Şimdi Ara

ARA GAZ NE GİBİ DURUMLARDA YAPILIR?ne işe yarar bilen varmı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
51
Cevap
1
Favori
43.238
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DenizSupra

    Aragaz nasıl yapılıyor diycem çok absürd olcak ama aragaz nasıl yapılıyor ?
    Mesela ben 2 ile gidiyorum devir 4000 oluyor araba bağırınca ayağımı gazdan tamamen çekmeden debriyaja basıyorum bu arada devir 6-7 binleri görüyor ve 3e takıyorum. (Bu olaylar saniyelik gelişiyor tabi) Aragaz bu mudur?

    Ben böle yaptığımda araç bağırıyor bolca,sesi hoşuma gidiyor ve bunun yanında hiç titremiyor yağ gibi geçiyor 3 e ve hızda hiç düşüş olmuyor.Simetrik bi şekilde hızım artıyor yani. Doğru mu yapıyorum acep?

    Alıntıları Göster
    buzunun cevabı doğru. eski senkromeçsiz şanzımanlarda vites düşürülürken aragaz vermek şarttı. ORJİNAL (?) aragaz da şöyle oluyordu SANIRIM: mesela 3den 2ye almak için: debriyaja bas, 3den boşa al, boştayken debriyajı bırak, ara gaz ver, debriyaja bas, 2ye al, debriyajı bırakıp devam et. nerde eski kamyon şöförleri, artık kamyonlar otomatik vitesli çıkmaya başladı

    ama şimdiki arabalarda da (otomobiller dahil) vites düşürürken, debriyaja basılıyken hafiften ara gaz vermek iyi oluyor. debriyajdaki karşılıklı 2 balatanın devirlerini birbirine yaklaştırıp sarsıntıyı engelliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty

    buzunun cevabı doğru. eski senkromeçsiz şanzımanlarda vites düşürülürken aragaz vermek şarttı. ORJİNAL (?) aragaz da şöyle oluyordu SANIRIM: mesela 3den 2ye almak için: debriyaja bas, 3den boşa al, boştayken debriyajı bırak, ara gaz ver, debriyaja bas, 2ye al, debriyajı bırakıp devam et. nerde eski kamyon şöförleri, artık kamyonlar otomatik vitesli çıkmaya başladı

    ama şimdiki arabalarda da (otomobiller dahil) vites düşürürken, debriyaja basılıyken hafiften ara gaz vermek iyi oluyor. debriyajdaki karşılıklı 2 balatanın devirlerini birbirine yaklaştırıp sarsıntıyı engelliyor.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..

    Alıntıları Göster
    motora benzin yollar rahatlatır motoru ...
    @fuckulteli
    önce gaza yüklen devir 2-3 arasına gelsin sonra debriyajı bırakmaya başla biraz kayabilir başta , sonra kalkınca gazı biraz bırak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: slapert

    motora benzin yollar rahatlatır motoru ...
    @fuckulteli
    önce gaza yüklen devir 2-3 arasına gelsin sonra debriyajı bırakmaya başla biraz kayabilir başta , sonra kalkınca gazı biraz bırak

    ayaklarımın biri debriyaj biri frendeyken önce nasıl gaza yüklenecem

    yokuşta kalkarken el freniyle desteklemezsem genelde kayıyorum.. el freni kullanmak heran kullanışlı olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    quote:

    Orijinalden alıntı: slapert

    motora benzin yollar rahatlatır motoru ...
    @fuckulteli
    önce gaza yüklen devir 2-3 arasına gelsin sonra debriyajı bırakmaya başla biraz kayabilir başta , sonra kalkınca gazı biraz bırak

    ayaklarımın biri debriyaj biri frendeyken önce nasıl gaza yüklenecem

    yokuşta kalkarken el freniyle desteklemezsem genelde kayıyorum.. el freni kullanmak heran kullanışlı olmuyor

    Alıntıları Göster
    Aragazının asıl mantığı 60-70'li yıllardaki yollarda dolaşan otobüs-kamyonların vitesleri mileltin "kara şanzıman" diye tabir ettiği türden şanzımandı.Aragazı yemeden vitesin doğru dürüst geçtiği görülmezmiş.Tabiri caizse aragazı şartmış.Ama günümüzde hava olsun diye yapılıyor o ayrı..Yani araçlara aragazı vererek vites değiştirmek fazla yakıt yaktırmaktan başka birşey değil..

    Yapamayıp ta yapacak olan arkadaşlar ise;tamamen kullanma ile alakalı bir durum.Zamanla yaparsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli




    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..

    kaydırmamak için;
    bir ayağın debriyaj da bir ayagın frende
    aygını debriyajdan yavaş yavaş çek kavrama noktasına gelince araç titremeye başlar
    titremeyi hissettigin zaman gaz verebilirsin geriye kaçma minimum olur hatta araç dizelse çok daha kolaydır zaten dizellerin tork u yüksek olduğu için
    Acemi şöföre anlatır gibi anlattım kusura bakma.kolay anlaşılır olsun diye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech

    quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli




    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..

    kaydırmamak için;
    bir ayağın debriyaj da bir ayagın frende
    aygını debriyajdan yavaş yavaş çek kavrama noktasına gelince araç titremeye başlar
    titremeyi hissettigin zaman gaz verebilirsin geriye kaçma minimum olur hatta araç dizelse çok daha kolaydır zaten dizellerin tork u yüksek olduğu için
    Acemi şöföre anlatır gibi anlattım kusura bakma.kolay anlaşılır olsun diye

    Alıntıları Göster
    bu durumlarda kullanılıyormuş





  • quote:

    Orijinalden alıntı: EIRP

    bu durumlarda kullanılıyormuş



    Alıntıları Göster
    Ben Ferrari, Porsche falan gordugumde geyik olsun diye yapiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    Ben Ferrari, Porsche falan gordugumde geyik olsun diye yapiyorum

    Alıntıları Göster
    Bir işi yapıp yapmamakta kararsız bir insanın hemen karar vermesine yardımcı olmak için yapılır.

    + : kırmızı teli mi keseyim mavi teli mi. yoksa hiç birini mi?
    - : ikisini de kes, elini korkak alıştırma. patlarsa da patlasın. senden kıymetlimi.
    + : doğru ya. patlamasın diye kasıyorum bende.
    - : tabi canım kes gitsin. sen kesedur ben bi bakkala gidecem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Bir işi yapıp yapmamakta kararsız bir insanın hemen karar vermesine yardımcı olmak için yapılır.

    + : kırmızı teli mi keseyim mavi teli mi. yoksa hiç birini mi?
    - : ikisini de kes, elini korkak alıştırma. patlarsa da patlasın. senden kıymetlimi.
    + : doğru ya. patlamasın diye kasıyorum bende.
    - : tabi canım kes gitsin. sen kesedur ben bi bakkala gidecem.

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar güzel açıklamış eski şanzımanlarda dişlileri senkronize etmek için ara gaz verilir ve rahat vites geçişi sağlanırdı şimdi pek gerek duyulmuyor,ama zaman zaman vites düşürürken şimdiki araçlarda bile bazan sorun yaşanabilir bu durumda boşda iken bi ara gazı verdiğiniz zaman vitesin daha rahat geçtiğini göreceksiniz, vites yükseltirken böyle bişeye ihtiyaç duyulmaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..


    Rampada kaydırmamak zamanla olacak bir alışkanlık. araba sürmeyi öğrenen herkes başlarda kaçırır arabaya. bolca pratik yapman lazım. boş bir alanda (hafif yokuş olursa daha iyi tabii) arabayla sürekli dur kalk yap. bir süre sonra refleks gibi bişey olur zaten.

    sakin ortamda pratik yaparken önce yavaşça debriyajı bırakmaya başla, (bkz:umutech) arabanın titremeye başladığı nokta her zaman aynı olacaktır (kavrama noktası diyebiliriz). yapılması gereken bu noktaya kadar ayağını hızlı çekmek olacak. tam kavrama noktasına gelince sağ ayak freni bırakıp gaza basacak.yokuş ne kadar dikse, o kadar çok gaz vermen lazım. birde (bence burası önemli) tam kavrama noktasında araba hareket etmeye başlayınca 1-2 saniye sol ayağı debriyajda sabit tut, çekme. araba biraz hareketlenince tamamen bırak gitsin..

    dediğin gibi broadwayin direksiyonu dururken serttir, hareket edincede bir anda boşta dönüyomuş gibi yumuşar, yeni araba gibi olmaz tabii....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty

    quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..


    Rampada kaydırmamak zamanla olacak bir alışkanlık. araba sürmeyi öğrenen herkes başlarda kaçırır arabaya. bolca pratik yapman lazım. boş bir alanda (hafif yokuş olursa daha iyi tabii) arabayla sürekli dur kalk yap. bir süre sonra refleks gibi bişey olur zaten.

    sakin ortamda pratik yaparken önce yavaşça debriyajı bırakmaya başla, (bkz:umutech) arabanın titremeye başladığı nokta her zaman aynı olacaktır (kavrama noktası diyebiliriz). yapılması gereken bu noktaya kadar ayağını hızlı çekmek olacak. tam kavrama noktasına gelince sağ ayak freni bırakıp gaza basacak.yokuş ne kadar dikse, o kadar çok gaz vermen lazım. birde (bence burası önemli) tam kavrama noktasında araba hareket etmeye başlayınca 1-2 saniye sol ayağı debriyajda sabit tut, çekme. araba biraz hareketlenince tamamen bırak gitsin..

    dediğin gibi broadwayin direksiyonu dururken serttir, hareket edincede bir anda boşta dönüyomuş gibi yumuşar, yeni araba gibi olmaz tabii....

    Alıntıları Göster
    bu konuda dolmuşçuları tek geçerim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty

    quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli

    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..


    Rampada kaydırmamak zamanla olacak bir alışkanlık. araba sürmeyi öğrenen herkes başlarda kaçırır arabaya. bolca pratik yapman lazım. boş bir alanda (hafif yokuş olursa daha iyi tabii) arabayla sürekli dur kalk yap. bir süre sonra refleks gibi bişey olur zaten.

    sakin ortamda pratik yaparken önce yavaşça debriyajı bırakmaya başla, (bkz:umutech) arabanın titremeye başladığı nokta her zaman aynı olacaktır (kavrama noktası diyebiliriz). yapılması gereken bu noktaya kadar ayağını hızlı çekmek olacak. tam kavrama noktasına gelince sağ ayak freni bırakıp gaza basacak.yokuş ne kadar dikse, o kadar çok gaz vermen lazım. birde (bence burası önemli) tam kavrama noktasında araba hareket etmeye başlayınca 1-2 saniye sol ayağı debriyajda sabit tut, çekme. araba biraz hareketlenince tamamen bırak gitsin..

    dediğin gibi broadwayin direksiyonu dururken serttir, hareket edincede bir anda boşta dönüyomuş gibi yumuşar, yeni araba gibi olmaz tabii....

    Alıntıları Göster
    bucakli arkadasımız cok ıyı acıklamıs olayı ek olarak en ıyı aragaz stok olarak ford 1210 da yapılırdı rölantisi bile başkadır 1210 nun

    örnekteki gibi

    http://www.youtube.com/watch?v=QEHtKv-mtfg




  • Debriyaj telin kopuksa ve vites değiştirmen gerekiyorsa aragaz vererek vites değiştirebilirsin

    quote:

    Orijinalden alıntı: eggys

    Ara gaz araba boştaykenmi yapılır yoksa birinci ikinci viteste de yapılırmı birde veya ikide yaptığınız zaman araba silkeleniyor ama bunu dolmuşcular yaptığı zaman arabada hiç silkelenme olmuyor yoksa onlar debraja basarak mı yapıyorlar ara gaz ne işe yarar sadece ses olsun diye mi yapılır yoksa bir amacı varmıdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tturke

    Debriyaj telin kopuksa ve vites değiştirmen gerekiyorsa aragaz vererek vites değiştirebilirsin

    quote:

    Orijinalden alıntı: eggys

    Ara gaz araba boştaykenmi yapılır yoksa birinci ikinci viteste de yapılırmı birde veya ikide yaptığınız zaman araba silkeleniyor ama bunu dolmuşcular yaptığı zaman arabada hiç silkelenme olmuyor yoksa onlar debraja basarak mı yapıyorlar ara gaz ne işe yarar sadece ses olsun diye mi yapılır yoksa bir amacı varmıdır
    motorun gerekli devrini bulması için verilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli




    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..


    yarım gaz yapabilirsin arkadaşım
    yani şöyle rampada beklerken sol ayagın debriyajda sağ ayağının içi frende basılı şekilde dışıda gaza değecek şekilde bulunsun debriyajdan sol ayağını kaldırmadan sağ ayak dışıyla hafif gaz ver araç gaz yesin biraz sonra sol ayağını debriyajdan kaldırkende frendeki sağ ayagını gaza doğru kaydır ver gazı

    ilk başta karışık gelck yalnız yaptıkça alışacaksın




  • bilmiyorum benim gibi manyaklar var mı ama ben ısparta antalya yolunda virajlara girmeden önce sürekli aragaz veririm eğer sidik yarışı varsa ortada bu şekilde 4 e düştüğüm zamanlar arabayı fırlatmak için silkeleme olmasını engelliyor.tabi bu aragazı ayağım debriyajdayken yapıyorum yoksa çok sıkıntılı durumlar ortaya çıkabilir.boy 203 cm olduğu için ayakları siz tahmin edin 3 pedal bazen sıkıntılı olabiliyor becerebileceğimden şüphem olmazsa 3 pedal olayı hakikaten çok tat verici




    quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli




    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..



    bende arabayla alakalı nerdeyse herşeyi bir broadwayde öğrendiğim için kendimi cevaplamakla yükümlü hissediyorum.öncelikle ben arabayı yerinden kaldırdığım gün babam beni rampaya sürdü o yapamadığın şeyi başarmak için.elbet 3 ay boyunca afalladım ama sonunda öğrendim.ya yanına babanı ya da ne biliim eski reno sürmüş birini al önce 3-4 defa izle ve bıkmadan dene birkaç saat.araba sürmeyi reno da öğrenmenin avantajı ne olursa olsun yeni tip eski tip araçları stop ettirmek imkansızdır.dediğimi yapmanı tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Evomania -- 23 Şubat 2010; 19:04:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutech


    quote:

    Orijinalden alıntı: fuckulteli




    Arkadaşlar ben de bir soru sormak istiyorum ehliyetimi 30 mayıs 2009'da hakettim a2' de aldığımdan ekim ayında kimlik elimde oldu.. 91 model broadway araba kullanmaktayım.. sınava girdiğim fiat puntoya göre bir direksiyonuna alışamadım..

    Ancak önemli bir soru sormak istiyorum.. Rampadan kalkarken ne yapmalıyım yaa aracı kaydırıyorum ya stop ediyor.. bazen el freni ile destekliyorum ama pratik olmuyor.. normalde ayağın biri debriyajda diğeri frendeyken.. ayağı debriyajdan çekerken biranda diğer ayağı frenden çekip gaza yüklenmek gerekiyor ama tam zamanlamayı tutturamıyor..

    kaydırmamak için;
    bir ayağın debriyaj da bir ayagın frende
    aygını debriyajdan yavaş yavaş çek kavrama noktasına gelince araç titremeye başlar
    titremeyi hissettigin zaman gaz verebilirsin geriye kaçma minimum olur hatta araç dizelse çok daha kolaydır zaten dizellerin tork u yüksek olduğu için
    Acemi şöföre anlatır gibi anlattım kusura bakma.kolay anlaşılır olsun diye


    Evet biliyorum debriyajdan ayağı çekerken kavrama noktasına gelince titriyor, hissediyorum. ama frenden ayağı çekip gaza yüklenirken stop ediyor...

    Bu senin anlattığın benim de teoride bildiğim olayı yapabilmem için sık sık pratik gerekiyor sanırım ;)) trafiğe çıkıyorum ama çok fazla değil ;)) Neyse ki Konya düzlük :D Benim mahhalemin dışındaki Konya :D


    ek: Millet benim soruma daha fazla ilgi göstermiş bee, teşekkür ederim ;)) Arabayla Konya merkeze inmedim daha ama 2 kez bosnadan real'e gittim.. bosnada da sık kullanırım ;) sevmiyorum şu vites değiştirme işini. vites değiştirirken bazen sarsıyorum falan :P direksiyon desen 3-5 santim sağa sola çevirsen belli bile olmuyor..

    Nerede o sınava girdiğim punto yaa ;) özledim valla :((



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fuckulteli -- 24 Şubat 2010; 0:03:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chimaerane

    Aragaz nasıl yapılıyor diycem çok absürd olcak ama aragaz nasıl yapılıyor ?
    Mesela ben 2 ile gidiyorum devir 4000 oluyor araba bağırınca ayağımı gazdan tamamen çekmeden debriyaja basıyorum bu arada devir 6-7 binleri görüyor ve 3e takıyorum. (Bu olaylar saniyelik gelişiyor tabi) Aragaz bu mudur?

    Ben böle yaptığımda araç bağırıyor bolca,sesi hoşuma gidiyor ve bunun yanında hiç titremiyor yağ gibi geçiyor 3 e ve hızda hiç düşüş olmuyor.Simetrik bi şekilde hızım artıyor yani. Doğru mu yapıyorum acep?


    hayır aragaz bu değildir, devir sesini seviyorsanız birşey diyemem fakat bu yaptığınızın yakıt sarfiyatından başka bir getirisi olmaz.
    usül öyledir ki vites değiştirilirken ayak gazdan çekilir normalde.
  • Artık bu konu DH'de düzenli olarak açıldığı için uzun uzun açıklamaya gerek duymadan; daha önce yazdığım mesajı kopyalıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    quote:

    Orijinalden alıntı: rising

    bandırmalı abimizin bu konuya el atması gerek



    quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Bandırmalı abim nerdesin yahuu bu konuyu da engin tecrübelerinle aydınlat artık

    Geldim dostlar.

    Eski araçlarda aragaz yapılmasının sebebi; eski kamyonlarda "Kara şanzuman" diye tabir edilen bir sistem vardı. Bu sistemin, sekromençli şanzımanlardan bir farkı(aragaz çekilmesine neden olan) sekromenç bileziklerinin olmamasıdır. Sekromenç bilezikleri olmayınca aragaz çekilmesi neredeyse şart oluyor.
    Kara şanzuman araçlarda gaza basılarak aragaz yapılır ve motorun boşta dönmesi sağlanır, ardından debriyaja basarak araç istenilen vitese takılır. İşte bu aragazla birlikte dişli grubu daha hızlı hareket eder ve vites rahatça geçmiş olur. Bu işi herkes tam ayarında beceremez. Ben bile 12 yaşından beri kamyon tepesinde olmama rağmen, bu yaşıma kadar tam anlamıyla sökemedim.

    Şimdiki araçların çoğunda sekromençli şanzıman var. Bu şanzımanın geliştirilmesinde sebep; dişlilerin sessiz ve rahat bir biçimde grup üzerindeki dişlilere oturabilmesidir.

    Sekromençli şanzımanlarda aragaza gerek yoktur. Şimdiki o aragazı çekenler artistlik amaçlı yapar. Aslında çoğu da aragaz çekmesini bilmez, direksiyonda eli ayağına dolaşır ya neyse...

    Size tam anlamıyla aragazı anlatan bu videoyu armağan ediyorum. İyi seyirler...









  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.