Şimdi Ara

Altay Tankı neden seri uretime gecemiyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
2.922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Askerde tank surucusuydum cidden tank motoru yapmak her kisinin harci degil benim 1948 model tankimda 12 silindir cift turbo beslemeli hava sogutmali motor vardi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu motorlu üretilen herşey için geçerli, kobra helikopter falan

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tank motoru yapmak çok karmaşık çok zor çok maliyetli bir olaydır bunu yapmak için paranın olması yeterli değil şimdi tek başımıza dışarıdan teknoloji desteği almadan yalmaya kalksak çok uzun yıllar alır, yukarıdaki bir arkadaş da cahilliğini konuşturmuş siz hala inanıyor musunuz bu projelere diye şu ana kadar tsk envanterine giren onlarca proje var o cahil arkadaş gibi düşünenler biraz araştırma yaparak sonuçları görebelir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçin bunları başkasının herşeyini tasarladığı şeylere bakarsan Airbusın bile parça tedariğini yapıyoruz mesele o değil. Motor üretiyoruz dediğin ne bilmiyorum tümosan yıllardır iki tane dizel motoru piyasaya süremedi. İşte senin hoca dediğine Turbo zor enjektör imkansız. Bıraksınlar bu işleri

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • blacklotus01 B kullanıcısına yanıt
    Neresi karmaşık? Her motorun üretim amacına göre bir özelliği var. Bunlar da dayanıklı olmalı hepsi bu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt
    Bi yandan motoru alırken bi yandan da üretmek lazım ama hani?

    Şasi elinde bekler diyorsun şasiye bi ekip başlarken bi ekip de motora başlasa ne olurdu? Düşünmeden konuşmayalım.

    Atağın motoru değil komplesi yabancı patentli. Yanlış bilmiyorsam İtalyan Leonardoda patent. Noktasını değişemiyoruz. Tei müdürü c4defence dergisine verdiği röportajda tamamı bize ait motoru üretmek için sb ye başvurduk işi verirlerse 14.5 yıl sonra teslimat taahhüt ediyoruz diyor. Tei Airbus ya da boing den birinin de tedarikçisi konumundalar. Anlayacağın zaten benzer ürünleri ürettikleri şeyi sıfırdan tasarlayıp üretmeye 14.5 yıl istiyorlar. Üstelik süre de iş verilirse başlayacak daha başlamadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 28 Temmuz 2018; 21:11:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    motor uretiyoruz dedigim sey hocam aynen su,

    ornegin turkiyedeki bazi Ford araba modelleri tamamen turk muhendislerin elinden cikma motoru. 0 dan %100 e tasarimi ve imalati turk muhendislere ait. Ama sorun Ford markasi altinda uretiliyor bu arabalar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bi tane örnek motor ve bunu anlatan link rica edeyim.
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Ben makina muhendigi okuyorum. Bunu biza icten yanmali motorlar dersinde dersimizi veren Ford otosan motor test muduru soyledi. Ama bunun linkini de size atacagim hocamdan rica edip. Zaten ayni turkiyenin araba uretememe sorunu tamamen yurt disina ithal edememe sorunu yuzunden. Zaten sifirdan araba uretebilen muhendislere sahibiz. Bizim sorunumuz marka satamamak. Markamizin olmamasi.



    https://www.fordotosan.com.tr/tr/faaliyetlerimiz/uretim/urettigimiz-motorlar



    Bu arada size kamyon motoru attim ama. Araba motoru icin de hocamdan bilgi rica edip atacagim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • https://www.fordotosan.com.tr/tr/faaliyetlerimiz/ar-ge/teknolojilerimiz/ecotorq-motor-ailesi

    MM çok ilginç ve şaşırtıcı.
    quote:

    Türkiye’de sıfırdan geliştirilip üretilen ilk ve tek kamyon motoru olan Yeni Nesil Ecotorq motor ailesi, teknoloji ve Ar-Ge gücümüzün kanıtıdır. Fikri ve sinai hakları tamamen bize ait olan, Euro-6 emisyonlarını sağlayan

    Burası da ilginç. Mesela turbo üreten sadece 4 firma olduğunu düşününce...
    Söylediğim gibi üretim konusunda sıkıntı yok pek markanın tedarikçileri ülkemizde var ama teknoloji üretme ve geliştirme konusunda gereken yapılmıyor. Ford teknoloji de bize ait demiş. Biz derken muhtemelen Türkiye'den değil Ford Türkiyeden bahsediyor. Yani bahsi geçen motorun bahsi geçen hakları Ford Türkiye'de mi Koç grubunda mı?
    Altay Tankını Otokar'a çok para istiyor diye vermediler. Ama mesela motor kısmını verebilirlerdi. Böylece motor sorunu yaşamazlardı. Karışık bir durum.


    Dipnot: dışarıya ithal edilmez ihraç edilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Bi yandan motoru alırken bi yandan da üretmek lazım ama hani?

    Şasi elinde bekler diyorsun şasiye bi ekip başlarken bi ekip de motora başlasa ne olurdu? Düşünmeden konuşmayalım.

    Atağın motoru değil komplesi yabancı patentli. Yanlış bilmiyorsam İtalyan Leonardoda patent. Noktasını değişemiyoruz. Tei müdürü c4defence dergisine verdiği röportajda tamamı bize ait motoru üretmek için sb ye başvurduk işi verirlerse 14.5 yıl sonra teslimat taahhüt ediyoruz diyor. Tei Airbus ya da boing den birinin de tedarikçisi konumundalar. Anlayacağın zaten benzer ürünleri ürettikleri şeyi sıfırdan tasarlayıp üretmeye 14.5 yıl istiyorlar. Üstelik süre de iş verilirse başlayacak daha başlamadı.
    ATAK'ın nasıl noktasını değiştiremiyoruz??
    Tüm aviyoniği, yazılımı yerli. Motorunu ABD motoru ile değiştirdik. Burun topunu değiştirdik. Burundaki kamera sistemini yerlisiyle değiştirdik... Daha sayayım mı?
    Sallayıp sallayıp yazıyorsun maşallah :)

    Tank motoru üretirsin ama %100 yerli olmaz. Olmasına da gerek yok. Ben bunu diyorum.
    Aynı anda herkesle kavgalı olmayı başaran bir ülke olmasan, gider birinden alır motoru tankını yürütürsün. O sırada da motorunu yaparsın.
    Şasi konusunda sıkıntı çekmiyoruz çünkü Türkiye'de yıllardır paletli araçlar, askeri araçlar dizayn ediliyor üretiliyor. Ayrıca Güney Kore'den de bu tank için destek aldık zaten.
    Ama motor konusu öyle değil. Tank motoru üretmiş değiliz.
    Kaldı ki o bahsedilen Ford da Otosan ile aynı grubun markası.




  • etusch kullanıcısına yanıt
    yani soyle dusunun hocam. Bizim turk muhendisler yine ford catisi altinda calisiyor. Bizim sorunumiz markamizin olmamasi. Ama dedigim gibi burda tamamen motor blogu sogutma valve lar vs hersey turk muhendislerin urunu ama enjektorleri elektronik sistemleri vs bunlari satan firmalardan aliyorlar diger butun markalar gibi. Belki de diger firmalar o arge masraflarinin altina girmek istememistir yerli tank icin. Cunku askeri araclar icin dedigimiz seyleri satmiyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arthur_Morgan -- 29 Temmuz 2018; 0:22:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • noplaceforchance N kullanıcısına yanıt
    Çok güzel açıklamışsınız hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: noplaceforchance

    ATAK'ın nasıl noktasını değiştiremiyoruz??
    Tüm aviyoniği, yazılımı yerli. Motorunu ABD motoru ile değiştirdik. Burun topunu değiştirdik. Burundaki kamera sistemini yerlisiyle değiştirdik... Daha sayayım mı?
    Sallayıp sallayıp yazıyorsun maşallah :)

    Tank motoru üretirsin ama %100 yerli olmaz. Olmasına da gerek yok. Ben bunu diyorum.
    Aynı anda herkesle kavgalı olmayı başaran bir ülke olmasan, gider birinden alır motoru tankını yürütürsün. O sırada da motorunu yaparsın.
    Şasi konusunda sıkıntı çekmiyoruz çünkü Türkiye'de yıllardır paletli araçlar, askeri araçlar dizayn ediliyor üretiliyor. Ayrıca Güney Kore'den de bu tank için destek aldık zaten.
    Ama motor konusu öyle değil. Tank motoru üretmiş değiliz.
    Kaldı ki o bahsedilen Ford da Otosan ile aynı grubun markası.

    Alıntıları Göster
    Ben tei müdürünün salladığının sallayıcısıyım sen neye dayanarak sallıyorsun bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 29 Temmuz 2018; 10:55:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben sallamıyorum.
    Okuduklarımı araştırdıklarımı söylüyorum.

    Sizi de rencide etmek istemem. Kusura bakmayın.
  • http://m.c4defence.com/Gundem/atak-motorunda-kasim-beklentisi/6819/1

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    bu sizin dediğinizi sscb yaptı ve battı. silah üretmenin bir numaralı koşulu iç pazara sattığın kadar dış pazara satabilmek sadece iç pazara vererek hayatta kalamazsın. türk silahlı kuvvetlerine 2000 tank sattın. dışarıda kime satacaksın? m1 abrahams a leopard 2 ye challanger2 ye rakip tankı üretip kime pazarlayacaksın. tank bu 4 teker bir motor değil.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.