Şimdi Ara

Alto & Maruti FUN KULUP

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
97
Cevap
9
Favori
34.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar alto ve maruti si olanlar için sorunlarımızı ve güzel şeylerin paylaşabileceğimiz bir sayfa almasını istiyorum. yeni hiç bir paylaşım yapılmamakta internette güncel bilgiye ulaşabileceğimiz hiç bir yok
    bende 91 model alto var 2013 mart ayında almıştım. aldıktan sonra yaptıklarım şu şekilde

    1) Bütün iç döşemesini yeniledim
    2) karbüratör sıfır olarak değiştirdim
    3) şansıman da sekromej dişlileri değişti
    4) ön düzen tamamen yenilendi
    5) aks başları yenilendi
    6) motor takozları yenilendi
    7) kapı ayarları yapıldı
    8) arka bağaj amartisörü yenilendi
    9) arabaya tüp takıldı aldesa marka 500 tl
    10) ön firen aynaları değişti önçe incelmeden dolayı ısınınca arabayı sallama yapıyordu

    şimdi arabamın motor yenilemeye girdi. bu gün 3. gün bununla ilgili bir kaç fotoğraf paylaşmak istiyorum. yağ pompasının göbeyi yine parçalandı. bunun sebebe grank mili aşınmasından kaynaklanıyor.
     Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP







  • Teşekkür ederim üstad..daha iyileri sizin olsun inşallah..



    Piyasayı araştırdım..her marka her çeşit ve her paraya göre araç var..hepsinin kendine göre artısı eksisi var..para sınırlı olunca bende hem alırken hesaplı hemde işletmesi daha uygun bir araç baktım..hiçbirini kötülemiyorum kimse yanlış anlamasın ama bu paraya şahin-samara-toros tarzı araçlar vardı..maruti onlara göre hem daha modern hem daha kolay kullanımlı..özelliklede şehir içinde..benim nüfusum yok..arabaya 3 kişi binecek ki o da hep şehir içinde..bursa zaten çok büyük bir şehir değil..tek marşla gideceğim en uzak mesafe taş çatlasın 50km..en mantıklı seçenek bu gözüktü bana..birde araç kara düzen..yani elektronik aksam yok..buda hem arıza ihtimalini daha azaltıyor hemde tamiratları daha ucuza halletmeyi sağlıyor..biraz daha çıksam belki bir peugeot 106 alabilirdim ama onunda temizini bulmak çok zor..hep modifiye uğruna maf edilmiş araçlar..aynı şekilde en eski kasa clio hatchbacklerde öyle..temizi yok..olsa bile oldukça yükseliyor fiyat..



    Bundan sonra kısmet olursa niyetim debriyaj balatası ve ön takıma girmek..usta debriyaj için yüzde 50 civarı dedi..bir tanıdığımada sürdürdüm o da onayladı açıkçası..birde ön takımı söylediler..bozuk yollarda lok lok tarzında ses yapabiliyor ve direksiyona ufak müdahalelere pek tepki vermiyor..yani milim oynatmalara aldanıp istifini bozmuyor :) sanırım boşluk var biraz belkide lastikler contalar yıprandı sanırım..çokta anlamıyorum açıkçası elime para geçince onada baktıracam..parça fiyatları maşallah uygun..en kötü eldeki 500-1000 liraya yürütelecek bir araç..eli anahtar tutan herkes az çok tamirini yapar..neyse çok uzattım..Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin inşallah..
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Alto & Maruti FUN KULUP: Bilmeniz Gerekenler

    Alto ve Maruti FUN KULUP, Suzuki Maruti'nin Türkiye'de faaliyet gösteren araç satış ve servis zincirleridir. Uzun yıllara dayanan deneyimleri ve geniş bayi ağlarıyla bilinmektedirler.

    Kronik Sorunlar

    Bazı Suzuki Maruti modelleri kronik sorunları ile bilinmektedir. Alto ve Maruti araç kullanıcıları, elektronik sorunlar, yakıt verimliliğinde düşüklük ve süspansiyon sisteminde arızalar gibi sorunlar bildirmişlerdir.

    Alınıp Alınmaması

    Suzuki Maruti araçlarını satın alıp almama kararı kişisel tercihlere bağlıdır. Kronik sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak önemlidir, ancak diğer faktörler de dikkate alınmalıdır. Bütçe, araç kullanma amacı ve güvenilirlik beklentileri gibi hususlar karar vermede etkili olacaktır.

    Modifiye

    Suzuki Maruti araçları modifiye için popüler seçeneklerdir. Kullanıcılar performanslarını, görünümlerini ve konforlarını artırmak için çeşitli modifiye seçeneklerine sahiptir. Ancak, modifiyenin araç garantisini geçersiz kılabileceğini unutmamak gerekir.

    Yedek Parça Sorunu

    Suzuki Maruti araçları için yedek parça bulmakta zorluk yaşanabilmektedir. Özellikle eski modeller ve az bulunan parçalar için temin süresi uzamaktadır. Bu nedenle, yedek parça tedariki konusunda araştırma yapılması önerilir.

    Lastik Yorumları

    Suzuki Maruti araçlarına uygun lastik seçiminde, güvenlik ve performans kriterleri göz önünde bulundurulmalıdır. Kullanıcı yorumları, farklı lastik markaları ve modelleri hakkında değerli bilgiler sağlayabilir.

    Sonuç

    Alto ve Maruti FUN KULUP, Türkiye'de otomotiv sektöründe tanınmış markalardır. Araçlarını satın almayı düşünen kişiler, kronik sorunlar, yedek parça bulunabilirliği ve modifiye seçenekleri gibi hususları dikkate almalıdır. İhtiyaçlarına ve bütçelerine uygun kararlar vererek, Suzuki Maruti araçlarından uzun yıllar faydalanabilirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bu gün sipariş ettiğimiz parçalar şunlar
    1- piston sekman
    2-gömlek
    3-ana yatak
    4- kol yatak
    5-ex. sibobu
    6- emme sibobu
    7- kenar yatak
    8-conta takımı
    9- grank
    10-piston kolu
    11-yağ pompası
    12-buji takım
    13-devir daim
    14-termostat
    15-platin
    16- dispiratör kapağı
    17- yağ filtresi
    18- hava filtresi
    19- benzin filtresi
    20- yağ muşuru
    21-motor takozları
    22çamurluk davlunbazı
    toplam fiyatı 1350 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    bu gün sipariş ettiğimiz parçalar şunlar
    1- piston sekman
    2-gömlek
    3-ana yatak
    4- kol yatak
    5-ex. sibobu
    6- emme sibobu
    7- kenar yatak
    8-conta takımı
    9- grank
    10-piston kolu
    11-yağ pompası
    12-buji takım
    13-devir daim
    14-termostat
    15-platin
    16- dispiratör kapağı
    17- yağ filtresi
    18- hava filtresi
    19- benzin filtresi
    20- yağ muşuru
    21-motor takozları
    22çamurluk davlunbazı
    toplam fiyatı 1350 tl
    Suzuki alto maruti 0.8 f8b motor kullanım klavuzu buyrun :D

    www.teammightyboy.com
    Suzuki Hatch F8B service manual (SS80V)
    http://www.teammightyboy.com/workshop/39-tech-info/52-hatch-f8b-manual




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    Suzuki alto maruti 0.8 f8b motor kullanım klavuzu buyrun :D

    www.teammightyboy.com
    Suzuki Hatch F8B service manual (SS80V)
    http://www.teammightyboy.com/workshop/39-tech-info/52-hatch-f8b-manual


    Alıntıları Göster
    alto şanzıman nasıl sökülür:


    1-şanzıman yağını boşalt altta alyan başlı vidası var-5dk
    2-aküyü sök ayrıca radyatörü sök-10dk
    3-marş motorunu sök-5dk
    4-ön aksları çıkar-15dk
    5-alttan vites kolu bağlantılarını sök-10dk
    6-km telini ve geri vites müşür kablosunu sök ayrıca debriyaj telini sök-10dk
    7-şanzıman takozunu sök -10dk
    8-radyatör alt hortuma giden metal boru bağlantılarını sök-5dk
    9-şase bağlantı kablosunu sök -5dk
    10-altta motorla şanzıman arasında debriyaj muhafaza sacı var onu söküyorsun-5dk
    11-başka bişey kalmaması lazım ginede şanzımanın etrafını gözle şöyle bir süz eğer mani hiç birşey kalmadıysa 4 adet şanzıman bağlantı vidasını sök(egsoz tarafındaki vida için egsozu sökmek gerekebilir yada gerekmeyebilir bu sana kalmış biryer ama egsoz boğasını sökersen daha rahat olabilir-10dk
    12-araç yerde alttan kriko vurulmuş olarak farzedelim ve tek kişi yukarıdan şanzımanı kucakla ve geri çek çıkacaktır özellikle prizdirek miline yük bindirmeden geri çıkarıp sök ve önce kıç tarafını aşağı sarkıt vida tarafı üstte kalacak şekilde usulca zemine bırak sonra aşağı eğil ve şanzımanı çek yanına ama dikkat etmen gereken bir yer daha var geri vites müşürünün kablosu ezilebilir buna mani olmak için yerde sürüme veya müşürü söküpte şanzımanı çıkarırsın takarkende aynı şekilde sırasıyla gidebilirsin bu işlemi usta biri 1-1,5 saat içinde söküp toplayabilir 2 saat zaman normaldir aslında suzukilerimizin tamiri çok kolaydır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    alto şanzıman nasıl sökülür:


    1-şanzıman yağını boşalt altta alyan başlı vidası var-5dk
    2-aküyü sök ayrıca radyatörü sök-10dk
    3-marş motorunu sök-5dk
    4-ön aksları çıkar-15dk
    5-alttan vites kolu bağlantılarını sök-10dk
    6-km telini ve geri vites müşür kablosunu sök ayrıca debriyaj telini sök-10dk
    7-şanzıman takozunu sök -10dk
    8-radyatör alt hortuma giden metal boru bağlantılarını sök-5dk
    9-şase bağlantı kablosunu sök -5dk
    10-altta motorla şanzıman arasında debriyaj muhafaza sacı var onu söküyorsun-5dk
    11-başka bişey kalmaması lazım ginede şanzımanın etrafını gözle şöyle bir süz eğer mani hiç birşey kalmadıysa 4 adet şanzıman bağlantı vidasını sök(egsoz tarafındaki vida için egsozu sökmek gerekebilir yada gerekmeyebilir bu sana kalmış biryer ama egsoz boğasını sökersen daha rahat olabilir-10dk
    12-araç yerde alttan kriko vurulmuş olarak farzedelim ve tek kişi yukarıdan şanzımanı kucakla ve geri çek çıkacaktır özellikle prizdirek miline yük bindirmeden geri çıkarıp sök ve önce kıç tarafını aşağı sarkıt vida tarafı üstte kalacak şekilde usulca zemine bırak sonra aşağı eğil ve şanzımanı çek yanına ama dikkat etmen gereken bir yer daha var geri vites müşürünün kablosu ezilebilir buna mani olmak için yerde sürüme veya müşürü söküpte şanzımanı çıkarırsın takarkende aynı şekilde sırasıyla gidebilirsin bu işlemi usta biri 1-1,5 saat içinde söküp toplayabilir 2 saat zaman normaldir aslında suzukilerimizin tamiri çok kolaydır

    Alıntıları Göster
    suzuki lerimizin sağlıklı verimli çalışması için genel ayarlar

    -sentesi çok doğru olmalı ve kayış gerginliği hesabı bile çok önemli
    -subaplar soğukken tümü 0,15 mm ayarlanmalı
    -platin sağlam ve boşluğu 0,40 mm olmalı
    -bujileri orjinal bpr5es 0,8 mm ve temiz kabloları da sağlam ve orijinal japon olması çok önemli.
    -avans sentesi tamı tamına -7 veya -8 bdtc olmalı
    -içinde 10/40 yağ olmalı
    şanzıman yağı 75/80w tam sentetik
    -lastiklerde orijinal ebatta 145/70/12




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    suzuki lerimizin sağlıklı verimli çalışması için genel ayarlar

    -sentesi çok doğru olmalı ve kayış gerginliği hesabı bile çok önemli
    -subaplar soğukken tümü 0,15 mm ayarlanmalı
    -platin sağlam ve boşluğu 0,40 mm olmalı
    -bujileri orjinal bpr5es 0,8 mm ve temiz kabloları da sağlam ve orijinal japon olması çok önemli.
    -avans sentesi tamı tamına -7 veya -8 bdtc olmalı
    -içinde 10/40 yağ olmalı
    şanzıman yağı 75/80w tam sentetik
    -lastiklerde orijinal ebatta 145/70/12

    Alıntıları Göster
    BU gün arabamın rekteve işleri başladı bu ikinci motor yapma olduğu için gömlek çakılarak yapılacak çektiğim bir kaç fotoyu paylaşmak istiyorum. umarım yarın biter toplama işlerine başlarız.
     Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    BU gün arabamın rekteve işleri başladı bu ikinci motor yapma olduğu için gömlek çakılarak yapılacak çektiğim bir kaç fotoyu paylaşmak istiyorum. umarım yarın biter toplama işlerine başlarız.
     Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP

    Alıntıları Göster
    bizde bugun 2000 model marutti aldık beyaz hadi bakakım




  • Hayirli olsun. bende hala sanayideyim bu gün ilgilenemedik g3ce bitirecegiz bu isi
  • Arkadaşlar bazi sikintilardan dolayi araba daha cikmadi yağ pompasi sorunu var. Birde sanayide iş yaptirmak çok zor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    Arkadaşlar bazi sikintilardan dolayi araba daha cikmadi yağ pompasi sorunu var. Birde sanayide iş yaptirmak çok zor
    Slam. cuma günü 28 kasımda arabayı çıkardım arkadaşlar. sanayideki üstalar kadar sıkıntılı başka bir çalışan yok yaptıkları düzgün değil paraya gelince istemeyi iyi biliyorlar sıkıntılı işler . onlara iş yaptırmak herşey eksik benim eksozda 6 vida var ikisini takmışlar motor takozunun biri boşta ayarlarda sıkıntı var. onlara verdiğim parayı helal etmiyorum. en sonunda kendim başladım bu işlere yavaştan. eksoz cıvatasının biri kırıldı takarken orjınal olmadığı için başka bir sorun yok sentil alıp ayarlara kendim başlayacağım.

    motoru komple boyadım metalik siyaha güzelde oldu
     Alto & Maruti FUN KULUP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    Slam. cuma günü 28 kasımda arabayı çıkardım arkadaşlar. sanayideki üstalar kadar sıkıntılı başka bir çalışan yok yaptıkları düzgün değil paraya gelince istemeyi iyi biliyorlar sıkıntılı işler . onlara iş yaptırmak herşey eksik benim eksozda 6 vida var ikisini takmışlar motor takozunun biri boşta ayarlarda sıkıntı var. onlara verdiğim parayı helal etmiyorum. en sonunda kendim başladım bu işlere yavaştan. eksoz cıvatasının biri kırıldı takarken orjınal olmadığı için başka bir sorun yok sentil alıp ayarlara kendim başlayacağım.

    motoru komple boyadım metalik siyaha güzelde oldu
     Alto & Maruti FUN KULUP

    Alıntıları Göster
    herkeşlere slm
    alet edavat meraklılarına suzuki alto maruti için özel liste bunun yanında diğer birçok arabadad özellikle japon grubu..malzemeler kaliteli olursa iş yapmasıda zevkli olur dikkatinize benim markam rico markasıdır.
    1 adet küçük boy takım çantası
    2-8-10-12-14-17 tek anahtar
    3-pense+yan keski +ayarlı ingiliz anahtarı
    4-yıldız+düz tornavida
    5-10-12-14-17 ve 21 buji lokması+cırcır kolu+uzun kol ve kısa kol
    6-sentil
    7-seyyar lamba
    8-yapıştırıcı+sıvıconta+bant+parça zımpara+parça kablo
    9-maket bıçağı
    10-zamanı gelince işinize yarayacağını düşündüğünüz bir malzeme?????? onuda siz deyin.
    bakasınız diye değil ha alasınız diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    herkeşlere slm
    alet edavat meraklılarına suzuki alto maruti için özel liste bunun yanında diğer birçok arabadad özellikle japon grubu..malzemeler kaliteli olursa iş yapmasıda zevkli olur dikkatinize benim markam rico markasıdır.
    1 adet küçük boy takım çantası
    2-8-10-12-14-17 tek anahtar
    3-pense+yan keski +ayarlı ingiliz anahtarı
    4-yıldız+düz tornavida
    5-10-12-14-17 ve 21 buji lokması+cırcır kolu+uzun kol ve kısa kol
    6-sentil
    7-seyyar lamba
    8-yapıştırıcı+sıvıconta+bant+parça zımpara+parça kablo
    9-maket bıçağı
    10-zamanı gelince işinize yarayacağını düşündüğünüz bir malzeme?????? onuda siz deyin.
    bakasınız diye değil ha alasınız diye

    Alıntıları Göster
    arabamın son hali
    bu gün birde piknik yaptık güzeldi
     Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    arabamın son hali
    bu gün birde piknik yaptık güzeldi
     Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP Alto & Maruti FUN KULUP

    Alıntıları Göster
    maşallah araban temiz görünüyor.. eli yatkın olanlar için bu araçların bakımı ve tamiri hiç zor değil hatta zevkli bile diyebilirim.. bende geçen hafta 1991 alto aldım.. aslında ihtiyacım olduğundan değil, sadece hobi amaçlı uğraşacak bişey olsun istedim çok uygun fiyata bulduğumdan kaçıtmak istemedim.. ( yeni muayeneli, çürüksüz 3.000 TL)
    bu paraya ancak çin malı motosiklet veriyorlar pazar günlerimi bundan sonra Alto'mla uğraşarak geçiricem umarım Ducato'm ve motosikletim bana küsmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ducatocu

    maşallah araban temiz görünüyor.. eli yatkın olanlar için bu araçların bakımı ve tamiri hiç zor değil hatta zevkli bile diyebilirim.. bende geçen hafta 1991 alto aldım.. aslında ihtiyacım olduğundan değil, sadece hobi amaçlı uğraşacak bişey olsun istedim çok uygun fiyata bulduğumdan kaçıtmak istemedim.. ( yeni muayeneli, çürüksüz 3.000 TL)
    bu paraya ancak çin malı motosiklet veriyorlar pazar günlerimi bundan sonra Alto'mla uğraşarak geçiricem umarım Ducato'm ve motosikletim bana küsmez

    Araban hayırlı olsun çok sevindim ben Marmariste yeni üsta buldum ismail ustayı, arabama bi ayaryaptı çok iyi oldu şimdi subap ayarı olsun rölanti olsun hepsini elden gecirdik yağ ve yağ filtresi değişti şimdi çok iyi durumda. sende foto koymanı bekliyorum dört gözle nasıl arabada bi sikinti yok değil mi? deneme şansın oldu mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ducatocu

    maşallah araban temiz görünüyor.. eli yatkın olanlar için bu araçların bakımı ve tamiri hiç zor değil hatta zevkli bile diyebilirim.. bende geçen hafta 1991 alto aldım.. aslında ihtiyacım olduğundan değil, sadece hobi amaçlı uğraşacak bişey olsun istedim çok uygun fiyata bulduğumdan kaçıtmak istemedim.. ( yeni muayeneli, çürüksüz 3.000 TL)
    bu paraya ancak çin malı motosiklet veriyorlar pazar günlerimi bundan sonra Alto'mla uğraşarak geçiricem umarım Ducato'm ve motosikletim bana küsmez

    Araban hayırlı olsun çok sevindim ben Marmariste yeni üsta buldum ismail ustayı, arabama bi ayaryaptı çok iyi oldu şimdi subap ayarı olsun rölanti olsun hepsini elden gecirdik yağ ve yağ filtresi değişti şimdi çok iyi durumda. sende foto koymanı bekliyorum dört gözle nasıl arabada bi sikinti yok değil mi? deneme şansın oldu mu?

    Alıntıları Göster
    Merhaba

    uzun araştırmalarım sonunda 2005 model bir alto aldım. Daha önce 93 model peugeot 205 junior kullanıyordum. Bu ilk aracımı bi dost kazığı yiyerek 2005 te almıştım. İstanbul da şirket arabası olarak kullanılmış bir araba olduğunu sonra öğrendim.

    Neyse, bulduğum alto 38.800 kilometrede çok titiz birisi tarafından kullanılan bir arabaydı. Hatta ön taraf o kadar temizdi ki acaba yeni yaptırılmış olabilir mi diye şüphelendim. Az daha satıcı ile kötü oluyorduk. Ertesi gün ustama gösterdiğimde temizliğine inanamadı.

    1 aydır kullanıyorum. hiçbir problemi yok. Sadece motor kulağında bir gevşeme var sanırım veya değişmesi gerekiyor.

    ilk kullanımımda (biraz devirsiz kullandım sanırım, şimdi yavaş yavaş alışıyorum, yokuş çıkarken hızlandıktan sonra 4. viteste 3200 devirle giderken daha az gaza dokunduğumu farkettim). 32 litre benzinle 580 kilometre yaptım karma kullanımda.

    Arabayı uzun vadede kullanmayı planlıyorum. Ayda ortalama şehir içi dışı karışık 1000-1500 kilometre yapıyorum. LPG taktırmayı düşünüyorum. Evet benzinle zaten çok az yakıyor ama tüp ile çok daha az yakacak. Peugeot 205 im tüplü. Bu yüzden araba ne kadar benzinli de olsa karbüratörlü 1000 motor lpg li bir araba kadar az yakmıyor parasal olarak. Ama lpg takınca çok daha aşağılarda seyrediceğim.

    Performans gibi kavramlar benim gibi sakin bir kullanıcı için hiç önemli değil. aracın zaten çekişi iyi (800 kiloya 60 küsür beygir yetiyor) her türlü otoyolda 5. viteste gayet rahat çıkabiliyor. (İzmir için Balçovadan Gaziemire çıkan otoyol)

    Forumları araştırdım, simit tüp takmak için arka koltukları daha öne itmek gerekiyormuş. bu da dar olan arka koltuk mesafesini daha da azaltıyormuş diyorlar.
    Aracımı %60 tek başıma, %30 2 kişi, %10 3-4 kişi kullanıyorum, bu yüzden mesafe önemli değil.

    Atiker OBD ve OBD II li (hangisi uyumlu bilmiyorum) dönüşüm sistemi kullanmak istiyorum. Bu arada lpg dönüşüm masrafını ailem karşılayacak. Yani 18000 kilometrede dönüşüm maliyetini amorti etmem de söz konusu değil.

    Lütfen ne gerek var zaten az yakıyor, arabanın orjinalini bozmana gerek yok demeyin. lpg güvenli değil hiç demeyin lütfen, çünkü benzinli arabaların patlama oranları daha fazla tüpe göre, bunu bir akademik araştırmada yazıyordu. benzin yankının çok daha ince bir sacdan yapılması, lpg de tüp ten yanma anına kadar 10 un üzerinde emniyet valfi olmasını filen gösteriyordu.

    İki sorum var sadece:
    1) uzun vadede lpg ile yakıt performansının düşmemesi için hangi parçaları benzin kullanımına oranla daha sık değiştirmeliyim?
    2) Atiker OBD mi, OBD II mi 2005 model sırali sistem Alto ya uyumlu ?

    Teşekkürler

    Not: LPG li sistemlerde emisyonun %12 oranla daha az olduğu ispatlanmış durumda. ayrıca lpg benzin çıkartılırken yan ürün olarak çıkıyor, ucuz olmasının sebebi bu zaten. (bir de doğal gaz kaynakları var tabi) bu yüzden lpg kullanarak çok daha az karbon ayak izimizi bırakıyoruz dünyaya. Madem bu kadar şevrecisin hybrid veya elektrikli niye kullanmıyorsun diyorsanız, hiybrid çok pahalı, bakım masrafları da, %100 elektrik de daha hazır değil - 2 kişilik renault twizy yi 40.000 liraya satıyorlar ülkemizde.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdmmmmm

    Merhaba

    uzun araştırmalarım sonunda 2005 model bir alto aldım. Daha önce 93 model peugeot 205 junior kullanıyordum. Bu ilk aracımı bi dost kazığı yiyerek 2005 te almıştım. İstanbul da şirket arabası olarak kullanılmış bir araba olduğunu sonra öğrendim.

    Neyse, bulduğum alto 38.800 kilometrede çok titiz birisi tarafından kullanılan bir arabaydı. Hatta ön taraf o kadar temizdi ki acaba yeni yaptırılmış olabilir mi diye şüphelendim. Az daha satıcı ile kötü oluyorduk. Ertesi gün ustama gösterdiğimde temizliğine inanamadı.

    1 aydır kullanıyorum. hiçbir problemi yok. Sadece motor kulağında bir gevşeme var sanırım veya değişmesi gerekiyor.

    ilk kullanımımda (biraz devirsiz kullandım sanırım, şimdi yavaş yavaş alışıyorum, yokuş çıkarken hızlandıktan sonra 4. viteste 3200 devirle giderken daha az gaza dokunduğumu farkettim). 32 litre benzinle 580 kilometre yaptım karma kullanımda.

    Arabayı uzun vadede kullanmayı planlıyorum. Ayda ortalama şehir içi dışı karışık 1000-1500 kilometre yapıyorum. LPG taktırmayı düşünüyorum. Evet benzinle zaten çok az yakıyor ama tüp ile çok daha az yakacak. Peugeot 205 im tüplü. Bu yüzden araba ne kadar benzinli de olsa karbüratörlü 1000 motor lpg li bir araba kadar az yakmıyor parasal olarak. Ama lpg takınca çok daha aşağılarda seyrediceğim.

    Performans gibi kavramlar benim gibi sakin bir kullanıcı için hiç önemli değil. aracın zaten çekişi iyi (800 kiloya 60 küsür beygir yetiyor) her türlü otoyolda 5. viteste gayet rahat çıkabiliyor. (İzmir için Balçovadan Gaziemire çıkan otoyol)

    Forumları araştırdım, simit tüp takmak için arka koltukları daha öne itmek gerekiyormuş. bu da dar olan arka koltuk mesafesini daha da azaltıyormuş diyorlar.
    Aracımı %60 tek başıma, %30 2 kişi, %10 3-4 kişi kullanıyorum, bu yüzden mesafe önemli değil.

    Atiker OBD ve OBD II li (hangisi uyumlu bilmiyorum) dönüşüm sistemi kullanmak istiyorum. Bu arada lpg dönüşüm masrafını ailem karşılayacak. Yani 18000 kilometrede dönüşüm maliyetini amorti etmem de söz konusu değil.

    Lütfen ne gerek var zaten az yakıyor, arabanın orjinalini bozmana gerek yok demeyin. lpg güvenli değil hiç demeyin lütfen, çünkü benzinli arabaların patlama oranları daha fazla tüpe göre, bunu bir akademik araştırmada yazıyordu. benzin yankının çok daha ince bir sacdan yapılması, lpg de tüp ten yanma anına kadar 10 un üzerinde emniyet valfi olmasını filen gösteriyordu.

    İki sorum var sadece:
    1) uzun vadede lpg ile yakıt performansının düşmemesi için hangi parçaları benzin kullanımına oranla daha sık değiştirmeliyim?
    2) Atiker OBD mi, OBD II mi 2005 model sırali sistem Alto ya uyumlu ?

    Teşekkürler

    Not: LPG li sistemlerde emisyonun %12 oranla daha az olduğu ispatlanmış durumda. ayrıca lpg benzin çıkartılırken yan ürün olarak çıkıyor, ucuz olmasının sebebi bu zaten. (bir de doğal gaz kaynakları var tabi) bu yüzden lpg kullanarak çok daha az karbon ayak izimizi bırakıyoruz dünyaya. Madem bu kadar şevrecisin hybrid veya elektrikli niye kullanmıyorsun diyorsanız, hiybrid çok pahalı, bakım masrafları da, %100 elektrik de daha hazır değil - 2 kişilik renault twizy yi 40.000 liraya satıyorlar ülkemizde.

    Alıntıları Göster
    erdmmmmm araban hayırlı olsun. arabanın yakıtı gayet iyi 100 km 5,517 lt benzin yakıyor. tüp konusunda benim araba 91 model simit takılı 30 lt lik isletmenin yerine tam oluyor. bende aldesa marka var tabi bizim arabalar karbüratörlü sıralı sistemde hangisi uyumlu bilmiyorum. tasarruf olarak 3 de 2 oranında azalacaktır. şu anda senin araç 24 kuruş gibi yakıyor tüp ile de 16-17 kr yakar.
    benim araba 100 km de7,04 lt gaz yakıyor buda 17.5 kuruş ama ben sakın kullanmıyorum buda uzun yol kullanımı.




  • Teşekkürle Tekin. Belirttiğim 2/3 ekonomi oranı biraz az geldi bana. Yani %33 tasarruf etmek... Benim bildiği karbüratörlü sistemlerde öyle. Sıralı sistemlerde, hele obd li sistemlerde %45 e varan tasarruf olmalı diye biliyorum. Tabi bu durum benzinin litresinin lpg nin 2 katı olması durumundna. Su anda benzin 4.33. , lpg 2,33.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdmmmmm

    Teşekkürle Tekin. Belirttiğim 2/3 ekonomi oranı biraz az geldi bana. Yani %33 tasarruf etmek... Benim bildiği karbüratörlü sistemlerde öyle. Sıralı sistemlerde, hele obd li sistemlerde %45 e varan tasarruf olmalı diye biliyorum. Tabi bu durum benzinin litresinin lpg nin 2 katı olması durumundna. Su anda benzin 4.33. , lpg 2,33.
    hadi hayırlısı ama şu var gazda hiç bir zaman benzin kadar az yakmaz ki, litre bazında hesaplar olursa her zaman faydalanabiliriz. şimdi 5,5 litre yakıyor gaz takılınca kaç yakacak en iyi ihtimalle 6,5 litre o zamanda benzinde 23,8 kuruş gazda 15,15 yakar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekin48

    hadi hayırlısı ama şu var gazda hiç bir zaman benzin kadar az yakmaz ki, litre bazında hesaplar olursa her zaman faydalanabiliriz. şimdi 5,5 litre yakıyor gaz takılınca kaç yakacak en iyi ihtimalle 6,5 litre o zamanda benzinde 23,8 kuruş gazda 15,15 yakar

    Alıntıları Göster
    Merhaba
    6,5 u gorecegimi pek sanmıyorum. %10 fazla yaksa 6 olur en fazla karma kullanımda diye düşünüyorum. o da %35-40 tasarruf saglar. yani 14 kr yakar gibime geliyor. 10 kr luk fark ayda 1000 kilometre yapan birine 100 lira kazanc sağlar. tabi bunlar tahmin hep. ustaya sordum, buji + kablolarınıi hava filtresini daha sık değiştirmek ve 100.000 kilometrede bir silindir kapağının açılıp contanın değişmesi gerekebileceğini söyledi. ama yağ değişimini 20.000 kilometrede bir yapılabileceğini söyledi. bunlar çok uzun vadede olacak extra masraflar.
    İngiliz kraliyet arabalarında bile lpg kullanılıyor, adamların bildikleri vardır elbet diye düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdmmmmm

    Merhaba
    6,5 u gorecegimi pek sanmıyorum. %10 fazla yaksa 6 olur en fazla karma kullanımda diye düşünüyorum. o da %35-40 tasarruf saglar. yani 14 kr yakar gibime geliyor. 10 kr luk fark ayda 1000 kilometre yapan birine 100 lira kazanc sağlar. tabi bunlar tahmin hep. ustaya sordum, buji + kablolarınıi hava filtresini daha sık değiştirmek ve 100.000 kilometrede bir silindir kapağının açılıp contanın değişmesi gerekebileceğini söyledi. ama yağ değişimini 20.000 kilometrede bir yapılabileceğini söyledi. bunlar çok uzun vadede olacak extra masraflar.
    İngiliz kraliyet arabalarında bile lpg kullanılıyor, adamların bildikleri vardır elbet diye düşünüyorum...

    Alıntıları Göster
    suspansiyonu sökme için çok faydalı bilgiler, dilini anlamasanızda görsel olarak çok işe yarayacaktır.
    http://www.youtube.com/watch?v=HOk2hdGJ5hQ
    http://www.youtube.com/watch?v=uUgUsBcw0ec




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.