Şimdi Ara

Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
18.658
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Son iki aydır bir tuhaflık yaşıyorum. Araba olur olmaz yerlerde ve olur olmaz zamanlarda kumandalı anahtarı ile bazen çalışmama sorunu yaşıyor. Dikkat ediyorum. İmmobilizer ışığı sönüyor. Gıy gıy gıy yapıyor. Fakat çalışmıyor. 2 - 3 deneme sonunda çalışıyor. Her zaman değil. Bazen bu sorunu yaşıyorum. Sorunun motordan veya marş motorundan kaynaklanmadığına adım gibi eminim. Çünkü çalıştıktan sonra motor stabil çalışıyor. Ne devirde, ne seste hiç bir dalgalanma yok. Stop etme yok. Son 2 gündür yedek anahtarını da yanımda gezdirmeye başladım. Arabayı son 2 gündür çoğunlukla yedek anahtar ile çalıştırıyorum. 2 gündür sorun yaşamadım.

    Sormak istediğim şu: Sorun anahtarda ise kolay. Giderim yetkili servise. bayılırım biraz para. Anahtarı yenilerim. Yedek anahtar ile kullanın ne gerek var demeyin. Çünkü yedek anahtarda kumanda düğmeleri yok.

    Anahtar sağlam ise sorun anahtardaki kodu algılayan şeyde ise bunun masrafı ne olabilir. Komple beyin ile mi ilgili. Yoksa motoru kilitleyen ayrı bir beyin mi var?

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.







  • Bi ara benim araç yıkandıktan sonra bu sorun oluşmaya başlamıştı. Araca anahtarı tanıtman gerek manuel olarak anahtardan arabayı açıp bir kaç defa kapat. Büyük ihtimalle sorun çözülür.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrıca pilini değiştirmeyi unutma

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Ayrıca pilini değiştirmeyi unutma

    Bu mantıklı. 20 metreden kumanda algılamamaya başladı çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: rewolwer_

    Ayrıca pilini değiştirmeyi unutma

    Bu mantıklı. 20 metreden kumanda algılamamaya başladı çünkü.

    Pilini değiştirdikten sonra ilk yazdığımı uygula düzelir inş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • pil ile immonun ne alakası olabilirki... mesela benim 3. yedek anahtar kumandasız ama otomobili çalıştırıyor.. araç nedir hemşerim imzadaki logan mı.. eğer logansa yetkili renault servisinde arkadaşım var istersen bir sorayım kronik bir problemmi var ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi avensis42 -- 7 Aralık 2012; 12:48:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avensis42

    pil ile immonun ne alakası olabilirki... mesela benim 3. yedek anahtar kumandasız ama otomobili çalıştırıyor.. araç nedir hemşerim imzadaki logan mı.. eğer logansa yetkili renault servisinde arkadaşım var istersen bir sorayım kronik bir problemmi var ...

    Evet. Araç 2006 model Dacia Logan 1.5 DCI Ambiance Pack. Beyaz. Bir yardımı olacak ise pm'den şase numarasını da yazabilirim.

    05 Ağustos 2010 yılında ikinci el aldım ve o tarihten itibaren sürekli yetkili servis bakımlı olarak yapıldı. Bağdatlılar otomotiv dışında bir yere gitmedi. Kayıtlardan da çıkacaktır.

    Önemli olabilecek bir ayrıntı. Kumandanın düğmeleri eriyip döküldü. Yerine gömlek düğmesi ve üzerine yuvarlak kesilmiş silgi koyup para bandı ile yapıştırdım. fakat 1 seneden fazladır bu şekilde kullanıyorum zaten. Sorun son 2 aydır olmaya başladı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi topaz42 -- 7 Aralık 2012; 13:16:54 >




  • akünüz bitiyor olmalı , aman dikkat
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    akünüz bitiyor olmalı , aman dikkat

    Marş motorunu çevirme hızında hiç bir sorun yok. Şarj arıza uyarısı da yok. Aküde problem olduğunu zannetmiyorum. Mart ayında muayenesi var. Bir çözüme kavuşmaz ise muayeneye yakın periyodik bakım için yetkili servise götüreceğim zaten. Orada bahsederim bundan.

    Daha önce 1992 model Renaultta çalışmama sorunu çok oluyordu. Ama eski araba diyip katlanıyordum. Şimdi bu arabada da olunca, insan kötü oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    akünüz bitiyor olmalı , aman dikkat

    Marş motorunu çevirme hızında hiç bir sorun yok. Şarj arıza uyarısı da yok. Aküde problem olduğunu zannetmiyorum. Mart ayında muayenesi var. Bir çözüme kavuşmaz ise muayeneye yakın periyodik bakım için yetkili servise götüreceğim zaten. Orada bahsederim bundan.

    Daha önce 1992 model Renaultta çalışmama sorunu çok oluyordu. Ama eski araba diyip katlanıyordum. Şimdi bu arabada da olunca, insan kötü oluyor.

    ilk belirtiyi veren genelde aküdür. Ama en iyi gözlemi siz yaparsınız tabii ki, kışın bu tür sorunların olması akünün sarj seviyesinden de kaynaklanmaktadır ve sorun buradaysa kışı çıkartamazsınız ,benden söylemesi .En sağlamı boş bir vaktinizde akücüye gidip gerekli ölçümleri yaptırın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Aralık 2012; 16:51:31 >




  • Sorununuzu okurken reno heralde diye geçirdim içimden .
    manyetik kaptör mü ne diyorlar serviste bizim araçta o bozulmuştu bazen sorunsuz çalışıyor bazen ise inatla çalışmıyordu ( marş motoru çalışıyor ancak araç çalışmıyordu)

    Sizin sorunun ilginç tek yanı yedek anahtarla çalışması. . Eğer yedek anahtarda aynı sorunu yaparsa bizim ve bir çok reno kullanıcısının yaşadığı sorun sizinde başınızda demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    akünüz bitiyor olmalı , aman dikkat

    Marş motorunu çevirme hızında hiç bir sorun yok. Şarj arıza uyarısı da yok. Aküde problem olduğunu zannetmiyorum. Mart ayında muayenesi var. Bir çözüme kavuşmaz ise muayeneye yakın periyodik bakım için yetkili servise götüreceğim zaten. Orada bahsederim bundan.

    Daha önce 1992 model Renaultta çalışmama sorunu çok oluyordu. Ama eski araba diyip katlanıyordum. Şimdi bu arabada da olunca, insan kötü oluyor.

    sordum... kontakla ilgili bilinen kronik bir sorun yok dedi... eğer yedek anahtarla sorun yaşamıyorsa kumandalı anahtara bir baktırsın dedi eğer düşme vs oldu ise immo sorun yapabilir diyor... yok eğer yedek anhatarda da yapıyorsa önce akü kontrolü, sonra marş motoruna baktırın diyor...




  • Arıza immobilizer da gösterge panelindeki kırmızı ışık anahtarı takınca ve cevirince hızlı şekilde yanıp

    sönüyorsa immobilizer arızası var demek ancak

    arıza mevcut kumanda olan anahtarı yere düşürmekten darbe almasından da kaynaklanıyor

    kumandalı anahtarın içindeki cip yerinden oynuyor ve okumuyor arabada çalışmıyor

    ancak bir kaç denemede ve kapıları aç/kapa yapınca çalışıyor araba

    birde beyin arızası var o baya külfetli oluyor

    bu sorun renaultlar da sıklıkta görülüyor

    birde dacia markası ekonomik üretim maliyetleri azami kullanılan bir marka (logan var bizde)

    yani butür sıkıntıların durduk yere olması sinir bozucu malesef

    şu link sana yardımcı olacaktır ;

    www.otoanahtari.com




  • Tüm mesajları okudum. teşekkürler ilginize. Özellikle NİTROUS666 arkadaşın verdiği linkteki Dacia Logan anahtarları ile ilgili kısmı okudum. Anahtar kod bilgileri aracın beyninde kayıtlı imiş. Eğer kayıt bozuldu ise beyindeki kayıt silinecek. Yenisi yazılacak. Ama dediğim gibi. 2 gündür yedek anahtarla dolaşıyorum. Bir sorun olmadı.

    İnşallah anahtar ile kurtarırım. Benim anahtar aşağıdakinden. Düğmeleri eridi. Ben o yuvalara birer adet gömlek düğmesi koydum. üzerlerine de birer adet yuvarlak kesilmiş silgi koydum. Fakat 1 seneden fazladır böyle kullanıyorum. Sorun yoktu.



     Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Arıza immobilizer da gösterge panelindeki kırmızı ışık anahtarı takınca ve cevirince hızlı şekilde yanıp

    sönüyorsa immobilizer arızası var demek ancak



    Böyle bir şey olmuyor. Anahtarı kontağa takınca immobilizer ışığı sönüyor. Anahtarı çıkarana kadar bir daha yanmıyor. Paneldeki tüm ışıklar sönünce (sadece yağ lambası, şarj lambası ve el freni çekili lambası yanık kalıyor) kontağı çeviriyorum. Böyle çalıştırıyorum.
  • Kumandaya farklı bir tarz vermişsin anlaşılan

    Umarım anahtarla ilgilidir sorun uygun yollu halledersin inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: NİTROUS666

    Arıza immobilizer da gösterge panelindeki kırmızı ışık anahtarı takınca ve cevirince hızlı şekilde yanıp

    sönüyorsa immobilizer arızası var demek ancak



    Böyle bir şey olmuyor. Anahtarı kontağa takınca immobilizer ışığı sönüyor. Anahtarı çıkarana kadar bir daha yanmıyor. Paneldeki tüm ışıklar sönünce (sadece yağ lambası, şarj lambası ve el freni çekili lambası yanık kalıyor) kontağı çeviriyorum. Böyle çalıştırıyorum.

    immobilizer isigi sonunce marsa basblrsnz. dgr uyarlari beklemeye gerek yok bence :-)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Resimdeki benim anahtar



     Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Resimdeki benim anahtar



     Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)


    Ölmüş ağlayanı yok abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Resimdeki benim anahtar



     Araba Orijinal anahtarla sorun çıkarmaya başladı (Yedek anahtara düştüm)


    Abi bu anahtar ne olmuş böyle ben hayatta kullanamazdım böyle
    Anahtarınızın pilini değiştirmeyi deneyebilirsiniz?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.