Şimdi Ara

Araba Önden Kaydığı zaman ne yapmak gerekir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
4.683
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Burası da pek farksız değil. Neyseki burda kavga, silahla vurulma, sopayla darp edilme ihtimali yok. En azından Medine şehri için bu tehlike yok veya kayda değer bir seviyede değil. Ama aynı şeyi Riyad ve civarı iller için diyemem...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Hocam bir kere hırsızlık yok o yeter.
    Arabistan'a gelip yaşamak için ne yapmak lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam bir kere hırsızlık yok o yeter.
    Arabistan'a gelip yaşamak için ne yapmak lazım?

    Hırsızlık var. Geçtiğimiz yıllarda arabamız çalındı. Burda genellikle çalıp bir süre gezip sonra bir kenarda bırakıyorlar. Araçta tekleme sorunu vardı fazla uzağa gidememişler 2 gün sonra kardeşim bulmuş terk edilmiş halde. Hırsızlığın her türlüsü var burda ama orası kadar çok değildir.



    Şuan vaziyet bayağı karışık. Vergi sistemi geliyor ve burası Türkiye gibi yabancıyı seven bir ülke değil. Vergiyi, harcı herşeyi ilk önce yabancıya yüklüyor :) Şuanki durumda Türkiye'deki düzen bozulup buraya gelinmez, çünkü anca ekmeğinle kavrulursun burda. Bütün kazancın devlete ödenen masraflara gider ve ev kirana vs. Son dönemde bayağı göç eden oldu. Durumlar böyle devam ederse biz de döneceğiz gibi görünüyor... Ama düzelirse ve Dubai gibi olursa gelinir ve çalışılır...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Daha yeni Doğan L ile sapağa hızlı girdim, araç tamamen kaymaya başladı arka taraf boş ağırlık olduğu için o daha hızlı hamle yaptı, arkanın kaydığı yöne direksiyonu çevirdiysem de araç tamamen kaydığı için bariyerlere vurdum. Hatta önce sağ önü vurdum, aracı arkanın gittiği yön olan sola doğru kırdığım için araç sağ vurmayı beğenmedi bir de arka havaya kalktı araç ortasını pas geçip bir de sol önü vurdu. Yani aracın sağ ön köşe ve sol ön köşe sırayla bariyere vurmuş oldu.

    Merak ettiğim arkanın gittiği yön olan sola kırmasam sadece sağ köşeyi vurur kurtarır mıydı yoksa bariyer hızlı şekilde sağ köşeyi vurunca araca saplanır mıydı?
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    İstanbula giderken otobanda, İstanbul girişinde yani Linea 5 araç arasından 160 gibi hızla makas atıyordu. Bunu görünce dedim artık burada araç kullanılmaz.



    İstanbul gerçekten sıkıntı Hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaptorFX

    Daha yeni Doğan L ile sapağa hızlı girdim, araç tamamen kaymaya başladı arka taraf boş ağırlık olduğu için o daha hızlı hamle yaptı, arkanın kaydığı yöne direksiyonu çevirdiysem de araç tamamen kaydığı için bariyerlere vurdum. Hatta önce sağ önü vurdum, aracı arkanın gittiği yön olan sola doğru kırdığım için araç sağ vurmayı beğenmedi bir de arka havaya kalktı araç ortasını pas geçip bir de sol önü vurdu. Yani aracın sağ ön köşe ve sol ön köşe sırayla bariyere vurmuş oldu.

    Merak ettiğim arkanın gittiği yön olan sola kırmasam sadece sağ köşeyi vurur kurtarır mıydı yoksa bariyer hızlı şekilde sağ köşeyi vurunca araca saplanır mıydı?

    Ne olacağı konusu biraz hızına bağlı. Burda hep kontra vs. diyoruzda bazı arabalarda kontra vs. çözüm değil araç yolda yürümeyi beceremiyor çünkü. Düz yolda başarılı gidemeyen bir araçla limit ötesinde kontrolü sağlamak imkansız gibi birşey...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teneke1236737

    İstanbula giderken otobanda, İstanbul girişinde yani Linea 5 araç arasından 160 gibi hızla makas atıyordu. Bunu görünce dedim artık burada araç kullanılmaz.



    İstanbul gerçekten sıkıntı Hocam.

    Burda da aynısı oluyordu ama her kilometrede bir şu need for speed'deki fotoğrafınızı çeken hem de flaşla çeken hız kameraları konuldu. O olaylar bitme noktasına geldi. Hız cezası minimum 300 lira eğer limitin bayağı üzerindeyseniz 500. 200'ün üzeri ise ceza katlanıyor ve hapis cezası söz konusu oluyor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iCrush kullanıcısına yanıt
    Bu durum o araca yapılmış ayarlara ve aracın başarısına göre de değişir. Bunun için birkaç senaryo var,

    - Eğer araç önden çekişli ise ve lift-off setup'ı yoksa (yani viraja hızlı girerken, ayağı gazdan çekince arkayı dengeli biçimde açıp burnu içeri sokan, önden kaymayı tedavi eden ustalıklı bir ayar), zaten viraja fazla hızlı girmişsin demektir, ayağı gazdan çekip, direksiyon açısını bozmadan beklemek makbüldür, kayıyorum diye daha fazla içeri kırarsan daha beter kayarsın. Esp varsa zaten bu tip araçlar için oldukça korumacı ayarlanır (genelde kapanmaz da), daha kayma başlamadan gerekli tekerleğe fren yaparak aracı çizgiye sokar.

    VW-Audi grubunun klasik şasi ayarıdır, Hyundai-Kia, Volvo'lar, Toyota'lar, güncel Fransızlar çoğu önden çekişli araç bu ayarla çıkar. Örneğin RS3 bu konuda master yapmış araçlardan biridir,




    - Araç önden çekişli, lift-off ayarı varsa, (Avrupa yapımı Ford'lar, RS renault'lar, bazı eski Alfa'lar ve Opel'ler, Mazda'lar, Mını'ler, eski Fransız hatchback'leri) viraja hızlı girdikten sonra ayak gazdan çekilir, ağırlık öne gelince arka çok hafif açılır ve bu açının miktarına o anda direksiyonla karar verilip, önden kayma tedavi edilir. Bu yöntem hem otomobile hız katar hemde çok keyiflidir, arabayı bir çok çizgide deneme imkanı verir. Fakat ayarın yapılması meşakkatlidir, uzun test süreçleri ister (arkadan kontrollü açılma ile arkadan kopma farklı şeyler çünkü, orda ipince bir ayar var), aceleye getirilirse eski peugeot 307-308'ler gibi iş arkadan kopmaya döner. Birde en önemlisi ortalama sürücüyü korkutur. Ortalama sürücünün en büyük yardımcısı Esp'dir bu durumda.

    Zaten bu lift off ayarı yapılan araçların da hepsinin Esp'si tam kapatılabilir olur ve/veya devreye geç girer. Üretici bu özel ayarın kullanıcı tarafından Esp açıksa dahi deneyimlenmesini ister zira.




    - Araç arkadan itişli ise, iki seçenek var, 1-özellikle tork düşükse direksiyonu hafifçe kırıp debriyajı tokatlamak (fakat sonra hemen aracı yakalamak lazım, bu da tecrübe ister durumu daha beter de yapabilirsin, eğer bunu yapmak istemiyorsan önden çeker düz araç gibi ayağı gazdan çekip bekleyeceksin) 2- Güç tork sağlamsa gaza ani bir basıp önce bir arkayı koparıp sonra ayarlayarak (tıpkı fwd'nin lift-off'u gibi, tek farkı ağırlık transferi değil güçle yapılıyor) arkanın gelip durumu düzeltmesini sağlamak. Bu noktadan sonra komple yan yan da çıkabilirsin virajdan artık sana kalmış.

    - 4 çekerse de 2 seçenek var 1- ön çeker ağırlıklı haldex tipi bir 4 çekerse açıkcası önden çekişten pek farkı yok, sadece koptuğun hızlar bir nebze daha yüksek oluyor. 2- Aktif merkez diferansiyelli bir sürekli 4 çekerse genel bir yorum vardır (bu araçların bir çok farklı tipi olduğu için şu net doğrudur demek zor) "Direksiyonu hafif içeri kır gaza otur". Ralli otomobili prensibidir, daha pis hızlanırsın, kayma başlar ama iyi bir 4 çeker ve iyi bir şasi işleri yoluna koyar.

    Haldex'lere örnek yine Vw-Audi grup awd hatchbackleri örnek verilebilir (üst sınıftakiler torsen'dir onlar başkadır), Aktif sürekli sistemler: Lancer Evo, İmpreza Wrx-Sti.

    Birde bu işin ortadan motorlu, ve arkadan motoru araçlarla ilgili kombinasyonları varki oralara girersek çıkamayız. Bunları da genel prensip olarak açıkladım, daha ince düzeltmeler ve araca özgü farklılıklar mutlaka vardır.




  • Onden cekisli araclarda onden kaydiginda yapilacak sey,once fazla hizli viraja giristen dolayi ayak gaz pedalindan cekilir ve hiz dusurulur, fazlasi ile cevrilmis direksiyon da bir miktar kilitten bosaltilir taki on lastikler yolu tutmaya baslayincaya kadar ve tuttugu an direksiyon yine viraj yonune dondurulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başlık fena olmuş.
  • Kendi aracımla ısrarla yapıyorum boş virajlarda.Önden kayma belli limitler dahilinde çok tehlikeli de değildir.Tutup aracın 60 ile koptuğu viraja 100 ile girilirse tabi tehlikelidir kurtarmak imkansız gibidir ama hafif limit aşımlarında keyifli olabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.