Şimdi Ara

Dizel Araç Rölantide Titreme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
10.506
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar dizel aracımda rölantide sürekli titreme oluyor.800-850 devir arası sürekli oynuyor ve aracın her yeri titriyor.Yani “Vın vın vın” diye ses oluyor.Kime gitsem sorunu bulamadı boşver eski araç o kadar olur dediler.Biri enjektör dedi, biri yakıt pompası değişcek dedi ama kimse garanti veremedi.Sizede danışmak istedim.Dediğim gibi rölanti çok azda olsa oynuyor ama araç çok titriyor.

    Mondeo 2.0tdi 2005



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Araçlarda Rölantide Titreme

    Dizel araçlarda rölantide titreme, yaygın bir sorundur ve çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir. Bu sorunu etkili bir şekilde gidermek için nedenini doğru bir şekilde tanımlamak önemlidir.

    Dizel Motor Titremesinin Nedenleri

    • Enjektör Sorunları: Enjektörler, yakıtı silindirlere püskürtür. Arızalı veya kirli enjektörler, yakıt püskürtme düzenini bozarak titreşime neden olabilir.
    • Yakıt Sistemi Sorunları: Yakıt filtresinin tıkanması veya yakıt pompasının arızalı olması, yakıt beslemesini kısıtlayarak rölantide titremeye yol açabilir.
    • Hava Akış Sensörü Sorunları: Hava akış sensörü, motora giren hava miktarını ölçer. Arızalı bir hava akış sensörü, zengin veya fakir karışımlara neden olarak titreşime yol açabilir.
    • EGR Valfi Sorunları: EGR valfi, egzoz gazlarını tekrar emme manifolduna yönlendirir. Arızalı bir EGR valfi, titreşime neden olabilecek emme manifolduna aşırı miktarda egzoz gazı gönderir.
    • Çift Kütleli Volan (DMF) Sorunları: DMF, motor titreşimlerini emen bir bileşendir. Arızalı bir DMF, özellikle rölantideyken şiddetli titreşimlere neden olabilir.

    Çözümler

    Dizel araçlarda rölantide titreme sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Enjektörleri kontrol ettir ve gerekirse temizlet veya değiştir.
    • Yakıt filtresini değiştir.
    • Yakıt pompasını kontrol ettir.
    • Hava akış sensörünü kontrol ettir veya değiştir.
    • EGR valfini kontrol ettir veya temizlet.
    • Çift kütleli volanı kontrol ettir veya değiştir.

    Rölantide titreme, göz ardı edilmemesi gereken bir sorundur. Sorunu erken teşhis etmek ve gidermek, daha ciddi hasarları ve maliyetli onarımları önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor ısınınca titreme düzeliyorsa, sorun kızdırma bujilerinin bir veya ikisinde olabilir.
  • Önce egr yi bı temizlet derim. Rolantideki vuruntular düzeliyor temizleyince. Egr kilitlendiginde hava yakıt karışımını tam ayarlayamadığı için sıkıntı yaratıyor.
  • yakuza283 kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar araç dizel ama fazla titriyor.Biri beyin rölanti devrini ayarlıyamadığından titriyor dedi.Devir saati 800-850 arası titriyor.
  • BayGlock kullanıcısına yanıt
    Yakıt pompası üzerinde yakıt basınç regülatörü var oda olabilir, enjektörlerde olabilir. Kızdırma bujileri de sebep olabilir. Komplike bir sistem hepsi birbiriyle bağlantılı. Önce obd cihazıyla bağlanıp hata kodu var mı bakmak lazım. Değerleri kontrol etmek lazım. Ona göre fikir yürütüp ilerlemek gerekir.

    Rölantiyi kontrol eden bir parça yok. Beyin sensörlerden gelen verilere göre ayarlıyor çalışmayı. Yanlış çalışan herhangi bir parça buna sebep olabilir. Benzinlilerdeki gibi gaz kelebeği yok dizel araçlarda. Yakıtı kısıp açıyor motor.

    Egr en son ne zaman temizlendi? En fazla bakim gerektiren parça olduğu için ondan olma ihtimali yüksek dedim. Bu cevapta sizi tatmin etmeyen nedir? Sorunun egr kaynaklı olmadığını neden düşünüyorsunuz?
  • AYNI OLAY BAŞIMIZA GELDİĞİNDE OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİNCE TİTREME AZALMIŞTI BİR BAKTIRIN DERİM
  • Motor takozu
  • Mazot filtresi, enjektör, pompa, egr, egzoz, sensör arızası her şey olabilir.
  • Sorun halen daha devam ediyor.Motor kulakları eskiydi orjinaliyle değişti.Pompada sorun yok,enjektörler temizlendi,tüm yakıt hortumları değişti.Maalesef araç sinir edici bir şekilde titriyor bazen geçiyor ama yine oluyor.

    İlk çalıştırmada çok oluyor ama motor sıcakkende oluyor birtürlü çözemedik sırf bu yüzden aracı satasım geldi.Araç çalıştıktan sonra kızdırma buji lambası yanıyor.Bilgisayara bağlandığında sorun çıkmıyor.
  • BayGlock kullanıcısına yanıt

    Merhaba hocam, sorununuza çözüm bulabildiniz mi?

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.