Şimdi Ara

Motor çok bağırıyor araba istediğim gibi gitmiyor :-(((((

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
91.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar.
    Bende 2006 model fiat marea Liberty araba var.Yeni aldım .80000 km de bakımları Serviste yapılmış.Servisteki arkadaşlar hiç bi sorun yok biz bakımını yaptık dediler.Ancak araba ilk başta lpg(Brc marka) çok yaktı onu kısmen hallettik gibi yakıt filtresi flan değişti.Asıl sorunum şu ;
    Arife günü uzun yola çıktım araba, hız göstergesi 90 km, devir 3000 geçince sanki çıldıracakmış gibi oluyo motor çok bağırıyo,sanki güçlü bi rüzgar var gitmesini engelliyomuş gibi.yaklaişık 100 km yol yapınca enjeksiyon arıza lambası yandı servisi aradım yakıttandır dediler (sadece shell ve aygaz alıyorum) Hemen benzine geçtim yakıttan dedikleri için, ama değişen bişi olmadı.Bu sorunlar benzinde de aynı lpg de de.Servise de güvenemiyorum artık.Daha önceki tecrübelerimden dolayı.
    2000 model marea sx arabam vardı bakımsızdı kazalıydı ama 20 gündür 2006 marea liberty kullanıyorum eski arabamdan aldığım keyfi alamadım.Yol tutuşunu sessizliğini flan :-(
    Bu sorunu ankarada çözebilecek tanıdığınız ustalar varmı yada sizde böyle bi sorunla karşılaştınız mı lütfen tecrübelerinizi paylaşıp bi yol gösterin bana.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Bağırıyor Ama Gitmiyor: Nedenleri ve Çözümleri

    Motorunuzun yüksek sesle bağırmasına ve arabanızın hızlanmadığına tanık oluyorsanız, bunun çeşitli nedenleri olabilir. Bu sorunu gidermek için aşağıdaki olası nedenleri göz önünde bulundurabilirsiniz:

    • Motor Bağırmasının Nedenleri:

      • Tıkalı Egzoz Sistemi: Egzoz sisteminde bir tıkanıklık, motorun aşırı çalışmasına ve yüksek ses çıkarmasına neden olabilir.
      • Kirli Hava Filtresi: Kirli bir hava filtresi, motora yeterli hava akışını engeller ve buna bağlı olarak arabanın hızlanmasını zorlaştırır.
      • Yıpranmış Bujiler: Yıpranmış bujiler, motorda tam olarak yanma sağlanmamasına neden olarak gücün azalmasına ve motorun yüksek sesle çalışmasına yol açar.
      • Bozuk Ateşleme Bobini: Arızalı bir ateşleme bobini, bujileri düzgün ateşleyemeyerek motorun verimsiz çalışmasına neden olabilir.
      • Düşük Motor Yağı Seviyesi: Düşük motor yağı seviyesi, motorun düzgün yağlanmasını önler ve aşınmaya neden olur, bu da yüksek seslere ve güç kaybına yol açabilir.
    • Motor Bağırmasına Bağlı Olarak Hızlanmama Sorunları:

      • Kayan Debriyaj: Kayan bir debriyaj, motorun yüksek devirde çalışmasına neden olarak motorun bağırmasına yol açarken, aracın hızlanmasını engelleyebilir.
      • Patinaj Yapan Transmisyon: Patinaj yapan bir transmisyon, motorun gücünün tekerleklere etkili bir şekilde aktarılmasını engeller ve bunun sonucunda hızlanma sorunlarına neden olur.
      • Arızalı Hız Sensörü: Arızalı bir hız sensörü, aracın hızını doğru bir şekilde algılayamamasına ve motorun buna göre ayarlanmamasına neden olarak hem motor bağırmasına hem de hızlanmama sorununa yol açabilir.

    Çözümler:

    Bu sorunları gidermek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz:

    • Egzoz sistemini kontrol ettirin ve tıkanıklıkları giderin.
    • Hava filtresini değiştirin.
    • Bujileri kontrol edin ve gerekirse değiştirin.
    • Ateşleme bobinini test edin ve gerekirse değiştirin.
    • Motor yağı seviyesini kontrol edin ve gerekirse doldurun.
    • Kayan debriyajı onarın veya değiştirin.
    • Patinaj yapan transmisyonu onarın veya değiştirin.
    • Arızalı hız sensörünü tespit edin ve değiştirin.

    Bu adımları uygulamak, motorun aşırı bağırmasını azaltmanıza ve aracınızın hızlanmasını iyileştirmenize yardımcı olabilir. Sorun devam ediyorsa, daha ileri tanılama ve onarım için yetkili bir tamirciye başvurmanız önerilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Aracın kalkışında problem yoksa, iki yakıt türündede aynı sorunu yapıyorsa, çekiş sorunu sadece yüksek devirlerde oluyorsa aklıma gelen tek sebep hava filtresi ve triger ayarı. Yakıt filtresini değiştirdiğinizi söylemişsiniz peki hava filtresi değiştimi ve yakın zamanda triger değişikiliği yada ayarı yaptırdınızmı?
  • İlginize çok teşekkür ederim. Servis Yakıt filtresi değişti, triger de daha 120 000 km de diyo.
  • O zaman aklıma gelen tek sebep hava filtresi kalıyor. İstersen biraz bekle tam anlamıyla bilgisi olan arkadaşlar sana daha iyi yardımcı olabilirler.
  • Hava filtresi de değişmiş diyorlar.
  • Debriyajada baktır kaçırıyor olabilir ancak yine sana cevabı iyi bir servis verecektir.

    Ancak aynı model bir araç bulabilerisen ,denemek için herşey çok daha açık şekilde anlaşılabilirki ben senin anlaman için değil ustaların anlaması için demekteyim bu sözü.Çünki çoğu zaman normal diye başalarından savmak istiyebiliyorlar.
  • çok teşekkür ederim.İyi fikir aynı model bi araba bulmak :-)
  • araç arıza tespit cihazına bağlanırsa arıza kodundan problemin ne olduğu anlaşılır.
    bu cihaz aynı zamanda çalışma değerlerini de verir.
  • Sizin sorununuz (Tps) gaz kelebek konum sensöru ayarıyla alakalı. Bu araçlarda ayar var mı bılmıyorum,japon gruplarında var. Ayar yapılma durumu yoksa arızalı olabılır. Ben şahsen kendı aracımda Tps ayarıyla oynayarak bunu tecrube ettım.
    Birde aniden gaza basınca arac boğuluyormuş gibi oluyorsa kesın sorunun kaynağı burası.
  • aracın 3bin deviri gecince bagırması o model mareaların hepsinde var.
    bunu sıkıntı yapmanıza gerek hiç gerek yok.

    enjektor lamabasının yanmasının sebebi ise arabayı lpg de kullanmak.bu kendi opel vectramda da var.100 km civarını astıktan sonra enjektor lambası yanıyor.bu da kesinlikle hiç bi sorun arzetmemekte.4 yıldır bu sekilde kullanıyorum.ustam da bana bu sekilde soylemişti içim bu yuzden rahat.

    daha ayrıntılı bilenler umarım yazacaklarıdır.
  • bende de 2000 model golf vardı
    8 valf olduğu için araç 100 ü geçince anırmaya başlıyordu
  • Arabayı pek bilmiyorum ama 3000 devir 90 km 5. vites olarak varsayarsak bana 3000 devir 90km hız için yüksek gibi geldi. Bu yüzden baskı balatada sorun olabilir bence. Araba normal rolatnide çalışıyorken elfreni çekik haldeyken 5. vitese takıp debriyajı bırakır gibi yapın çok hafif devir saati yükselecek mi yoksa pat diye stop mu edecek. Stop ederse baskı balata sağlam , stop etmesi biraz geç sürer devir yükselirse baskı balata sıyırıyor, bitmiş anlamına gelir servise göstermekte fayda var.

    Araç serviste sürekli bakıma girmiş olabilir hatta 80 binde normal kullanımda balata bitmez bile fakat, kullanan nasıl biriydi, ne şartlar altında kullandı bilemeyiz elbette.
  • marealar 5.vites 3000 devirde 100 km/saat hız yaparlar ve söylediğiniz tarzda bir sorunla karşılaşmadım hiç aksine 3000 devirden sonra daha iyi hızlanıyor araç yazılımcı arkadaşımın dediği gibi baskı balatada sorun olabilir...
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.