Şimdi Ara

BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
85.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE



  • Kardeş işe en az masraflısından başla.Usta ne derse desin sakın ilk öce yağ pompasını söktürme.En az 250 ytlden çıkarsın.En basit iş olan yağ müşiri ile yağ filtresini değiştirt.Yağ müşiri bozulmaya başladıysa yağ basıncını ayarlayamıyor demektir.Gene olmazsa iyi bir elktrikçiye git tesisastı kontrol ettirt.Özellikle yağ müşirinden gelen kabloya baktır.Kesik veya zedelenme olabilir.Elelktrikçi yağ kablosunu çıkartıp sana hocam sorun motorda derse hemen inanma.Kabloya baştan sona baktırt.bunlar yapıldıktan sonra yağ pompasını değiştirt.Bikaç gün önce ben çok büyük masraflar ettim. Motora kadar açtılar yataklar değişti.. Masrafım milyarı buldu.Ama sorun tesisatta çıktı.Kazığı ben yedim sen yeme bari. Tahminim % 90 yağ müşiri o an yağ basıncını ayarlayamamıştır. 5-10 Ytl lik bir parça.Sorunun hallolunca buraya yaz lütfen neden olduğunu.Aşağıda bu knuda benim açtığım ve arkadaşların bana cevaben yazdıkları mevcut.Umarım işine yarar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25493164/tm.htm
  • Yağ pompası yada filtrede bir tıkanıklık yağ basıncını düşürmüş olabilir, vakti gelmediyse bile yağ ve filtre değişşe iyi olur kanaatindeyim.
  • yakınlarda yağ değişimi yaptım 500 km olmadı daha filtrede değişti , filtre polo filtresi takıldı aceba bundan olabilirmi ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    yakınlarda yağ değişimi yaptım 500 km olmadı daha filtrede değişti , filtre polo filtresi takıldı aceba bundan olabilirmi ?



    ihtimaldir, sonuçta filtrenin kapasitesi falan ufak olabilir, gerçi yerine uyduysa hemen her filtre aynı işi yapacağından sorunun kaynağını daha derinlerde aramak gerekebilir.
  • Kardeş işe en az masraflısından başla.Usta ne derse desin sakın ilk öce yağ pompasını söktürme.En az 250 ytlden çıkarsın.En basit iş olan yağ müşiri ile yağ filtresini değiştirt.Yağ müşiri bozulmaya başladıysa yağ basıncını ayarlayamıyor demektir.Gene olmazsa iyi bir elktrikçiye git tesisastı kontrol ettirt.Özellikle yağ müşirinden gelen kabloya baktır.Kesik veya zedelenme olabilir.Elelktrikçi yağ kablosunu çıkartıp sana hocam sorun motorda derse hemen inanma.Kabloya baştan sona baktırt.bunlar yapıldıktan sonra yağ pompasını değiştirt.Bikaç gün önce ben çok büyük masraflar ettim. Motora kadar açtılar yataklar değişti.. Masrafım milyarı buldu.Ama sorun tesisatta çıktı.Kazığı ben yedim sen yeme bari. Tahminim % 90 yağ müşiri o an yağ basıncını ayarlayamamıştır. 5-10 Ytl lik bir parça.Sorunun hallolunca buraya yaz lütfen neden olduğunu.Aşağıda bu knuda benim açtığım ve arkadaşların bana cevaben yazdıkları mevcut.Umarım işine yarar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25493164/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harunoda -- 17 Ağustos 2008; 2:47:20 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: harunoda

    Kardeş işe en az masraflısından başla.Usta ne derse desin sakın ilk öce yağ pompasını söktürme.En az 250 ytlden çıkarsın.En basit iş olan yağ müşiri ile yağ filtresini değiştirt.Yağ müşiri bozulmaya başladıysa yağ basıncını ayarlayamıyor demektir.Gene olmazsa iyi bir elktrikçiye git tesisastı kontrol ettirt.Özellikle yağ müşirinden gelen kabloya baktır.Kesik veya zedelenme olabilir.Elelktrikçi yağ kablosunu çıkartıp sana hocam sorun motorda derse hemen inanma.Kabloya baştan sona baktırt.bunlar yapıldıktan sonra yağ pompasını değiştirt.Bikaç gün önce ben çok büyük masraflar ettim. Motora kadar açtılar yataklar değişti.. Masrafım milyarı buldu.Ama sorun tesisatta çıktı.Kazığı ben yedim sen yeme bari. Tahminim % 90 yağ müşiri o an yağ basıncını ayarlayamamıştır. 5-10 Ytl lik bir parça.Sorunun hallolunca buraya yaz lütfen neden olduğunu.Aşağıda bu knuda benim açtığım ve arkadaşların bana cevaben yazdıkları mevcut.Umarım işine yarar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_25493164/tm.htm


    VALLA ARKADAŞ SENİN BAŞINA GELENLERE ÜZÜLDÜM YAZILARINIDA FORUMDAN OKUMUŞTUM BRAVA İDİ SANIRSAM SENİN ARABAN,,,, SENİN TESİSATTAN PROBLERM ÇIKTIĞINI ÖĞRENDİKTEN SONRA BENDE TESİSAT ÜZERİNE YOĞUNLAŞMAK İÇİN DENEMELERE BAŞLADIM , DEDİĞİN GİBİ BEN ŞİMDİLİK MÜŞİRE BİR LAMBA BAĞLADIM VEDE ARACIN İÇİNE TESİSAT ÇEKTİM ANLICAAAN YAĞ LAMBASINI İÇERİ ALDIM , GEÇEN YOLA GİTTİM GELDİM YAKLAŞIK 200 KM HER HANGİ BİR SIKINTI YOK YANİ YAĞ MÜŞİRİ YAĞ BASINCI NORMAL OLDUĞUNDA ŞASEYE KISA DEVRE YAPIYOR HİÇ BİR ŞEKİLDE ANORMALLİK YAPMADI , BENDE DEDİĞİN GİBİ ELEKTRİK TESİSATINA YOĞUNLAŞACAĞIM ŞİMDİ OKSİTLENEN YERLERİ ZIMPARALAYIP WD-40 İLE TEMİZLEYECEĞİM , Bİ KAÇ GÜN DAHA ÖYLECE KULLANIP İYİCE EMİN OLDUKTAN SONRA ELEKTRİK TESİSATINI KONTROL EDECEĞİM , BU İŞLERDEN ANLIYORUM O YÜZDEN DENEMELERİ VE TESİSAT İŞİNİ KENDİM HALLEDECEĞİM , İLGİN İÇİN TEŞEKKÜRKLER




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?

    Ben bu olaydan sonra kaliteli ünlü firmaların yağlarını kullandım bu tip problemle karşlasmadım sana tavsiyem ucuza kaçma yağ aracın en önemli parçasıdır yasız bir sey çalısmaz adam gibi bir ya kullan keyfine bak. Ben birde motor temizleme yağları var 5 dak yağlar bunlar motordaki pislikleri sökmek için onu uyguladım filtrelerimi değiştirdim ve yeni kaliteli bir yağ koydum




  • Motor temizleme yağı nedir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?

    Ben bu olaydan sonra kaliteli ünlü firmaların yağlarını kullandım bu tip problemle karşlasmadım sana tavsiyem ucuza kaçma yağ aracın en önemli parçasıdır yasız bir sey çalısmaz adam gibi bir ya kullan keyfine bak. Ben birde motor temizleme yağları var 5 dak yağlar bunlar motordaki pislikleri sökmek için onu uyguladım filtrelerimi değiştirdim ve yeni kaliteli bir yağ koydum

    evet dediğin gibi hararet biraz çıkınca yağ inceliyor vede aracımın yağ uyarı sinyali ötüyor , yağı değiştireceğim , castrol magnatec 10w-40 nasıldır , 4 litresi 48 ytl , delphi marka yağı 30 ytl ye almıştım ,




  • Castrol magnatec 10*40 tavsiyemdir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?

    Ben bu olaydan sonra kaliteli ünlü firmaların yağlarını kullandım bu tip problemle karşlasmadım sana tavsiyem ucuza kaçma yağ aracın en önemli parçasıdır yasız bir sey çalısmaz adam gibi bir ya kullan keyfine bak. Ben birde motor temizleme yağları var 5 dak yağlar bunlar motordaki pislikleri sökmek için onu uyguladım filtrelerimi değiştirdim ve yeni kaliteli bir yağ koydum

    evet dediğin gibi hararet biraz çıkınca yağ inceliyor vede aracımın yağ uyarı sinyali ötüyor , yağı değiştireceğim , castrol magnatec 10w-40 nasıldır , 4 litresi 48 ytl , delphi marka yağı 30 ytl ye almıştım ,

    Arkadasım kaliteli olsunda ne olursa olsun ben o olaydan sonra BP aldım bilindik bir yağ diye castrol da çok ii bir yağ şu anda aracım o yağ ile kullanmaktayım.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?


    sakın bu hatayı yapma komple yağ değiştir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50


    quote:

    Orjinalden alıntı: dartanyan5


    quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    ARKADAŞLAR YOLDA GİDERKEN BİRDEN BİRE YAĞ LAMBASI YANDI VE ARABAMDAN ÖN PANELDEN BİİİP BİİİP DİYE SES GELDİ DAHA ÖNCEDEN BÖYLE Bİ SES DUYMAMIŞTIM ARACIMDA , TABİ HEMEN SAĞA ÇEKTİM MOTORU AÇTIM HİÇ BİR ANORMAL DURUMA RASTLAMADIM , YAĞ SU FREN HİDROLİK SEVİYELERİ FİLAN HEP NORMALDEYDİ 10 DK FİLAN BEKLEDİKTEN SONRA (SERVİS ÇAĞIRACAKTIM) Bİ DAHA MOTORU ÇALIŞTIRAYIM DEDİM VE ÇALIŞTI HİÇ BİR ANORMALLİK OLMADAN YOLUMA DEVAM ETTİM ,SİZCE NEDEN OLMUŞ OLABİLİR BU ?


    BU ARADA EVE GELİNCE FARKETTİM YAĞ BUHARINI EMME MANİFOLTUNA VEREN HORTUM 2 BÜKLÜM OLMUŞ ,SIKIŞMIŞTI AMA YİNEDE İÇİNDEN HAVA GEÇERDİ ONU DÜZELTTİM ONDAN OLABİLİR DİYE

    Yazdıkların eski aracımla benimde başıma geldi nedeni ise neymiş sana soyleyeyim ya kalitesi düşükmüş ve havada sıcaktı bu neden den doğlayı ya su gibi ince olmus yağlama özeliğini yitirmiş ve ışık yanmış yağa soduktan sonra eski haline geldiği için ışık sonmuş. Kısacası Yağnı ve yağ filtreni değiştir


    EVET DEDİĞİN GİBİ YAĞIM ÇOK İNCELMİŞ BU GÜN BALTIĞIMDA CUBUKTAN KOLAYCA DAMLIYORDU BAYA İNCELMİŞ , ARACIMA 10W-40 DELPHI YAĞ KOYDURMUŞTUM ACEBA UCUZA KAÇMAKLA HATAMI ETTİK , YOKSA BİR MİKTAR KALIN YAĞEKLEYİP KALINLAŞTIRSAKMI ?

    Ben bu olaydan sonra kaliteli ünlü firmaların yağlarını kullandım bu tip problemle karşlasmadım sana tavsiyem ucuza kaçma yağ aracın en önemli parçasıdır yasız bir sey çalısmaz adam gibi bir ya kullan keyfine bak. Ben birde motor temizleme yağları var 5 dak yağlar bunlar motordaki pislikleri sökmek için onu uyguladım filtrelerimi değiştirdim ve yeni kaliteli bir yağ koydum

    evet dediğin gibi hararet biraz çıkınca yağ inceliyor vede aracımın yağ uyarı sinyali ötüyor , yağı değiştireceğim , castrol magnatec 10w-40 nasıldır , 4 litresi 48 ytl , delphi marka yağı 30 ytl ye almıştım ,

    castrol magnetec marketlerde 60 ytl nerde bu kadar ucuz,istanbula gelince bende alayım




  • castrol magnetec marketlerde 60 ytl nerde bu kadar ucuz,istanbula gelince bende alayım
    "nedense engelendi anlamadım bideha yazdım"
  • quote:

    Orjinalden alıntı: erdemkaraman35

    castrol magnetec marketlerde 60 ytl nerde bu kadar ucuz,istanbula gelince bende alayım
    "nedense engelendi anlamadım bideha yazdım"

    marketten yağmı alınır hocam en iyisi sanayiden al , ben nevşehirdeyim ve burda 48-55 arası değişik yerlerden fiyat verdiler en ucuz 48 e aldım , arabamın bagajında duruyor şu an fırsat bulunca değiştireceğim
  • mendel 50 ,
    2 nokta üzerine yoğunlaşmalısın.İlk önce yağ filtren orjinal miydi .yan sanayi filtreleri bazen sorun çıkarıyor ve devri daimi aksatabiliyor. Sistem yağ basıncının düştüğünü anlayınca hemen uyarıya geöiyor sanırım. Yağ filtresi çok ucuz ama çok çok önemli bir yedek sarf malzemesidir.Asla hata affetmez ve bir tıkanma varsa anında motoru eline alırsın.Bu yzden piyasadan orjinal filtre almakla işe başlamalısın.

    Filtrenin sökülmesi dmeek yağın boşaltılması dmektir. Boşaltma işlevini yapınca yağı incele bir bozulma veya içinde ele gelen parmaklarınla hissedilebilecek partükül var mı? çvar ise yağını yenilemelisin.

    castrokl 10-40w yağ ideal aralıkta bir yağdır. tavsiye ederim. ama marka olayına çokda kafayı takmamak lazım. önemli olan ilk çey yağ numaralarıdır. Bu nedenle aşırı sıcak bir yerde ise 20w-50 yaüğ ile deneme yap .Bu yağ daha kalın bir yağdır ama scıaklardaki performasnı iyidir. Eğer bir problem çıkmazsa yazı böyle geçiriri. kış basında 10 w-40 yağa geçersin. Böylelikle hem ucuz 20w50 yağ le sistemini kontrol edip ucuza bu işikurtarırsın hem de daha pahalı olan 10w-40 magnetec yağını ziyan etmemiş olursun.

    yaüğ filtrsi işini iyice araştırmalısın fabrikasyon ne konuyor sende ne takılı .Piyasa efsaneleri dinleme sakın. Herkez kendince bir yorum yapabilir , herkesin tecrübesi farklıdır ama kesin olan senin tecrübeni ilerletebilmektir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mendel 50 ,
    2 nokta üzerine yoğunlaşmalısın.İlk önce yağ filtren orjinal miydi .yan sanayi filtreleri bazen sorun çıkarıyor ve devri daimi aksatabiliyor. Sistem yağ basıncının düştüğünü anlayınca hemen uyarıya geöiyor sanırım. Yağ filtresi çok ucuz ama çok çok önemli bir yedek sarf malzemesidir.Asla hata affetmez ve bir tıkanma varsa anında motoru eline alırsın.Bu yzden piyasadan orjinal filtre almakla işe başlamalısın.

    Filtrenin sökülmesi dmeek yağın boşaltılması dmektir. Boşaltma işlevini yapınca yağı incele bir bozulma veya içinde ele gelen parmaklarınla hissedilebilecek partükül var mı? çvar ise yağını yenilemelisin.

    castrokl 10-40w yağ ideal aralıkta bir yağdır. tavsiye ederim. ama marka olayına çokda kafayı takmamak lazım. önemli olan ilk çey yağ numaralarıdır. Bu nedenle aşırı sıcak bir yerde ise 20w-50 yaüğ ile deneme yap .Bu yağ daha kalın bir yağdır ama scıaklardaki performasnı iyidir. Eğer bir problem çıkmazsa yazı böyle geçiriri. kış basında 10 w-40 yağa geçersin. Böylelikle hem ucuz 20w50 yağ le sistemini kontrol edip ucuza bu işikurtarırsın hem de daha pahalı olan 10w-40 magnetec yağını ziyan etmemiş olursun.

    yaüğ filtrsi işini iyice araştırmalısın fabrikasyon ne konuyor sende ne takılı .Piyasa efsaneleri dinleme sakın. Herkez kendince bir yorum yapabilir , herkesin tecrübesi farklıdır ama kesin olan senin tecrübeni ilerletebilmektir.

    vezir hocam epeydir görünmüyodun , tatil uzun sürdü anlaşılan :) , yağ filtremi orjinal passat filtresi ile değiştirmiştim vw. servisinden aldım polo ve passat larda kullanılan filtreymiş , normal filteler 10-15 ytl iken ben iyisini aldım 25 ytl ye , ben birazda havaların aşırı sıcak olmasına bağlıyorum , birde ben performanslı kullanırsam yada çok dik bir rapma çıkarsam bu problem ortaya çıkıyor yani yağ lambası yanıyor , şimdilik epeydir yağ lambası yanmıyor bi daha yanarsa zaten yağ bidonunu ve filtreyi aldım (şu ankinin bi öncekisi olan filtre yan sanayi idi ondan aldım) doğru sanayiye gidip yağı değiştireceğim , zaten bu aralar havalar epey sıcak gidiyor ondanda olabilir tahminimce ,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mendel50 -- 28 Ağustos 2008; 5:45:53 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mendel50

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    mendel 50 ,
    2 nokta üzerine yoğunlaşmalısın.İlk önce yağ filtren orjinal miydi .yan sanayi filtreleri bazen sorun çıkarıyor ve devri daimi aksatabiliyor. Sistem yağ basıncının düştüğünü anlayınca hemen uyarıya geöiyor sanırım. Yağ filtresi çok ucuz ama çok çok önemli bir yedek sarf malzemesidir.Asla hata affetmez ve bir tıkanma varsa anında motoru eline alırsın.Bu yzden piyasadan orjinal filtre almakla işe başlamalısın.

    Filtrenin sökülmesi dmeek yağın boşaltılması dmektir. Boşaltma işlevini yapınca yağı incele bir bozulma veya içinde ele gelen parmaklarınla hissedilebilecek partükül var mı? çvar ise yağını yenilemelisin.

    castrokl 10-40w yağ ideal aralıkta bir yağdır. tavsiye ederim. ama marka olayına çokda kafayı takmamak lazım. önemli olan ilk çey yağ numaralarıdır. Bu nedenle aşırı sıcak bir yerde ise 20w-50 yaüğ ile deneme yap .Bu yağ daha kalın bir yağdır ama scıaklardaki performasnı iyidir. Eğer bir problem çıkmazsa yazı böyle geçiriri. kış basında 10 w-40 yağa geçersin. Böylelikle hem ucuz 20w50 yağ le sistemini kontrol edip ucuza bu işikurtarırsın hem de daha pahalı olan 10w-40 magnetec yağını ziyan etmemiş olursun.

    yaüğ filtrsi işini iyice araştırmalısın fabrikasyon ne konuyor sende ne takılı .Piyasa efsaneleri dinleme sakın. Herkez kendince bir yorum yapabilir , herkesin tecrübesi farklıdır ama kesin olan senin tecrübeni ilerletebilmektir.

    vezir hocam epeydir görünmüyodun , tatil uzun sürdü anlaşılan :) , yağ filtremi orjinal passat filtresi ile değiştirmiştim vw. servisinden aldım polo ve passat larda kullanılan filtreymiş , normal filteler 10-15 ytl iken ben iyisini aldım 25 ytl ye , ben birazda havaların aşırı sıcak olmasına bağlıyorum , birde ben performanslı kullanırsam yada çok dik bir rapma çıkarsam bu problem ortaya çıkıyor yani yağ lambası yanıyor , şimdilik epeydir yağ lambası yanmıyor bi daha yanarsa zaten yağ bidonunu ve filtreyi aldım (şu ankinin bi öncekisi olan filtre yan sanayi idi ondan aldım) doğru sanayiye gidip yağı değiştireceğim , zaten bu aralar havalar epey sıcak gidiyor ondanda olabilir tahminimce ,

    selamlar mendel ,
    tatil çok uzun sürmedide işler birikmiş fazla siteye giremedim.
    yağ konusunda geniş aralıklı yağlara yazın ihtiyaç yoktur ikinci rakkamı 40 dan büyük olanlar daha iyi yağlama yaparlar yani 40 w veya 50 w iel büten yağları aşırı sıcaklarda kullanmak işin doğrusudur. ANCAK

    yani ve filtreni doğru kullandığın halde yağ basıncı düşüyorsa ve herhangi bir gösterge hatası veya ölçüm hatası yoksa , ileri derecede bir vaka seni bekliyor olabilir.Kötü ihtimaller ama kanallar tıkalı olabilir.katkı kullandı isen bunlar ince yağ kanallarında katılaşarak çzkelmiş olabilir yani kısaca kolestrıolk seviyen artmış olanbilir.İşallah bunlar değildir ancak ön tanıları iyi anlamak lazım. Yoksa kalp ameliyatı ! kaçınılmazdır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.