< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Amortisör değişimin den sonra rot gerekli mi ? (2. sayfa)




-
-
Alt tabla veya rot kolu rotbası degismedigi sürece rot ayarı kaçmaz. Kaçtığı derecede ince ayarı da hiçbir elektronik cihaz algılayamaz :) hatta rotbaşı değışiminde ben rotu sayarak söküp takıyorum yine kaçmıyor :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ön takımdan ne değişirsen değiş rot ayarı şart lastiklerini yiyip erken bitirdiğinde öğreneceksin geç olacak
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Amortisörleri değiştirdim araba hareket halindeyken sağ sola kaçırdı rotcuya gittim adam da dedi ön takım parçaları değişince rot ayarı yapılır dedi sadece z rot değişince gerek yok diğer türlü ön takım dan ne değişirse yapmak lazım dedi iyiki gitmişim sol taraf yamuk duruyormuş taşıyıcıda sıkıntı varmış civata aldırdı usta 3 tl e sağolsun kendi yaptı bide her rotcu yapmaz böyle suan bi sıkıntım kalmadıquote:
Orijinalden alıntı: Polestar191
Hayır
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba arkadaslar.mazda demio aracimin sol arka tarafinda gicirti sesi geliyor hafif puruzlu yolda bile veya bosluk lukur lukur gibi ses.makiniste sordum z-rot dur buyuk ihtimal dedi.benim sormak istedigim araclarin arka suspansyonda da mi var z-rot? Z rot sadece on tarafta var bilirdim ben.aracin arka tarafindaki z-rot degisimi video falan aradim bulamadim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
teşekkürler.Değişme gerekirse bu parçanın fiyatı nedir aşağı yukarı pahalı bir parçamı ucuz birşeymi? -
quote:
Orijinalden alıntı: snippp
teşekkürler.Değişme gerekirse bu parçanın fiyatı nedir aşağı yukarı pahalı bir parçamı ucuz birşeymi?
Şöyle buna benzer bir parça olmalı. Fiyatları markasına göre 50'den başlar 80'lere kadar yükselir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 9 Aralık 2019; 15:19:31 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
İlginç bir konu zira herkes farklı yanıt vermiş.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Konu biraz eski ama yaşadığım tecrübeyi anlatıp faydalı olabileceğini düşündüğüm için yazmak istedim.
Öncelikle en ufak sapma hissettiğimde soluğu rot ayarda alırım, bunu baştan söyleyim.
Aracımda arka ön 4 amortisör değişimi yaptırmıştım ve aynı değişimden 1 hafta sonra, öncesinden sıfır olarak aldığım yazlık lastik takımına geçiş yaptım. En son rot ayarını da amortisör değişiminden 3 ay önce yaptırmıştım ve üzerine en fazla 2000 km yapmıştım.
Amortisör değişimi sonrası rot ayarı yaptırmam gerektiğini servis bana iletmedi ben de bilmiyordum açıkçası, yaz ayları boyunca seyahatler yaptım ve 6 ayda toplamda 10 bin km yol yaptım. 10 bin km sonrasında ön lastiklerin dıştan fazla aşındığını bir yıkama sırasında fark ettim. Lastikçime gittiğimde rot ayarına aldık ve neredeyse açılar berbat durumdaydı, lastikçimin ilk sorduğu şey; "alt takımdan yeni bir parça mı değiştirdiniz ?" oldu ve evet amortisör dedim. Değiştiren yer neden bu bilgiyi size vermedi, rot ayarın hiç yok dedi. Servisin bana bu bilgiyi vermemesinden kaynaklı sadece 10bin km kullanabildiğim ön lastikler çöp oldu gitti. Ayrıca yolda hiçbir sapma belirtisi de hissetmiyordum. Yani ben amortisörü değiştirdim, araç yolda düz gidiyor, bir sorun yok diye düşünmeyin arkadaşlar.
Siz siz olun amortisör değişiminden sonra mutlaka rot ayarlarınıza baktırın
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi leonheart07 -- 8 Kasım 2023; 13:5:24 >
-
Aynı sorun benim de başıma geldi ön amortisörler değişti serviste rot işini söylemedi, yolda da bi sorun hissetmedim, ancak yeni aldığım ön lastikler çöp oldu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benim rot ayarcı bütün ön düzen tamiratını da yapabiliyor. O tür yerleri tavsiye ederim. Yani amortisör rot helezon takoz tamiratları kast ettiğim.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bende lastikler değişti. Rot ayarı yapılması gerekir mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X