Grafikerlik kurslarında genel uygulama; alana yönelik programların (Illustrator, Freehand, Photoshop, Quarkxpress, Indesign, Corel Draw vb.); eğitimi ile sınırlıdır. Bu tür programların eğitiminde reklamcılık alanında branş bilgisi olmayan ve sadece programları kullanabilen eğitmenlerden faydalanılmaktadır. Ancak, reklamcılık alanına yabancı bu gibi eğitmenlerin verdiği eğitim reklamcılık sektörünün ihtiyaçlarından son derece uzak gelişmektedir. Bu tip kurslardan mezun olan kursiyerler, ancak sektöre atıldıklarında eksiklikleri ile yüzleşebilmektedirler. Mesleki eğitim tabanlı Grafik Tasarım kurslarımız, diğer grafikerlik kurslarından farklı olarak reklam sektörünün taleplerine yönelik mesleki eğitim bilgilerini de içermektedir. Bu kursa katılacak olan kursiyerler, kurs bitiminde basılı materyal üretiminde (ofset, serigrafi vb.) aktif olarak çalışabileceklerdir. Mesleki eğitim tabanlı grafik tasarım kurslarımızın amacı; son derece kapsamlı ve yoğun bir eğitim sürecinden sonra mezun olan öğrencilerimizi reklam sektöründe hemen işe başlayabilir seviyeye getirmektir. Aynı zamanda bu sürece dahil olan öğrenciler, istedikleri ve gayret gösterdikleri taktirde; sektörde edinecekleri kısa bir tecrübe sürecinden sonra hızla yükselebilecekleri alt yapıya da sahip olabileceklerdir. Katılacakları eğitim süreci boyunca alacakları teorik ve uygulamalı dersler ile, sektör içinde yer alan art-director (sanat yönetmeni) ve genel koordinatör gibi mesleklere talip olabilecek bilgi ve beceri birikimine de sahip olacaklardır. Sektöre hakim eğitimen kadromuzla yaptığımız kapsamlı ve uzun bir araştırma sürecinden sonra ortaya koyduğumuz bu program; sektörün beklentilerine rahatlıkla cevap verebilecek profesyonel grafik tasarımcılar yetiştirme noktasında iddialıdır. Bu süreç içerisinde kursiyerler, temel sanat eğitimi ile ilgili çalışmaların yanı sıra, baskı tekniklerini de öğrenecekler ve günümüzde en sık kullanılan ofset ve serigrafi baskıya yönelik kapsamlı uygulamalar yapacaklardır. Kursiyerler, program dahilinde; kurumsal kimlik tasarımı (amblem, logo-type, kartvizit, zarf, dosya vb.), afiş, broşür, katalog, ambalaj, kitap kapağı gibi uygulamaların yanı sıra, out-door reklamcılık (tabela, bill-board, araç giydirme vb.) alanında da doğru tasarımlar üretebileceklerdir. Bu program dahilinde öğrenilecek bilgisayar programları; Photoshop,Corel Draw, Illustrator, Indesign’dır.
Hedefler
1- Bir piksel tabanlı programı aktif olarak, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanabilmesi,- 2- İki vektörel tabanlı programı aktif olarak, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanabilmesi, 3- Bir sayfa düzenleme programını aktif olarak, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanabilmesi, hedeflenmektedir.
Programlara göre dağılımı
1- Görüntü işleme programı (Adobe photoshop); 4 Hafta, 6 Gün Toplam 34 saat 2- Vektörel tabanlı program I (CorelDraw) ; 3 Hafta, 6 Gün Toplam 27 saat 3- Vektörel tabanlı program 2 (Adobe illustrator) ; 3 Hafta, 6 Gün Toplam 27 saat 4- Sayfa düzenleme programı (Adobe indesign) ; 3 Hafta, 6 Gün Toplam 20 saat
PİKSEL TABANLI PROGRAM (Adobe Photoshop)
1.GÜN (Ders Photoshop) 1.1 Tanışma. Beyin Kullanımı egzersiz uygulaması ve bakış açışı saptama çalışması 1.2 Matbaa, Yayıncılık, Grafik tasarım bağlantısı ve basım sektörü örüntüsü. 1.3 Grafik tasarımda kullanılan paket programlar ve kullanım alanları. Vektör-piksel kavramları ve birbirleriyle bağlantıları 1.4 Görüntü işleme programına giriş Görüntü işleme programlarının basım-yayıncılık ve grafik tasarım açısından önemi
2.GÜN (Ders Photoshop) 2.1 Layer menüsü , Select menüsü, 2.2 Filter menüsü, View menüsü, Window menüsü 2.3 Araç kutusu , Seçim araçları , Boyama araçları 2.4 İmaj menüsü, görüntü kayıt formatları CMYK ve RGB renk evrenleri. Pantone renkler ve kullanım alanları. CMYK’nın matbaadaki önemi 2.5 Paletler. Paletlerin kullanım alanları. Renk oluşturma. Layerlar (katman) ve kullanımları
3.GÜN (Ders Photoshop) 3.1 Photoshop `da katmanlar ve maskelerin kullanımı, Birden fazla katmanla çalışmak, 3.2 Görüntü işleme programında fotoğraf rötuş yolları ve amacı Lasso araçları ve seçilmişler üzerinde değişiklik yapmak 3.3 Resim rötuş uygulamaları (eski bir resimde bulunan kırıkların ve çatlakların düzeltilmesi)
4.GÜN (Ders Photoshop) 4.1 Resim rötuş uygulamaları (eski bir resimde bulunan kırıkların ve çatlakların düzeltilmesi) 4.2 S/B resimlerin renklendirilmesi 4.3 S/B resimlerin renklendirilmesi yolları 4.4 Decupe. Decupenin tanımı ve kullanım alanı. Decupe yapma yolları ve amaca göre kullanımı. 5.GÜN (Ders Photoshop) 5.1 Decupe uygulamaları (Temel birkaç resmin decupe yapılması) 5.2 İnternet üzerinden baskıya uygun fotoğraf bulmanın kuralları ve bulunan resmin özelliklerinin bilinmesi 5.3 Manüplasyon uygulamaları ve yazı efektleri 5.4 Decupe yapılacak 20 adet obje için konu belirleme (seçilen objelerin kenarlarının düz olmaması önemli nokta)
6.GÜN (Ders Photoshop) 6.1 Decupe için uygun resim bulma (internet üzerinden) 6.2 Decupe uygulamaları 6.3 Manüplasyon uygulamaları ve yazı efektleri (Blur, clouds, noise ve diğer önemli filtrelerin kullanımı)
7.GÜN (Ders Photoshop) 7.1 Manüplasyon uygulamaları ve yazı efektleri (Sahrpen, blur, fade filtreler , Artistic, brush, sketch filtreleri) 7.2 Görüntü işleme programında dergi kapak tasarımı yapmak 7.3 Görüntü işleme programında afiş tasarımı yapmak
8.GÜN (Ders Photoshop) 8.1 Görüntü işleme programında afiş tasarımı yapmak 8.2 Tarayıcı işlemleri, opak ve saydam tarama yöntemleri 8.3 Tasarımların baskıya hazırlanması ve pdf yapmak 8.4 Genel tekrar ve uygulama değerlendirme
VEKTÖREL TABANLI PROGRAM (CorelDraw)
1.GÜN (Ders CorelDraw) 1.1 Vektörel programlar ve programların önemi, Corel Draw ve genel özellikleri, Corel Draw’ın matbaacılık sektöründeki yeri, ogramın diğer programlar ile ilişkisi 1.2 Uygulama Pencereleri, Docer pencereleri ile çalışmak, Araç kutusu, Araç çubukları kullanımı ve önemi 1.3 Paletler ve kullanım özellikleri, Belge oluşturmak, kaydetmek, kopyalamak, ileri düzey kaydetme seçenekleri ve kullanım özellikleri 1.4 Şablon dosya mantığı, önemi, kullanımı ve oluşturulması, Pano komutları, scrapbook kullanımı, dosya ithal ve ihraç etme opsiyonları ve ihraç ayarları 1.5 Cetveller, ızgaralar, dinamik kılavuzlar, hazır kılavuzlar, Guides kullanımı
2.GÜN (Ders CorelDraw) 2.1 Çizim araçları ve kullanımı, Bileşik yol kullanımı ve önemi, Şekillendirme stratejileri, nesnelerin organizasyonu, nesneleri çoğaltma yolları ve kullanılacakları yerler, Nesnelerde hizalama, 2.2 Nesnelerde dış hat kullanımı ve özellikleri, Renk modelleri, renk paleti ve renklerin kullanımı 2.3 Efektler ve uygulamaları (envelope, distrotion, blend, contuor, lens transperency vb.) 2.4 Zoom ve pan işlemleri, Özel görünüm kipleri, Temel nesnelerin seçimi ve kullanım özellikleri, nesneleri sıralamak, Temel şekilleri oluşturmak, 2.5 Katman kavramı, önemi ve kullanım şekilleri, faydaları, Grafik stiller ve kullanımı, Metin düzenleme araçları, Paragraf düzenleme araçları,
3.GÜN (Ders CorelDraw) 3.1 Nesnelerde dış hat kullanımı ve özellikleri, Renk modelleri, renk paleti ve renklerin kullanımı 3.2 Efektler ve uygulamaları (envelope, distrotion, blend, contuor, lens transperency vb.)
4.GÜN (Ders CorelDraw) 4.1 Fatura-İrsaliye-Para Makbuzu tasarım uygulaması 4.2 Corel Draw ile Web uygulamaları
5.GÜN (Ders CorelDraw) 5.1 Corel Draw Clipartları ve kullanımları 5.2 Corel Draw Clipartların değişik programlar için kullanım seçenekleri 5.3 Corel Draw’da Barkod yapımı 5.4 Afiş tasarım uygulaması
6.GÜN (Ders CorelDraw) 1.1 El ilanı tasarım uygulaması 1.2 Yapılan işlerin baskı kontrolü 1.3 PDF, önemi ve PDF yapmak, PDF opsiyonları
VEKTÖREL TABANLI PROGRAM 2 (Adobe Illusrator)
1.GÜN (Ders Illustrator) 1.1 Vektörel tabanlı çizim programlarına giriş (Freehand,Illıstrator ya da Corel Draw programlarından birisi olabilir.) 1.2 Araç paleti ve araçlar. Kullanım alanları ve özellikleri 1.3 Menüler, menülerde bulunan fonsiyonlar ve kullanım alanları
2.GÜN (Ders Illustrator) 2.1 Menülere ve araç paletine ilişkin temel uygulamalar 2.2 Paletler, kullanım alanları ve özellikleri 2.3 Renk oluşumları ve fotoğrafın (görsel) kullanımı 2.4 Basit ve temel çizim uygulamaları ve temel renk yapım süreçleri 2.5 S/B çizimlerin vektörel olarak renkli hale getirilmesi çalışmaları
3.GÜN (Ders Illustrator) 3.1 S/B çizimlerin vektörel olarak renkli hale getirilmesi çalışmaları 3.2 Logo reprodüksiyon çalışmaları
4.GÜN (Ders Illusrator) 4.1 Antetli kağıt, kartvizit tasarımlarının yapılması 4.2 Takvim tasarımının yapılması (Masa takvimi)
5.GÜN (Ders Illustrator) 5.1 Takvim tasarımının yapılması (Masa takvimi) 5.2 Karton çanta konstrüksiyon tasarımı yapılması 5.3 2 Kırımlı broşür tasarımı yapılması
6.GÜN (Ders Illustrator) 6.1 2 Kırımlı broşür tasarımı yapılması 6.2 Tasarımların baskıya hazırlanması 6.3 Yazıların ve resimlerin kontrol edilerek yazıların resim yapılması 6.4 PDF yapımı ve türleri
SAYFA DÜZENLEME PROGRAMI (Adobe Indesign)
1.GÜN (Ders Indesign) 1.1 Sayfa mizanpaj programları ve yayıncılıkta kullanım alanları 1.2 Sayfa mizanpaj programına giriş 1.3 Araçlar ve araçların kullanımı 1.4 Menuler ve kullanımları 1.5 Renk, ton ve gradyan oluşturmak ve uygulamak (renk eklemek, renkleri uygulamak, konturlar oluşturmak, ton oluşturmak, spot renk oluşturmak, metin renklendirmesi, gelişmiş gradyan teknikleri
2.GÜN (Ders Indesign) 2.1 Çerçeveler oluşturmak (Metin çerçevelerini değiştirmek, grafik çerçevelerini değiştirmek, yeni çerçeveler oluşturmak, çerçeve içeriğini ayarlamak, nesneleri yerleştirmek) 2.2 Paletleri kullanmak ( Nevigator, swach, color, stroke, gradient vb.) 2.3 Tipografik çalışmalar (Dikey aralıkları ayarlamak, yazı tiplerini ve harf stilini değiştirmek, özel yazı tipi uygulamaları, harf ve kelime aralarını ayarlamak, sekmeler oluşturmak, paragraf boşluklarını ayarlamak, asılı girinti oluşturmak) 2.4 Standart kağıt ölçüleri, gramajlar
3.GÜN (Ders Indesign) 3.1 Vektörel grafikler çizmek (Düz segmentler çizmek, pencil aracı ile çizim yapmak, pen aracıyla çizim yapmak, Çeşitli kombinasyonlar oluşturmak, doku efekti oluşturmak, nesneleri çevirmek) 3.2 Master (Şablon) sayfa tanımı, önemi ve kullanım yerlerinin bilinmesi 3.3 Forma ve forma mantığı ve 32 sayfalık bir dergi master sayfa oluşturma çalışmaları
4.GÜN (Ders Indesign) 4.1 Bir kitabı tanımlama (kitap dosyası oluşturmak, sıralamayı ve sayfa numaralarını ayarlamak) tutarlılığı sağlamak 4.2 Dergi tasarımı yapmak (16 sayfa)
5.GÜN (Ders Indesign) 5.1 Dergi tasarımı yapmak (16 sayfa) 5.2 Baskı öncesi işlemler ve uygulamalar 5.3 Montaj ve montaj uygulamaları 5.4 PDF ve pdf üretme yolları
KATILIMCILARA KAYNAK (KİTAP, DERS NOTLARI, EĞİTİM DVD LERİ) VEKTÖREL BİLİŞİM TARAFINDAN ÜCRETSİZ VERİLECEKTİR.
"EĞİTİME KATILACAK KİŞİNİN BİLGİ VE BECERİSİ TARAFIMIZCA DEĞERLENDİRİLDİKTEN SONRA KESİN KAYDI YAPILIR."