Şimdi Ara

Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz.... (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.493
Cevap
19
Favori
217.916
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar hiç alfasını özellikle 147sine çelik jant taktıran oldu mu yoksa da çelik jant takılmış 17 inç yapılmış alfa 147 ve ya diğerleri arabaların resmi var mı? nasıl oluyor merak ediyorum.
  • -- Neden Alfa Romeo?

    Alfa Romeo’yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. Alfa Romeo’nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. Fakat bildiğiniz birşey var: Trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? Eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. Eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. Ama Alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
    Ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?



    Bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….Ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: “Sen deli misin, Alfa’lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. Hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. Üstelik Alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. Sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????”.

    Moraliniz bozuldu değil mi? Hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. Başka marka araba bakacaksınız mecburen. Eh, o markalarda herkeste olan modeller var. Herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! İçinize sinmiyor bir türlü. Gözünüzü kapadığınızda Alfa Romeo’nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.

    Peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? İnternette bir sürü Alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?

    Sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç Alfa kullanmış mı yoksa “amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da” ondan mı duymuştu?


    Gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek Alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:

    Öncelikle, Alfa bir UFO değildir. Bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. Ancak Alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. Tasarım, imaj, kullanım özellikleri, Alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. Bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. Güncel Alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. Bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.


    1. Alfa’lar çok benzin yakar. Sen o kadar zengin misin?

    Madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: Özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece İstanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. Bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. Otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.


    Fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. Alfa’nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. Devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. Elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.

    2. Alfa Romeo’nun yedek parça sıkıntısı vardır. Araban serviste çürür bak.

    Bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. Alfa Romeo distribütörlüğünün 2001 yılında Zeytinoğlu Grubu’ndan TOFAŞ’a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
    Yetkili servislerin dışında Alfa’nın Türkiye’deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. Eğer bir Alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.

    3. Alfa’lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. Aldıktan 3 gün sonra bozulan Alfa’lar varmış.

    Vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. Fakat, özellikle yeni nesil Alfa’ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.

    Her ne kadar Alfa’ların üretim kalitesi Japonlar kadar olmasa da Alfa’ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.

    Her marka araçta olduğu gibi elbette Alfa’larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. Twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. Motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. Her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. Ancak bu sorunda çözülmüştür.. Varyatör değişiminde servislerin taktıkları “Valf” sayesinde Varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..

    Alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. Yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. Ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.

    4. Alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.

    Haddimize değil TOFAŞ’ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak TOFAŞ tarafından eğitimden geçirilmektedir. Yeni nesil (147-156-166-159) Alfa’lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . Hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken “gıcırtı” sesi gelmesi nedeniyle Tofaş’ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...

    Ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm Alfa Romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
    Ayrıca Birmot’lar servis bölümlerini FIAT ve Alfa Romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, Alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.

    5. Alfa’lar güvensizdir. Sakın kaza yapma! Aman diyeyim…

    2001 yılında yapılan Euroncap testlerinde Alfa’nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. Bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
    156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
    Burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. Yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. Daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile Alfa’lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. Standart haliyle bile bir Alfa’nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.

    6. Alfa’nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.

    İtalyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. Ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da Alfa’dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
    Alfa’lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. Alfa hiçbir zaman Türkiye’de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. Çoğu bilgi kulaktan dolmadır. Eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine Zeytinoğlu Grubu’nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki Alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.


    7. Alfa’lar yürümez. Ben pejom ile Alfa’yı geçmiştim biliyormusun?

    Allah iyiliğinizi versin. Kamera şakasıdır o.

    Yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: Alfa’ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. Fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. Bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. Unutmayın ki Alfa’ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. Alfa Romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. Ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.

    Her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. Genel olarak konuşursak Japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, Alman’larda konfor, İtalyan’larda ise hiç kuşkusuz estetik. İşte, Alfa Romeo’da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.

    Sonuç olarak siz bir Alfa Romeo’yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. Bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. Aldığınız arabanın 1900’lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. Buda size anlatılmaz bir haz verecek, Alfanızı daha çok seveceksiniz…

    Sahi, Alfa Romeo’nun kullandığı “Cuore Sportivo” sloganının ne anlama geldiğini hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?
    Yazar : Neanderthal




  • quote:

    Orjinalden alıntı: slyt

    size bi örnekk

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....




    araç benim :) oturanda benimde arkadaş niye koymuş anlamadım :)
  • arkadaşlar ben de alfaromeo hastasıyım daha sahib olamadım inşallah 3 sene sonar belki am aranıza girib alfa aşkımı arttırmak istiyorum inşallah beni ranıza kabul edersiniz..
    havuc_hotmail@hotmail.com
  • hoşgeldin aramıza
    quote:

    Orjinalden alıntı: sınan_erdem

    arkadaşlar ben de alfaromeo hastasıyım daha sahib olamadım inşallah 3 sene sonar belki am aranıza girib alfa aşkımı arttırmak istiyorum inşallah beni ranıza kabul edersiniz..
    havuc_hotmail@hotmail.com
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaiserhose

    -- Neden Alfa Romeo?

    Alfa Romeo’yu çok beğeniyorsunuz, belki de satın almak istiyorsunuz. Alfa Romeo’nun sportif başarılar ile dolu geçmişini belki duydunuz, belki duymadınız. Fakat bildiğiniz birşey var: Trafikte diğer araçların arasında ne kadar farklı, ne kadar estetik, ne kadar karizmatik değil mi? Eee, siz de farklı bir kişisiniz, sıradan olmak istemiyorsunuz. Eh, hem sıfır fiyatları hem de 2. el fiyatları gayet makul gözüküyor. Ama Alfa hakkında hiçbir bilginiz yok.
    Ne olur ne olmaz diye birilerine danışmak istersiniz herhalde, değil mi?



    Bu düşüncenizi arabalardan anlayan bir tanıdığınıza açtınız….Ve müthiş bir tepkiyle karşılaştınız: “Sen deli misin, Alfa’lar benzini su gibi içer, para yetiştiremezsin. Hem yedek parça sıkıntısı da had safhadadır, en ufak bir şey için 3 ay beklersin, araban serviste çürür. Üstelik Alfa bizim memlekete uymaz, çünkü dayanıksızdır, hemen bozulur. Sen aklını peynir ekmekle mi yedin??????”.

    Moraliniz bozuldu değil mi? Hayalinizdeki o yırtıcı bakışlı arabanın bu kadar sorunlu olduğunu bilmiyordunuz. Başka marka araba bakacaksınız mecburen. Eh, o markalarda herkeste olan modeller var. Herkesin hemfikir olduğu gibi sağlam, ekonomik, hızlı…ve fena halde sıkıcı! İçinize sinmiyor bir türlü. Gözünüzü kapadığınızda Alfa Romeo’nun beyinlere kazınan üçgen ızgarası ve tatlı hırıltılarla çalışan italyan motorunun sesi gelip beyninize yerleşiyor.

    Peki bu tanıdığınız acaba gerçekten sizi doğru mu yönlendiriyor, ne dersiniz? İnternette bir sürü Alfa fanatiği olduğunu duyuyorsunuz, alfisti mi ne diyorlar kendilerine, neden bu kötü arabalara böyle aşkla bağlılar acaba?

    Sahi, sizin bu tanıdık var ya, hiç Alfa kullanmış mı yoksa “amcasının oğlunun ortağı kullanıyordu da” ondan mı duymuştu?


    Gelin kulaktan dolma bilgileri boşverin, gerçek Alfa kullanıcılarından bu iddiaların asıllarını dinleyin:

    Öncelikle, Alfa bir UFO değildir. Bugün üretimde olan tüm modelleri, aynı sınıflarda üretilen modellere rakip olarak tasarlanmaktadir. Ancak Alfa, modellerini, pekçok rakibinde bulamayacağınız bazı baharatlarla önümüze sunmaktadir. Tasarım, imaj, kullanım özellikleri, Alfa'yı rakiplerinden biraz ayırır. Bu ayrım, oldukça ince karar bir ayrımdır. Güncel Alfa modelleri, belirli bir performans payı da katılan, fakat konfor özellikleri de gayet yerinde olan araçlardır. Bu otomobiller, sadece sürat tutkunlarını tatmin edecek şekilde değil, aileleri de mesud edecek şekilde şekillendirilmektedirler.


    1. Alfa’lar çok benzin yakar. Sen o kadar zengin misin?

    Madem öyle alın işte size kendinizi zengin göstermek için fırsat: Özellikle 1,6 lt hacimli twinspark motorlar standart kullanımda aynı sınıfta ve benzer ağırlıktaki rakiplerinden çok farklı bir tüketim değerine sahip değillerdir. 2004 model 1,6 156 sadece İstanbul şehir içi dur-kalk trafiğinde kullanıldığında yakıt tüketimi 10lt/100 km civarındadır. Bu, araçlardaki yol bilgisayarından alınmış bir veridir. Otoban kullanımında ise bu rakam 6lt civarlarına doğru düşmektedir.


    Fakat yukarıdaki bu iddiayı doğrulayacak durumlar da olacaktır. Alfa’nın kalbi herşeyden önce sportif ruha sahip motorudur. Devir arttıkça hırçınlaşan motor sesi sizi daha fazla gaza basmaya teşvik edecektir. Elinizin altında devir kesiciye girerken bile hala hızlanmaya devam eden bir makine varken makul bir kullanım tarzı belirlemek tamamen sizin sabrınıza ve kulaklarınızı ne kadar tıkalı tutabileceğinize bağlıdır.

    2. Alfa Romeo’nun yedek parça sıkıntısı vardır. Araban serviste çürür bak.

    Bunu diyenin otomotiv sektörü ile olan ilgisinden kuşku duyun. Alfa Romeo distribütörlüğünün 2001 yılında Zeytinoğlu Grubu’ndan TOFAŞ’a geçmesinden sonra bu konuda hiç bir sıkıntı kalmamıştır.
    Yetkili servislerin dışında Alfa’nın Türkiye’deki ilk modellerinden beri hizmet veren özel servisler de gayet kaliteli hizmetlerini sürdürmektedirler. Eğer bir Alfa sahibi, aracının uzun süredir parça beklediğinden bahsediyorsa bilin ki standart olmayan, aksesuar grubuna giren bir parça yüzündendir.

    3. Alfa’lar dayanıksızdır, hemen bozulurlar. Aldıktan 3 gün sonra bozulan Alfa’lar varmış.

    Vardır muhtemelen ama onlar da kaza yapmıştır herhalde. Fakat, özellikle yeni nesil Alfa’ların resmi otoritelerin kayıtlarına giren arıza istatistikleri bu iddiaları çürütmektedir.

    Her ne kadar Alfa’ların üretim kalitesi Japonlar kadar olmasa da Alfa’ların bu suçlamayla karşılaşmasının ana nedeni kullanılan malzemeden çok işçilik problemleridir.

    Her marka araçta olduğu gibi elbette Alfa’larda da bazı kronik sorunlar ve hassas parçalar vardır. Twinspark motorlar için başı çeken sorun varyatör adı verilen motor parçasıdır. Motorun torkunu belli bir devir aralığında düzenli dağıtmayı ve çekiş gücünün devamlılığını sağlamayı amaçlayan bu parça yağsız kaldığı durumda bozulmaktadır. Her ne kadar bu parçanin bozulmasi motorun işleyişini ve performansını etkilemese de ilk çalışma anında çıkardığı ses rahatsız edebilmektedir. Ancak bu sorunda çözülmüştür.. Varyatör değişiminde servislerin taktıkları “Valf” sayesinde Varyatörün ömrü 50.000 km. ve üzerinde seyretmektedir..

    Alfa modellerinin bir diğer hassas noktası ön takımlardır. Yüksek hızlarda rakipsiz bir stabilite ve viraj hakimiyeti sağlayan süspansiyon geometrisi ülkemiz şartlarında yol bozukluklarından olumsuz etkilenebilmektedir. Ancak bozuk satıhlarda özenli kullanımda süspansiyonlarla ilgili önemli herhangi bir şikayet oluşmamaktadır.

    4. Alfa servisleri yetersizdir, bilgisizdir, kara cahildir vs.

    Haddimize değil TOFAŞ’ı savunmak ama yetkili servisler düzenli olarak TOFAŞ tarafından eğitimden geçirilmektedir. Yeni nesil (147-156-166-159) Alfa’lar konusunda münferit olaylar dışında önemli bir şikayet duyulmamıştır. . Hatta normalde fren balatalarının garanti kapsamının dışında olmasına rağmen sırf fren yaparken “gıcırtı” sesi gelmesi nedeniyle Tofaş’ta garanti kapsamına sokulup yetkili servisler tarafından değiştirilmektedir...

    Ayrıca unutulmamalıdır ki yeni alınan tüm Alfa Romeo modelleri 2 yıl mekanik garantiye sahiptir, ve bu garanti cüzi bir miktar ile 4 yıla kadar uzatılabilmektedir..
    Ayrıca Birmot’lar servis bölümlerini FIAT ve Alfa Romeo için ayırma çalışmalarına başlamış olup, Alfa sahiplerine verilecek hizmet kalitesinin de arttırılması planlanmaktadır.

    5. Alfa’lar güvensizdir. Sakın kaza yapma! Aman diyeyim…

    2001 yılında yapılan Euroncap testlerinde Alfa’nın 147 modeli çarpışma testlerinde beş üzerinden üç yıldız almıştır. Bu skor bazı rakiplerden kötüdür ancak yandan çarpma testlerinde 147 beş üzerinden beş yıldız almıştır. 147 makyajlandıktan ve ekstra güvenlik donanımları eklendikten sonra tekrar bu teste sokulmamıştır.
    156 modelinin euroncap tarafından yapılmış resmi bir testi bulunmamaktadır. 159 modeli ise testleri beş yıldız alarak tamamlamıştır.
    Burada unutulmaması gereken nokta euroncap testlerinde, kaza olduktan sonra aracın gördüğü hasar üzerinden aracın ne kadar güvenli olduğunun belirlendiğidir. Yani, pasif güvenliğin dışında aktif güvenlik unsurları bu testlerde dikkate alınmamaktadır. Daha önce bahsedilen dengeli yapısı ve süspansiyon geometrisi ile Alfa’lar yıllardır yol tutuş konusunda haklı bir üne sahiptir. Standart haliyle bile bir Alfa’nın viraj kabiliyeti rakiplerinden kat kat üstündür ve yoldan çıkarabilmek özel beceri ister.

    6. Alfa’nın 2. eli yoktur, alırsan elinde kalır.

    İtalyan arabalarının 2. elde diğer markalardan biraz daha fazla değer kaybettiği bir gerçektir. Ancak giderek kötüleşen 2. el piyasasında artık diğer markaların da Alfa’dan aşağı kalır yönü kalmamıştır.
    Alfa’lara 2. elde çok talep olmamasının nedenleri sizin de şahit olduğunuz kalıplaşmış düşüncelerdir. Alfa hiçbir zaman Türkiye’de geniş kitlelere satılmamış, dolayısıyla çok net bir kullanıcı görüşü oluşmamıştır. Çoğu bilgi kulaktan dolmadır. Eski modellerde yaşanan sorunlar ve üzerine Zeytinoğlu Grubu’nun düştüğü finansal darboğaz nedeniyle yedek parça temininde yaşanan sıkıntılar insanların kafasındaki Alfa imajını hakettiği yerin çok altına atmıştır.


    7. Alfa’lar yürümez. Ben pejom ile Alfa’yı geçmiştim biliyormusun?

    Allah iyiliğinizi versin. Kamera şakasıdır o.

    Yine de en azından bu iddianın ilk kısmına ciddi bir cevap verelim: Alfa’ların motorları sınıflarının en yüksek beygir gücü değerleri arasındadır. Fakat bir aracın performansını belirleyen başka unsurlar vardır, aktarma organları, vites oranları ve ağırlık gibi. Bu unsurlar gözetilerek üretilen arabalarda başka konularda fedakarlık yapmak gerekir, ki konfor bunların başında gelir. Unutmayın ki Alfa’ların top modelleri dışında kalan modeller sadece performans amaçlı değildir. Alfa Romeo modellerinde performans/konfor dengesi iyi ayarlanmıştır. Ama sadece performans arıyorsanız yanlış yerdesiniz demektir.

    Her üretici, ürettiği modellere bazı karakteristik özellikler atar. Genel olarak konuşursak Japon üreticilerde sorunsuzluk ön plana çıkar, Alman’larda konfor, İtalyan’larda ise hiç kuşkusuz estetik. İşte, Alfa Romeo’da üretim felsefesi de atak ve estetik araçlar yaratmak şeklindedir.

    Sonuç olarak siz bir Alfa Romeo’yu beğendi iseniz bu arabayı gönül rahatlığı ile satın alabilirsiniz.. Bu arabayı aldığınızda dünya otomotiv tarihinden bir parça satın aldığınızı zamanla anlayacaksınız.. Aldığınız arabanın 1900’lü yıllarda hangi arabadan, hangi konseptten esinlendiğini hissedeceksiniz.. Buda size anlatılmaz bir haz verecek, Alfanızı daha çok seveceksiniz…

    Sahi, Alfa Romeo’nun kullandığı “Cuore Sportivo” sloganının ne anlama geldiğini hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?
    Yazar : Neanderthal




    OLAY BUDUR...




  • Bir konu ve bir araba bukadarmı güzel anlatılır kardeşim....
    Çok güzel olmuş.

    Bravo

    Örümcek Beyinlilere atf olunur....
  • Arkadaşlar AlfaGT'nin ön konsolunun şahane görüntüsü ve saati farlarının yandığı ekran koruyucu..............
    Ben yükledim tadından yiyemiyorum. Baka baka dalıyorum

    BUYRUUUUN.....................



    Your Download-Link:http://rapid share.de/files/26377158/AlfaGT_ss_1280_setup.exe.html


    Ha bir de resim nasıl ekleyeceğiz desktoptan resim eklemek istiyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaiserhose -- 21 Temmuz 2006; 15:06:50 >
  • ya ben göremedim ya açılmadı link...
  • slm ben 4 seneden beri 97 model 146 1.6 kullanıyorum. araba 170 bini devirdi hala saat gibi.servise sanayiye gideceksin çok iyi ustalar var. ben izmirdeyim buradan servis tavsiyesi istersen mesaj at. fiyatlar çok makul.
  • güle güle kullan nice 170,000 km lere
  • Arkadaşlar selam,

    Bugün formunuzu nette gezerken gördüm sebebi malum Alfa merakı bir gün alfaya bineceğim ama ne zaman sanırım az kaldı bu aralar ikinci el bir alfa bakıyorum en son 28.500 YTL'ye 147 2.0 buldum ve alıp almama konusunda sitenizdeki tüm yazıları okuyarak merakımı gidermeye çalışsamda, sanırım almadan bu merakımı gideemeyeceğim :-). Eski bir alfanis abimden aldığım bilgiler ne BMW ne Range tek aklımda kalan eski 133'üm demesi ile bende ivmemi bu yöne çevirdim. Aynı zamanda motor kullanıcısıyım bana hız konusunda çok tatminkar cevap vermesede en azında 4 teker olarak ta performansının iyi olacağını düşünüyorum.

    Sorum şu ;

    25-30.000 YTL arası bir şey alacak olsanız siz ne karar verirdiniz tabii ki alfa olarak ?
    Cevablarınız için şimdiden teşekkürler...


    Not: Konu Alfa olunca dalmışım hemen, bu arada adım Bülent 32 yaşındayım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mblnto -- 24 Temmuz 2006; 22:48:57 >




  • Arkadaşlar şu yakıt yakıt tüketimi aletlerinden kullanan var mı? 156'lar için özellikle

    hepsiburda sitesinde birtane var
    http://www.hepsiburada.com//productdetails.aspx?categoryid=253684&productid=otm092070
    yorumlarınıda okudum %15'e varan tasarruf sağlıyor muş. Buda 10.4 lt/100Km de harçayan bir 156 için 8,84lt/100km'ye düşürüyor buda iyi bir rakam
    Bizim alfalara bu sistem uygulanırmı?
    Bende 1,6 TS 156 var
    Cevabınızı bekliyorum.
    Herkeze iyi alfalar
  • herkese mrb! izmirden bir alfacı aranıza katılmak istiyor ne dersiniz?
  • 2001 model 156 TS sahibiyim.. Metalik gri.. 2003 yılında aldım 3 senedir bende 65000 de almıştım şu an 135000 km de.. Alfa bir tutku ne kadar otomobil baksam alfa tadı vermiyor bana.. O bir hastalık kullanmayan bir kere koltuğuna oturmayan anlamaz.. Resim isteyen autoclubturkey den garajıma bakabilir.. 34 ZH 7701
  • http://ozgurmekan.forumup.com/ arkadaşlar bu sitede yeni yeni sayılan bi forum sitesi ordada biraz şu alfadan bahsetseniz .mümkünmü acaba
  • burada herkes kafasına göre mi takılıyor. herkesin nette lduğu ve arabaları ile ilgili sorunları ve özellikleri hakkında konuştukları bir saat veya bir gün yok mu
  • kimseler yok bari biraz kendimi tanıtayım izmirliyim ve 7aydır 2006 novona grisi 147 distinctive kullanıyorum daha önce ikinci el bir paliom vardı. şimdi ise altımda gayet iyi bir alet var ama biraç sorum var size. arabam 120 beygir fakat torku 146 olduğu için elastikiyeti yeterli değil. hız limiti 195 olarak verilmiş fakat hız tutkunu olmama rağmen arabamın performansını ölçmek için bu işe çok uygun olan çeşme otobanında bir test yaptım. yanımda 130 kiloluk bir arkadaşımla ki ben de 85 kiloyum 210 u gördük. bir de izmirli alfistilerden öğrenmek istediğim çok önemli birşey var. ben arbamı birmottan aldım(cuma günü gece). ikinci gün (pazar) tavanda bir delik tespit ettim. pzt günü ben aramadan birmot beni aradı ve nasıl olduğumu ve arabama alışıp alışmadığımı sordular. bence çok hoş bir davranış. sorunu söyleyince hemen ekip yollayıp değerlendirdiler ve ellerinde tavan örtüsü olmadığını ve italyadan sipariş ettiklerini söylediler. örtü bir ay sonra geldi ve değişti. her sorun için birmota gitmek istemiyorum. mesela ayını biri rkadaki. 1.6 t-spark yazısındaki 1 i yürütmüş. birmota sordum tamamının değişmesi gerektiğini ve 100 ytl olduğunu söylediler. allahın rakamı için 100 ytl veremem parayı sokaktan toplamıyorum. böyle ufak tefek şeyler için gidebileceğim sağlam biri var mı. alfam benim için çok değerli ve yetkisiz ellerde zarar görmesini istemiyorum. yardımlarınızı bekliyorum. şimdiden teşekürler. bu arada msn de beni calud35 olarak bulabilirsiniz.




  • Arkadaşlar nereden başlasam anlatmaya bilemiyorum. Sitenin ve dolayısıyla bu forumun takipçileri bilir en başından beri deneyimlerimi yazıyorum. Bilmeyenler için bundan 1.5 ay önce bir bayiden (birmot değil) 147 1.6 TS 120 HP araba aldım. Adamlar en başından beri faullü başladılar. Önce euroyu 2000den saydılar sonra ben başka bir bayiden fiyat sorunca bana "-Hay allah e-maili görememişiz! Doğru bize mail gelmiş euroyu sabitleyin diyorlarmış!" dedi,ler. Sonra arabanın faturasını verdiğim fiyatın 5 milyar lira altına kestiler. Bu yaptıklarının çok ağır cezası olduğunu biliyorum ama yine de aramız bozulmasın servise gidip gelecez dedik bir şey yapmadık. Sonra en sinir bozucu olay da park sensörünü biz hediye edecez dediler. Normalde hiç parkla ilgili bir derdim olmamasına rağmen madem takacaklar ok dedim. 2 ay bekletip Taktıktan sonra "-Abi yanlış anlamışsın hediye demedik biz geliş fiyatına vereceğiz dedik!" dediler. Neyse ona da artık ciğerimiz şişti ama anlatamadık durumu arabayı da delmiş bulundular. Yani belki de bu servis dışında iyidir ama bu satış yeriyle ilgili ciddi sinirim bozuldu. Ne yapsam bilemiyorum. Arabadan acayip keyi,f alıyorum ama bu olaylar sinir yaptı bende......Bu arada haksy ve diğer arkadaşlar hoş geldiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaiserhose -- 27 Temmuz 2006; 22:22:45 >




  • kaiserhose ve haksy!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Allah muhafaza dikkatli kullanın altınızdaki makine bir tutkudur... Tutkunuzun kötü sonuçlar doğurmasına izin vermeyin
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.