Şimdi Ara

Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz.... (51. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.493
Cevap
19
Favori
217.952
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • fiat marea da alfa motoru olması lazım bı modelınde 5 silindirli...
  • merhaba arkadaşlar
    bir biri opel insignia opel forumunda vatandaşın 1.6 180 bg arabasıyla otobanda 255 km sürrat yaptığını vede bassa dahada gideceğini belirtmiş siz ne dersiniz bu işe
  • 240 ı ındırır rahat 250 de olabılır ama daha fazlası bence yokus asagıdır...
  • ya ben opel kullandım 3 sene vectra vede meriva sanmıyorum okadar çıkabileceğini bir opelin
    merivayla 190 hafif meyilli yolda canı çıktı arabanın bi honda civic yeni kasayla yarışmıştım 1.8 motordu honda çok zorlanmadı.
    ben yinede biraz abartı olduğunu düşünüyorum
  • senin 147 yle yaptığın max hız neydi acaba
    ve sende ki benzinlimi acaba ?
  • Kullandığım 159 un fotolarını koymak istedim bende.27.000 km 2009 model gri 1.9 JTD full...Fotoğraf çekimleri bana aittir. :D

    Saygılar.

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....


     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....


     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: temples

    senin 147 yle yaptığın max hız neydi acaba
    ve sende ki benzinlimi acaba ?



    evet benzınlı benım aracım lpg taktırmadım son yaptıgım hız denemedım ama son hızını sole bısı yapmıstım 4.vıteste ya 185 ya 190 vurdum arabada benım psıkolojıme uyum sagladı o ara



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey84x -- 21 Mart 2010; 2:27:23 >
  • alfa 147 dist. 2004 model aracımda güç kaybı yaşıyorum.sebebini anlamadım görünürde birşey yok.benzin sarfiyatıda arttı.servisde egzos gazını ölçtüler normal degerlerde motora hava girişi normal ama hava borusu üzerinde hava benzin karsımını ayarlaya bir parça varmış adını hatılamıyorum limitör mü neymiş kısacası aracım 130 üzerine zor çıkar oldu lütfen yardımcı olabilecek arkadaşlardan fikir bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zübü

    alfa 147 dist. 2004 model aracımda güç kaybı yaşıyorum.sebebini anlamadım görünürde birşey yok.benzin sarfiyatıda arttı.servisde egzos gazını ölçtüler normal degerlerde motora hava girişi normal ama hava borusu üzerinde hava benzin karsımını ayarlaya bir parça varmış adını hatılamıyorum limitör mü neymiş kısacası aracım 130 üzerine zor çıkar oldu lütfen yardımcı olabilecek arkadaşlardan fikir bekliyorum


    muhtemelen aracınızın hava debimetresi arızalı.. hava debimetresi motora alınan hava miktarını ayarlayan önemli bir parçadır. debimetrede olabiliecek bir arıza havanın motora istenilen miktarda alınamamasına neden olur, bu nedenle aracınızla yüksek devirlere çıkamazsınız. hava debimetresi, hava filtresinden motora giden boru üzerinde silindir bir parçadır. ihmal ederseniz çok yakın zamanda 130 değil 100 km/h hıza bile ulaşamazsınız..
    yalnız parçayı değiştirmeden önce iyi araştırın, oksijen sensöründe kirlenme de olmuş olabilir. bildiğim kadarıyla debimetre pahalı bir parça. eğer arıza kesin debimetreden ise bosch'un kendi servislerinden araştırmanızı tavsiye ederim.




  • merhaba arkadaşlar. adım abdullah. alfa romeo 166 v6 turbo sahibiyim. beni de listeye eklerseniz sevinirim...

    ilk arabam vw passat 1.8t idi. passata başıma açtığı sorunlardan dolayı sadece 1,5 ay bindim ve sattım. sonra milletin dolduruşuna, yapma etmelerini dinlemeyip 2.0 5 silindir marea hlx aldım. iyi ki de almışım, aldığıma hiç pişman olmadım. 3 yıl boyunca maximum zevkle bindim marişime. sonra bir yerden eline bir miktar para geçti ve 9 yıldır hayalini kurduğum volvo s60 t5'i aldım. ama malesef gerçekler hayaller gibi güzel değilmiş. s60'a yaklaşık 29.000 tl para bağladım ama o yürüyendeki insanı sinir eden sesi, şanzumanın uyuzluğu, iç kısımdaki saçma sapan sesler beni bu hayalden soğutmaya yetti. bu arabanın bu kadar parayı hiçbir şekilde haketmediğini düşündüm. zaten tiptronic vitesti ve hiç bi şekilde zevk alamadım s60'dan ve 3 ay sonra onuda sattım. isveç arabası olmasıyla birlikte gerçekten isveç gibi soğuk bir arabaydı. beni kendine bağlayamadı. volvoyu aldığıma pişman oldum ve tekrar araba arayışına başladım. bu sefer yaş tahtaya basmicam, tekrar italyan alıcam dedim. italyanın ateşinden, tasarımından, motor sesinden vazgeçememiştim. etrafımdaki insanlar bana her ne kadar toyota, vw, honda vs al diye önerselerde hiç birini dinlemiyordum. çünkü onlarında nasıl bir araba olduğunu ve zevk alamayacağımı biliyordum. ortalıkta herkezin altında olan, piyasa malı bir araba olsun istemiyordum. yani anlayacağınız ayrıcalıklı, sıradışı olmak istiyordum. maream varkende bu böyledi. çok sıradışı bir hlx'di. herkesin gözü üstünde kalırdı. 156 2.0'lara bakıyodum. alfa romeoya bineceksen en az 2.0 olacak diyodum. beni birisi yolda madara ederse alfa romeoya yakışmaz, kaldıramam diye düşünüyodum çok 156 2.0'a baktım ama içime sinen temiz bişey bulamadım. temiz olanlarda çok uçuk fiyatlar istiyolardı. 1 ay oldu ben hala araba aramaya devam ederken izmirdeki alfa servisi olan mareacı arkadaşım 166'lara baksana dedi. bende baktım ama önünü sevmiyorum, ne o öyle küçük emrah gibi dedim iyi peki dedi ve telefonu kapattı hiç aklımda yokken arkadaşım dedikten sonra bir daha girip baktım 166'ya belki hoşuma gider diye ve aman yarabbiiii, tam istediğim gibi bişey buldum. 1999 model, 176.000 km'de, manuel 6 ileri, 17" selespeed jantlı, son derece bakımlı ve en önemlisi 2004 görünümlü bir 166 v6 turboydu. istediğim herşey, motor sesi, manuel şanzuman ve turbo bir aradaydı. sadece sunroof yoktu bunuda düşündüm, bi dekupaj testereye bakar dedimaçtırırım webastodan ileride bi sunroof diye düşündüm aradım ilan sahibini ve arabayı nerede görebileceğimi öğrendim. gittim baktım arabaya. araba ilk çıktığı günden beri servis bakımlı ve gerçekten para harcanmış bir arabaydı. ilk sahibi ankaradaki yetkili alfa romeo bayisi üstün oto idi. bunlardan tanıdıkları bir hakim almış ve bu hakimden de yine tanıdıkları bir hakim oğluna almış. arabanın geçmişi gerçekten çok temizdi. sadece triger bakımı gelmişti. arabanın ön tarafının değişmesi ise tamamen keyfiyettendi. hatta 2004 modelin direksiyonunu bile getirtmişler italyadan ama soketleri uymadığı için takamamışlardı. böyle arabasından parayı esirgemeyen insanlardan araba alınır düşüncesiyle harekete geçtim ve aracın sahibiyle pazarlık ettim. ilan fiyatı 21.000 tl idi. aracın sahibine 17.000 tl param olduğunu, aslında fazlasının olduğunu fakat yetkili serviste 1.500 tl'ye trigerini değiştireceğimi ve 2.500 tl'ye lpg taktıracağımı söyledim. düşünelim dediler ve akşama aradılar, 18.000 olsun dediler. bende imkanı yok dedim, 17.000 tl'ye tamam diyorsanız pazartesi notere gidelim dedim. tamam o zaman anlaşalım, hayırlı olsun dediler. başka birinden bu aracı alırken bu kadar indirim yaptıramazdım. arabamı aldığım insanlar paraya doymuş, görmüş geçirmiş insanlardı. 3'e 5'e bakmadılar Allah razı olsun. pazartesi günü aracın satışını aldım ve triger değişimi için özel servisime bıraktım. triger, gergi bilyası, devir daim pompası, sübap ayarı, 6 litre yağ, 6 adet buji, yağ filtresi, hava filtresi, ufak tefek onarımlar, rot balans, aklıma gelmeyen ve para tutan bir kaç şey de olmak üzere işçilik dahil 1.000 tl para verdim. ustam motorunda gayet sağlıklı olduğunu, maşallah çok güzel ve temiz bir araba aldığımı söyledi. sonraki hafta bir de prins lpg kiti taktırdım 2.650 tl'ye. onunla ilgili sorunumda yok maşallah. şu anda aracımı alalı yaklaşık 3 ay oldu ve bir sorunum yok çok şükür. şu anda şehir içi yarı agresif kullanımda 0,242 kr yakmakta. benzinde 0,600 kr yakıyodu


    etrafımdaki kişiler sakat iş yapıyosun, riskli iş yapıyosun, git piyasası olan bi araba al dediler. ama ben ne yaptım? kişileri, düşünceleri ve vw, honda, toyota gibi peynir tenekesi piyasalı saçma sapan türkiye piyasasını göz önüne değil, kendi zevklerimi göz önüne aldım. başkalarını dinleseydim şu an ortalık malı, herkes de olan, 1.6 motorlu, hiç bir sürüş zevki olmayan vw golf'e binerdim şu anda 166'ımla yoldan geçerken bütün gözlerin üstümde olduğunu, parmakla gösterildiğimi görüp şımarıyorum milletin sokaklarda göremediği, karizmatik bir araba çünkü hatta bir kaç kere alfa kullanıcılarını bile yolda yan yan bakarken yakaladım bana bu arabayı alma diyenlerin ise şu anda benim arabayı görünce dibi düşüyor. hatta bitanesi arabasını satıp almayı bile düşünüyor

    eğer 166'yı da almasaydım, yine gider bir italyan olan eski arabam 2.0 5 silindir 154h hp fiat marea hlx alırdımo kadarcık paraya bu kadar kocaman zevk alacağım tek arabaydı çünkü ama şimdi zevklerimi mareanınkinden yukarı taşıdım, 166 v6 turbo


    passat ile hayal kırıklığına uğrayıp, marea hlx ile mutluluğa başlanan, volvo s60 t5'le pişman olunup, alfa romeo 166 ile mutlu sonla noktalanan bir italyan aşkının hikayesini okudunuz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apojitsu -- 30 Mart 2010; 15:10:25 >




  • apojitsu Vallahi yazını zevkle okudum ellerine sağlık. Bu markaya olan hayranlığım bir kez daha arttı.
  • ilginize teşekkür ederim SP4 RC0 devir olarak bir sorun yok 7000-8000 devire motor çıkıyor ama güç yok motora hava ileten genis boru üzerinde ucuna kablo baglı bir parça var o parçamıdır dediginiz.birde atıyorum 5 vites 4000 devirde yaklaşık kaç km olması gerekli fikir olsun diye soruyorum kocaelide yasıyorum bildiginiz bir servis varmı birmot bursaya gittim ama memnun kalmadım teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zübü -- 30 Mart 2010; 20:26:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zübü

    ilginize teşekkür ederim SP4 RC0 devir olarak bir sorun yok 7000-8000 devire motor çıkıyor ama güç yok motora hava ileten genis boru üzerinde ucuna kablo baglı bir parça var o parçamıdır dediginiz.birde atıyorum 5 vites 4000 devirde yaklaşık kaç km olması gerekli fikir olsun diye soruyorum kocaelide yasıyorum bildiginiz bir servis varmı birmot bursaya gittim ama memnun kalmadım teşekkür ederim


    1.6 aractamı 2.0 aractamı 4.000 devırde kac olucak?ben olcup yarın yazarım buraya 1.6 benım aracım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zübü

    ilginize teşekkür ederim SP4 RC0 devir olarak bir sorun yok 7000-8000 devire motor çıkıyor ama güç yok motora hava ileten genis boru üzerinde ucuna kablo baglı bir parça var o parçamıdır dediginiz.birde atıyorum 5 vites 4000 devirde yaklaşık kaç km olması gerekli fikir olsun diye soruyorum kocaelide yasıyorum bildiginiz bir servis varmı birmot bursaya gittim ama memnun kalmadım teşekkür ederim


    evet o parça. adı hava akış debimetresidir. bu parça 156 ve fiat marea hlx motorlarında kullanılır. zaten iki motorda aynıdır. sadece alfa 4 silindir, marea 5 silindirdir. bu parça çok tozlandıysa da sorun yaşatabilir. çıkartıp nemli bir pamukla narince temizlenmesi gerekir içindeki sensorün. bu şekilde sorununuz %50 ihtimalle düzelecektir. düzelmez ise o parçanın yenisini almanız gerekebilir. bu parçanın sıfırına fiat marea hlx için serviste 278 tl + kdv fiyat isterler. ben ankaradaki bosch parçası satan arkadaşımdan 130 tl'ye aldım. alfa romeonun ki de aynı parça koduyla satılıyorsa aynı fiyattır. yoksa fiyatta farklılık olabilir. siz bence bi debimetrenizi temizletin. olmazsa eğer siz de isterseniz ben ankaradan yardımcı olurum size...


    ha bir de şu var. aracınızın motorunda performansa dair ne sorun olursa olsun, motorunuz düzgün çalışsa da, performanssız çalışsa da 2000-3000-4000 vs vs devirlerde yapacağı hız hep aynıdır. motorunuz ne durumda olursa olsun, aracınızı yürütüyorsa 2 viteste redline'a geldiğinde ki yapacağı hız 2.0 motorda yaklaşık olarak 88-91 km civarı bir şey olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi apojitsu -- 31 Mart 2010; 12:05:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: net_katil

    apojitsu Vallahi yazını zevkle okudum ellerine sağlık. Bu markaya olan hayranlığım bir kez daha arttı.

    teşekkür ederim
  • benimki 147 1.6 120 bg 5 vites 3 bin dev.100 km hız yapıyor normallmi acaba o parcayı c tesi günü sökmeye calısacagım sonucu paylasırım bu parçanın ölçümü falan varmı tekrar teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zübü -- 3 Nisan 2010; 21:14:32 >
  • MERHABA ARKADAŞLAR. İSMİM ERDOĞAN. BURSADA OTURUYORUM. YENİ BİR ALFA 156 SATIN ALDIM. BEYAZ HARİKA GÖRÜNÜYOR. İLK GÖRÜŞTE AŞK. ALFA ALMAK HİÇ AKLIMDAN GEÇMİYORDU. PAZARDA GEZERKEN GÖRDÜM VE AŞIK OLDUM. PAHALIDIR ALAMAM DİYE DÜŞÜNDÜM FAKAT FİYATINI YINEDE FIYATINI SORDUM. OYDU BUYDU DERKEN 24000TL YE 2004 MODEL BİR ALFA SAHİBİ OLDUM. ARACA SERVISINDEN BAKTIRDIM ARAÇ İYİ DEDİLER BİR İKİ UFAK KUSURUN DIŞINDA TERS BİR ŞEY SÖYLEMEDİLER. FAKAT ARABAYA AİT HİÇ BİR KAYIT GÖREMEDİLER SİSTEMLERİNDE. ARACI SATIN ALDIKTAN 1 HAFTA SONRA BAŞKA BİR SERVİSE GÖTÜRDÜM ARACI ONLAR ARACIN İKİDAFA TRİGER KAYIŞI KOPARDIĞINI SÖYLEDİLER. ŞİMDİ AKLIMDA HEP BİR ACABA SORUSU VAR.

    DURUM BÖYLE. İLK DEFA ALFA KULLANAN BİRİOLARAK SİZE BİR KAÇ SORU SORMAK İSTİYORUM. CEVAPLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM.

    1- ARACIN YAN AYNALARI SITMALIMI? ISITMALI İSE HANGİ DÜĞME İLE ISITMAYI ÇALIŞTIRABİLİRİM?
    2- ARAC BOZUK YOLDA GEZİYOR. YOLA UYUYOR VE ARABA SAĞA SOLA HAREKET EDİYOR. NORMAL Mİ YOKSA DEĞİŞMEM GEREKEN PARÇALAR MI ARAÇTA?
    3- ARAÇTA ÖN VE ARKA SİS LAMBALARININ YANINDA BİR TUŞ DAHA VAR. ASR OFF YAZIYOR. ACABA GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN BU DÜĞMEYE BASMALIMIYIM(BASINCA IŞIK YANIYOR) YOKSA IŞIK SÖNÜK MÜ OLMALI?
    4-ANİ GAZA BASIŞLARDA, AGRESİF KULLANIŞLARDA AYAKLARIMI KOYDUĞUM YERİN ALTINDAN TAK TUK SES GELİYOR. BU SESLER SİZDE DE OLUYORMU YOKSA PROBLEM Mİ VAR ACABA?
    5-BUGUN ANAHTARA YANLIŞLIKLA PEŞPEŞE COK ASYIDA BASMIŞIM. ŞİMDİDE BASINCA KAPANMIYOR. KAPANIYOR SONRA TEKRAR AÇILIYOR. RESET TUŞU VARMI ACABA?

    DEĞERLİ ALFACILARA DEĞERLİ CEVAPLARI İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM

     Alfa Romeo Kulübü - 15 Üye- ....henüz....




  • aynı soru baska bolume daha acılmıs ve orda cvplandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceycey84x -- 4 Nisan 2010; 1:47:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ceycey84x

    aynı soru baska bolume daha acılmıs ve orda cvplandı

    Eyvallah oaradan baktım okudum. Teşekkürler.
  • ee bari link atında bizde öğrenelim çözümleri
  • 
Sayfa: önceki 4950515253
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.