< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sayınabim -- 25 Ekim 2007; 20:40:54 > |
Silindir Kapağı Torklama Rehberi
Silindir kapağı, motorun önemli bir bileşenidir. Doğru şekilde torklandığından emin olmak, aracınızın güvenli ve verimli çalışması için hayati önem taşır.
Silindir kapağı sıkma tork değerleri, aracın modeline, yılına ve motor tipine bağlı olarak değişir. Bu nedenle, aracınızın özel sıkma tork değerlerini belirlemek için üreticinin atölye el kitabına bakmak önemlidir.
Genel olarak, silindir kapağı sıkma tork değerleri 50-120 Nm (Newton metre) arasında değişir. Bazı yaygın araç markalarının silindir kapağı tork değerleri şunlardır:
- Renault: 80-110 Nm
- Tofaş: 90-105 Nm
Silindir kapağını torklarken aşağıdaki adımları izlemelisin:
- Silindir kapağı cıvatalarını kademeli olarak, eşit şekilde sıkın. Bu, kapağın eşit şekilde oturmasını sağlar.
- Tork anahtarı kullanarak, üreticinin belirlediği tork değerine ulaşıncaya kadar sıkın.
- Tüm cıvataları sıkıştırdıktan sonra, bir kez daha tork değerlerini kontrol et ve gerekirse ayarla.
Silindir kapağını yanlış torklamak, motor hasarına yol açabilir. Bu nedenle, doğru tork değerlerini kullanmak ve işlemi dikkatlice gerçekleştirmek önemlidir. Şüphen varsa, bir profesyonelden yardım istemekten çekinme.