Şimdi Ara

DSG rolanti yüksek ve araç hep gitmeye çalışıyor gibi.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
3.161
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar arkadaşlar,


    Öncelikle konunun bir polemik konusuna dönüşmemesini rica ederim. Bu niyetle yorum yapacakları başka konulara davet ediyorum.


    Geçtiğimiz ay eşim için satın aldığım Fabia 1.0 DSG 2021 araçta rolanti devrini biraz yüksek buluyorum. özellikle 1. vites dur kalklarda devir 1000 devirin biraz üstünde kalıyor ve aracı frenler ile tutmaya çalışıyor gibi hissediyorum. Birkaç sn bekledikten ve frene güçlü bastıktan sonra 1000 devir civarında kalıyor ve araç ancak yerinde durmaktan memnun gibi davranıyor. Bu yakıt tüketimini de çok yükseltiyor. Dur kalk trafiklerde tüketim 13 litrelere kadar çıkıyor ki bu çok fazla. Kendi kullandığım 1.2 TSI 110 manuel Octavia ile aynı şartlarda tüketim 8-9 litre civarını geçmiyor. Genel olarak az yakmak Octavia ile çok çok daha kolay. Akıcı yolda Fabia'nın tüketimi Octavia ile benzer, hatta bir tık düşük oluyor ki şehir içi fabrika tüketimleri de Fabia 5.9, Octavia 6.1 ama dur kalk trafikte bu sürekli hareket etme çabası tüketimi çok etkiliyor.


    Sözün özü ilk otomatik tecrübem olduğundan merak etmekteyim. Bunun bir ayarı var mıdır? Ben gaza dokunmadıkça araç bu kadar gitmeye çalışmasın istiyorum sadece. DSG kullanan diğer arkadaşlar da bunu tecrübe ediyorlar mı sormak istedim. Herkese teşekkürler.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 1 Temmuz 2021; 11:55:2 >







  • Neredeyse bütün araçlarda, rölantide, devir 1000 altındadır. 1000 civarında ise ya aküye ya da motora yük bindiren bir şey açıktır. Mesela en basitinden klima. Klima kapalıyken devir yüksekse, bu sefer de dizeller için rejenerasyon yapıyorsa yükselir.


    DSG'li bir araçta auto hold özelliği varsa, tam basılı fren pedalından sonra araç hareket etmez. Fabia'da bildiğim kadarıyla auto hold yok. Bu yüzden ayağınızı fren pedalından kaldırdığınızda, bazı şartlara bağlı olarak ya anında ya da 1-2 sn içinde kavrama devreye girer ve araç yarım kavrama modunda hareket edecektir. Frene tam basılı iken devir 1000 altına düşmüyorsa, aküde de bir güç kaybı olabilir diye düşünüyorum.


    13 litre baya fazla. Atmosferik arabalar bile 10 litre civarında gezebiliyor. Araç çok yeniyse ilk birkaç bin km'de yüksek yakıt yakabilir.


    Araç gitmesin istiyorsanız her seferinde vitesi oynatmanız lazım. Auto hold yok çünkü araçta.





  • Anladığım kadarıyla siz eski aracınızla, yapması zaten manuel vitesli araçta dahi sakıncalı olan birşey yapıp sürekli yarı kavramaya halinde dur kalk trafikte ilerliyormuşsunuz.


    DSG bunu yapmamaya çalışıyor. 1000 devir yarı kavrama, tam kavrama yaptığı zaman sizin dediğiniz devire çıkıyor. Çıkmazsa kısa sürede kavramayı yersiniz bu sefer yakıttan daha büyük probleminiz olur. Ayrıca sadece fren pedalını kullanarak dur kalk trafiğinde ilerlemeyin, gaz pedalını kullanın.

  • Kullanıcısı hiç olmadım lakin bildiğim kadarıyla durma anında frene güçlü bir şekilde basmak gerekiyor ki kavrama devreden çıksın

  • _Maxximum_ _ kullanıcısına yanıt
    Yok hocam tabiki öyle birşey yapmıyorum manuelde de. Burada mesele ayak frende aracın gitmeye çalışması ve boşta dururken dahi rolantinin yüksek olması. Viteste ve frende el freni çekikken gitmeye çalışınca olan hissiyatı oluşturuyor.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ussuz kullanıcısına yanıt

    aynen bu şekilde yapmak gerekli. diğer türlü araç sürekli gitmek ister ve yarım debriyaj yapıyomuş gibi olur.

  • Hocam aracınızda spor mod benzeri bir özellik var mı?


    Bir yakınımız yüksek devirde vites atma, yığılma gibi sebeplerden Dsg şanzımanlı aracını servise götürmüştü. Servis spor modun açık kaldığını söyleyerek kapamasını istemiş. O da söyleneni yapmış . Hala daha sorunsuz kullanıyor. Bir de ilk otomatik tecrübesi olduğu için tam hakim de değilmiş modlara vs.


    Eğer böyle bir mod varsa ekoya ya da comfort moduna almak devirleri düzenleyebilir.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gkon kullanıcısına yanıt

    Ben yanlış anlamışım o zaman. Dururken rölanti yüksekse başkalarının da dediği gibi durmuşken frene iyice bastığınızdan emin olmanız lazım. Öteki türlü her an kalkmaya hazır yarı kavramada bekler kavramayı yer durur. Yani hafif frenle arabayı durdurabildiniz diye frene o hafif şekilde basmaya devam etmeyip durduktan sonra iyice basmanız lazım. Zaten araç istediğiniz rölanti devrine düşünce yeteri kadar frene basmış olduğunuzu anlarsınız. Ayrıca aracınız hayırlı olsun.

  • Herkese çok teşekkürler, araçta herhangi bir sürüş modu mevcut değil.


    Frene çok güçlü basınca devir 1000 civarına iniyor ama altına asla değil. Ayrıca bu güçlü fren ciddi bir kuvvet gerektiriyor. Yani normalde asla bu şekilde frene basmazsınız. Bildiğiniz köklemekten bahsediyorum.  


    Bu şekilde kavramayı yiyeceğinden şüpheleniyorum ben de. Yarına servis randevusu aldım. Bakalım orada sonuç ne çıkacak. Buna göre burayı da güncellerim.

  • gkon kullanıcısına yanıt

    O kadar sert basmanıza kesinlikle gerek olmaması lazım. Ayrıca 1000 altına da inmesi lazım, garip bir durum. Yukarıda birinin dediği gibi tüketimi arttıran birşey mi neden oluyor acaba? Klima vs.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxximum_

    O kadar sert basmanıza kesinlikle gerek olmaması lazım. Ayrıca 1000 altına da inmesi lazım, garip bir durum. Yukarıda birinin dediği gibi tüketimi arttıran birşey mi neden oluyor acaba? Klima vs.

    Klima da ciddi farkettiriyor ama klimasız da normalden kötü hocam. Octavia'da klimanın neredeyse hiç etkisi yok mesela tüketime. Fabia'da o da yüksek.

  • Bir kadına alınabilecek arabada en kötü şanzıman türü dsg/edc türevi yarı otomatik baskı balatalı araçlardır. Kötüden kastım ekonomik olarak :)


    Keşke cvt li nissan micra ya da tork konvertörlü opel corsa, peugeot 208 gibi bir modele yönelseydiniz.


    Kız kardeşimden biliyorum dur kalk trafikte az ayağını frenden kaldırtarak aracı ilerletiyorlar :)


    Bu konuda erkekler daha bilinçli misal erkek kardeşimde uzun duracağı zaman N ye alıyor, dur kalk trafikte ve fren balataları çabuk aşınmasın diye motor freni yapılacak yokuş inişlerinde M modunda kullanıyor.


    Sizin de eşiniz frene tam basmadığı için 1. balatayı baya törpületmiştir. Devirde her an kalkış yapılacakmış gibi olduğundan yüksek duruyor.

  • Araç durduktan sonra frene biraz daha sert basın.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Bir kadına alınabilecek arabada en kötü şanzıman türü dsg/edc türevi yarı otomatik baskı balatalı araçlardır. Kötüden kastım ekonomik olarak :)


    Keşke cvt li nissan micra ya da tork konvertörlü opel corsa, peugeot 208 gibi bir modele yönelseydiniz.


    Kız kardeşimden biliyorum dur kalk trafikte az ayağını frenden kaldırtarak aracı ilerletiyorlar :)


    Bu konuda erkekler daha bilinçli misal erkek kardeşimde uzun duracağı zaman N ye alıyor, dur kalk trafikte ve fren balataları çabuk aşınmasın diye motor freni yapılacak yokuş inişlerinde M modunda kullanıyor.


    Sizin de eşiniz frene tam basmadığı için 1. balatayı baya törpületmiştir. Devirde her an kalkış yapılacakmış gibi olduğundan yüksek duruyor.

    Araba daha 500 km'de hocam kendisi 50 km kullanmadı henüz alışacak inşallah. :)


    Keşke araç seçiminde özgür olabilsek ama bütçe meselesi işte. Araç alabileceğim kampanyayı sadece Skoda yapmıştı. Başka bir model alabilme ihtimalimiz yoktu yani. Hem Skoda'dan çok memnundum böyle bir seçim yapmış olduk. Ben de manuel alışkanlıklarından dolayı öyle kullanıyorum ama otomatikte de normalinin bu olmadığına eminim. Çok ayarsız durumlar var bu araçta. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 1 Temmuz 2021; 13:50:40 >




  • Tam fren yapmazsanız kavrama hep devrede olur, auto hols vb sistemler yok ise özellikle.

    Çift kavramalı şanzımanlar böyle

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: khanstern

    Bir kadına alınabilecek arabada en kötü şanzıman türü dsg/edc türevi yarı otomatik baskı balatalı araçlardır. Kötüden kastım ekonomik olarak :)


    Keşke cvt li nissan micra ya da tork konvertörlü opel corsa, peugeot 208 gibi bir modele yönelseydiniz.


    Kız kardeşimden biliyorum dur kalk trafikte az ayağını frenden kaldırtarak aracı ilerletiyorlar :)


    Bu konuda erkekler daha bilinçli misal erkek kardeşimde uzun duracağı zaman N ye alıyor, dur kalk trafikte ve fren balataları çabuk aşınmasın diye motor freni yapılacak yokuş inişlerinde M modunda kullanıyor.


    Sizin de eşiniz frene tam basmadığı için 1. balatayı baya törpületmiştir. Devirde her an kalkış yapılacakmış gibi olduğundan yüksek duruyor.

    Şu N'e alma saçmalığını kim çıkardı bilmiyorum ama tamamen anlamsız bir hareket. Araba rölanti devrindeyken D'de iken de zaten boşta. Ayrıca yokuş inişlerinde de manuel kontrol etmeye gerek yok zaten siz fren yaptıkça bir yandan şanzıman da vites düşürüp motor freni ile yardımcı olmaya çalışıyor (sürekli tecrübe ettiğim birşey bu varsayım değil). Salak değil bu şanzımanı yapanlar abartmayın Allah aşkına.


    DSG'de dikkat edilmesi gereken en önemli 2 şey, bu konuda da hep söylediğimiz beklerken frene az basıldı diye arabanın yarı kavramada durmasını engellemek (ki araçta autohold varsa ve aktifse ona bile dikkat etmenize gerek yok) ve dur kalk trafikte sadece fren pedalını kullanarak ilerlememek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Maxximum_ -- 1 Temmuz 2021; 14:28:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkon

    Araba daha 500 km'de hocam kendisi 50 km kullanmadı henüz alışacak inşallah. :)


    Keşke araç seçiminde özgür olabilsek ama bütçe meselesi işte. Araç alabileceğim kampanyayı sadece Skoda yapmıştı. Başka bir model alabilme ihtimalimiz yoktu yani. Hem Skoda'dan çok memnundum böyle bir seçim yapmış olduk. Ben de manuel alışkanlıklarından dolayı öyle kullanıyorum ama otomatikte de normalinin bu olmadığına eminim. Çok ayarsız durumlar var bu araçta. :)



    Alıntıları Göster

    Frene bir tık daha sert basarak deneyin ama günümüz araçlarında pedallar ve fren müşürleri plastik o yüzden çok da sert basmamaya özen gösterin aksi halde kırılabilir :)


    Bu arada anlık tüketim ekranı da açık olsun, motor gücünün şanzımana aktarılmadığı fren basıncını o şekilde algılayabilirsiniz gibime geliyor.


    Baktınız N ya da P deki rölanti devrine düşmüyor o zaman bir yetkili servise götürüp yazılım kontrolü yaptırtmanızı önerebilirim. Güncelleme varsa zaten bakımda yapacaklardır ama 12 ay / 15.000km ilk periyoda kadar beklerseniz bu seferde balatalar un kıvamına gelebilir. Belki fren müşüründen kaynaklı da olabilir ecu fren basıncını algılayamıyorsa bu sefer o parça garantiden değişmiş olur.


    Öncesinde bir baksalar fena olmaz ama başta dediğim gibi önce bir fren basıncına bakmanızı öneririm.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Maxximum_

    Şu N'e alma saçmalığını kim çıkardı bilmiyorum ama tamamen anlamsız bir hareket. Araba rölanti devrindeyken D'de iken de zaten boşta. Ayrıca yokuş inişlerinde de manuel kontrol etmeye gerek yok zaten siz fren yaptıkça bir yandan şanzıman da vites düşürüp motor freni ile yardımcı olmaya çalışıyor (sürekli tecrübe ettiğim birşey bu varsayım değil). Salak değil bu şanzımanı yapanlar abartmayın Allah aşkına.


    DSG'de dikkat edilmesi gereken en önemli 2 şey, bu konuda da hep söylediğimiz beklerken frene az basıldı diye arabanın yarı kavramada durmasını engellemek (ki araçta autohold varsa ve aktifse ona bile dikkat etmenize gerek yok) ve dur kalk trafikte sadece fren pedalını kullanarak ilerlememek.



    Alıntıları Göster

    Hocam bu dur kalk trafikte DSG ile ilgili söylediğiniz durum ilgimi çekti. Sadece frenden de çeksem araç biraz gaz vermiş gibi gidiyor zaten. Gaza da dokunsam zıplıyor. Buradan da benim rölantinin yüksekte olduğunu çıkarıyorum biraz.


    @ khytr89


    Önerileriniz için teşekkürler. Yarın servise gidip çok geç olmadan bir baktıracağım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkon -- 1 Temmuz 2021; 14:34:45 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.