Şimdi Ara

Direksiyon sertliği-pompa ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
2.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selam.
    Bir arabanın direksiyonun sertliğinde asıl etmen nedir?
    direksiyon pompası ve kayışının etkisi yüzde olarak kaç olabilir?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Direksiyon Sertliği-Pompa İlişkisi

    Araçlarda, direksiyon sisteminin sorunsuz çalışması için hidrolik direksiyon pompası kullanılır. Bu pompa, direksiyon simidini çevirdiğinizde tekerleklere güç sağlayan hidrolik sıvıyı basınçlandırır.

    V kayışı, motorun krank milinden hidrolik direksiyon pompasına güç aktaran bir kayıştır. V kayışı gevşediğinde veya koptuğunda, hidrolik direksiyon pompasına yeterli güç sağlanamaz ve bu da direksiyon sertleşmesine neden olur.

    V kayışının direksiyona etkisi şu şekildedir:

    • V kayışı gevşediğinde: Hidrolik direksiyon pompasına yeterli güç sağlanamadığı için direksiyon sertleşir.
    • V kayışı koptuğunda: Hidrolik direksiyon pompasına hiç güç sağlanamaz ve direksiyon tamamen sertleşir.

    Direksiyon sertleşmesi yaşıyorsanız, V kayışını kontrol ettirmeniz önemlidir. Gerekirse, V kayışını sıkın veya değiştirin. Bu, direksiyon sertleşmesini gidermeye yardımcı olacaktır.

    V kayışının durumunu düzenli olarak kontrol etmek ve gerekirse değiştirmek, direksiyon sisteminizin sorunsuz çalışmasını ve güvenli bir sürüş deneyimi sağlar.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kayış tahriği ya düzgün iletiyordur, ya da kaçırıyordur. Kayışın etkisi 1-0 şeklindedir. Kaçırıyorsa sertleşir, kaçırmıyorsa düzgün çalışır. Ama yarı yarıya kaçırıyor diye birşey olmaz. Bu duruma gelmeden dahi kayış gevşese kayış öter.

    Pompa direksiyona hidrolük gücünü sağlar. Tabi ki doğrudan direksiyon sertliğini de etkiler.

    Siz sorununuzu söylerseniz daha rahat yardımcı oluruz...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Kayış tahriği ya düzgün iletiyordur, ya da kaçırıyordur. Kayışın etkisi 1-0 şeklindedir. Kaçırıyorsa sertleşir, kaçırmıyorsa düzgün çalışır. Ama yarı yarıya kaçırıyor diye birşey olmaz. Bu duruma gelmeden dahi kayış gevşese kayış öter.

    Pompa direksiyona hidrolük gücünü sağlar. Tabi ki doğrudan direksiyon sertliğini de etkiler.

    Siz sorununuzu söylerseniz daha rahat yardımcı oluruz...


    cevabınız için teşekkürler.

    benim sorunum dreksiyonun hidrolik olmasına rağmen sert olması. öyleki park sırasında manevra yaparken avuç içi ile döndürmek için bayağı güç vermek gerekiyor. sağa sola döndürdüğümde ötme sesi gelmiyor. direksiyonu sona dayadığımda vınlama şeklinde -tamircinin pompadan dediği- bir ses geliyor.zaman zaman sabahları ilk çalıştırmada bir ötme sesi var.o da vantilatör kayışı diye düşünüyorum.

    Ben kayışları değiştireceğim bu aralar. sertliğe ciddi faydası olacaksa pompayı da elden geçirsem mi diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    cevabınız için teşekkürler.

    benim sorunum dreksiyonun hidrolik olmasına rağmen sert olması. öyleki park sırasında manevra yaparken avuç içi ile döndürmek için bayağı güç vermek gerekiyor. sağa sola döndürdüğümde ötme sesi gelmiyor. direksiyonu sona dayadığımda vınlama şeklinde -tamircinin pompadan dediği- bir ses geliyor.zaman zaman sabahları ilk çalıştırmada bir ötme sesi var.o da vantilatör kayışı diye düşünüyorum.

    Ben kayışları değiştireceğim bu aralar. sertliğe ciddi faydası olacaksa pompayı da elden geçirsem mi diye düşünüyorum.



    Kayışı değiştirmenizin direksiyonun sertliğine bir faydası olmayacaktır. Yalnız kayış çatlamışsa veya ötüyorsa değiştirin. Kopmasına mani olmuş olursunuz.

    Direksiyonu tur sonuna getirdiğinniz zaman çıkan ses normal. Tüm araçlarda olur. Tur sonuna kadar direksiyonu çevirmeyin. Bu ses pompanın zorlandığını gösterir. Uzun süre bu şekilde zorlarsanız pompa arızalanır.

    Bazı araçlarda direksiyon sistemi spor sürüş esas alınarak daha sert tutulmuştur. Yani sizin aracınızda da bu şekilde olabilir. İmkanınız varsa aynı marka model başka bir araçta direksiyon sertliğine bakın.

    Pompadan vınlama şeklinde bir ses gelmiyorsa, hidrolik eksiltmiyorsa pompayı kurcalatmayın...

    Kolay gelsin...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Kayışı değiştirmenizin direksiyonun sertliğine bir faydası olmayacaktır. Yalnız kayış çatlamışsa veya ötüyorsa değiştirin. Kopmasına mani olmuş olursunuz.

    Direksiyonu tur sonuna getirdiğinniz zaman çıkan ses normal. Tüm araçlarda olur. Tur sonuna kadar direksiyonu çevirmeyin. Bu ses pompanın zorlandığını gösterir. Uzun süre bu şekilde zorlarsanız pompa arızalanır.

    Bazı araçlarda direksiyon sistemi spor sürüş esas alınarak daha sert tutulmuştur. Yani sizin aracınızda da bu şekilde olabilir. İmkanınız varsa aynı marka model başka bir araçta direksiyon sertliğine bakın.

    Pompadan vınlama şeklinde bir ses gelmiyorsa, hidrolik eksiltmiyorsa pompayı kurcalatmayın...

    Kolay gelsin...


    cevaplarınız için teşekkürler. aynı aracı kullanan başka arkadaşlarda direksiyonlarının sert olduğunu söylüyorlar. Yani arabanın sürüş karakteri sert. Ben belki bir miktar yumuşatabilmeye çalışıyordum.

    şu an için bahsettiğiniz bir hidrolik eksiltlme olayı yok, hafif bir vınlama bazen oluyor. bu durumda tavsiyenize uyarak direksiyon sistemini zorunlu olmadıkça ellemeyeceğim.




  • arkadaslar bendede sole bır sorun var sabahları calıstırdıgımda pamuk gıbı bıraz kullanayım dıreksıyonu avuc ıcımle dondurcegım zaman durdgu yerde baya sertlesmıs oluyor guc uygulamaz zorunda kalıyorum ama araba dınlensın 15-20 dk tekarar calsıtırayım avcumun ıcıyle dondureyım pamuk gıbı kı bıraz hareket edınce aynı yıne?sızce sorun nedır?
  • arkadaslar bılgısı olan?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.