Şimdi Ara

Amazon Türkiye kredi kartına iadeyi kabul etmiyor.

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
1.212
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba, Amazon Türkiye ile yaşadığım sıkıntıyı burada çözeceğimi düşündüğüm için yeni DonanımHaber üyesi oldum.

    Amazon.com.tr’den kredi kartıyla bir ürün aldım. Bozuk çıktı, siteden iade açtırdım. Gelen barkod koduyla MNG Kargo’dan ücretsiz geri gönderdim. Bir süre sonra Amazon’da iade durumunun tamamlandığını gördüm fakat banka hesabıma ücretin hala teslim edilmediğini tespit edince Amazon Sohbet’ten Bahar U. ile iletişime geçtim.

    Bana bankanın parayı işlemesinin zaman alacağını söylediler. Konuşmamızın alıntısı:

    quote:

    Başlangıç Sorusu: Merhaba,
    Sipariş No. 408-9021130-9745128 olan ürünün fiyatı Amazon’da iade edilmiş görünüyor fakat ödeme yaptığım kredi kartımda fiyat iadesine dair bir ücretin gelmediğini görüyorum. Para iadesi hesabıma yatırıldı mı? Teşekkürler.

    08:48 PM EET Bahar U.: Amazon Türkiye Müşteri Hizmetleri'ne hoş geldiniz.

    Merhaba Arınç Bey,
    08:49 PM EET Bahar U.: Hemen kontrol edip,size yardımcı olacağım
    08:50 PM EET Bahar U.: Arınç Bey, kontrol ettiğimde 28 Kasım 2018 Çarşamba 19:59 itibariyle 582.99 TL iadeniz Amazon tarafından onaylanıp bankanıza iade edilmiştir.
    Çoğu durumda para iadesi gönderildikten sonra kartı veren banka, tutarı 7-10 iş günü içinde hesabınıza gönderir. Bu zaman aralığı finans kuruluşlarına göre farklılık gösterebilir Arınç Bey.

    08:51 PM EET Arınç ÜNAL: Anladım Bahar Hanım, yardımınız için teşekkür ederim. Bankanın tutarı işlemesini bekleyeceğim. İyi günler dilerim.


    Sonra, kendi incelemem sonucunda parayı hediye kartına iade ettiklerini gördüm. Tekrar sohbetten bunu sorduğumda iade yapılırken kredi kartı yerine hediye kartına iade edilsin seçeneğini seçtiğimi (o sayfada öyle bir seçenek yok. Sayfanın örnek bir videosu:https://youtu.be/C2dXgbQMhDg ) bu yüzden paranın bankaya aktarılamayacağını söyledi. Ben böyle bir seçeneğin olmadığını söylediğimde sebebi değiştirip “kendi irademle” geri dönüş merkezinden dönüşü açtırdığımı ve çağrı merkezinden yaptırmadığımdan dolayı olduğunu savundular. Böyle bir şeyin anlamsız olduğunu, iade seçeneği olmadığından ödediğim yöntemden geri iade edilmiş olması gerektiğini ve neden daha önce sanki para banka hesabına gidiyormuş gibi beni beklettiklerini sordum. Durumu detaylı incelemediklerini, bir daha bakınca hediye kartı seçeneğini gördüklerini söylediler. Seçeneğin olduğu yerin ekran görüntüsünü sağlamalarını istedim. Yetkimiz yok, size poliçeden bahsedelim dediler. Ben onayladıktan bir süre sonra onu da paylaşmalarının izinli olmadığını söyleyip iade ile ilgili bir sayfanın linkini bıraktılar. Sayfayı incelediğimde iade seçeneğine dair burada da hiçbir şey bulamadım. Konuşmamız:

    quote:

    Başlangıç Sorusu: Merhaba,
    Sip. No. 408-9021130-9745128 olan ürünü iade ettim. İade durumu tamamlanmış görünüyor. Banka hesabımda ücretin görünmemesinden dolayı daha önce Amazon Sohbet ile olan görüşmemde banka hesabımda ücretin görünmesinin zaman alacağı söylendi. Fakat ücretin hediye kartına iade edildiğini buldum.
    Personel neden ücretin hediye kartıma aktarıldığını tespit edemedi, ürünün kartla alınmasına rağmen iadesi neden hediye kartına yatırıldı, ücretin banka hesabıma iadesi mümkün müdür? Teşekkürler.

    12:36 PM EET Bahar U.: Amazon Türkiye Müşteri Hizmetleri'ne hoş geldiniz.

    12:37 PM EET Bahar U.: Merhaba Arınç Bey.Size yardımcı olabilmek adına kontrol ederken çok kısa bir süre sizi bekletebilir miyim?

    12:37 PM EET Arınç ÜNAL: Tabi
    12:41 PM EET Bahar U.: Arınç Bey, kontrol ettiğimde para iadeniz 582.99 TL Amazon hediye kartı olarak iade edilmiştir. İade etiketini kendiniz oluşturduğunuz için ne yazık ki, kartınıza yansıması söz konusu değildir.

    12:42 PM EET Arınç ÜNAL: İade etiketini kendi oluşturmamla nasıl bir alakası vardır?
    12:43 PM EET Arınç ÜNAL: Kartımla ürün alıyorum iadesini geri alamıyorum.
    12:44 PM EET Bahar U.: İade etiketi oluşturulurken "iade tutarı ödeme aracına mı yoksa Amazon hediye çekine mi" tanımlansın diye sorulmaktadır. Biz iade etiketi oluştururken müşterimizin isteğine göre bu işlemi gerçekleştiriyoruz.
    12:46 PM EET Arınç ÜNAL: İadeyi mobil uygulamadan yaptım ve böyle bir seçeneğin çıkmadığını hatırlıyorum.
    12:47 PM EET Bahar U.: Anlıyorum Arınç Bey, ancak iadeyi Çevrimiçi İade Merkezi'nden kendi iardeniz ile yaptığınız için ne yazık ki, bu durumu farklı bir şekilde çevirmek mümkün değildir.
    12:49 PM EET Arınç ÜNAL: Anlayamadım? Kendi iradem ile ürün iadesinin yapılmasının paranın hediye kartına iade edilmesi nasıl bir ilişki kurmadır? Ürün elime bozuk geldi, iade talebinde de arızasını bildirdim, iadenin seçeneğine dair hiç bir şey sorulmadı. Ayrıca daha önce burada sizinle konuştuğumda bana iadenin sanki banka hesabına gitmiş gibi kaç gün süreceğini söylediniz.
    12:51 PM EET Bahar U.: Arınç Bey, kontrol ettiğimde para iadesini orijinal ödeme aracınıza yapıldığını düşündüm için banka tarafından yapılacağını sizinle paylaştım. Detaylı olarak kontrol ettiğimde ise iade etiketini çağrı merkezi aracılığıyla değil hesabınızdan kendinizin oluşturduğunu görüntülüyorum. İade yapılırken 2 seçenek vardır.
    12:52 PM EET Bahar U.: Bunu sistem size de bize de sorar.
    Para iadesi ödeme aracına mı yapılsın ? Ya da Amazon hediye çeki olarak mı tanımlansın diye sorar.
    12:53 PM EET Bahar U.: İade etiketini kendiniz oluşturduğunuz için
    Para iadesi hediye olarak tanımlanmıştır. Eğer biz buradan yanlışlık yapmış olsaydık konu ile ilgili düzeltilmesi için size yardımcı olup,gerekli aksiyonları başlatırdım.
    12:54 PM EET Bahar U.: Bunu anlatmak istedim Arınç Bey.
    12:55 PM EET Arınç ÜNAL: Bu “seçilebilir” iade seçeneğinin ekran görüntüsünü alabilir miyim? İade ederken böyle bir seçeneğin olmadığını sanıyorum.
    12:56 PM EET Bahar U.: Arınç Bey, buradan ekran görüntüsü ne yazık ki sizinle paylaşamıyoruz. Ben isterseniz politikayı sizinle paylaşayım.
    12:57 PM EET Arınç ÜNAL: Evet lütfen
    01:01 PM EET Bahar U.: Arınç Bey, bilgi güvenliği açısından politikayı sizinle paylaşmama sistem izin vermedi.
    Ancak bilmenizi isterim ki, görüşmeler kayıt altındadır.
    Yani yaptığımız her işlem politikalar doğrultusunda kayıt altındadır.
    01:03 PM EET Arınç ÜNAL: Yapılan bu hatalar da kayıt ediliyordur umarım. Sanırsam buradan bir sonuç alamayacağım. Başka bir yerden ürün iade ekranını alıp kimin haklı olduğuna göre gerekli yerlere başvuru yapacağımı bildiririm.
    01:03 PM EET Bahar U.:
    www.amazon.com.tr
    Amazon.com.tr Yardım: Sipariş Ettiğiniz Ürünleri İade Etmek
    https://www.amazon.com.tr/gp/help/customer/display.html/ref=help_search_1-2?ie=UTF8&nodeId=201824330&qid=1544090561&sr=1-2

    Buradan da iade işlemlerini kontrol edebilirsiniz.
    Her şey kayıt altındadır Arınç Bey.
    01:04 PM EET Arınç ÜNAL: Teşekkürler, iyi günler.


    Şu an param hediye kartında çekilemez bir şekilde duruyor. Paramı alabilmem için ne yapmam gerekir? Tüketici hakem heyetine mi başvurmalıyım?

    Teşekkürler,
    Arınç ÜNAL



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arinc9 -- 6 Aralık 2018; 17:44:3 >







  • Bankaya dilekçe verip Chargeback yapıp kolaylıkla geri alabilirsin.
  • :ArHaus: kullanıcısına yanıt
    Biraz ayrıntı alabilir miyim? Bankaya dilekçe verince Amazon’un paranın iadesini kabul etmesi gerekiyor mu? Dilekçemde chargeback’i nasıl anlatırsam banka tarafından anlaşılır?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinc9

    Biraz ayrıntı alabilir miyim? Bankaya dilekçe verince Amazon’un paranın iadesini kabul etmesi gerekiyor mu? Dilekçemde chargeback’i nasıl anlatırsam banka tarafından anlaşılır?
    internet bankacılığında işlem itirazı diye bir menü olması gerekiyor. oradan ürünü iade ettiğini ama iadeyi alamadığını anlatıp iade kargo takip numaranı yazarsın. Banka %99 iadeni 45 gün içerisinde gerçekleştirir ama bir daha amazondan alışveriş yapamayabilirsiniz. Şuan açık olan ve sonradan açacağınız tüm hesapları kapatacatır amazon.
  • CMB34 C kullanıcısına yanıt
    Fakat benim iadem Amazon hediye kartına iade edilmiş bulunmakta. İademi alamadım dersem sıkıntı olmaz mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • arinc9 kullanıcısına yanıt
    sikinti olmaz en kotu talep reddedilir ama ben iade alacagini dusunuyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • CMB34 C kullanıcısına yanıt
    Hem reddedilip hem de hesaplarım kapatılırsa elde olan paramı da kaybetme ihtimalim var. Biraz riskli gibi görünüyor bu yöntem.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Benimde iade yapılmamıştı. Yazışmalarımda amazon un gerekli işlemleri yaptığını bankanın ödeme yapmadığını gördüm. Bankayı arayıp mail attım iki gün içerisinde iade yaptı banka
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arinc9

    Biraz ayrıntı alabilir miyim? Bankaya dilekçe verince Amazon’un paranın iadesini kabul etmesi gerekiyor mu? Dilekçemde chargeback’i nasıl anlatırsam banka tarafından anlaşılır?
    Süreci burada olduğu gibi anlatsan yeter. Ya da şöyle yap önce yine Amazon müşteri hizmetlerine ulaş ve chargeback yapacağını söyle belki chargeback yapmaman için kartına iade yaparlar.
  • Arkadaşlar ben de Amazon hesabına yüklensin seçtim. Bugün ürün ellerine ulaştı ama sözde iade talebi oluştururken ürün elimize ulaştığı an paranız Amazon hesabınıza tanımlanacak diyordu. Sabahtan beri tanımlamadılar hesaba? Kaç günde bu işlem tamamlanıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.