Şimdi Ara

araç yatak sarmaya 'BAŞLADI' , naapsak ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
2
Favori
79.722
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mesela ;

    "yatak sarması" olayı ile ilgili merak ettiğim bir konu var...yatak sardıktan sonraki masrafını vs sini biliyoruz ama diyelimki yatak sardığını farkettik aracın...

    yani o motordan gelen tuk tuk tuk sesleri ( yanlış mı telafuz ediyorum ? ) "ilk kez duymaya başladık"

    ne yapmalıyız ? yani motoru tamamen kucağımıza almadan önce ;

    arabayı kenara çekip çekici çağırsak masrafımız ne kadar aza indirgenir...

    bir tamirci bu olayın başlangcındaki bir motora ne yapar....en pratik yöntem nedir ?

    yani sorunu çıkar çıkmaz tesbit etsek ne gibi bi kazancımız olur ? yoksa o bitmişmidir ?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araç Yatak Sarmaya Başladı, Ne Yapmalısınız?

    Araç yataklarının sarması, ciddi bir mekanik sorundur ve görmezden gelinmemelidir. Bu sorunla karşı karşıyaysanız, aşağıdaki adımları atmanız önerilir:

    • Sorunu Doğrulayın: Aracınızın yataklarının sardığından emin olmak için bir tamirciye danışmak önemlidir. Belirtiler arasında, motor çalışırken gelen yüksek sesler, düşük yağ basıncı ışığının yanması ve metalik gürültüler yer alabilir.
    • Tahmini Masrafları Hesaplayın: Yatak sarma maliyeti, aracınızın modeline ve işçilik ücretlerine bağlı olarak değişir. Genellikle, motor yatak sarması maliyeti 2023 yılında 500 ila 2.000 ABD Doları arasında değişmektedir.
    • Onarım Seçeneklerini Göz Önünde Bulundurun: Yatak sarma sorununu çözmenin birkaç yolu vardır. Bir seçenek, etkilenen yatakların değiştirilmesidir, ancak bu genellikle pahalı olabilir. Diğer bir seçenek ise, krank milinin onarılması veya değiştirilmesidir.
    • En Kısa Sürede Onarım Yaptırın: Yatak sarma sorunu, zamanında onarılmazsa motora daha fazla zarar verebilir. Aracınızı, sorunun daha da kötüleşmemesi için en kısa sürede bir tamirciye götürün.
    • Uyarı İşaretlerine Dikkat Edin: Yatak sarması, genellikle yağ basıncı düşüklüğü veya metalik gürültüler gibi uyarı işaretleri verir. Bu belirtileri fark ederseniz, aracınızı hemen durdurun ve bir tamirciye danışın.

    Yatak saran bir motor çalışabilir, ancak bu önerilmez. Yataklar motora destek sağladığından, arızalı yataklar motora ciddi hasar verebilir. Bu nedenle, yatak sarma sorunuyla karşılaşıldığında, derhal onarım yapılması çok önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Merhaba,


    aynı durum benim 10 sene önce Mercedes w123 aracımda meydana geldi... eski bir köy yolunda arabanın karterini vurup delmem sonucunda, 1-2 dakika içerisinde motorun dizel gibi ses çıkardığını fark ettim.. hemen yağ basınç göstergesine baktım ve 0'a indiğini gördüm. bilenler bilir mercedeslerde bu basınç en az 1 sürüş halinde de 3te olmalı ve düşmemelidir. neyse ben tabi 0 ı görünce hemen sağa çekip durdum ve bagajdan aldığım bir tapa ile karter deliğini kapatıp yağ ilave edip düşük hızla İstanbula geri döndüm. o zaman tabi araç babamın aracı ona aracı acilen ustaya götürmesini söyledim ama unutmuş.. netice olarak motor kitlendi ve yolda kaldı.. daha sonra araç onarıldı ama eskisi gibi olmadı asla.. gelelim sizin sorunuzun yanıtına,

    böyle birşeyi fark ettiğinizde derhal motoru kapatıp aracı sağa çekip park edeceksiniz ve kullanmayacaksınız.. hemen tamirhane veya servise gitmeli araç vakit geçirilmeden.. bu çok önemlidir.. eğer bu şekilde yaparsanız büyük bir olasılıkla motorunuz kurtulur.. ama aracı katiyen sürmemelisiniz.. bu en önemli kısımdır.

    umarım biraz olsun açıklayıcı olmuştur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: meteg

    Merhaba,


    aynı durum benim 10 sene önce Mercedes w123 aracımda meydana geldi... eski bir köy yolunda arabanın karterini vurup delmem sonucunda, 1-2 dakika içerisinde motorun dizel gibi ses çıkardığını fark ettim.. hemen yağ basınç göstergesine baktım ve 0'a indiğini gördüm. bilenler bilir mercedeslerde bu basınç en az 1 sürüş halinde de 3te olmalı ve düşmemelidir. neyse ben tabi 0 ı görünce hemen sağa çekip durdum ve bagajdan aldığım bir tapa ile karter deliğini kapatıp yağ ilave edip düşük hızla İstanbula geri döndüm. o zaman tabi araç babamın aracı ona aracı acilen ustaya götürmesini söyledim ama unutmuş.. netice olarak motor kitlendi ve yolda kaldı.. daha sonra araç onarıldı ama eskisi gibi olmadı asla.. gelelim sizin sorunuzun yanıtına,

    böyle birşeyi fark ettiğinizde derhal motoru kapatıp aracı sağa çekip park edeceksiniz ve kullanmayacaksınız.. hemen tamirhane veya servise gitmeli araç vakit geçirilmeden.. bu çok önemlidir.. eğer bu şekilde yaparsanız büyük bir olasılıkla motorunuz kurtulur.. ama aracı katiyen sürmemelisiniz.. bu en önemli kısımdır.

    umarım biraz olsun açıklayıcı olmuştur..
    Arakdaşım bir araç yatak sarmaya başladıysa başına gelebilecek en büyük masraf gelmiştir zaten.Yatak saran motoru açıp tekrar eski parçaları takmak lafım meclisten dışarı aptallıktır. Motor yatak sarmaya veya vurmaya başladığı anda en pahalı parça olan krank mili çatlar.Bu çatlak gözle görülen bir çatlak değildir. Özel yöntemlerle pudra dökülerek bulunur bu çatlak. Bunun en kesin ve sorunsuz çözümü krankı değiştirmektir. Uygun olsun diye taşlamada yapıyorlar fakat sıfırı kadar iyi olamaz.Zaten motorun içindeki değişen parçalar miller dışında çok para tutmaz. Kaliteli piston-segman setini 150-200YTL ye, yatakları 80-100YTL , subabları 100-150 YTL ye contalarıda 50-100 YTLye alabilirsiniz. Motor açılınca çok para tutmasının nedenin basında işçilik gelir. Motor ustası ve rektefeci ayrı ayrı para alır. Buda orta sınıf bir araç için toplam 700-1200 arası değişir. Sen başka parça değiştirmesende bu parayı alırlar.O yüzden açılmışken yağ pompasına kadar tüm parçaların değişmesinden yanayım. Yeni motor yaparsınız yağ pompasının ömrü biter 3 gün sonra yine aynı masrafı yaparsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 12 Ocak 2008; 2:20:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkkt

    Arakdaşım bir araç yatak sarmaya başladıysa başına gelebilecek en büyük masraf gelmiştir zaten.Yatak saran motoru açıp tekrar eski parçaları takmak lafım meclisten dışarı aptallıktır. Motor yatak sarmaya veya vurmaya başladığı anda en pahalı parça olan krank mili çatlar.Bu çatlak gözle görülen bir çatlak değildir. Özel yöntemlerle pudra dökülerek bulunur bu çatlak. Bunun en kesin ve sorunsuz çözümü krankı değiştirmektir. Uygun olsun diye taşlamada yapıyorlar fakat sıfırı kadar iyi olamaz.Zaten motorun içindeki değişen parçalar miller dışında çok para tutmaz. Kaliteli piston-segman setini 150-200YTL ye, yatakları 80-100YTL , subabları 100-150 YTL ye contalarıda 50-100 YTLye alabilirsiniz. Motor açılınca çok para tutmasının nedenin basında işçilik gelir. Motor ustası ve rektefeci ayrı ayrı para alır. Buda orta sınıf bir araç için toplam 700-1200 arası değişir. Sen başka parça değiştirmesende bu parayı alırlar.O yüzden açılmışken yağ pompasına kadar tüm parçaların değişmesinden yanayım. Yeni motor yaparsınız yağ pompasının ömrü biter 3 gün sonra yine aynı masrafı yaparsınız.

    Alıntıları Göster
    Yatak sarmaya başladığında 50 metre içinde motor kitlenir zaten. Diyelimki aınında stop ettin masrafın gene aynı kurtuluşu yok... Benim önümde rampa çıkarken bi mercedes düz yoldan virajlı rampaya sardı peşinde bben varım. rampaya girdi 15 mt kadar sonra rampa halindeki virajı çıkamadı zoraki çıktı ve kaldı. durdu stop etti. baktık ki yağı çamur marş yapmıyo.. adama yatak sardı kurtarıcı çağır dedim . İannmadı araba 2 gün orda yattı sonra kurtarıcı ile ustaya. motor rektefiyeye.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Yatak sarmaya başladığında 50 metre içinde motor kitlenir zaten. Diyelimki aınında stop ettin masrafın gene aynı kurtuluşu yok... Benim önümde rampa çıkarken bi mercedes düz yoldan virajlı rampaya sardı peşinde bben varım. rampaya girdi 15 mt kadar sonra rampa halindeki virajı çıkamadı zoraki çıktı ve kaldı. durdu stop etti. baktık ki yağı çamur marş yapmıyo.. adama yatak sardı kurtarıcı çağır dedim . İannmadı araba 2 gün orda yattı sonra kurtarıcı ile ustaya. motor rektefiyeye.....

    Alıntıları Göster
    tamamdır...

    şimdi kurtuluşunun olmadığını anladık

    peki motoru yatak sarmaya iten etkenler nelerdir ? sadece yağsızlık yada eski yağ kullanmakmı ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.big

    tamamdır...

    şimdi kurtuluşunun olmadığını anladık

    peki motoru yatak sarmaya iten etkenler nelerdir ? sadece yağsızlık yada eski yağ kullanmakmı ?

    Alıntıları Göster
    ben de hep duymuşumdur motor yatak sardı falan diye ama tamirinin masraflı olmasının dışında pek bir şey bilmiyorum. sahi motor niye yatak sarar?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: archaeologist

    ben de hep duymuşumdur motor yatak sardı falan diye ama tamirinin masraflı olmasının dışında pek bir şey bilmiyorum. sahi motor niye yatak sarar?

    Alıntıları Göster
    benim başıma askerdeyken gelmişti toros marka aracı bana vermişlerdi arabada 0 yağ kalmıştı şehir dışına çıkmıştık dönerken arabadan traktor sesi gibi sesler gelmeye başladığını fark etmiştim alaya dönünce arkadaşlara sordum tabi tamirci olanlara yağ ekledik bana yatak sardı dedi biri diğeride yatak sarsa araba yerinden oynamaz filan dedi sonra serviste yapıldı arac ama ne oldu bilmiyorum sonraa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kadirartun

    benim başıma askerdeyken gelmişti toros marka aracı bana vermişlerdi arabada 0 yağ kalmıştı şehir dışına çıkmıştık dönerken arabadan traktor sesi gibi sesler gelmeye başladığını fark etmiştim alaya dönünce arkadaşlara sordum tabi tamirci olanlara yağ ekledik bana yatak sardı dedi biri diğeride yatak sarsa araba yerinden oynamaz filan dedi sonra serviste yapıldı arac ama ne oldu bilmiyorum sonraa

    Alıntıları Göster
    bence yaptır derim çünkü o şekilde kullandıkca araça zarar verirsin ve masraf daha da çıkar bu arada araç ne




  • quote:

    Orijinalden alıntı: stifflers

    bence yaptır derim çünkü o şekilde kullandıkca araça zarar verirsin ve masraf daha da çıkar bu arada araç ne

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: stifflers

    bence yaptır derim çünkü o şekilde kullandıkca araça zarar verirsin ve masraf daha da çıkar bu arada araç ne



    ortada araç yok dostum "mesela" dedik

    yani nerden anlarız ? ne yapmalıyız ? neden olur gibi sorulara cevap alabilmek için açtım konuyu....




  • Arkadaşlar kolay gelsin 2004 model peugeot benz-gaz sabah arabayı çalıştırdım gırgır ses geliyor rolentede biraz hareket ettim aynı .yagına suyuna baktım tmm.herşey normal arabayı çalıştırdım aynı.tamira çekiciyle gönderfim tamircı motor sarmış dedi şu an bakıyorlar acaba sizlerin nilgisi ne yardımcı olursanız sevinirim
  • Herşey normaldi.
    Duble yolda hafif rampada önümde 90 km hızla giden minibüsü sollamaya geçtim.
    Minibüsü geçtim ama arabanın hızı azalmaya başladı ayağım gazda sabit olmasına rağmen.
    Daha çok gaza bastım ama araba 5000 devir görmesine rağmen yavaşlayınca sağa çekmek zorunda kaldım.

    Araba durur durmaz motor durdu.
    Tekrar marş yaptım aldı, 2000 devirden sonra gır gır diye bir ses geldi ve tekrar durdu.
    Defalarca marş yaptım ama çalışıp durdu.

    Biraz dinlendirdim, tekrar marş hatta birkaç yüz metre yol gittim ama yine 2000 devirden sonra gır gır sesi ve yine sağa çekip durmak zorunda kalınca çekici çağırdım.

    Yatak sarmıştı ve 8.000 TL ödedim.
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun araç neydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo

    Herşey normaldi.
    Duble yolda hafif rampada önümde 90 km hızla giden minibüsü sollamaya geçtim.
    Minibüsü geçtim ama arabanın hızı azalmaya başladı ayağım gazda sabit olmasına rağmen.
    Daha çok gaza bastım ama araba 5000 devir görmesine rağmen yavaşlayınca sağa çekmek zorunda kaldım.

    Araba durur durmaz motor durdu.
    Tekrar marş yaptım aldı, 2000 devirden sonra gır gır diye bir ses geldi ve tekrar durdu.
    Defalarca marş yaptım ama çalışıp durdu.

    Biraz dinlendirdim, tekrar marş hatta birkaç yüz metre yol gittim ama yine 2000 devirden sonra gır gır sesi ve yine sağa çekip durmak zorunda kalınca çekici çağırdım.

    Yatak sarmıştı ve 8.000 TL ödedim.

    hüzünlü bir hikaye olmuş, geçmiş olsun.


    Bu arada konu iyi hortlamış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Geçmiş olsun araç neydi



    HR-V





  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Her şey normal ise neden yatak sarmış?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Her şey normal ise neden yatak sarmış?

    Yağ pompası çalışmamış
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    Çok geçmiş olsun hocam yağ lambası yanmışmıydı göstergede hatırlıyor musunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Çok geçmiş olsun hocam yağ lambası yanmışmıydı göstergede hatırlıyor musunuz?

    Yanmadı
  • BekiRoRo B kullanıcısına yanıt
    8000 tl rektefe için çok değil mi ? HRV de civiclerde kullanılan dohc 1.6 atmosferik motor var.Turbo yok,intercooler yok karadüzen motor.VTEC sistemi yok,sıfır sandık motor fiyatı mı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekiRoRo


    quote:

    Orijinalden alıntı: shakircan

    Çok geçmiş olsun hocam yağ lambası yanmışmıydı göstergede hatırlıyor musunuz?

    Yanmadı

    Geçmiş olsun Hakan abi, komple sandık motor mu?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.