Şimdi Ara

AMD Kaveri ve Mantle: Oyun dünyasının 'ekonomik' gücü [DH Özel] (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
1
Favori
2.335
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ekran kartı almadan sadece bu işlemci ile pc toplamak için para biriktiriyorum. ne zaman satışa çıkar ülkemizde

  • mantle shuttering yapıyor bende. sürücünün beta olmasından kaynaklanıyor heralde. dx11 e geçince sıkıntı yok. shutter olmasa gayet iyi bir performans alıyorum halbuki. oyuna gelen mantle patch i performansı baya artırdı.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: asyam46

    merhaba buradaki videoda (GEN 3) teknolojisinden bahsediliyor donanım hakkında uzman olmadıgımdan tam olarak anlayamadım. buradaki uzman arkadaşlara bir sorum olacak benim sistemimdeki anakart GEN 3 destekli (MSİ Z68A GD 80(G3) ama işlemcim degil intel 2700K şimdi AMD marka bir ekrankartı alırsam tabi mantle destekli bu kart GEN 3 gibimi çalışacak acaba yoksa gen2 gibimi saygılar..

    Merhaba,

    Anakartınız dünyanın ilk PCI Express x16 GEN3 destekli anakartı olmakla birlikte GEN3 desteğini kendi içerisinde gömülü olan çiple halletmektedir. AMD veya Nvidia fark etmez PCI Express 3.0 destekleyen hangi kartı kullanırsanız kullanın bundan faydalanabileceksiniz.
    Bant genişliği 3.0'a göre olacak yani Ayrıca anakart ve işlemciniz çok güzel şu an için onlara kesinlikle masraf etmeyin.




  • Kaveri işlemcileri ne zaman TR pazarına girecek?

  • Ben deneme amaçĺı bu apu dan a10 7700k olanindan sipariş ettim ve 2 adette CFX yapmak uzere amd redeon R7 260x 2 gb ddr5 "oc" aldım deniyecem bakalım hepsi beraber tek is parcası ustunde calısacakmı yoksa hepsi reklam yalanlarımı.
    Not: 14 gün icinde iyade etme hakkım var () (norvecteyim)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ET 7 -- 4 Şubat 2014; 23:10:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008-amd aldım pişmanım

    2011 amd aldım pişmanım

    2013 amd adım pişmanım zararrına sattım kurtuldum y580 aldım.

    nvidiadan şaşmıcaksın bu kadar yaw kasmaya gerek yok kendinizide kandırmaya.

  • şu amd önce bir 3d olayını halletsin güzelce.
    sırf bu yüzden nvdia almak zorunda kaldım.
    nvdia gibi kolay kullanışlı basit bir kontrol panelini hiç düşünmüyorlar anlaşılan.
  • Kaveri mantle = Kayseri Mantısı okudum yeminle

    Hastalığın etkisi olsa gerek :))

  • Ilaclari arttır yoksa kayserilide olursun sen

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • NEYİN KAFASINI YAŞIYONUZLA BENDE 2 ADET 7990 VAR BABAM ÇİNDEN ŞERİD LED GETİRİRKEN İYİ Bİ SİSTEM DİZDİM ÇİNDE UCUZ SAATEN AMD NİN HERŞEYİ ÇİN MALI HERHALDE NVIDADA ÇİN MALI MALİYETİ UCUZLATMAK İÇİN AMD ALIPDA PİŞMAN OLANIDA İLKEZ GÖRÜYOM

  • Anladığım kadarıyla amd kaveri ile amd -intel savaşını farklı bir yöne çekerek fiyat performasın çizgisi üzerinden pc kullanıcıları(büyük çoğunluğu oyuncu) için olabildiğince cazip hale getirmeye çalışıyor.
    Fx sersinin sonunu getirip bu seriden devam edecekler anlaşılan.çünkü yeni çıkan FM2+ kaveri destekli anakartlar kaslı duruyor.
    daha hpc lere girecek konsol düşünmeyen pc kullanıcılarına cazip gelecek oynayabilecekleri bu mantle destekli 3-5 oyunda oldumu demeyin keyiflerine.
    Pcde pastanın büyük kesimine hani çok yükseğe para veremem çok düşükte olmasın diyen kesme hitap edecek sağlam stateji bence.
    Diğer taraftan üst seviye oyuncularıda üzmeyeceğiz apulardaki gpu ile harici takacağın ekran kartı daha performanslı olacak diyor.
    ve bunların hepsi esasında bir mantle da destek devamı gelirse Amd çoook karlı olacak galiba.
    Hakkımızda hayırlısı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DonsuzBalık

    2008-amd aldım pişmanım

    2011 amd aldım pişmanım

    2013 amd adım pişmanım zararrına sattım kurtuldum y580 aldım.

    nvidiadan şaşmıcaksın bu kadar yaw kasmaya gerek yok kendinizide kandırmaya.

    Hayret 3 gün önce Nvidia ve Intel'den de pişman olmuşsun Zararına satıp Y580 alıp yine zarar etmişsin görünüşe göre...

    http://forum.donanimhaber.com/m_87350943/f_//tm.htm#87350943

    quote:

    aynı ekran ve işlemcili notebook olan msi nerdeyse %40 daha iyi oyun performansı sunuyor.
    msi da turbo boost oyundada çalışıyor oyunlar daha hızlı oynanıyor
    y580 ise crysis 3 crysis 2 ghost bu oyunlarda çok darboğaz yapıyor resmen darboğaz nedir çok iyi öğretti

    i7 y580 darboğaz yapıyor REZALET sebebi 2.4 ghz kitlemesi

    2.7 olsa mükemmel olcak. ama 2.4 nedir yaa

    ama programlarda turbo boost devreye giriyor

    darboğaz oyunda 60 fps alırsınız ama oyun kasar işte bu darboğazdır (crysis 3 gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KatanaHero -- 4 Şubat 2014; 22:53:54 >




  • Kaveri projesindeki apuyu al bf4 medium oynatiyor. En kotu birkac yillik eski oyunlari oynarsin zaten boyle 2 yil goturur beni. Sonra cakarsin bi tane en iyisinden ekran karti bu mantle sayesinde kartin omru 3 yilsa rahat 1.5 yil uzatir o da beni 6 yil goturur

    Helal olsun AMD

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AMD bizi şu intelin kazığından kurtarsan kurtarsan sen kurtarırsın

  • quote:

    Orijinalden alıntı: KatanaHero

    quote:

    Orijinalden alıntı: DonsuzBalık

    2008-amd aldım pişmanım

    2011 amd aldım pişmanım

    2013 amd adım pişmanım zararrına sattım kurtuldum y580 aldım.

    nvidiadan şaşmıcaksın bu kadar yaw kasmaya gerek yok kendinizide kandırmaya.

    Hayret 3 gün önce Nvidia ve Intel'den de pişman olmuşsun Zararına satıp Y580 alıp yine zarar etmişsin görünüşe göre...

    http://forum.donanimhaber.com/m_87350943/f_//tm.htm#87350943

    quote:

    aynı ekran ve işlemcili notebook olan msi nerdeyse %40 daha iyi oyun performansı sunuyor.
    msi da turbo boost oyundada çalışıyor oyunlar daha hızlı oynanıyor
    y580 ise crysis 3 crysis 2 ghost bu oyunlarda çok darboğaz yapıyor resmen darboğaz nedir çok iyi öğretti

    i7 y580 darboğaz yapıyor REZALET sebebi 2.4 ghz kitlemesi

    2.7 olsa mükemmel olcak. ama 2.4 nedir yaa

    ama programlarda turbo boost devreye giriyor

    darboğaz oyunda 60 fps alırsınız ama oyun kasar işte bu darboğazdır (crysis 3 gibi)


    ben aksi bir şey söylemiyorumki higd -very higt karışımında ghz istiyor -hele birde 13xx X 7xx kadar açarsanız her oyun ghz ister

    lenovo ısınma sorunu 2.4 ghz kitlemekle çözmüş ciddende hç ısınma sorunu olmuyor.ama yüksek detayda ghz istiyor oyun

    full hd de o dediğim oyunları istediğim kalitede oynıyabiliyorum -çünkü olay işlemciden çıkıyor kartı full kullanıyor

    yani 1366x768 çözünürlüğünde yüksek detayda darboğaz ghz den oluyor

    oyunun kalitesine göre 16xx veya 1920 xx çözünürlüklerde yüksek detay-yüksek karışımı 60 fps ve üzerinde oynıyabiliyorum

    şu anda bana göre en iyi kaliteli grafikler crysis 3 de bulunmakta.

    diğerleri camdan karton grafik hele bf4 metalik camdan karton grafik




  • Amd Giriş ve Orta seviyedeki oyuncuları kucaklıyor ve onlara Diyor ki Bizim işlemcilerimiz İntel i7 kadar güçlü değil ama amaç oyunsa biz işlemcinin gücünü sonuna kadar kullandırıyoruz ve İ7 ile kurduğun sistemden kadar iyi bir oyun deneyimi sunuyoruz diyor...Bu çok ciddi bir yenilik oyun üreticileri bu teknolojiye sahip çıkarsa Amd nin pazarı oldukça genişleyecek Nvidia da belki bu sefer ekstra donanıma ihtiyaç duymayacağımız bir teknolojiyi hayatımıza sokmak için kollarını sıvamak zorunda kalır..Ne Amd Ne Nvidia Kazanan Tüketici Olmalı...

  • athlon x2 6000 işlemci HD 4830 ekran kartımla ben halen oyun oynayabiliyorum birkerede olsun pişman olmadım. Ne beklediğin önemlidir. Gidip tofaş alıp mercedes bmw kalitesi ararsan pişman olursun.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CVenturas

    Benim kesinlikle anlamadığım bir nokta var.

    Mantle kullanıldığında merkezi işlem birimine olan bağlılık azalacak ve darboğazın önüne geçeceğiz diyorlar. Burası çok güzel. Fakat A10-7850K ele alındığında içerisindeki CPU zaten GPU'yu tamamen besleyebilen bir yapıda. Bu çip için de %40 performans artışı beklemek bu durumda yanlış olmuyor mu?

    Yapılan testlerde yüksek işlemci ve orta segment GPU'da mantledan %1 ile %3 arasında bir kazanım elde ediliyor. Düşük işlemci ve High-End GPU konfigürasyonunda ise bu oran %58lere kadar fırlıyor. Mantle ile ilgili yayınlanan her videoda da bundan bahsediliyor. GPU alırken darboğaz meselesini kara kara düşünmeyeceksiniz diyorlar.

    Videolarda belirtmedikleri şey GPGPU(General Purpose Computing on Graphical Processing Unit) desteği mi olacak acaba diyeceğim ama yine de bunun %40 getirisi olmaz gibi geliyor. Bu artışı neye göre vaad ediyorlar bir türlü çözemedim açıkcası. Videolardan görüldüğü üzere de bununla ilgili bir soru yöneltilmemiş.

    Erdi Abi konu ile ilgili birkaç bir şey yazarsan çok memnun olurum



    Son kullanıcı için pazarlanılacak PR'ı yapılacak ve insanların kafasını karıştırmayacak başka türlü tanıtım yolu yok ellerindeki imkanlar ile. Bu yüzden CPU'ya olan bağımlılığı azaltacağını söylemek herkesin idrak edeceği bişey olduğu için en çok bunun üstünde bu şekilde duruyorlar.

    APU için temelde dediğin doğru. Diğer taraftan CPU--GPU iletişminde, Dx ile çalışıldığında CPU'nun yapması gereken çok fazla iş oluyor(tek kanaldan / single-render-thread şeklinde GPU'ya hazırlanacak sahne detaylarını, güncellenecek shader detaylarını, yüklenecek tex. detaylarını, geri bildirimleri vs. idare etmesi gerekiyor). CPU, güçlü bişey olsa bile CPU-GPU iletişimi single-render-thread üzerinden işletildiğinden yine overhead altında bi sürü yapması gereken iş olduğundan bu performansa olumsuz yansıyor.

    APU üstünde, mesela single-thead performansının %20 lik bi kısmı CPU-GPU arasında overhead için heba ediliyor olsun. Bu , grafik başarımında belirgin oranda kayıp demek, çünkü çipin GPU'yu besleme kapasitesi o single-thread becerisine bağlı. Zaten bu yüzden oyunlarda frekans artışı direk single-thread yeteneğini arttırdığı için katkıda bulnuyor.

    Burdan direk olarak "AMD single-thread performansının oyun sonuçlarını etkilemesi yüzünden bu yola başvurdu" gibi bi sonuca varıp kesip atmamak lazım. Bu sonuçlardan biri doğru, AMD'nin single-thread performansı genelde yeterli olmadığı için Dx'in getirdiği overhead yüzünden ayrıca gerilemesi de bi sorun. Ama bu overheadi azaltmak, konsollardakine benzer ortam sağlamak getirilerinden 1 tanesi. GPU'da DX ile yapamayacağın, mesela kaynak tahsisini istediğin serbestlikte belirleyememen, belli değerleri önceden GPU'da kullanmak üzere tutamaman vs. gibi bi sürü olası kazancı var. Diğer taraftan Intel sistemlerde de yeterince getirisi var bunun, hatta uygun şartlarda daha da etkili olabilirler.

    3570 + 260x ile %16 civarında artış o kadar kötü değil.

    GPGPU'yu ciddi işler için kullanan oyunlar çok çok fazla sayıda değil. Bunun için de Dx altında DirectCompute ile kısıtlıyız zaten. Kullanırken de esas amaç eski alışkanlıkların 1 tık üstünde onları daha hızlı yapmak. HBAO'yu, AO'yu hesaplamak, HDR'yi Bloom'u hesaplamak. Forward+ denen bi yöntemle sahneyi parçalara ayırıp (tile edip), sonra Compute Shader ile hangki kısmın direk ışık alıp aydınlandığını hesaplamak faln mesela render motorunun temel yapısı ile alakalı ve direk kapatabileceğin bişey değil. Yine de dirt3 / grid2 'de advanced lightning ile yapılıyor, bi tür seçenek olarak. Yeni nesil süper gelişmiş oyun olmasını isteyip, pazar kaygısından, geçmiş mimarilerin kısıtlamalarını iplemeden geliştirme yapmak yine de yeterince yaygın değil.

    BF4'de AMD'nin 2011'de gösterdiği LEO Demosundaki yolun/yöntemin bi versiyonu var, GPGPU onun için kullanılıyor.

    Yukardakilerden sonra, GPGPU ile Mantle'ın çok can alıcı noktaları var, ama zaman darlığından BF4'de fazla yol alamadıklarına inanıyorum. Ama yeterli imkan zaman olursa GPGPU'yu Dx'dekinden daha farklı daha gelişmiş şekilde kullanmaya imkan veriyor. Sabit mimariye(GCN) göre üretilmiş olması da ayrıca GPGPU için ilave yetenek demek. Ama BF4'de yaygın amaçla kullanıldığını sanmıyorum dediğim gibi, çünkü farklı bi render-path hazırlanması gerekir GPU'nun yoğun kullanıldığı limitlere dayandığı noktada. Aynı işi alternatif şekilde yaparak perf'e katkıda bulunabilir ama GPU limitli durumlarda artış görmediğimizden daha o noktada olmadığına inanıyorum.

    SDK'nın daha 1 seneye kadar bi zamanda çıkmayacağı, BF4'de gösterilebilsin diye bi nevi alel aceleye getirilmiş bi konumu var malesef(bunun arkasında yatırımcı, destekçi, hissedar baskısı ne dersen hepsinden pay var). Yani full sorunsuz bitmiş bi SDK değil şu andaki. AMD'nin de malesf Nvidia kadar geniş, bu kadar çok şeyler uğraşacak insan kaynağı yok. O yüzden ağır ilerleyecek işler uzun bi süre.

    Kimse Mantle yüzünden mesela fx4300'ün, Kaveri'nin satışlarının patlamasını beklemiyordur diye düşünüyorum ek olarak.




  • Amd nin sitesinde 7000-8000 ve r9 serisi ekran kartlarına catalyst 14.1 güncelleştirmesi ile mantle yazılımı desteği geldiğinden bahsediyor.Benchmarklara baktım r9 serisinin hepsinde birde 7000serisinden 7970 ekran kartında test etmişler bf4 grafik ayarları kısmında grafik apu eklentisi geliyor ve directx11 i mantle olarak değiştirip oyunu kapatıp açıp öyle denenmesi gerektiğinden bahsediliyor.elimde HD7850 var catalyst 14.1i kurduğum halde grafik apu eklentisi felan gelmedi.hadi dedim oyunu önce kurduk belki sıkıntı ondandır kaldırıp yeniden kurdum yine gelmedi update 2 sini indirdim kurdum gene gelmedi.bu nası iş madem 7000serisine sitesinde catalyst14.1 ile mantle desteği verildiği yazılıyor HD7850 7000serisi değilmide ben mantle desteği alamıyorum.Desinler o zmn bu güncelleme ile daha 7970-7990a felan destek verdik gibi.Milleti kandırmaya ne hakları var

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: CVenturas

    Benim kesinlikle anlamadığım bir nokta var.

    Mantle kullanıldığında merkezi işlem birimine olan bağlılık azalacak ve darboğazın önüne geçeceğiz diyorlar. Burası çok güzel. Fakat A10-7850K ele alındığında içerisindeki CPU zaten GPU'yu tamamen besleyebilen bir yapıda. Bu çip için de %40 performans artışı beklemek bu durumda yanlış olmuyor mu?

    Yapılan testlerde yüksek işlemci ve orta segment GPU'da mantledan %1 ile %3 arasında bir kazanım elde ediliyor. Düşük işlemci ve High-End GPU konfigürasyonunda ise bu oran %58lere kadar fırlıyor. Mantle ile ilgili yayınlanan her videoda da bundan bahsediliyor. GPU alırken darboğaz meselesini kara kara düşünmeyeceksiniz diyorlar.

    Videolarda belirtmedikleri şey GPGPU(General Purpose Computing on Graphical Processing Unit) desteği mi olacak acaba diyeceğim ama yine de bunun %40 getirisi olmaz gibi geliyor. Bu artışı neye göre vaad ediyorlar bir türlü çözemedim açıkcası. Videolardan görüldüğü üzere de bununla ilgili bir soru yöneltilmemiş.

    Erdi Abi konu ile ilgili birkaç bir şey yazarsan çok memnun olurum



    Son kullanıcı için pazarlanılacak PR'ı yapılacak ve insanların kafasını karıştırmayacak başka türlü tanıtım yolu yok ellerindeki imkanlar ile. Bu yüzden CPU'ya olan bağımlılığı azaltacağını söylemek herkesin idrak edeceği bişey olduğu için en çok bunun üstünde bu şekilde duruyorlar.

    APU için temelde dediğin doğru. Diğer taraftan CPU--GPU iletişminde, Dx ile çalışıldığında CPU'nun yapması gereken çok fazla iş oluyor(tek kanaldan / single-render-thread şeklinde GPU'ya hazırlanacak sahne detaylarını, güncellenecek shader detaylarını, yüklenecek tex. detaylarını, geri bildirimleri vs. idare etmesi gerekiyor). CPU, güçlü bişey olsa bile CPU-GPU iletişimi single-render-thread üzerinden işletildiğinden yine overhead altında bi sürü yapması gereken iş olduğundan bu performansa olumsuz yansıyor.

    APU üstünde, mesela single-thead performansının %20 lik bi kısmı CPU-GPU arasında overhead için heba ediliyor olsun. Bu , grafik başarımında belirgin oranda kayıp demek, çünkü çipin GPU'yu besleme kapasitesi o single-thread becerisine bağlı. Zaten bu yüzden oyunlarda frekans artışı direk single-thread yeteneğini arttırdığı için katkıda bulnuyor.

    Burdan direk olarak "AMD single-thread performansının oyun sonuçlarını etkilemesi yüzünden bu yola başvurdu" gibi bi sonuca varıp kesip atmamak lazım. Bu sonuçlardan biri doğru, AMD'nin single-thread performansı genelde yeterli olmadığı için Dx'in getirdiği overhead yüzünden ayrıca gerilemesi de bi sorun. Ama bu overheadi azaltmak, konsollardakine benzer ortam sağlamak getirilerinden 1 tanesi. GPU'da DX ile yapamayacağın, mesela kaynak tahsisini istediğin serbestlikte belirleyememen, belli değerleri önceden GPU'da kullanmak üzere tutamaman vs. gibi bi sürü olası kazancı var. Diğer taraftan Intel sistemlerde de yeterince getirisi var bunun, hatta uygun şartlarda daha da etkili olabilirler.

    3570 + 260x ile %16 civarında artış o kadar kötü değil.

    GPGPU'yu ciddi işler için kullanan oyunlar çok çok fazla sayıda değil. Bunun için de Dx altında DirectCompute ile kısıtlıyız zaten. Kullanırken de esas amaç eski alışkanlıkların 1 tık üstünde onları daha hızlı yapmak. HBAO'yu, AO'yu hesaplamak, HDR'yi Bloom'u hesaplamak. Forward+ denen bi yöntemle sahneyi parçalara ayırıp (tile edip), sonra Compute Shader ile hangki kısmın direk ışık alıp aydınlandığını hesaplamak faln mesela render motorunun temel yapısı ile alakalı ve direk kapatabileceğin bişey değil. Yine de dirt3 / grid2 'de advanced lightning ile yapılıyor, bi tür seçenek olarak. Yeni nesil süper gelişmiş oyun olmasını isteyip, pazar kaygısından, geçmiş mimarilerin kısıtlamalarını iplemeden geliştirme yapmak yine de yeterince yaygın değil.

    BF4'de AMD'nin 2011'de gösterdiği LEO Demosundaki yolun/yöntemin bi versiyonu var, GPGPU onun için kullanılıyor.

    Yukardakilerden sonra, GPGPU ile Mantle'ın çok can alıcı noktaları var, ama zaman darlığından BF4'de fazla yol alamadıklarına inanıyorum. Ama yeterli imkan zaman olursa GPGPU'yu Dx'dekinden daha farklı daha gelişmiş şekilde kullanmaya imkan veriyor. Sabit mimariye(GCN) göre üretilmiş olması da ayrıca GPGPU için ilave yetenek demek. Ama BF4'de yaygın amaçla kullanıldığını sanmıyorum dediğim gibi, çünkü farklı bi render-path hazırlanması gerekir GPU'nun yoğun kullanıldığı limitlere dayandığı noktada. Aynı işi alternatif şekilde yaparak perf'e katkıda bulunabilir ama GPU limitli durumlarda artış görmediğimizden daha o noktada olmadığına inanıyorum.

    SDK'nın daha 1 seneye kadar bi zamanda çıkmayacağı, BF4'de gösterilebilsin diye bi nevi alel aceleye getirilmiş bi konumu var malesef(bunun arkasında yatırımcı, destekçi, hissedar baskısı ne dersen hepsinden pay var). Yani full sorunsuz bitmiş bi SDK değil şu andaki. AMD'nin de malesf Nvidia kadar geniş, bu kadar çok şeyler uğraşacak insan kaynağı yok. O yüzden ağır ilerleyecek işler uzun bi süre.

    Kimse Mantle yüzünden mesela fx4300'ün, Kaveri'nin satışlarının patlamasını beklemiyordur diye düşünüyorum ek olarak.

    Abi yine sen yetişmişsin uzun uzun yazdığın için teşekkür ederim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.