MasterCard Tarafından Gerçekleştirilen MasterIndex Araştırmasına Göre;
Anneler Günü İçin Ortalama Hediye Bütçemiz 63 TL
MasterCard tarafından gerçekleştirilen MasterIndex Araştırması''na göre, Türk Halkı''nın yüzde 64''ü Anneler Günü''nde annesine hediye almayı planlıyor. Hediye için ayrılması planlanan ortalama bütçe ise 63 TL.
MasterCard tarafından Türkiye''nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, 1000 kişi üzerinde yapılan MasterIndex Araştırmasına göre, halkımızın yüzde 64''ü Anneler Günü''nde annesine hediye almayı planlıyor. Annesine hediye almayı planlayanların oranı yaş ilerledikçe düşüş gösteriyor. Aynı şekilde sosyo ekonomik seviye düştükçe de azalan hediye alma oranı, Akdeniz Bölgesi''nde yüzde 70, Karadeniz Bölgesi''nde ise yüzde 44 olarak gerçekleşiyor.
Araştırma sonuçlarına göre, halkın büyük çoğunluğu (yüzde 66) sadece tek kişiye hediye almayı planlıyor. Halkın yüzde 26''sı ise iki kişiye (annesi ve eşi / annesi ve kayınvalidesi) hediye alacağını belirtiyor. 25 – 54 yaş aralığında, iki kişiye birden hediye alma oranının diğer yaş gruplarının ve ortalamanın daha üstünde olduğu görülüyor.
Anneler Günü İçin Ortalama Hediye Bütçesi 63 TL
MasterIndex Araştırmasına göre Anneler Günü hediyesi için ayırmayı planladığımız ortalama bütçe 63 TL. Halkın çoğunluğu (yüzde 36) hediye için 21 TL – 50 TL arasında bütçe ayırmayı düşündüğünü belirtiyor. Gelir grubu arttıkça ayrılan bütçe de artıyor. A sosyo ekonomik grubu ortalama 82 TL, B sosyo ekonomik grubu ortalama 97 TL bütçe ayıracağını belirtirken, DE sosyo ekonomik grupta yer alanlar 40 TL ayırabileceklerini belirtiyor. Hediye alma oranlarına bölge bazında bakıldığında ise, Marmara (69 TL) ve Ege Bölgelerinin (68 TL) en yüksek bütçe ayıran bölgeler olduğu görülüyor.
Araştırma sonuçlarına göre, kentlerde kadınların %92.5''i, erkeklerin ise % 87''si bu Pazar günü anneler günü olduğunu biliyor.