitleri var 70-100 lira arası birşey,ayrıca yurt dışından 200 tl li gibi rakamlara getiriliyor,yetkili serviste ise 500 tl ye yakın fiyatı var.

    Birde alırken alt takımlarına kesinlikle baktırın. Salıncakların,taşıyıcıların vs durumu nasıl diye. Daha önceden değişmişmi giderken ses yapıyormu bunlara dikkat edin. Öyle patır kütür kullanmaya gelmeyebiliyor alt takım.

    5) Alfa Fiattır diyenlerle aslında yazıp elimi yormak istemiyorumda.neyse..

    Bugün Leon Golf A3 e bindiğinizde aynı araç olduğunu farketmeyen olmayacaktır.

    Lakin gelin bunu Fiat Alfa Romeo da yapalım.

    Kendimden örnek vereyim Ankarada oturuyorum gelin bir 2004 Stilo 3D 1.6 Dynamic aracımızla turlayalım birde 2006 Alfa Romeo 147 1.6 t.spark ile.

    Alfa benim Stiloda kardeşimin olduğu için ve bu araçlar güya birbirine benzer olduğu için söyledim gelin binelim görceksiniz ki ikisi bambaşka araçlar, biri konforu odaklayan lakin sert sürüşlere izin verebilen STİLO diğeri rafine bir sürüş sunan,gaz tepkileri mükemmel,direksiyonu net,yoldaki kararlılığı üst düzey olan keyif makinası Alfa Romeo.

    Siz Fiat grubu sanırım VAG la karıştırıyorsunuz,en kötü Alfa Romeo nun tarihini bilseniz vw nin audiye yaptıgını fiatın alfaya yapamayacağını bilirsiniz..

    @Afyonlu_erkan ; dostum Alfa Romeo ları genelde hastaları,Alfistiler kullanır. Bu sebepten temiz Alfa Romeo bulmak diğer markalara nazaran biraz daha rahattır.
    Her türlü sorunu çekinmeden sorabilirsin.

    Şimdiden hayırlı olsun

    size katılmamak elde değil özellikle yakma konusunda
    bu hafta sonu arkadaşımın hyundai getz 1.4 98 hp (yanılmıyorsam) kesinlikle solüyorumki aynı hatta getz birazdaha fazla yakabilir ayrıca gitmiyor.
    alfalar yakıyorsa bile hakkını veriyor.




  • Yakma konusunda "alfa az yakıyor" demek yalan olur. Ama neye göre? Kendi sınıfında aynı güçte araç yoksa, rakiplerinden fazla yakması gidişine göre normal değil mi? Rakiplerine göre gidişi hoşunuza gidiyorsa tabii ki bunun da bir bedeli var (Giulietta'larda hem yakmıyor hem gidiyor, ama o alfa değil Fiat motoru). Benim aracım kullanıma göre 11 ile 14 litre arasında yakıt tüketiyor, ama sözde "aynı" sınıfta olan Mercedes SLK200 ve BMW Z3'ten daha iyi gidiyor aynı hacimli atmosferik motorlarda. Varsın 1 litre fazla yaksın diğerlerinden. Ben razıyım.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.