Şimdi Ara

ANTİFİRİZLE BAŞIM DERTTE (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
18.456
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • KIRMIZI ANTİFİRİZ NEDİR ? DAHAMİ İYİDİR ?
  • iyilikl kötülük anlamında değil ama linkte bir chart var aracın soğutma sisteminin materyali ve kullanım süreleri ile alakalı bir durum.Aslında işin aslında buna biraz da çevre şartnameleri yüzünden zorlanmışlardır.Üreticiler kim nasıl mal isterse ona göre üretim yaparlar sonuçta bu büyük bir pazar.Eski yeşil diye tabir edilen anfifirzin değiştirme sıklığı daha az .Milyonlarca aracı düşündüğünüzde her yıl tonlarca kullanılmış anfirizin dünyamızı kirletmesi durumu var.daha az değiştiilmesinin çevre yönünden en büyük katkısı olduğu için üreticiler böyle bir ürün çıkarca gereği duymuşlar.Teknik olarak koruma ve radyatör veya yan sistemlerinin malzemelerini de göz önüne alıp korozyonu engelleyici faktörlerini de düşünüyorlar tabii.

    http://www.valvoline.com/zerex/pdf/Zerex_CoolantChart.pdf?coaid=1B5D1AEA1AFC

    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    KIRMIZI ANTİFİRİZ NEDİR ? DAHAMİ İYİDİR ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Kasım 2007; 13:24:42 >




  • Soğutma Sıvısı
    Antifreeze, benzinli ve dizel motorların soğutma sistemlerinde kullanılan" monoetilen-glikol" ve modern kimyasal katıklardan oluşan bir kimyasaldır. Soğutma suyunun donma noktasını düşürerek soğuk iklimlerde sistemin donmasını engellerken, kaynama noktasını arttırarak sıcak iklim koşullarında hararetin yükselmesine ve soğutma suyunun kaynamasına engel olur. Formülasyonunda çevreye ve insan sağlığına zarar verebilecek nitrit, amin veya fosfat içermez. Yer aldığı sistemin yüzeyinde ısı transferini engelleyecek zararlı tabakaların oluşumunu engeller. Oksidasyon, pas ve korozyon önleyici kimyasallara sahiptir. Soğutma sistemlerinde hacim olarak %33-%50 arası konsantrasyonlarda kullanılır. Maksimum koruma için %50 oranında ve tüm yıl boyunca kullanılması tavsiye edilir. Soğutma sıvısının değişim periyodu için araç üreticisinin tavsiyesine uyulmalıdır. Sisteme ilk defa Antifreeze konulmadan önce, sistemin bol suyla sirküle edilmesinde fayda vardır.

    Tipik özellikleri

    Özgül Ağırlık (15°C) kg/m3 1125
    pH (%33) 8.0
    Rezerve Alkalinite (0.1 N HCL) ml 21.5
    Kaynama Noktası °C 170
    Donma Noktası (Hacmen %33) °C -17
    (Hacmen %50) °C -37



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi havnitekin -- 22 Kasım 2007; 13:34:01 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: zybann

    vezir bey, yazdıklarınızla insanları yanlış yönlendirmeyin. araştırın. safantifrizin donma noktası -12 dir. içine su koymazsanız en fazla -12 ye kadar korur ve sonra motor bloğunu çatlatırsınız. ancak az miktarda da su eklemeniz gerekir ki, su antifriz ile kimyasal tepkimeye girer ve donma noktası -30 derecelere kadar düşer. saf su kullanmanız paslanmayı önlemeniz için önerilir. çok ağır kış koşullarında 3 litre antifriz ve 1 litre saf su kullanılır. ama dediğim gibi su kullanmazsanız kimyasal tepkime oluşmaz ve donma noktası düşmez.

    dikkatli olun arkadaşlar. bilmediğiniz konularda yanlış yorum yapmayın.


    ilk önce size bir konuyu sanırım anlatmam gerekiyor.Öyle pat diye konunun ortasına ''yanlış yönlendirmeyin '', ''yanlış yorum yapmayın ''diye yazmak ayıptır.Hele bir bilim adamı olduğunu belirten kişiye hiç yakışmaz.Varsa özel bir durum PM atmanız daha uygundur.Ben yazıda yapmış olduğum hatamı ,eğer varsa düzeltirim veya açıklamasını yaparım.

    şimdi konu piyasa tabiriyle yeşil antifirin saf halinin donma derece ile alaklı değil. Bu konuyu anlatmaya çalışmıyordum zaten .Bu konuda basit bir wikipedia araştırması yapan kişi -12 derecede donma noktası olduğunu bulabilir.Zaten bu kısım kimyacıları ilgilendirmektedir.Konu dışıdır.

    Saf antifiz diye birşeyden bahsedildiğinde LABORATUAR şartlarını kasdetmediğimi yazıyı iyi okursanız ve bana konuyu tekrar hatırlatan arkaşın linkine de bakacak olursanız anlardınız.

    Piyasada satılan son ürünler yani marketten aldığınız antifizler saf olarak satılmazlar.Her ürün satıcının su ile belirli bir karışı ile piyasaya sürülür.yani piyasadan satın aldığınız ürün olduğu gibi (saf demekle bunu kasdediyordum) kullanırsa en yüksek koruma oranına ve donma derecesine sahip olur diye.

    Bu konuda yanlış anlaşılma olmasın diye yine bir ürünün karışım miktarlarını aşagıda veriyorum.

    ürün adı: HAVOLINE® DEX-COOL® Extended Life Anti-Freeze/Coolant

    içeriği:
    CAS# CONCENTRATION INGREDIENTS
    Mixture 100 %weight Extended Life Antifreeze/Coolant
    107-21-1 50 - 69.99 %weight Ethylene Glycol
    7732-18-5 30 - 49.99 %weight Deionized water
    3164-85-0 1 - 2.99 %weight Potassium 2-Ethylhexanoate


    kaynak:http://www.equivashellmsds.com/getsinglemsds.asp?ID=195802

    ürünlerin içerikleri üstlerinde çoğunda yazmayabilir sadece kimyasallardan bahsedebilirler bu gereklilik yüzünden olmaktadır.Ancak karışım oranları spesifik olarak teknik dökümanlarında istendiğinde verilmesi gerekir.Bu dökümanı arkadaşımızın bilip bilmeden yorum yaptığımı düşündüğü için ,yazmak zorunda kaldım.Bilgi söz konusu olduğunda her zaman bilgim mertebesinde yazarım.Ancak yanlış anlattığımı veya yanlış anlaşılma olduğunu düzeltmek gereken konular varsa bilgi yarıştıralım veya doğruyu bulmak için tartışalım.Zaten forumun amacı doğruyu bulmak .Kişilerin birbirlerine karşı üsütnlüğü söz konusu değildir.Şahsi inancım her forum okuyucunun doğru bilgi ile donatıldığında nice profesörleri aratmayacak nitelikte soru ve cevap verebileceğidir.Bu foruma üye olduğum süre zarfında hep bunu gördüm.En basit sorular aslında yanıtlanması en zor sorular haline gelebilmektedir.yeter ki yanlış anlaşılma olmasın




  • bir konuda haklısınız. konuştuğumuz ürün veya parametreyi iyi belirleyememişiz. ben de farklı açıdan bakıp sizi kırıcı yazı yazmışım.

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: zybann

    vezir bey, yazdıklarınızla insanları yanlış yönlendirmeyin. araştırın. safantifrizin donma noktası -12 dir. içine su koymazsanız en fazla -12 ye kadar korur ve sonra motor bloğunu çatlatırsınız. ancak az miktarda da su eklemeniz gerekir ki, su antifriz ile kimyasal tepkimeye girer ve donma noktası -30 derecelere kadar düşer. saf su kullanmanız paslanmayı önlemeniz için önerilir. çok ağır kış koşullarında 3 litre antifriz ve 1 litre saf su kullanılır. ama dediğim gibi su kullanmazsanız kimyasal tepkime oluşmaz ve donma noktası düşmez.

    dikkatli olun arkadaşlar. bilmediğiniz konularda yanlış yorum yapmayın.


    ilk önce size bir konuyu sanırım anlatmam gerekiyor.Öyle pat diye konunun ortasına ''yanlış yönlendirmeyin '', ''yanlış yorum yapmayın ''diye yazmak ayıptır.Hele bir bilim adamı olduğunu belirten kişiye hiç yakışmaz.Varsa özel bir durum PM atmanız daha uygundur.Ben yazıda yapmış olduğum hatamı ,eğer varsa düzeltirim veya açıklamasını yaparım.

    şimdi konu piyasa tabiriyle yeşil antifirin saf halinin donma derece ile alaklı değil. Bu konuyu anlatmaya çalışmıyordum zaten .Bu konuda basit bir wikipedia araştırması yapan kişi -12 derecede donma noktası olduğunu bulabilir.Zaten bu kısım kimyacıları ilgilendirmektedir.Konu dışıdır.

    Saf antifiz diye birşeyden bahsedildiğinde LABORATUAR şartlarını kasdetmediğimi yazıyı iyi okursanız ve bana konuyu tekrar hatırlatan arkaşın linkine de bakacak olursanız anlardınız.

    Piyasada satılan son ürünler yani marketten aldığınız antifizler saf olarak satılmazlar.Her ürün satıcının su ile belirli bir karışı ile piyasaya sürülür.yani piyasadan satın aldığınız ürün olduğu gibi (saf demekle bunu kasdediyordum) kullanırsa en yüksek koruma oranına ve donma derecesine sahip olur diye.

    Bu konuda yanlış anlaşılma olmasın diye yine bir ürünün karışım miktarlarını aşagıda veriyorum.

    ürün adı: HAVOLINE® DEX-COOL® Extended Life Anti-Freeze/Coolant

    içeriği:
    CAS# CONCENTRATION INGREDIENTS
    Mixture 100 %weight Extended Life Antifreeze/Coolant
    107-21-1 50 - 69.99 %weight Ethylene Glycol
    7732-18-5 30 - 49.99 %weight Deionized water
    3164-85-0 1 - 2.99 %weight Potassium 2-Ethylhexanoate


    kaynak:http://www.equivashellmsds.com/getsinglemsds.asp?ID=195802

    ürünlerin içerikleri üstlerinde çoğunda yazmayabilir sadece kimyasallardan bahsedebilirler bu gereklilik yüzünden olmaktadır.Ancak karışım oranları spesifik olarak teknik dökümanlarında istendiğinde verilmesi gerekir.Bu dökümanı arkadaşımızın bilip bilmeden yorum yaptığımı düşündüğü için ,yazmak zorunda kaldım.Bilgi söz konusu olduğunda her zaman bilgim mertebesinde yazarım.Ancak yanlış anlattığımı veya yanlış anlaşılma olduğunu düzeltmek gereken konular varsa bilgi yarıştıralım veya doğruyu bulmak için tartışalım.Zaten forumun amacı doğruyu bulmak .Kişilerin birbirlerine karşı üsütnlüğü söz konusu değildir.Şahsi inancım her forum okuyucunun doğru bilgi ile donatıldığında nice profesörleri aratmayacak nitelikte soru ve cevap verebileceğidir.Bu foruma üye olduğum süre zarfında hep bunu gördüm.En basit sorular aslında yanıtlanması en zor sorular haline gelebilmektedir.yeter ki yanlış anlaşılma olmasın




  • Bu antifriz konusu önemli bir konudur.bu konuda da hem merak hem de mesleğim gereği profesyonel olarak ilgilenmem gerektiği için ufak çapta bir dosyam var.Aslında var idi çünkü bilgisayarım format edildiğimde hepsi uçtu gitti. ancak hatırlayabildiğim kadarıyla bu konuda standart benzinli ve dizel araç kullanıcıları için astm nin bazı standartları vardır.
    Bunlardan ASTM 3306 ve dizel için ASTM 4985 dir.

    Aslında birçok motor için birçok astm standartı vardır ama donmanın dışında antifirizin esas görevlerinden birisi motoru en kısa zamanda etkili soğutmaktır.İçine su katıldıkça belki donma derecesi düşetr ama sısı transferi katsayısı da değişmektedir.Neyse bu konu kapsam dışında bir konu.

    şimdi piyasaya satılan ürünler su ile karıştırıldıklarında etkili donma derecesine sahip olduğu için genellikle(her ürünü incelemek lazım genellemek doğru değil) su ile dilute edilerek piyasaya verilirler.Tüketici bu 50/50 ürünleri kullandığında birşey bilmeden en doğru donma noktasını yakalamış olur.Olur da bir de cebinizden çıkan paraya bakın ,aslında yarısını sonradan katabileceğiniz suya ödemiş olursunuz.Ancak suyun iiçinde bulunan mineraller ve sert olmasının olumsuz koşullar taşıması muhtemel olduğu için fabrikasyon karışım satın almak daha mantıklıdır.Sonuçta kimse kimyacı veya kimyager olmak zorunda değil.

    bu konuda çok yazı vardı elimde ama hepsi uçtu ,şöyle kısa bir araştırma ile bilinen markalardan shell firmasının 50/50 sloganı ile sattığı ve temel bilgiler verdiği sayfasını bir de bu işim uzmanlarından bir firmanın teknik dökümanlarını koyuyorum. olayın aslında basit olmadığını herkezin anlaması için.

    http://www.shellusserver.com/products/pdf/Shellzone.pdf

    http://www.arteco-coolants.com/pils/pil%20hav%20XLI.htm
    http://www.arteco-coolants.com/pils/pil%20hav%20AFC.htm




  • konu çok güzel olmuş ve en nihayetinde antifiriz üreticilerinin ideal karışımı piyasaya verdiklerinide öğrendik

    benim sorum şöyle, cevaplayan olursa

    temmuz ayında sıfır araç aldım, ford turneo connect

    acaba şimdi bu araçta ideal karışımı fabrikada radyötöre koyupdamı bana satışı yapılmıştır

    yoksa ben kışa girdiğimiz şu günlerde antifiriz koymalıyım, yada ölçmeliyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    bir uyarı yapacağım yıkamacıda aracını yıkatırken motorun biraz soğumasında yarar var , Çünkü içten temizlerken basınçlı suyun bir kısmı motora veya manifolta gelebiliyor bu hiçte iyi bir şey değildir.Soğukken veya ılıkken problem değil ama motor sıcak ise ani ısı değişimi kılcal çatlak yapabilir.Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur.


    Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur. ifadesi yanlış olmuş motordaki ısı neyse radyatördekide aynıdır motor çatlarsa radyatöründe eklenti noktaları çatlar.

    fazla miktardaki antifirizin boru başları contalı tür olan radyatörlerde o contaları yumuşatarak radyatörde sızıntıya yol açtıgını duymuştum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scmscm

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    bir uyarı yapacağım yıkamacıda aracını yıkatırken motorun biraz soğumasında yarar var , Çünkü içten temizlerken basınçlı suyun bir kısmı motora veya manifolta gelebiliyor bu hiçte iyi bir şey değildir.Soğukken veya ılıkken problem değil ama motor sıcak ise ani ısı değişimi kılcal çatlak yapabilir.Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur.


    Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur. ifadesi yanlış olmuş motordaki ısı neyse radyatördekide aynıdır motor çatlarsa radyatöründe eklenti noktaları çatlar.

    fazla miktardaki antifirizin boru başları contalı tür olan radyatörlerde o contaları yumuşatarak radyatörde sızıntıya yol açtıgını duymuştum.




    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , ancak yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk suyun yaratacağı malzeme üzerindeki stres aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız soğuk su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir . Bu konu ısı transferi konusunun temel başlıklarından ve üniversitelerdeki sorularından birisidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Ocak 2015; 12:22:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: scmscm

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    bir uyarı yapacağım yıkamacıda aracını yıkatırken motorun biraz soğumasında yarar var , Çünkü içten temizlerken basınçlı suyun bir kısmı motora veya manifolta gelebiliyor bu hiçte iyi bir şey değildir.Soğukken veya ılıkken problem değil ama motor sıcak ise ani ısı değişimi kılcal çatlak yapabilir.Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur.


    Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur. ifadesi yanlış olmuş motordaki ısı neyse radyatördekide aynıdır motor çatlarsa radyatöründe eklenti noktaları çatlar.

    fazla miktardaki antifirizin boru başları contalı tür olan radyatörlerde o contaları yumuşatarak radyatörde sızıntıya yol açtıgını duymuştum.




    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , acnak için yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk soyun yaratacağı stes aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir .

    Vezir hocam merhabalar, uzun zamandır sizi göremiyorduk tekrar yazmanıza kendi adıma çok sevindim... 2007-2008 yıllarında paylaştığınız bilgilerden çok şey öğrenmiştim, yine aktif olarak katılmanızı canı gönülden isterim. Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: scmscm

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    bir uyarı yapacağım yıkamacıda aracını yıkatırken motorun biraz soğumasında yarar var , Çünkü içten temizlerken basınçlı suyun bir kısmı motora veya manifolta gelebiliyor bu hiçte iyi bir şey değildir.Soğukken veya ılıkken problem değil ama motor sıcak ise ani ısı değişimi kılcal çatlak yapabilir.Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur.


    Radyatörün sıcak soğuk olmasının bir önemi yoktur. ifadesi yanlış olmuş motordaki ısı neyse radyatördekide aynıdır motor çatlarsa radyatöründe eklenti noktaları çatlar.

    fazla miktardaki antifirizin boru başları contalı tür olan radyatörlerde o contaları yumuşatarak radyatörde sızıntıya yol açtıgını duymuştum.




    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , acnak için yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk soyun yaratacağı stes aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir .

    Hocam tekrar hoşgeldin foruma




  • mustyyyyy ve msansertekin ben de sizlele birşeyler paylaşmanın keyfini böyle yıllar sonra olsa da bir mesajla almaktan mutlu olduğumu ifade ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , ancak yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk suyun yaratacağı malzeme üzerindeki stres aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız soğuk su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir . Bu konu ısı transferi konusunun temel başlıklarından ve üniversitelerdeki sorularından birisidir.


    eski arabamdaki radyatörün boru başları fabrikasyon olarak lehimli idi. Kışın uzun yolda hararet yaptıgında çeşmeden kovayla su doldurup radyatöre dökmüştüm. Tabiki lehimleri çatlamış vede radyatörü lehimletmiştim.
    Kaldıki su dolu bardagı fırında iyicene ısıtıp o su dolu bardagı,80 derece daha soguk su dolu olan kabın içine aniden koyarsanız o bardakta çatlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scmscm


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , ancak yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk suyun yaratacağı malzeme üzerindeki stres aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız soğuk su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir . Bu konu ısı transferi konusunun temel başlıklarından ve üniversitelerdeki sorularından birisidir.


    eski arabamdaki radyatörün boru başları fabrikasyon olarak lehimli idi. Kışın uzun yolda hararet yaptıgında çeşmeden kovayla su doldurup radyatöre dökmüştüm. Tabiki lehimleri çatlamış vede radyatörü lehimletmiştim.
    Kaldıki su dolu bardagı fırında iyicene ısıtıp o su dolu bardagı,80 derece daha soguk su dolu olan kabın içine aniden koyarsanız o bardakta çatlar.

    örnekte anlatmaya çalıştığım konu bu değildi.

    fırına bardak konulduğunda içi boş ise bardak sıcaklığı fırın scıaklığı ile eşitlenecektir. fırın 200 dereceye set edilmiş ise bardak sıcaklığı 200 derece civarında olacaktır .

    Ancak içine ağzına kadar su koyup fırına verirseniz su kaynamamış ise bardağın sıcaklığı suyun sıcaklığından biraz fazla olacaktır bu da 100 derecenin altı demektir.

    soğuk su ile temas eden aynı bardak ve aynı test olsa da ısı farkları aynı olmayacak test de , bardağın malzemesi üzerindeki gerilimleri aynı olmayacağını ifade etmek istemiştim.

    BU NEDENE İFADEM YANLIŞ DEĞİLDİR sözünü tekrarlıyorum.




  • Herkese selamlar.
    Vezir hocam, çok güzel bilgiler vermişsiniz. Hoşuma giderek okudum iletilerinizi. Herkes için oldukça yararlı olacak bilgiler.
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: scmscm


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    İfade yanlış değil , çünkü radyatör ısı tranferi için dizayn edilmiştir , sıcaklık farkını tolere edebilir , ancak yüksek sıcaklıkta gaz geçen malzeme üzerinde soğuk suyun yaratacağı malzeme üzerindeki stres aynı değildir,

    Anlatmak istediğim şeyi farklı şekilde anlatırsam sanırım daha iyi olacağını düşündüm,

    Bir bardağı fırına koyar ve fırından çıktıktan sonra soğuk suya tutarsanız anında çatlar , ancak aynı bardağı içinde su dolu olarak fırına koyar ve çıkarırsanız soğuk su tutulması esnasında içindeki su dolayısıyla ısı farkını tolere edecektir . Bu konu ısı transferi konusunun temel başlıklarından ve üniversitelerdeki sorularından birisidir.


    eski arabamdaki radyatörün boru başları fabrikasyon olarak lehimli idi. Kışın uzun yolda hararet yaptıgında çeşmeden kovayla su doldurup radyatöre dökmüştüm. Tabiki lehimleri çatlamış vede radyatörü lehimletmiştim.
    Kaldıki su dolu bardagı fırında iyicene ısıtıp o su dolu bardagı,80 derece daha soguk su dolu olan kabın içine aniden koyarsanız o bardakta çatlar.

    örnekte anlatmaya çalıştığım konu bu değildi.

    fırına bardak konulduğunda içi boş ise bardak sıcaklığı fırın scıaklığı ile eşitlenecektir. fırın 200 dereceye set edilmiş ise bardak sıcaklığı 200 derece civarında olacaktır .

    Ancak içine ağzına kadar su koyup fırına verirseniz su kaynamamış ise bardağın sıcaklığı suyun sıcaklığından biraz fazla olacaktır bu da 100 derecenin altı demektir.

    soğuk su ile temas eden aynı bardak ve aynı test olsa da ısı farkları aynı olmayacak test de , bardağın malzemesi üzerindeki gerilimleri aynı olmayacağını ifade etmek istemiştim.

    BU NEDENE İFADEM YANLIŞ DEĞİLDİR sözünü tekrarlıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    fırına bardak konulduğunda içi boş ise bardak sıcaklığı fırın scıaklığı ile eşitlenecektir. fırın 200 dereceye set edilmiş ise bardak sıcaklığı 200 derece civarında olacaktır .

    Ancak içine ağzına kadar su koyup fırına verirseniz su kaynamamış ise bardağın sıcaklığı suyun sıcaklığından biraz fazla olacaktır bu da 100 derecenin altı demektir.

    soğuk su ile temas eden aynı bardak ve aynı test olsa da ısı farkları aynı olmayacak test de , bardağın malzemesi üzerindeki gerilimleri aynı olmayacağını ifade etmek istemiştim.

    BU NEDENE İFADEM YANLIŞ DEĞİLDİR sözünü tekrarlıyorum.


    Dogrudur çok sıcak bardaga soguk su dökerseniz veya tersi olursa o bardak çatlar.
    Sabit fırın sıcaklıgında ilk önce bardak ısısı sudan fazla olur belli süre sonra bardakla su eşit ısıya erişir.
    Suyun kaynama noktasına yaklaştıgı bardaktaki suyu,soguk suya koyarsanız bardak kırılır.
    Termodinamik te teorisel açıdan bardak,dogrudur vede belki 1-2 saniye ancak dayanabilir.




  • Antifirize su ekledim. Ekledikten sonra hararet artmaya başladı. Kısa sürede artıyor. Nedeni su katmış olmam mı? Eğer öyle ise ne yapabilirim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scylla_40

    Antifirize su ekledim. Ekledikten sonra hararet artmaya başladı. Kısa sürede artıyor. Nedeni su katmış olmam mı? Eğer öyle ise ne yapabilirim?

    Nedeni hava yaptırmış olman havasını aldırın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: speedystop

    quote:

    Orijinalden alıntı: scylla_40

    Antifirize su ekledim. Ekledikten sonra hararet artmaya başladı. Kısa sürede artıyor. Nedeni su katmış olmam mı? Eğer öyle ise ne yapabilirim?

    Nedeni hava yaptırmış olman havasını aldırın.

    kendim alabilir miyim havasını? basit birşey mi?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.