DSG ile anlaşmalısınız hocam. Mesela dururken ya da durma anında frene sağlamca basıp "Ben duracağım, kavramadan çık" demelisiniz. Yürüyeceğiniz zaman da gaza bir tık sert basıp "Hadi gidiyoruz kavra bir an önce" demeniz lazım. |
DSG rolanti yüksek ve araç hep gitmeye çalışıyor gibi. (2. sayfa)
-
-
kullanma kılavuzunda bi kaç yerde yazıyordu zaten Nye almayın diye. yağlamayı kesiyor sanırım Nde. ancak trafikte ayağınız çok yorulursa arana Nye alın başka türlü frene iyi basında zaten kavramayı ayırıyor. sürerken yelken modunda da vitesi şanzımandan ayırıp yardımcı oluyor. ekranda D1-D2 vs yazmıyor o sırada şanzımanı devreden çıkarıyor D yazıyordu sanırım yalnızca. frendeyken de ayırdığında yazıyor mu bilmiyorum bakarım binince.
-
quote:
Orijinalden alıntı: _Maxximum_Şu N'e alma saçmalığını kim çıkardı bilmiyorum ama tamamen anlamsız bir hareket. Araba rölanti devrindeyken D'de iken de zaten boşta. Ayrıca yokuş inişlerinde de manuel kontrol etmeye gerek yok zaten siz fren yaptıkça bir yandan şanzıman da vites düşürüp motor freni ile yardımcı olmaya çalışıyor (sürekli tecrübe ettiğim birşey bu varsayım değil). Salak değil bu şanzımanı yapanlar abartmayın Allah aşkına.
DSG'de dikkat edilmesi gereken en önemli 2 şey, bu konuda da hep söylediğimiz beklerken frene az basıldı diye arabanın yarı kavramada durmasını engellemek (ki araçta autohold varsa ve aktifse ona bile dikkat etmenize gerek yok) ve dur kalk trafikte sadece fren pedalını kullanarak ilerlememek.
Alıntıları GösterHocam uzun süre demiştim sanırım o kısmı atladınız, her kısa süreli duruş da da N ye alınacak değil elbette :)
Uzundan kastım 2-3dk sonrası, çünkü şanzıman yağı N ye aldığınızda soğuyor, D deyken her an kalkabiliriz modunda olduğu için ideal sıcaklığın üstüne çıkabiliyor..
Küçük bir şehirde tabii ki dediklerim anlamsız gelebilir ama ben İstanbul'dayım buraya daha önce geldiniz mi bilmiyorum ama trafiğimiz bizim meşhurdur Dakikalarca yol ilerlemez ya da milim milim ilerler o zaman da M ye alarak ilerletiyoruz Renault Captur aracımızı. Volkswagen'de tam olarak nasıldır bilmiyorum ama şöyle bir sıkıntı da var araç 10km hıza düşse de 2. viteste hızlanmaya çalışıyor bu da baskı balataya zararlı ve araç olması gerekenden yavaş ivmeleniyor. Bu yüzden N ye almak kadar bazı yerlerde M de ilerlemek de önemli en azından İstanbul'da oturanlar için diyim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi khanstern -- 1 Temmuz 2021; 14:53:28 >
-
Ben de İstanbul'dayım. Söylediğim M olayı yokuş aşağı içindi. Yoksa kağnı arabası gibi (<10km) uzun süreli dur kalk trafikte 2 yapmasın diye ben de manuele alıp 1'de kalmasını sağlıyorum.
-
aynen o şekilde balataların ömrü uzuyor, bir dahakine araç değişikliği olursa tam otomatiğe yoğunlaşacağız ama artık araba alma işi de lüks olma yolunda son sürat ilerliyor.
yedek parça ve işçilik fiyatları da uçmuş durumda o yüzden elimizdekini dikkatli kullanmalıyız :)
-
Abi 1.0tce xtronik clioda ayni yakiyor ki kahramanmaraşda trafik üst seviye olmamasına ragmen
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Polo 1.0 life aracımda kavramayı kesmek için dip fren yapıyorum ama istanbul trafiğinde çok yoruyor bacağı rölanti 700-800 civarında olduğu takdirde freni zorlamak gerekir mi yoksa dip noktada tutmasak da olur mu
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam sorunun cozumunu bulabildiniz mi? Ayni sorunu bende yasiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
araç durduğunda kavramayı ayırıyor, ayırmasa zaten stop ederdi. benim araç hatta tam durmadan, durmak üzereyken motoru stop ediyor bazen. frene tam basmayınca araç hafif hafif gider, işte o zaman araç yarım debriyaj yapıyor.
-
Bu arada auto hold aktif olup olmamasi fark etmiyo, her iki durumda da ayni sorunu yasiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
rölantideki yüksek devrin auto hold veya kavramayla falan alakası yok ki zaten. servise gitmelisin.
-
Hocam rolantide devir yuksekligi yok yani vites n de rolanti deviri normal fakat isiklarda durmak icin yavasliyorum ve vites d de arabanin deviri 1100 civarinda (hareket halinde degilim, kirmizi isikta bekliyorum). Frene sonuna kadar basinca devir 800-900 lere dusuyo
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tam basmıyorsun, yavaş yavaş ilerliyor demek ki. sonuna kadar bas işte, kafaya takacak bişey yok, sal gitsin. auto hold'u da kapatma. zaten auto hold açık olunca senin freni kaçırma derdin olmuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 9 Nisan 2024; 10:0:45 > -
Bunun adı dsg'nin konforsuzluğu
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Kırmızı ışıkta beklerken frene sonuna kadar basarak bekleyecen.
Frene yarım basarak beklersen araç bi nevi yarım debriyaj yapıyor gitmek istediği için devir 1.000'e çıkıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Frene tam basmak, yarim basmak diye bir sey yok. Buradaki tartismalara anlam veremedim
Tam olarak manuel bir arac vites bostayken ne kadar basiyorsaniz, dsg.li aracta da o kadar basiyorsunuz. Ayak frene degdigi surece arac tabi ki kavrama yapip gitmeye calismiyor
Hatta tork konvertorlulerde arac surekli gitmek istedigi icin genel olarak daha fazla basmak gerekiyor
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Daha once mercedes w205 dizel otomatik vardi, o aracta anlattigim sekilde frene dip basinca auto hold aktif ediyodu ve kullanim rahatligi dediginiz gibi cok daha basariliydi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X