Ben 150 sonrasını hiç denemedim, hayatımda yaptığım en yüksek hız 150 galiba zaten Ben de travers veya rotil nedir bilmiyordum hiç. Önceki arabam piston kırması ve senkromeç nedir onları öğretmişti, bu arabam da alt takımlar ile ilgili epey ilim irfan sahibi yapacak gibi duruyor beni |
Alfa Romeo Tonale (Ana Konu) (35. sayfa)

-
-
4 teker birden bozuk çıkıyor ama. Jantta yamukluk olsa o tekerde çıkardı diye düşünüyorum. Bence de bozan bişey var ve ilk kurşun rot başı değişimiyle atılacak bakalım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Balans ayarı yapılırken jantta yamukluğu kontrol ediyor hocam makineler. Yani, en azından teoride öyle... Pratikte, balans makinelerinin kalibrasyonu veya kondisyonu falan nasıldır onu bilemem.
-
Rot başı değişiminden sonra farklı makinada (neresi bilmiyorum ama) yapılacak rot ve balans. Belki onlarda kalibrasyon problemi vardır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Balans makinalarının da çeşitleri varmış. Hunter makine ve yukarısında dumbell olup balans esnasında tekerleğe baskı uygulayan bir makine türü daha var. Alfa servisleri dahil olmak üzere her rot balansçıda bu makinelerden yok, olanlarda da makinayı kullanmayı bilen iyi usta olmayabiliyor. O sebeple alelade bir rot balansın pek bir anlamı yok gördüğüm kadarıyla. Muhtemelen makinası iyi bir yerde yaptıracaklardır.
-
Ben önceki aracımda yasamistim. Nasıl tespit ettiler hatirlayamadim. Sanırım lastik balans cihazında sürekli ayar istiyordu janttan suphelendiler. Jant doğrultma makinesinde duzelttiler. Ondan sonra sorun yaşamadım.
Jantı dogrultmadan önce de yüksek hızlarda titreşim problemi yaşamıştım. Ama hız arttıkça titreşim artıyordu.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Benim aracın sıkıntısı yokmuş, kalibrasyon sebebiyle hata vermiş dediler. Yarın teslim alacam
Diğer taraftan bugün compassı 100km boyunca 170km/s hıza kadar test ettim. Bu araçta da titreme var net şekilde. Hatta ufak bir sağa çekme de var. Bozuk yol veya tümsekten geçerken direksiyonu bırakınca direksiyon simidinin sağa sola dönme hareketi de var. Totalde bizlm direksiyonun biraz daha sert versiyonu diyebilirim. Araç 4bin kmde bu arada
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tahmin ettiğim gibi çıktı. Geçmiş olsun, durduk yere sinir stres yaptırdılar.
Compass'taki titreme nasıl, daha önce tarif ettiğim eski Nokia tuşlu telefonların titremesi gibi bir şey mi yoksa karıncalanma şeklinde mi? Belli ki Tonale'de platformun çok da dışına çıkamamışlar.
Edit: Compass'ın gövde de titreme var mıydı yoksa o da sadece direksiyonda mı?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 15 Aralık 2023; 19:7:51 > -
60-70 lerden sonra karıncalanma başlıyor. Hızlanınca nispeten kalitesiz asfaltta ( ankara çevreyolu ) titreşime dönüyor. Güzel asfaltta biraz daha karıncalanma kıvamında. Gövdede titreme yok
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Birebir aynı gibi ya benim Tonale ile. Bende karıncalanma 90-100'den sonra falan başlıyor ama. DH'de Compass kullanıcı kulübü varsa oraya sorayım dedim ama yokmuş galiba. Yurt dışı forumlarına kısaca bir göz attım yine, orada da rot/balans demişler hep.
-
Phev model için yakıt tüketimi 7 litre bana çok geldi, 1.5 Mhev daha az yakıyor demektir, kağıt üstündeki değerler çok farklı.
-
Aslında bataryalar boşken performans artısı dışında mhev den çok farklı davranmıyor phev modelde. Sadece rejenerasyon la bir miktar daha fazla enerji depoluyor.
Mhev modele göre yaklaşık 300 kg daha ağır. Böyle bakınca şehir dışında 7 litre nin altı bence zor. Eğer çok sakin kullanılırsa alti belki görülebilir.
Phev model düzenli şarj imkanı varsa mantıklı. Şehir içinde neredeyse 1 aydır benzinli motoru hiç açmadım.
Eğer düzenli şarj imkanı yoksa o kadar ekstra ağırlık hamallık olur.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Ben Haziran sonu yağlatmıştım, 1 hafta sonra 1-2 ufak ses duyar gibi oldum ama geçti, bir daha hiç ses duymadım. aynı dönemde şu tüm ışıkların yanma olayı da oldu, güncelleme ile düzeldi, direksiyon da aldığımda aşırı hafifken güncelleme sonrası gayet makul ağırlığa döndü. Titreşim de hiç yaşamadım. Pazartesi ilk periyodik bakıma girecek. Güncellemelerle alakalı bir bilgi öğrenirsem paylaşırım.
Benim yakıt tüketimim 1.5 Editione Speciale için 7.5 e sabitlendi gibi uzun dönem karma tüketim. Pek uzun yol yapmadım, 6.3 l yaktı çıktığım birkaç uzun yolda. 20 inç jantların ve süspansiyonun etkisi ile sert bir yapısı var ama karşılığını yol tutuş olarak aldığım için dert etmiyorum, benim araçtaki ciddi tek şikayetim en baştan beri gaz tepkisi. onu da pedal box ile çözme önerisi almış olsam da tecrübe etme şansım olmadı. Onun haricinde genel olarak çok memnunum, hele ki güncelleme sırasında ikame verilen Compass la kıyaslamam bile, kendi tecrübem Compass ın ergonomi olarak çok kötü olduğu, ne direksiyonunun ne ekranının Tonale'nin yanına yaklaşamayacağı düşüncesindeyim. Umarım güzel araçlarımıza keyifle binmeye devam ederiz.
-
Aracımda yaşadığım 120'den sonra direksiyonun titremesi problemini, direksiyonu tam çevirdiğim zaman gelen tak-tuk seslerini ve geri geri giderken gelen gacırtı sesini Ankara'daki yetkili servisler çözemeyince bu hafta sonu dellenip sanayideki ustama aracı gösterdim. Kaç zamandır tanıdığım, bildiğim, arkadaşlarımın da gittiği bir adam ve epey de tecrübeli biri.
Ben aracın içine oturdum ve aracı lifte kaldırdık. Aracın ESP'sini kapatıp direksiyonu tam sağa ve sola çevirerek gaz verdim. Ankara'daki yetkili servislerin 6 aydır bulamadığı sorunun kaynağını 5 dakikada buldu. Teknik açıdan alt takımlara çok hakim değilim ama dilim döndüğünce anlatayım:
* Geri geri giderken gelen gacırtı sesi, ön fren balatasının ucunun, fren diskinin aynalı yerine değil de metal yerine sürtmesinden kaynaklandığını söyledi. Aracı sürerken duyduğum, araç hızlandıkça hızlanan ve araç yavaşladıkça yavaşlayan tıs-tıs-tıs-tıs sürtme sesinin kaynağı da bu olsa gerek. Ben rejeneratif frendendir diye düşündüğümden çok umursamamıştım. Tornacı masrafıyla beraber 2500 tl civarı tutar, hallederiz kolay iş dedi. (Sorun çözümü editi: Yetkili servis fren balatalarını zımparaladı ve sorunu garantiden ücretsiz çözdü.)
* Asıl sorun; bahsettiğim tak-tuk sesi akis kafalarından kaynaklanıyormuş. Aracın akisi, ekseninden eğri dönüyormuş. 120'den sonraki direksiyon titremesine de bu neden olur dedi. Akislerin değişmesi veya tornacıda tamir ettirilmesi gerekmekte. Benzer bir sorunu bir Taycan'da yaşayıp tornacıda çözmüşler.
Aracı ikinci el almıştım. Kazık yedik herhalde. Bundan sonra bir daha ikinci ele bulaşırsam sevsinler beni
Elimden geldiği kadar üretim hatası ayağına yatıp garantiden değiştirmeye çalışacağım.
Edit: Aracın altındaki kapakları da komple söktük, bir daha da takmadık. Kapaklardan biri de kaybolmuş zaten, artık aldığımda mı böyleydi, sürerken mi düştü yoksa servis mi kaybetti bilmiyorum :)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 14 Şubat 2024; 21:9:6 >
-
Sanayideki ustam aracı lifte kaldırıp baktı, yapılan yağlamanın uzun süreçte bir faydası olmadığı söyledi ama bir bakalım.
Vakit ayırıp yanıtladığınız için teşekkür ederim hocam :)
-
Deneyimli ustanin hali başka oluyor:)
Geçmiş olsun umarim tum sorunlar böyle kolayca tespit edilir serviste de
Travers ayarini sordunuz mu var miymis böyle birşey?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Servise sorunu gösteririm diye düşünüyorum ama kullanıcı hatası derlerse sıkıntı büyük.
Ustaya aracın durumunu anlatırken "direksiyon titremesi için travers ayarı veya rot başı ayarı yapıldığını söylemişlerdi, öyle bir şey olabilir mi" demiştim. Bir bakalım diyip lifte kaldırdı sonra da. Açıkçası doğrudan bir cevap alamadım, detaylı sormak da pek aklıma gelmedi o an.
Aracı alırken soktuğum ekspertiz aksın eğik olduğunu nasıl göremedi onu aklım almadı benim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi abandonware -- 14 Şubat 2024; 21:11:42 > -
Belirttiğiniz gibi deneyimsiz personel olunca nereye bakacaklarini da bilmiyorlar.
Denizli yön oto da 20 yıllık bir usta var. Ben bıraktığım zaman bakalım o ne diyecek.
Bu tip parçaların kolay kolay eğilip bukulmemesi lazim kullanıcı hatası denemez bence
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Alttan darbe almış deme ihtimalleri yüksek. Usta, garanti bunu karşılamaz dedi ama şansımı deneyeceğim artık. Çarşamba sabaha randevu aldım, bir gidip konuşayım bakalım ne diyecekler.
Deneyin hocam şansınızı. Muhtemelen balansı bozuk ya da bu kadar titreşim normal diyebilirler. Başıma geldi benim şahsen :)
-
mhev ile istanbul izmir gidiş dönüş.sehirici trafik dahil.otobanda 120 ortalama,yağmur ve sis vardı.
anlık hızlanmalar dahil.istenilirse daha da düşebilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atiba84 -- 16 Aralık 2023; 22:46:37 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X