Şimdi Ara

Üst Segment Araçlar Rüzgar Sesi Almıyor mu Cidden?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
45
Cevap
0
Favori
8.445
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar şuan 2012 BMW 1.16 i var 100 den itibaren rüzgar sesini alıyor. Babamda 2013 Citroen C5 var 100 den sonra rüzgar sesini alıyor. Şimdi 5 serisi veya 7 serisi kullanmadım ama merak ediyorum fitil yapısı 5 ile 1 benzer e kasada aynı nerdeyse, peki 5 nasıl oluyorda 1 den az rüzgar sesi alıyor. Fitil yapıları da aynı. Bu işin mantığını anlayan varmı. Ek fitil falan bir fayda ediyormu yoksa sandığımız gibi rüzgar sesi sadece kapıların fitil yapısı ile alakalı degilmi. Bilgi sahibi arkadaşlar yorum yazarsa memnun olurum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • F30dan f10a geçince çok fark etmişti. Sizin aracınız f30la çok benzerdir. 100e kadar aşırı rüzgar sesi gelmese bile içerideki trim sesleri soğutuyordu arabadan.

    F10daki yalıtımı üst düzeydir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancan_burak -- 2 Mart 2019; 19:53:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne kadar sesten bahsediyoruz orası önemli bence. Rolls-royce bile bir miktar ses alıyor sonuçta.
    Örnek vermem gerekirse benim aracımda(ki 17 senelik fitillere sahip) "ben buradayım" diyen rüzgar sesi dışarıdaki rüzgara bağlı olarak 130-140 arası başlıyor. Bunun haricinde yüksek hızlarda dahi (140+) ıslık tarzı bir ses yok. Aynı şekilde kapılarda fitil gıcırtısı falan da yok.
    Ama adamlar özenmiş. Hem kapıda hem gövdede fitil var. Kalitesi ise muntazam, bunca sene sapasağlam ve yumuşacık kalmasından belli zaten. Kapıdaki fitil de üç katlı denebilecek bir yapıda.
    Markası ne olursa olsun yeni arabalar eskiler kadar kaliteli üretilmiyor bu bir gerçek.
  • Lüks araçlara çok büyük beklenti içinde binerseniz hayal kırıklığına uğrarsınız.

    Mercedesten BMW ye Jeep ten Japonların amiral gemilerine kadar bindim hiçbirinde mükemmel bir yalıtım veya uçan halı hissini alamadım.

    Sadece limitleri daha yüksek orta sınıf bir arabanın 80 km de aldığı sesi 120 km de alıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de 2013 F20’den bu yüzden soğuyup sattım. Yakıt sarfiyatının da hatırı sayılır etkisi oldu tabi. Premium olmayan ve rakibi olan bir modelin 2 önceki kasası bile rüzgar sesi yalıtımı konusunda F20’den daha başarılıydı. Güncel modeli ise f30’dan daha iyi olduğunu biliyorum ama f10 ile yarışabilir. Zaten f30 da bu konuda pek başarılı değil.

    Demek istediğim yalıtım konusunda fazla lüks araçları hayal etmeye gerek yok. En azından 150/170 km’lere kadar hiç rahatsız etmeyen C sınıf araç var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı çok araçlara binmedim fakat yollar köstebek tarlası gibi olduğu için trim ve rüzgar sesi çok oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ses yalıtımı sadece fitil ile ilgili değil Cam ile ve kaporta içi yalıtım ile de ilgili. Üst sınıf araçlarda S kasa gibi yan camlar çok daha kalındır ve içinde extradan polenimsi ama çok şeffaf bir madde vardır bu madde çok yüksek ısılarda iki cam arasına alınarak kaynatılır. İş bununlada bitmez kapı nın içindede süngerler vardır. Mesela bizim yıllar önceki S kasanın kapı içini görmüştüm adamlar komple kalıp halinde sünger koymuşlar ki kapının içinde boşluk bırakmıyor boylece kapılara vuran lastik gürültüsü büyük oranda kapı kaportasında emiliyor. 7 serisinde varmı bilmiyorum ama 3 ve 5 serisinde bu kadar detaylı yalıtım olmadığını biliyorum zaten ses yalıtımlarıda aman aman değildir BMW lerin. Bizim kullandığımız A B C D sınıfı araçlarda bu denli özenli yalıtım yok çünkü bu malzemeler ciddi pahalı ve extra ağırlık extra işçilik gerektiriyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadLifter

    Ben de 2013 F20’den bu yüzden soğuyup sattım. Yakıt sarfiyatının da hatırı sayılır etkisi oldu tabi. Premium olmayan ve rakibi olan bir modelin 2 önceki kasası bile rüzgar sesi yalıtımı konusunda F20’den daha başarılıydı. Güncel modeli ise f30’dan daha iyi olduğunu biliyorum ama f10 ile yarışabilir. Zaten f30 da bu konuda pek başarılı değil.

    Demek istediğim yalıtım konusunda fazla lüks araçları hayal etmeye gerek yok. En azından 150/170 km’lere kadar hiç rahatsız etmeyen C sınıf araç var.
    C segmentinde Mercedes BMW Audi yi kullanmadığım için bilmiyorum ama en iyisi golf denir 2015 ini kullandım 120 den sonra baya baya üfüruyordu rüzgar. Golf de yalıtımda gayet iyidir. Merak ediyorum 5.20 G30 kullananlar falan rüzgar sesi yok diyor da gerçekten yokmu yoksa varda rahatsız mı etmiyor. Yada 7 kullananlar da rüzgar sesi cidden yokmu hiç. Tamam rüzgarı yararak ilerliyor araç o yüzden bir uğultu gibi olur ama püfür püfür püfür 150 üstünde esmeyen d segmenti araç varmı. Birde 7.30 yenilerine de baktım öyle filler farklı da değil klasik fitil gibi duruyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    Japon araçları park halinde, motor çalışmıyorken de ses yapıyor onu da ekleyelim lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Japon araçları park halinde, motor çalışmıyorken de ses yapıyor onu da ekleyelim lütfen.

    Alıntıları Göster
    Aynen öyle yandan geçen arabanın sesi bile rahatsız ediyor Megane 4 ten biraz ders alsalardı civicte iyi olurdu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Aynen öyle yandan geçen arabanın sesi bile rahatsız ediyor Megane 4 ten biraz ders alsalardı civicte iyi olurdu

    Alıntıları Göster
    Renault ü pek beğenmezler ama cidden çok az yol ve motor sesi alıyor. Japonlar daha cokk yol kat etmeliler yalıtım ve konforda.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: caspento

    Aynen öyle yandan geçen arabanın sesi bile rahatsız ediyor Megane 4 ten biraz ders alsalardı civicte iyi olurdu

    Alıntıları Göster
    Ben ciddi değildim orada yalnız.

    Eski Japonları diyorsanız o ayrı tabii, muadili Almanlara göre daha sesli araçlar fakat (Toyota hariç) yeni japon araçları sessizlik bakımından almanlardan aşağı kalır yanları yok.




  • 1993 model Nissan altıma (full paket)
    Bu arabada duyduğum tek ses yüksek fan ve motor sesi.
    Biz arabaya yıllarca gözümüz gibi baktık (9 sene-338.000) km. Ya ondan yada şanslıyız.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Mercedes w205 kodlu c kasalar (eski yeni) akustik cam opsiyonu ile alınmamış ise dehşet ses yapar. mercedes forumundaki en popüler konulardan biridir bu.
  • F10 5 serisi b8 passattan sonra yalıtım olarak bize inanılmaz başarılı geldi c segmentindeki neredeyse her araçtan sonra insanı mutlu eder tahminimce

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Ben ciddi değildim orada yalnız.

    Eski Japonları diyorsanız o ayrı tabii, muadili Almanlara göre daha sesli araçlar fakat (Toyota hariç) yeni japon araçları sessizlik bakımından almanlardan aşağı kalır yanları yok.

    Alıntıları Göster
    Biliyorum kinaye yaptığınızı ama kinaye yaparken doğruyu söylediğinizi kastettim bende

    Eski falan değil hocam gittim megane 4 ve civic i test ettim, yalıtım ve konforda megane 4 fersah fersah önde.
    Toyota chr, berbat bir yalıtımı var.
    Keza yeni corolla dışardan dizaynı yapmışlar ama o kalitesizlik hissini ortadan kaldıramamışlar.

    Bu tip eksik durumları eleştirelim ki onlar daha iyisini yapmaya çalışsın, sadece japonların değil her tür arabanın kötü yanları var, şu an konu japon olduğu için üstünde durdum.




  • Araçta yalıtım sadece fitillerle olmuyor kapı içerisinde,bagajda,kaputta kullanılan yalıtım malzemelerinden tut da araçta kullanılan lastiğin markası,jantın boyutlar,lastik boyutları,cam kalınlığı,motor içindeki izolasyon bunların hepsi yalıtımı etkiler.
  • caspento kullanıcısına yanıt
    Ya siz oturup nereden ne ses gelecek diye onu mu dinliyorsunuz? Açın RADYO - CD - Müzik dinleyin;çok tatmin edicidir CİVİC in ses sitemide;ben öyle yapıyorum tek duyduğum bass lar- tizler...hemde ruhum gıdasını alıyor..sizin gibi paranoyak olacağıma..
  • Hocam bu iş hem segment farkından hemde birazda markanın önceliklerinden kaynaklanan bir durum. golf ten v40 a,giiletta ya kadar tüm c segmentleri kullandım.
    bmw 1 f20 nin sınıfının üstünde bir sürüş keyfi,direksiyon hissiyatı kalitesi vardı.
    a3 ve golf te sürüş keyfinden ziyade yalıtım ve işçilik kasılmış hissini hemen almıştım mesela. golf-a3 abiyane tabirle kütüphane.
    v40 ta herşeyden vardı,güvenlik,yol tutuş,koltuk kalitesi..bambaşka bir dünya volvo.
    f30 konfor olarak ve yalıtım olarak yine a4 ve c serisinden geride..bana göre.
    ama sürüş hissiyatı olarak zf şanzımanında etkisiyle alacak olsam bmw yi tercih ederdim.
    c segmentinde yalıtım istiyorsanız a3 ü öneririm.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.