Şimdi Ara

şaft mili boşluğu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
35.951
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar :Benim canım arabam 1997 NİSSAN VANETTO 2.3 D.
    ARACIMDA 3,4 VE 5. VİTESLERE GEÇTİKTEN SONRA BİR VURULTU VAR ŞAFTA BAKTIM BİRAZ BOŞLUK VAR BU NORMALMİ. YARDIMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Şaftı Boşluğu ve Etkileri

    Araba şaftı, motor gücünü tekerleklere aktarmaktan sorumlu hayati bir bileşendir. Şaftta aşırı boşluk oluşması, sürüş deneyiminizi olumsuz etkileyebilir ve dahili hasara neden olabilir.

    Şaftta Boşluk Olursa Ne Olur?

    Şaftta boşluk olması, araç kullanılırken çeşitli sorunlara yol açabilir:

    • Titreşim ve Vuruntu: Boş bir şaft, araç hareket halindeyken titreşime ve vuruntuya neden olabilir.
    • Azalmış Performans: Boşluk, motor gücünün tekerleklere etkili bir şekilde aktarılmasını engelleyerek performansı düşürebilir.
    • Artmış Yakıt Tüketimi: Verimsiz güç aktarımı, yakıt tüketiminin artmasına neden olabilir.
    • Diğer Bileşenlerde Hasar: Şafttaki aşırı boşluk, askı bilyası ve diferansiyel gibi diğer bileşenlere zarar verebilir.

    Tofaş Araçlarda Şaft Boşluğu

    Tofaş araçlar, şaft boşluğu sorunları yaşamaya eğilimlidir, özellikle Tofaş Doğal SLX modellerinde. Bu sorun, aşırı kullanım, yanlış bakım veya imalat hataları nedeniyle ortaya çıkabilir.

    Şaft Boşluğu Nasıl Alınır?

    Şaft boşluğu yaşayan bir araçla sürüş yapmaya devam etmek tehlikelidir. Sorunu çözmek için profesyonel bir tamirhaneye başvurmalısınız:

    • Şaftı Değiştirme: Boşluk aşırıysa, şaftın tamamen değiştirilmesi gerekebilir.
    • Boşluk Ayarı: Bazı durumlarda, şafttaki boşluk, uzman bir tamirci tarafından ayarlanabilir.
    • Askı Bilyalarının Kontrolü: Askı bilyaları hasarlıysa veya aşınmışsa, değiştirilmelidir.

    Şaft boşluğunu önlemek için düzenli bakım ve kontrol çok önemlidir. Bu, aşağıdakileri içerir:

    • Düzenli Yağ Değişimleri: Şaft ve diğer bileşenleri yağlamak için üreticinin önerdiği yağ değişim aralıklarına uyulmalıdır.
    • Şaft İncelemeleri: Şafta düzenli olarak kontrol edilerek aşınma veya hasar olup olmadığı tespit edilmelidir.
    • Aracı Zorlamaktan Kaçınma: Aşırı hız, ağır yükler taşıma veya engebeli yollarda sürüş, şaft boşluğuna neden olabilir.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • şaft boşluk sesi 1 viteste duyulur kalkış anında vuruntu yapar geri vitestete aynı 3.4.5???
  • teşekkürler gacara_53 peki aracım çalışmazken altına yatıp şaftı sağa ve sola 1-1,5 cm döndürebiliyorum bu normalmi sağol
  • şaftın bahsettiğiniz dönüşleri normaldir.

    Ancak eğer aracınızın altını bir yere vurmuşsanız balansı bozulmuş olabilir.Balansı bozulmuş şaft aynen tekerdeki gibi titreme yapar bütün araç titrer.,


    Genelde ustalar eğer aracınızın tabanına ayagınızı koyduğunuzda bir titreme hissediyorsanız buna baktırın derler.Arka koltuktakiler de bu titremeyi hisseserler.Şaftın dönüşünün belirli devirde olduğu zaman titreşim max olur o yüzden her viteste ve hızda farklıdır.Hep aynı vites aynı hızda oluyorsa şaftı bir balansçıya görütün.Ustayı ararken şaft balançısı olarak sorunuz .
  • vezir hocam ağzına sağlık:evet giresunda tatilde iken aracın altını hız kesme banntına ön tekerlekler geçtikten sonra güm diye öle sert vurdumki sorma n yapmam lazım ankara da iyi bir şaft çı varmı tavsiyen olarak.TEŞEKKÜR EDERİM.
  • benim eski chevrole varken zırt pırt şaft balansı bozulurdu ,o zaman eski sanayide usta bulmuştum ama adına hiç hatırlamıyorum. Ana cadde üzerinde idi.En iyisi sen iyi araştır, sökme takma olayına ayrı para alıyorlar bilesin balansçı 3 dakikada balansı bozuksa düzeltir.Genelde tüm işi tanıdığın şaseci ustaya havale et onlar nerede balansçı var bilirler.Torna makinasına bağlıyorlar şaftı .
  • ram .yu ne oldu senin şarf işin , sorun neymiş merak ettim.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Turbo mili boşluk
    9 yıl önce açıldı
    Egzantrik Mili Sarmış
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Vezir,

    Şimdi senin yazıyı okuyunca anladım. Bu olay bende de var. Ayağımda bir gürültü hissediyorum bazen. Yol dümdüz ama bazen, sanki araba bozuk yoldan geçiyor gibi ses çıkarıyor kütür kütür. Ön tekerlerden geliyor sadece ve ayağımda hisediyorum. Bendeki sorunda bu olaiblirmi? Şaft balansı diye birşey duymamıştım hiç. Her rot-balansçı bunu yapabilirmi. Bir dakika benim arabam öncen çekişli. Şaft yok ama kesin ona benzer bir parça vardır. Kafam karıştı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sulphur -- 25 Eylül 2007; 1:45:44 >
  • önden çekişli araçlarda şaft olmaz genelde , arkadan çekişli araçlarda gücü arka differansiyele iletme görevi bulunan bu şaft her araçta bulunması bu yüzden zorunlu değildir.Arkadan çekişli araçlar ile 4x4 araçlarda bulunur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sulphur


    Vezir,

    Şimdi senin yazıyı okuyunca anladım. Bu olay bende de var. Ayağımda bir gürültü hissediyorum bazen. Yol dümdüz ama bazen, sanki araba bozuk yoldan geçiyor gibi ses çıkarıyor kütür kütür. Ön tekerlerden geliyor sadece ve ayağımda hisediyorum. Bendeki sorunda bu olaiblirmi? Şaft balansı diye birşey duymamıştım hiç. Her rot-balansçı bunu yapabilirmi. Bir dakika benim arabam öncen çekişli. Şaft yok ama kesin ona benzer bir parça vardır. Kafam karıştı





  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.