Şimdi Ara

Araba kullanırken kafanızı koltuk başlığına koyuyor musunuz (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
35
Cevap
1
Favori
3.004
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kafam ve o başlık birbirine kavusmuyor benim arabada

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu araçta ayarlanmıyor ve hep geride oluyor ama ayarlanıyosa en öne getirip yaslayınca baya rahat oluyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rahat değil
  • Hayır yaslamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    Koltuk başlıklarının asıl amacı,herhangi bir kaza anında açılan ön hava yastığının yolcunun boynunu kırmaması içindir.
    Bu sebeple oturma pozisyonu,koltuk ayarı vb. gibi şeyler kaza anında çok önem kazanmaktadır.

    Hava yastığı ile koltuk başlığının alakası ne? Arka koltuğa neden koltuk başlığı konuluyor o halde?
    Esas amacı arkadan gelen darbelerde boynun kamçı etkisinden etkilenmesini azaltmaktır.
  • Koltuk başlığının zaten amacı kafayı yaslamak değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aslında hep koymak istiyorum. Koltuk başlık ayarı da var benim araçta ama kafayı yasladığımın 3ncü saniyesi aynaya vs. bakarken yine kafa ayrılmış oluyor.
  • Araba sürerken totonuzu nereye koyuyorsunuz başlığı bekliyorum.
  • Kafa yaslama için değil aslında zaten kafa yaslamaya uygun değilki. C sınıfının üzerinde araç kullanmadım hiç ve rahat olanı da görmedim. Genelde güvenlik için yapılıyor zaten kaza anındaki basınçla kafa geriye gidip omurga hasarı oluşmasın diye.
  • Valla ben yolcu ve söför tarafina yastik aldım göz kirpan surat ifadesi çok da rahat ettim herkes alsin boyun fitigi olmayalim dostlar
    Kamuspotu gibi oldu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deliyürek_116 -- 16 Eylül 2016; 11:16:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    Koltuk başlıklarının asıl amacı,herhangi bir kaza anında açılan ön hava yastığının yolcunun boynunu kırmaması içindir.
    Bu sebeple oturma pozisyonu,koltuk ayarı vb. gibi şeyler kaza anında çok önem kazanmaktadır.

    Hava yastığı ile koltuk başlığının alakası ne? Arka koltuğa neden koltuk başlığı konuluyor o halde?
    Esas amacı arkadan gelen darbelerde boynun kamçı etkisinden etkilenmesini azaltmaktır.

    Arka tarafta hava yastığı olan bütün araçlarda arka koltuk kalafalığı vardır.

    Yapılan güvenlik testlerinde koltuk kafalığı olmayan araçlarda ki yolcuların büyük kısmında,kaza durumun da hava yastığının ani açılmasıyla birlikte alınan darbe sonucu boyun kırığı olması ihtimaline karşı ön ve arka hava yastığı olan araçlara koltuk kafalığı koyulmuştur.

    Sizin bahsettiğiniz arkadan çarpmalarda da boyun kırılma riski olduğu için koyulmaktadır.

    Sonuç olarak aynı kapıya çıkmaktadır;
    Koltuk kafalığının amacı konfor değil, bilakis güvenliktir

    Umarım açıklayıcı olmuştur


    Edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alks -- 16 Eylül 2016; 23:13:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bugün 1.000 km yol geldim nasıl yaslamayacaksin:) dik ve dinamik bir pozisyonda kafayı yaslayarak kullanıyorum.

    Şehir içinde ihtiyaç duymuyorum. Ense yastığı iş görüyor tavsiye ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaslamam için kafamı çok geriye itmem lazım, öyle de duramam.

    Sahip olduğum araçlar içerisinde bir Laguna II nin kafalığı ayarlanınca enseme oturuyordu diye aklımda kalmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: alks

    Koltuk başlıklarının asıl amacı,herhangi bir kaza anında açılan ön hava yastığının yolcunun boynunu kırmaması içindir.
    Bu sebeple oturma pozisyonu,koltuk ayarı vb. gibi şeyler kaza anında çok önem kazanmaktadır.

    Hava yastığı ile koltuk başlığının alakası ne? Arka koltuğa neden koltuk başlığı konuluyor o halde?
    Esas amacı arkadan gelen darbelerde boynun kamçı etkisinden etkilenmesini azaltmaktır.

    Arka tarafta hava yastığı olan bütün araçlarda arka koltuk kalafalığı vardır.

    Yapılan güvenlik testlerinde koltuk kafalığı olmayan araçlarda ki yolcuların büyük kısmında,kaza durumun da hava yastığının ani açılmasıyla birlikte alınan darbe sonucu boyun kırığı olması ihtimaline karşı ön ve arka hava yastığı olan araçlara koltuk kafalığı koyulmuştur.

    Sizin bahsettiğiniz arkadan çarpmalarda da boyun kırılma riski olduğu için koyulmaktadır.

    Sonuç olarak aynı kapıya çıkmaktadır;
    Koltuk kafalığının amacı konfor değil, bilakis güvenliktir

    Umarım açıklayıcı olmuştur


    Edit: imla

    Tamam, maksat güvenlik ama, arkada hangi araçta hava yastığı var? Perdelerden bahsetmiyorum. Arka hava yastığı diye bir şey yok. Benim aracımda arka koltuk başlıkları var ama arkada hava yastığı yok?
    Zaten kaza anında hava yastığı ile koltuk kafalığı arasında kafanın sıkışması ölüme sebep olur. Önden kaza anında koltuk başlığının hava yastığına hiç bir faydası yoktur.
    Bahsettiğiniz güvenlik testleri hangileridir, önden çarpmada hava yastığının patlaması ile boyun kırılması nasıl olur bununla ilgili bir makale, test ya da video varsa paylaşın lütfen.
    Hava yastığı açılmaya başladığında eğer açılmasını tamamlamadan önce hava yastığı ile temas edilirse koltuk başlığı bu durumda hiç bir yardımda bulunamaz. Ya yüzde bulunan bütün kemiklerin kırılması ya da boynun zarar görmesi. Bunda hemfikiriz. Ancak koltuk başlığı hiç bir işe yaramaz.

    Başlığın amacı arkadan çarpıldığında yolcuların boyunlarına binecek olan yükün koltuk başlığı tarafından karşılanmasıdır. Daha detaylı bir deyişle, darbe anında vücut öne doğru koltuk tarafından itilirken kafa yerinde sabit kalma eğilimi gösterecektir (Bkz. Eylemsizlik), vücut ileri gidip kafa yerinde kaldığı zaman da boyun üzerinden kamçı gibi bir savrulma etkisine maruz kalacaktır (Bu yüzden adına kamçı etkisi denilir). Koltuk kafalığı da kafayı ileri iterek boyna yük binmesini engeller. Hatta bu bile tek başına yeterli değildir ve bu yüzden koltuk sırtlığının arkadan alınan darbe anında geriye doğru gövde ile birlikte hareket ederek boynu ve vücudu daha iyi koruduğu sistemler mevcut.







  • Koltuğa bağlı Bmw lerdeki belden kırmalı konfor koltuk olursa arkaya yaslamanıza gerek yok, zaten oturma pozisyonunuza geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.