Şimdi Ara

Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
18.659
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Anahtarla ilgili sorun olmaz diye tahmin ediyorum. Immobilizer sorun olsa hic calismaz, calistirmanin da pille alakasi yok.
    Kaptor gocmus bence. Serviste cikarip taksinlar, bi sure daha gider.
    Ayni sorunu Lagunada yasadim mars basiyor motor calismiyordu. Sansa da arabayi servisten cikarirken oldu. Usta geldi soktu takti, yag akti biraz. Degismesi lazim dedi. Oyle gidiyoruz bakalim hayirlisi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Resimdeki benim anahtar



     Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)


    Ölmüş ağlayanı yok abi

    O düğmeler kapıları açıp kapatmak için. İmmobilizere zararı olacağını zannetmiyorum. 1 ay boyunca sadece yedek anahtarla kullanacağım. Hiç yapmazsa tekrar asıl anahtara döneceğim. Tekrar yapmaya başlarsa anahtarı değiştiririm. Zaten o zamana kadar bakımı geliyor.




  • Yedek anahtar ile 6. günüm. Araba hiç bir sorun çıkartmadı çalışma konusunda. Bir ay böyle kullanacağım. Sonra asıl anahtara döneceğim. Bakalım ne olacak. Anahtar bozuk ise yetkili serviste bir kopyasını yaptıracağım.
  • Akşam saat 18:30 itibari ile anahtarlar temize çıktı. Araba yedek anahtarla da aynı sorunu tekrarladı. Çalışmadı. İkinci kere denedim. Çalışmadı. Üçüncü kerede çalıştı. Bir saat sonra asıl anahtarı ile denedim. Çalışmadı. Yukarıda rewolwer_ ve NİTROUS666 arkadaşların dediğini yaptım. Kapıları iki kere kumandadan kapatıp açtım. Bir daha denedim. Araba çalıştı. Sürekli bu şekilde çalışacaksa sorun yok sayılır. Ama bir süre sonra bu şekilde de çalışmayacak hale gelirse işte o zaman fena.

    Şimdi bu durumda arızalı olan ne. Manyetik kaptör mü. Ayrıca manyetik kaptör ne demek?
  • Az önce arabayı Bağdatlılar yetkili Servisine verdim. Öğleden sonra teslim edecekler. Manyetik kaptör arızasından da Bahsettim. Şunu söyleyeyim. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi vs, bakım ücreti 255 TL tutuyor. İndirim hariç. Manyetik kaptör arızası bunun dışında. İnşallah indirim alacağım.

    Arızayı detaylıca anlattım. Kumandadan kapıları iki kere kapatıp açınca araba çalışıyor diye ekledim. Araç kabul kağıdına aynen yazdı bunu.

    Öğleden sonra veya akşama doğru teslim alacağım inşallah. Bakalım kaç para sıkışmış. Göreceğiz.
  • Bağdatlılar arabamı vermiyor. İşi uzamış. Neyse. geç olsun. Temiz olsun. Ekstradan iki rot başları değişecek. Artı olarak sol ön amortisör patlaktı. O değişecek. İki rot başı tanesi 60 TL'den 120 TL. Amortisör 100 TL. İşçilik hariç.

    Yani kısacası kaba hesapla bakım bana 600-650 TL gibi bir fiyata geliyor. Pazarlık yapacağım tabi. 15 Mart'ta muayeneye gidecek. Olur o kadar.
  • Yaklaşık 1 saat önce arabayı servisten teslim eldım. Toplam fatura 592 TL tuttu. İlk izlenimlerim şöyle: Kazık gibi olan araba hafiflemiş. Vites geçişleri yumuşamış. En önemlisi, motor sessizleşmiş. Arabanın gaz tepkisi daha iyi olmuş. Sanki bazı beygirler eklenmiş gibi. Yapılan işlemler:

    Yakıt filtre oringi değişti. 15 TL.
    Ön amortisör değiştirme. 35 TL.
    Ön amortisör K9K. (Ön takımdaki ses giderildi) 123,28 TL
    Rot kolu ve rotu. 30 TL
    Rot ayarı. 30 TL
    Rot Kolu 111,84 TL.

    140.000 bakım paketi altında yapılanlar. 227,79 TL
    Yakıt filtresi
    Mazot filtresi
    karter tapa contası
    Hava filtresi
    Yağ filtresi
    Motrıo sporti motor yağı
    Motrio cam temizleme suyu
    Gösterge dipsiz ampl. 5W.


    KDV'siz fiyat 572,91 TL. 70,80 TL indirim yapıldı. 502.11 TL. KDV'yi de ekleyince 592,49 TL.

    Arabanın çalışmama sorunu manyetik kaptör değilmiş. Yakıt pompasındaki bir arıza imiş. Yakıt pompası hava yapıyormuş. Conta ile gidermişler. Ona para almamışlar. Ya yine yaparsa dedim. Yapmaz ama yaparsa getir dediler.




  • Güncel.

    Aracı yetkili servisten alalı bir hafta olmamıştı ki, her şey güzel olmuş derken yine hayal kırıklığına uğradım. Araç yine aynı arızayı yaptı. Çalışmadı. Kumandadan kapıları kapatıp açınca normale döndü. Çalıştı. Üstelik bunu muayeneye gideceğim zaman yaptı. Tedirgin etti beni.

    Akabinde hemen Yetkili servisi aradım. Arızanın devam ettiğini söyledim. Arızanın yakıt pompasından kaynaklandığını zannetmişler. Çünkü hava yapıyormuş. Hava yapan yeri kapatmışlar. Dizel arabanın hava yapması motorun çalışmasını engelleyen bir durum sanırım. Eskiden kara düzen dizeller öyleydi. Hala öyle mi bilmiyorum.

    Ben ısrarla manyetik kaptörden şüphelendiğimi belirttim. Fakat servis farklı düşünüyor. İmmobilizer bazen okuma yapmıyor olabilir diyorlar. Birde telefonda anti demeranj sisteminin arızalı olabileceğini belirttiler. Anti demeranj nedir, bilmiyorum. Araştırmadım.

    İmmobilizer hatası olduğunu zannetmiyorum. Çünkü anahtarı kontağa takınca immobilizer ışığı sönüyor. Ne yapmam gerektiğini sordum. Arabayı tekrar servise getirmem gerektiğini, ara ara arabayı çalıştıracaklarını, çalışmadığı zamana denk geldiğinde daha kolay teşhis koyabileceklerini söylediler.

    İyi ama arabanın bunu rastgele zamanlarda yaptığını, ne zaman yapacağının belli olmadığını, ilk gün içinde de yapabileceğini veya bir hafta içinde bile yapmayacağını söyledim. Yani bir standardı yok. Motor soğukken veya sıcakken bile yapıyor arızayı.

    Başka türlü anlayamıyacaklarını söylediler. Şimdi arabayı bekliyorlar.

    kendi kendime şunu diyorum. yetkili servisin ağzına bakmıyım. Manyetik kaptör denilen şeyi kendim alıyım. Özel bir Renault servisinde taktırıyım diyorum.

    Siz ne yapardınız?




  • arkadaşı reno özel servise git bilgisayara baglasınlar kaptör arızası gibi görünüyor zaten immobilizer arızası ise gel biz sana yardımcı oluruz çip bozulmuş olabilirde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatasan

    arkadaşı reno özel servise git bilgisayara baglasınlar kaptör arızası gibi görünüyor zaten immobilizer arızası ise gel biz sana yardımcı oluruz çip bozulmuş olabilirde

    Diyelim ki immobilizer arızası. Bana kaça patlar?
  • eger yeni bir anahtar yaptırmak isterseniz :


    http://www.asanlaranahtar.com/resim.aspx?resim=uploads/abb0377c-e320-4a9d-a6f5-17632cfe59db.jpg


    yok eger mevcuttaki anaharın kabını degiştirip pilini yenileyip yeni bir çip yapılısa kap 35 + pil 5 + çip 80= 120 tl

    yani yeni kumadali anahtar 235 tl mevcuttaki anahtarı revize etmek 120 tl dir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatasan

    eger yeni bir anahtar yaptırmak isterseniz :


    http://www.asanlaranahtar.com/resim.aspx?resim=uploads/abb0377c-e320-4a9d-a6f5-17632cfe59db.jpg


    yok eger mevcuttaki anaharın kabını degiştirip pilini yenileyip yeni bir çip yapılısa kap 35 + pil 5 + çip 80= 120 tl

    yani yeni kumadali anahtar 235 tl mevcuttaki anahtarı revize etmek 120 tl dir

    Hatanın anahtarda olmadığını biliyorum. Çünkü yedek anahtarı ile de aynı hatayı yapıyor. Anahtar temize çıktı.

    Peki arabanın üzerindeki immobilizer kart arızalı ise, O zaman ne olacak. Eyvahhhhh mı demem gerekiyor. Bana yaklaşık maliyeti ne olur.

    Aslında immobilizer hatası olmadığını biliyorum. Çünkü anahtarı kontağa her takışımda immobilizer ışığı sönüyor. Kontağı çevirdiğim zaman araba gıy gıy gıy yapıyor. çalışmıyor. Göstergeye dikkat ediyorum bu anda. İmmobilizer ışığı sönük oluyor. yani immobilizerde hata yok benim tahminim.

    Geriye kala kala manyetik kaptör kalıyor. Onu da yetkili servise kabul ettiremedim. İlla kendimiz göreceğiz diyorlar.




  • dediğim gibi aracı makinaya baglatın size ne arızası oldugunu bilgisayar söyleyecek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatasan

    eger yeni bir anahtar yaptırmak isterseniz :


    http://www.asanlaranahtar.com/resim.aspx?resim=uploads/abb0377c-e320-4a9d-a6f5-17632cfe59db.jpg


    yok eger mevcuttaki anaharın kabını degiştirip pilini yenileyip yeni bir çip yapılısa kap 35 + pil 5 + çip 80= 120 tl

    yani yeni kumadali anahtar 235 tl mevcuttaki anahtarı revize etmek 120 tl dir

    Hatanın anahtarda olmadığını biliyorum. Çünkü yedek anahtarı ile de aynı hatayı yapıyor. Anahtar temize çıktı.

    Peki arabanın üzerindeki immobilizer kart arızalı ise, O zaman ne olacak. Eyvahhhhh mı demem gerekiyor. Bana yaklaşık maliyeti ne olur.

    Aslında immobilizer hatası olmadığını biliyorum. Çünkü anahtarı kontağa her takışımda immobilizer ışığı sönüyor. Kontağı çevirdiğim zaman araba gıy gıy gıy yapıyor. çalışmıyor. Göstergeye dikkat ediyorum bu anda. İmmobilizer ışığı sönük oluyor. yani immobilizerde hata yok benim tahminim.

    Geriye kala kala manyetik kaptör kalıyor. Onu da yetkili servise kabul ettiremedim. İlla kendimiz göreceğiz diyorlar.

    Sonuç ne oldu acaba?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: offday

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: ferhatasan

    eger yeni bir anahtar yaptırmak isterseniz :


    http://www.asanlaranahtar.com/resim.aspx?resim=uploads/abb0377c-e320-4a9d-a6f5-17632cfe59db.jpg


    yok eger mevcuttaki anaharın kabını degiştirip pilini yenileyip yeni bir çip yapılısa kap 35 + pil 5 + çip 80= 120 tl

    yani yeni kumadali anahtar 235 tl mevcuttaki anahtarı revize etmek 120 tl dir

    Hatanın anahtarda olmadığını biliyorum. Çünkü yedek anahtarı ile de aynı hatayı yapıyor. Anahtar temize çıktı.

    Peki arabanın üzerindeki immobilizer kart arızalı ise, O zaman ne olacak. Eyvahhhhh mı demem gerekiyor. Bana yaklaşık maliyeti ne olur.

    Aslında immobilizer hatası olmadığını biliyorum. Çünkü anahtarı kontağa her takışımda immobilizer ışığı sönüyor. Kontağı çevirdiğim zaman araba gıy gıy gıy yapıyor. çalışmıyor. Göstergeye dikkat ediyorum bu anda. İmmobilizer ışığı sönük oluyor. yani immobilizerde hata yok benim tahminim.

    Geriye kala kala manyetik kaptör kalıyor. Onu da yetkili servise kabul ettiremedim. İlla kendimiz göreceğiz diyorlar.

    Sonuç ne oldu acaba?

    Sonuç. Arıza halen devam ediyor. Geçen yıkamacıya götürdüm. Adam yıkadı. Arabayı başka yere almak için bindi. Denedi. Çalışmadı. Dur dedim. bak, kapıları iki kere kapat aç kumandadan. Çalışır dedim. Yaptı. Çalıştı.

    Yıkamacının bir arkadaşının da arabası aynen bu şekilde çalışıyormuş. Markası Hyundai dedi yanılmıyorsam.

    Yani sorun aynen devam. Çözülemedi bir türlü. Servis şunu diyor. Bırak bir kaç gün. Ara ara deneyelim. çalışmadığı anı yakalayınca arızanın ne olduğunu kolayca anlarız.

    İyi de kardeşim. Aynı gün de yapabilir arızayı. 1 ay içinde yapmayabilirde. belli bir standardı yok ki.




  • Hocam ; yetkili servise yeteri kadar şans vermişsiniz , bir de özel servis deneyin.Aracı bilgisayara bağlasınlar bakalım ne olacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gündüz06

    Hocam ; yetkili servise yeteri kadar şans vermişsiniz , bir de özel servis deneyin.Aracı bilgisayara bağlasınlar bakalım ne olacak.

    Arabayı son zamanlarda sık kullandım. Arızayı uzun zamandır yapmaz oldu. Mevsimsel olduğunu düşünmeye başladım. Tahminimce manyetik kaptörde nem vardı ve havalar ısınınca nem gitti. Araba normale girdi. Maşallah diyim. Nazar değmesin.

    Ben böyle düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 29 Nisan 2013; 16:55:59 >
  • topaz42 kullanıcısına yanıt
    Bende 2005 model logan var aynı sorunlar benim araçta da oluyor.senin araba ne alemde sorun neymiş.banada usta yedek anahtarı kullanmamı söyledi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kimya-10 K kullanıcısına yanıt
    Sorunumuz aynı mı bilmiyorum ama eğer aynı ise yedek anahtar çözüm değil. Bunu bilin. Manyetik kaptör değişti. Araba şimdi aynı sorunu 2 veya 3 ayda bir kere yapar oldu. İlkinde çalışmazsa ikincisinde mutlaka çalışıyor. Sıkıntım bitti gibi.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.