Şimdi Ara

Araba Önden Kaydığı zaman ne yapmak gerekir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
31
Cevap
1
Favori
4.680
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Youtube'de km77 kanalının moose (geyik) testini izliyordum.
    Bu arada tavsiye ederim çok güzel testler birçok arabanın testi var.
    Arkadan kayma daha önce başıma gelmişti.
    Önden kaymayıda biraz ataştırayım dedim.
    Uzun bi yazıyı komple okudum sebepleri nasıl çıkılacağı falan
    Birde arkadan kaymaya bakayım doğrumu yapıyorum diyip girdim.
    Arkadan kaymada direksiyonu gitmek istediğiniz yöne (viraja doğru) çevirin farklı bi hareket yapmayın diyor.
    Benim başıma kaç kere arkadan kayma geldi hepsinde abartmadan kademeli bi şekilde direksiyonu kayan yere doğru çevirip toparladım.

    Ama kafam karıştı sizler bu durumlarda ne yapıyorsunuz önden/arkadan kaymada ne yapmak gerekiyor ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Önden kaymada freni bırakıp veya dozajını bayağı azaltıp yumuşak direksiyon hareketleriyle aracı yolda tutmaya çalışmak gerek. Araç manuel ise ve önden tahrikli ise debriyaja basıp az dozajda frenle aracı çizgide tutmaya çalışırım. Önde diferansiyel kilidi varsa gaza yüklenip direksiyonu viraj yönünde tutmak gerekiyor, o zaten burnunu içeri çekecektir. Önden kayma kan dondurucu bir deneyim kimsenin başına gelmez umarım.



    Arkadan kayma eğer kontrol edilebilir bir kayma ise deneyimli sürücü için keyifli anlar yaşatır. Arkadan kaymada eğer kayma dursun isteniyorsa gaza az basılmalı ve direksiyon arkanın kaydığı yönde gereken açıyla tutulmalı, bu açı yolun durumuna, aracın direksiyon turu vs. gibi değişkenlere göre değişir. Araç düzeldikçe direksiyon da o hızla düzeltilmeli. Deneyimli sürücü bunu gözü kapalı yapacaktır.

    Ne kadar deneyim, ne kadar üst düzey yol tutuşa sahip aracınız olursa olsun bir viraja yüksek hızla girmeyin hele hele bilmediğiniz bir viraja asla hızlı girmeyin. Viraj içinde arızalı bir araç olabilir, kaza olmuş olabilir, yağ dökülmüş olabilir. Eğlenmek isteniyorsa viraj içinde yavaş yavaş hız arttırılarak eğlenilmeli ve boş yollarda.
  • arkadan kaymada arabanin arkasi nereye donduyse direksiyonu o yone cevirip gaza yuklenmek lazim diye biliyorum. bilerek yaptigim kaydirmalar haric bi kere basima geldi, yol daracik olunca noluyoruz bile diyemeden kaldirima gecirdim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Direksiyona ters kontra vermek gerekir,düz mantık.Ama reflekslerin çok iyi olması lazım,bir noktadan sonra araç nasıl spin atmış,anlamazsınız.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadan kaymada sadece kontra hareketi ( kesinlikle frenene basılmamalı)



    Önden kaymada ayak gazdan çekilip, direksiyonu çok fazla kırmadan beklenmeli, lastik yeri tutarsa kurtarırsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önden kaymada freni bırakıp veya dozajını bayağı azaltıp yumuşak direksiyon hareketleriyle aracı yolda tutmaya çalışmak gerek. Araç manuel ise ve önden tahrikli ise debriyaja basıp az dozajda frenle aracı çizgide tutmaya çalışırım. Önde diferansiyel kilidi varsa gaza yüklenip direksiyonu viraj yönünde tutmak gerekiyor, o zaten burnunu içeri çekecektir. Önden kayma kan dondurucu bir deneyim kimsenin başına gelmez umarım.



    Arkadan kayma eğer kontrol edilebilir bir kayma ise deneyimli sürücü için keyifli anlar yaşatır. Arkadan kaymada eğer kayma dursun isteniyorsa gaza az basılmalı ve direksiyon arkanın kaydığı yönde gereken açıyla tutulmalı, bu açı yolun durumuna, aracın direksiyon turu vs. gibi değişkenlere göre değişir. Araç düzeldikçe direksiyon da o hızla düzeltilmeli. Deneyimli sürücü bunu gözü kapalı yapacaktır.

    Ne kadar deneyim, ne kadar üst düzey yol tutuşa sahip aracınız olursa olsun bir viraja yüksek hızla girmeyin hele hele bilmediğiniz bir viraja asla hızlı girmeyin. Viraj içinde arızalı bir araç olabilir, kaza olmuş olabilir, yağ dökülmüş olabilir. Eğlenmek isteniyorsa viraj içinde yavaş yavaş hız arttırılarak eğlenilmeli ve boş yollarda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 5 Aralık 2017; 0:30:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önden kaymada gaz kes toparlarsın.
    Arkadan kaymada gaz kesme daha çok kayarsın, arkası solundan geliyorsa sola doğru
    sağından geliyorsa sağa doğru hafif kontra ver toparlarsın.
    Bilmediğin viraja hızlı girme.
    Eğlenmek istiyorsan bildiğin bir virajda zorla.
    Önden çeker arabanın arkasını koparıp sonra toparlayıp eğlenmek istiyorsan eğer
    viraj içinde gazlarken bir anda gazı kes. Boşa atma ama, araç viteste olsun.
    Gazlayarak virajı çıkacakmış gibi davranıp bir anda gazdan ayağını tamamen çek.
    Mümkünse hafif aşağı eğimli bir viraj olsun.
    Arka taraf anında gelecektir, tetikte ol.
    Hadi iyi eğlenceler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi derfgt -- 5 Aralık 2017; 0:25:10 >
  • Yıllar önce Ethem Genim den ileri sürücülük dersi almıştım. Arka taraf nereye kayarsa, ters tarafa direksiyonu kır.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nazım55

    Yıllar önce Ethem Genim den ileri sürücülük dersi almıştım. Arka taraf nereye kayarsa, ters tarafa direksiyonu kır.

    Eğer arkadan kayma başladı ise aracın arkasının kaydığı yöne doğru direksiyon çevrilmeli. Aksi halde spin atacaktır araç. Yanlış hatırlıyorsunuz. Ethem Genim'im yanlış söyleme ihtimali yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 5 Aralık 2017; 0:35:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok sağolun yardımlarınız için

    Bilmediğimiz bir viraja çok hızlı girdiğimizde ne yapmamız gerekiyor.

    Önceden yavaşlayacak mesafemiz kalmamış.

    Bilmediğimiz sert bir virajda neler yapabiliriz ?

    Bu durumda debriyaja basmanın bi zararı varmıdır ?

    Vites küçültmekmi gerekiyor yada

    Kelime-i şehadet getirmekmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayak freni öğrenip, boş yollarda pratik yaparsanız, viraja girdiğinizde sol ayak freniyle aracın kafasını viraja sokabilir, kafadan kaymayı toplayabilirsiniz.



    Ancak pist düzeyinde pratiğe ihtiyacınız var. Sol ayak, debriyaja uyguladığı 15 kg’lık kuvvete alışık olduğundan, sol ayağınızla frene ilk basışlarınızda direksiyon simidi göğsünüze girecektir. Trafiktme denediyseniz arkadaki de size girecektir.





    Boş yollarda sakin sakin sol ayak freni çalışmak hayat kurtarabilir. İnternette videolardan izleyip mantığını daha da iyi kavrayabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ön çekerse ve önden kaymayı ani gerçekleşmediyse ( yüksek hızla su birikintisinden geçmek ) araç tekrar çizgiye oturana kadar frene kesinlikle basılmaz, ayak gazdan kademeli olarak çekilir ve seri hareketlerle kademeli olarak vites küçültülüp aracın kompresöre binmesi sağlanır, kranktaki ve pistonlardaki yüksek vakum etkisi aracı frenden daha sağlıklı yavaşlatacağı için kademeli olarak araç tekrar çizgiye sokulmaya çalışır, direksiyonla çok ufak kontralar verilerek raya sokulur.
  • Düşük hızlarda yanlarda bariyer vs. varsa çarpmamak için el freni çekilir gaza yüklenip viraja doğru direksiyon kırıldıktan sonra aracın arkayı salması beklenir, salınım olduktan sonra kontra verilir araç hizasına oturtulduğunda el freni indirilir.

    Yüksek hızlarda sakinlik çok önemli yol son cm'ine kadar kullanılır direksiyon biraz daha çevrilir istenen yöne doğru, araç kendine tam gelirken direksiyon toplanmalı yoksa yola oturduktan sonra direksiyon dönük giderse yoldar tam çıkar :)
  • Herkes ralli pilotu gibi maşallah

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • iCrush kullanıcısına yanıt
    Arabanızın yol tutuşuna sığınacaksınız, aracın limitlerine yaklaşmamış olmayı umut edeceksiniz.

    Bir kere geldi başıma, bilmediğim yolda hızlı gitmenin sonucu keskin bir viraj gördüm, frene bile basamadan daldım viraja, girerken sağdaki bariyerlere sürterek yavaşlarım diyordum ama araba hiç bir şey olmamış gibi döndü virajı, azıcık kenara savrulur gibi olsam da araba tutundu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iCrush

    Çok sağolun yardımlarınız için

    Bilmediğimiz bir viraja çok hızlı girdiğimizde ne yapmamız gerekiyor.

    Önceden yavaşlayacak mesafemiz kalmamış.

    Bilmediğimiz sert bir virajda neler yapabiliriz ?

    Bu durumda debriyaja basmanın bi zararı varmıdır ?

    Vites küçültmekmi gerekiyor yada

    Kelime-i şehadet getirmekmi

    Net bir cevabı yok bu sorunun :) Öncelikle araç ne o önemli kamyon mu, minibüs mü, binek mi, pikap mı, arkadan tahrikli mi, dört tekerden tahrikli mi. Araca göre hatta A markasının A modelindeki yapmanız gereken ile B modelinde yapmanız gereken şeyler değişebilir. Öncelikle sakinliği korumak lazım, soğukkanlı olmak lazım. Ucunda ölüm bile olsa siz sakin kalın ve sakin tepkiler verin. Bazen virajı almaya çalışmak yerine o virajdan çıkmak hayatınızı bile kurtarabilir. Virajı alacağım diye arabayı devirmek de var. Aracın limitleri vs. çok önemli o yüzden bilmediğiniz bir araçla bilmediğiniz viraja hızlı girmeyin. Girdiğiniz diyelim araç zaten size ben bu virajı alırım yada alamam diye söyler onu dinleyin.



    Geçtiğimiz günlerde 240 gibi bir sürate çıktım ve daha sonra viraj dönmem gerekti. Pikap ile 130'la girdiğimde aracın dengesinin tedirgin ettiği bir viraj bu. Birden girdim hız göstergesine baktım keşke bakmasaydım. 160'ı görünce panikledim ve frene biraz fazla dokundum o an aracın arkası tatlı bir hareketlenme yaşadı:) Sonrasında Volkan sakin ol dedim, beynime sürekli sakin ol mesajı ilettim, derin nefes aldım ve paniği azalttım hatta yendim. Daha sonra frenin dozunu bayağı azaltıp o virajı 140 gibi bir süratle atlattım. O an aracımın debriyajı da bir arıza sebebiyle şişmişti ve vitesi değiştiremedim. Yoksa vites düşürmek yapacağım ilk işlerden biriydi...



    Arabayı ve kendi sınırlarınızı bilmek önemli. Yine de trafik pist değildir o yüzden temkinli olmakta fayda var...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Aralık 2017; 15:10:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Aracın limitleri gerçekten önemli hocam. Bunu unutamayacağım şekilde öğrendim.

    Şu anki arabamı yeni aldığım zamanlar, tabii şoförlük falan da tırt daha Benim arabanın aynısından bi arkadaşta daha var (Tek fark onunki 2004 model 1.6 motor), arkalı önlü Sahil yolunda gidiyoruz, tabii o buraların kurdu ben daha yeniyim. Tam sahili bitirip Kurtköy bağlantı yoluna gelen bir yol var, oranın dönüşü çok keskin bir dönüş (Umarım anlatabildim neresi olduğunu), gece vakti bir de arkadaş önden bastı gitti, ben de yetişeceğim diye kaptırdım hızlı geliyorum (Kaptırdım dediysem araba 5. viteste, öyle gazlama yok ), dönüşü gördüm. Mesafem çok az kala fark ettim ne kadar keskin olduğunu, normalde o dönüşü bir şekilde döner o araba, ama nasıl döner, içinde beni savurarak döner, kayarak döner, limitte döner, bir şekilde döner ama ben bilmiyorum. Birden bire karşımda keskin virajı görünce direksiyonu kırdım, araba dönmeye başladı. Hayır bıraksam dönecek belki ama ben korkuyla virajın içinde frene sağlam bi bastım, arabanın arkası kayacak gibi oldu, böyle önü sola arkası sağa gitti arabanın bi an, freni bıraktım, araba çizgisini geri buldu, ben bi daha bastım frene. Resmen araba yoldan çıksın diye uğraşıyorum artık nasıl korkmuşsam Yine arka sağa ön sola doğru gitti, yine hemen freni bıraktım, tabii o ara hızım insani hızlara düşmüştü, araba tekrar yoluna oturdu dönüşün kalanını sağ salim döndüm.
    Öğrendim ki bilmediğin yolda gaza basmayacaksın. Araba o kadar iyi tutunmasa yola neler olurdu bilmiyorum.
    Tabii bunun gibi bir kaç tehlike atlattıktan sonra sakin bir sürücü olmayı öğrendim. Artık ne olursa olsun hız yapmıyorum, sakin kullanıyorum. Gaz pedalı ile seviyeli bir ilişkim var artık.




  • Aksine ben bugüne değin çok korkutucu yol tecrübeleri yaşamama rağmen viraj görünce arabaların limitlerini zorlarım. Bu minibüs olur, pikap olur, binek olur değişmez. Hepsinden de belli oranda keyif alırım :) Hem bu sayede olası kaza senaryolarına karşı antrenmanlı oluyorum. Uzun süre sakin kullanımlardan sonra insanın reaksiyon süresi, soğukkanlılığı vs. kötü yöne gidiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Aralık 2017; 4:35:8 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Hocam kendimi daha önce çok sıkıntılı durumlardan kurtardığım oldu. Keşke diyorum araç kamerası olsaydı efsane kurtarışlar vardı. Reflekslerim fena değildir hani.

    İstanbul'da kullanmak başlı başına bir antrenman hocam. 2-3 kere yayadan 5-6 kere de önüme atlayan arabalardan kurtardım. Hatta artık o kadar kanıksamıştım ki, önüme birisi atladığı zaman frene basıp, direksiyonu çeviriveriyordum sanki şerit değiştirir gibi. Hiç sinirlenme yok, korna yok, tepki yok. Sanki her zaman olan bir şeymiş gibi. O kadar kanıksamıştım. Yakın zamanda İstanbul'dan kaçtım Edirne'ye geldim, insanlar sinyal veriyor, yol veriyor, kimse kimseyi sıkıştırmıyor, önüne atlamıyor. Bayağı bi bocalamıştım. Şimdi Çerkezköy'e geldim, İstanbul'u aratmıyor burası da.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Hocam kendimi daha önce çok sıkıntılı durumlardan kurtardığım oldu. Keşke diyorum araç kamerası olsaydı efsane kurtarışlar vardı. Reflekslerim fena değildir hani.

    İstanbul'da kullanmak başlı başına bir antrenman hocam. 2-3 kere yayadan 5-6 kere de önüme atlayan arabalardan kurtardım. Hatta artık o kadar kanıksamıştım ki, önüme birisi atladığı zaman frene basıp, direksiyonu çeviriveriyordum sanki şerit değiştirir gibi. Hiç sinirlenme yok, korna yok, tepki yok. Sanki her zaman olan bir şeymiş gibi. O kadar kanıksamıştım. Yakın zamanda İstanbul'dan kaçtım Edirne'ye geldim, insanlar sinyal veriyor, yol veriyor, kimse kimseyi sıkıştırmıyor, önüne atlamıyor. Bayağı bi bocalamıştım. Şimdi Çerkezköy'e geldim, İstanbul'u aratmıyor burası da.

    Bende burada trafikte Need for speed sahnelerini yaşıyorum :) Sinyal vermeden dönen mi, döneceği yeri seyrederek dönen mi, ters yönden gelip senin üzerine süren mi ne ararsan var. Trafikte seyretmek hakikaten artık büyük bir zorluk haline geldi.

    Ama yine de bir İstanbul kadar zor değil. 12-13 milyonluk şehir sonuçta ve aklında geçim derdi olan insanlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 6 Aralık 2017; 4:56:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Hocam İstanbul çok mu farklı, taksici agam dönel kavşağı dolaşmak istemediği için tersten giriyor. Sonra kavşakta kafa kafaya geliyoruz. Taksici aga bi de üstüne korna çalıyor. Sanki ben onun önüne atlamışım gibi.

    Hele bir gün bildiğin ortadan betonla bölünmüş caddede aga ters şeritten üstüme selektör yapa yapa geliyor. Sağ şeritteyim, sola geçmem için soldaki aganın üstüne kırmam lazım. Karşıdan gelen ile kafa kafaya geldik, ikimiz de bir yere gidemiyoruz malum. Ben geri git diye selektör yapıyorum, o da bana selektör yapıyor. Bu kapıyı açtı bi ayak dışarıda arabadan yarı inmiş vaziyette, ben de açtım kapıyı tam adama "Ters yöndesin" diyeceğim, aganın ettiği laf "Geldiğimi görmüyor musun?" Yola bakıyorum, agaya bakıyorum, bulunduğum yöne bakıyorum.. her şey anlamsız gelmeye başlıyor.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.