Şimdi Ara

arabada ilginç arıza var,giderken stop ediyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
0
Favori
4.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arabayı bakıma soktum motor yağı yağ filitresi hava filitresi değişti,bujiler ise 20 bin km yol yaptı daha gider dediler 10 bin daha gider,teklemeye başlarsa değişmesi lazım dediler,motor bakımı bu kadar

    arabanın otomatik jiklesi bozuk 500 tl istediler yaptıramadım,sabah ilk çalıştırmada 12 de durup ısınınca 9 a inmesi lazımdı

    ama şu an ilk çalıştırmada rölanti 5 de ve motor ısınınca 9 a çıkıyor,eğer arabayı bir yere parkedersem 20 dakka dursa,sonra arabayı çalıştırınca yine rölanti 5 de oluyor,motor ısınmadan yola çıkınca giderken stop ediyor

    bu ara arızalandı,giderken stop ediyor,motor sıcaklığına bakıyorum tam yarıda duruyor,yani yola çıkmışım 20 dakka yol gitmişim ama giderken stop ediyor

    rölanti 9 da motor sıcak yola gidiyorum,gazdan ayağımı çektiğim an araba kendi kendine hafif frenliyor motor arıza ışığı yanıyor sönüyor,bazen o anda araba düzeliyor ve yola devam ediyor

    ama bazen kendini frenlediği an stop ediyor,o arada 60 km ile gidiyor oluyorum orta şeritte ve acilen kontağa beklemeden basıp çalıştırmam gerekiyor,araba çalışıyor ama motor arıza ışığı sürekli yanıyor,bu sefer sağa çakiyorum

    kontağı kapatıp 2 saniye bekleyip yenden çalıştırınca düzeliyor,motor arıza ışığı yanmıyor

    en kötüsü motor sıcakken giderken stop edecek gibi yapması motor arıza ışığı yanması sönmesi kendini frenlemesi..bazen düzeliyor bazen stop ediyor


    sizce bugarip arıza neden,kelebekmi tıkalıdır







  • Araç nedir? Kelebek kirlenmesi de olabilir. Jikle de sebep olabilir.
  • albea,otomatik jikle bozuk,acaba kelebek kirlenmesimidir epeydir kelebeğe bakım yapılmadı ve benzin ışık yanık geziyorum
    gün içinde 20 tl sonra yine 20 tl alsamda hep benzin ışığı yanıyor,mahvettiler ortalığı

    edit: ustaya geçen ay sordum,dedim otomatik jikle bozuk ilk çalıştırmada rölanti 5 falan..o zaman kelebek temizlemeye 50 tl istedi

    acaba kelebek temizlenirken kir pislik görünürmü..yani açıp bakınca çok kirli arıza budur dermi..boşuna 50 tl vermeyeyim,başka sorunda olabilir..yada önce bujilere baksın ama giderken tekleme yapmıyorki direk stop diyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baris195 -- 7 Mart 2014; 1:50:47 >
  • Hocam benim kelebek bariz yağlıydı. Ama ışık yanık geziyorsanız benzin filtresi tıkanmışta olabilir. Yakıt kesiliyor olabilir yani.
  • ışık yanıyor sönüyor,araba frenlerken ışık yanıyor
    bi ustaya baktırayım,parasız zamanda
  • Hocam az benzinle gezmek inanın çok sıkıntı.
    Işık yanması demek deponun dibine çöken pisliğin pompa tarafından basılması demek.
    Bu da benzin filtresini tıkar ki bu iyi olan.
    Bir de şu var ki benzin pompasını yakabilirsiniz ki pek yakmak isteyeceğiniz bir parça değil. Yani ucuz değil.
    Onun yerine depoyu fulleyin, sonuçta aynı KM de aynı benzini yakacaksınız. Pompaya git gel yapmayın. Ben öyle yapıyorum mesela. Bir defada fullüyorum depoyu, ondan sonra ışık yaktı bi daha fulle. 35 gün falan gidiyor bir depo benzin.
    Muhtemelen benzin filtreniz tıkanmalı olmuş.
    Jikle de sorunu destekliyor sanırım. Yani o da bu sıkıntılarda parmağı var gibi.
  • Otomatik jigleyle alakasi yok,otomatik jigle yani manifolda bagli ilk susturucudaki sicaklik sensoru motor soguksa zengin karisim yapip rolantiyi 1100-1200 civarina sabitler.Anlattiginiza gore motor sicakkende bahsettiginiz sorun var.En mantikli cozum ariza lambasi yandiginda en yakin bilgisayarli servise gitmek ve bilgisayarla ariza kaynagina bakmak.

    Sizin sorun bogaz kelebegi veya oksijen sensoruyle alakali gibi.Aractaki motor nedir ? Tek nokta enjeksiyon,8-16v ? Toplam km kac ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • boğaz kelebeği ilk önce tahmin edilen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    Otomatik jigleyle alakasi yok,otomatik jigle yani manifolda bagli ilk susturucudaki sicaklik sensoru motor soguksa zengin karisim yapip rolantiyi 1100-1200 civarina sabitler.Anlattiginiza gore motor sicakkende bahsettiginiz sorun var.En mantikli cozum ariza lambasi yandiginda en yakin bilgisayarli servise gitmek ve bilgisayarla ariza kaynagina bakmak.

    Sizin sorun bogaz kelebegi veya oksijen sensoruyle alakali gibi.Aractaki motor nedir ? Tek nokta enjeksiyon,8-16v ? Toplam km kac ?

    Rölantide soğuk motorun 500 devir yapmasından dolayı ben jiklede suç buldum.
  • Ayni sorun bizim albeamizdada vardi.aracta lpg varsa lpg ayarina bi baktirin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • lpg yok..benzinli..araba 180 bin km de ama bakımlıdır,her 20 binde bakımı olur
    otomatik jikle devre dışı ama bu olan ilginç durum bu ara olmaya başladı..1 senedir otomatik jikle bozuk sadece ilk 10 dakkada stop ederse motor soğuktu ondan ediyor diyordum...ama motor sıcakken yolda giderken stop etmiyordu
    yani motor sıcak gösterge orta kısımda motor ısısı normalken böyle oluyor

    dediğiniz gibi benzin filitresinede baktırayım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.