Şimdi Ara

Baskı balata değişti araba titremeye başladı neden olabilir yardım !!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
20
Cevap
2
Favori
37.738
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar bugün arabamın baskı balatası değişti fakat şu anda rölentide dahi çok titreşimli çalışıyor önceden çalıştığını hissetmezdim şimdi direksiyon bile sallanıyor çalışma devri aynı çekiştede gidişte sorun yok neden olur sizce acil yorumlarınızı bekliyorum



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balata Değişimi Sonrası Araba Titremeye Başladı: Nedenleri

    "Baskı balata değişimi sonrası titreme" sorunu, araba sahiplerinin sıklıkla karşılaştığı bir durumdur. Bu titreme çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir:

    • Ters Takılmış Baskı Balata: Baskı balatanın ters takılması, aracın kalkış sırasında titreme yapmasına neden olabilir.
    • Dengesiz Volant: Baskı balata değişiminden sonra volantın dengesiz kalması da titreşimlere yol açabilir.
    • Eğrilmiş Şaft: Şaftın eğrilmesi, titreşimlerin ana nedenlerinden biri olabilir.
    • Yıpranmış Motor Takozları: Motor takozlarının yıpranması veya hasar görmesi, aracın titreme yapmasına neden olabilir.
    • Uygunsuz Baskı Balata Montajı: Baskı balatanın uygun şekilde monte edilmemesi, titremelere neden olabilir.

    Alışma Süresi

    Bazı durumlarda, yeni baskı balata takıldıktan sonra aracın alışma süresine ihtiyacı olabilir. Bu süre, aracın yeni baskı balataya uyum sağlaması ve titreşimlerin azalması için gereklidir. Ancak, bu alışma süresi genellikle kısa sürer ve birkaç gün içinde titremeler geçmelidir.

    Çözüm Yolları

    "Baskı balata değişimi sonrası titreme" sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracı yetkili bir servise götürerek baskı balatanın doğru şekilde takıldığından emin ol.
    • Volantın dengesini kontrol ettir ve gerekirse dengeleyin.
    • Şaftın eğrilip eğrilmediğini kontrol et ve gerekirse düzeltin.
    • Motor takozlarını kontrol et ve hasarlıysa değiştir.
    • Aracın birkaç gün boyunca çalışmasına izin ver ve titremelerin geçip geçmediğini gözlemle.

    Titreme sorununun devam etmesi durumunda, daha ciddi bir sorun olabilir ve derhal bir servise başvurman gerekir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motorunuz bir yerden karosere temas ediyor. Motor ya da şanzıman kulağı olabilir. Baskı balata değiştirilirken hatalı yapılmış bir işlem de olabilir. Tekrar gidip şikayetinizi iletin, kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Motorunuz bir yerden karosere temas ediyor. Motor ya da şanzıman kulağı olabilir. Baskı balata değiştirilirken hatalı yapılmış bir işlem de olabilir. Tekrar gidip şikayetinizi iletin, kontrol ettirin.
    sabah geri gittim servise anlattım durumu bindik denedik normal diyorlar hiç birşey yok diyorlar her gün bindiğim arabamın huyunu suyunu benden daha iyi biliyorlar sanki sinir oldum sabah sabah bu kulaklar motor yada şanzıman böyle bir sorun yaparlarmı farklı bir servise gidip değiştirteyim yenileri ile arabaya binesim gelmiyor şu anda sinir olacam diye mecburen biniyorum işe giderken
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhan26

    sabah geri gittim servise anlattım durumu bindik denedik normal diyorlar hiç birşey yok diyorlar her gün bindiğim arabamın huyunu suyunu benden daha iyi biliyorlar sanki sinir oldum sabah sabah bu kulaklar motor yada şanzıman böyle bir sorun yaparlarmı farklı bir servise gidip değiştirteyim yenileri ile arabaya binesim gelmiyor şu anda sinir olacam diye mecburen biniyorum işe giderken

    Alıntıları Göster
    Aracınız dizel mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EnergyBlue

    Aracınız dizel mi?

    1.4 benzin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dedilerki

    Bu mesaj silindi.
    bugün dikkat ettim boştayken 2000 3000 devire çıkartıyorum baskı bilyada ötüyor hışır hışır debriyaj a basınca gidiyor cok canım sıkıldı bu işe :(( izin günüm gelse gidicem sanayiye arabayı kullansam bir şey olurmu acaba
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhan26

    bugün dikkat ettim boştayken 2000 3000 devire çıkartıyorum baskı bilyada ötüyor hışır hışır debriyaj a basınca gidiyor cok canım sıkıldı bu işe :(( izin günüm gelse gidicem sanayiye arabayı kullansam bir şey olurmu acaba

    Rot Balansa gir hocam geçer %90 :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elmanders

    quote:

    Orijinalden alıntı: serhan26

    bugün dikkat ettim boştayken 2000 3000 devire çıkartıyorum baskı bilyada ötüyor hışır hışır debriyaj a basınca gidiyor cok canım sıkıldı bu işe :(( izin günüm gelse gidicem sanayiye arabayı kullansam bir şey olurmu acaba

    Rot Balansa gir hocam geçer %90 :)

    Alıntıları Göster
    Yeni baskı balatanın markası luk muydu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kestamit

    Yeni baskı balatanın markası luk muydu?

    Alıntıları Göster
    baskı balata değişiğinde volant yüzeyi taşandı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    baskı balata değişiğinde volant yüzeyi taşandı mı?

    +1 Bunu demek için girdim. Volantın taşlanması veya yenisiyle değişmesi gerekir. Ancak yenisi pahalı olduğundan taşlanırsa bile iş görür. Benimde başıma gelmişti baskı balata değiştikten sonra titreme mevcuttu volant taşlandıktan sonra hiçbir sorun kalmadı. Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    baskı balata değişiğinde volant yüzeyi taşandı mı?

    +1 Bunu demek için girdim. Volantın taşlanması veya yenisiyle değişmesi gerekir. Ancak yenisi pahalı olduğundan taşlanırsa bile iş görür. Benimde başıma gelmişti baskı balata değiştikten sonra titreme mevcuttu volant taşlandıktan sonra hiçbir sorun kalmadı. Selamlar.

    bende volant dişlsini değiştirdim, taşlanması gerekir mi acaba. ben titremeyi genelde kışa yoruyorum. araba corsa dizel
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    baskı balata değişiğinde volant yüzeyi taşandı mı?

    +1 Bunu demek için girdim. Volantın taşlanması veya yenisiyle değişmesi gerekir. Ancak yenisi pahalı olduğundan taşlanırsa bile iş görür. Benimde başıma gelmişti baskı balata değiştikten sonra titreme mevcuttu volant taşlandıktan sonra hiçbir sorun kalmadı. Selamlar.

    bende volant dişlsini değiştirdim, taşlanması gerekir mi acaba. ben titremeyi genelde kışa yoruyorum. araba corsa dizel

    Alıntıları Göster
    volan dişlisi tornalanmamışsa,baskı balata yan sanayii ise,titreme devam edecektir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: laptop arası köfte

    volan dişlisi tornalanmamışsa,baskı balata yan sanayii ise,titreme devam edecektir...

    yok servisten orjinal takıldı. daha önceki sanayiden orjinal takılmadığı için baskı balatayı bitirmişti. onu değiştirirken volan dişlisi ile oynandığı ortaya çıktı. onu da değiştirdiler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: laptop arası köfte

    volan dişlisi tornalanmamışsa,baskı balata yan sanayii ise,titreme devam edecektir...

    yok servisten orjinal takıldı. daha önceki sanayiden orjinal takılmadığı için baskı balatayı bitirmişti. onu değiştirirken volan dişlisi ile oynandığı ortaya çıktı. onu da değiştirdiler.

    volant ta balan var gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serhan26

    Merhaba arkadaşlar bugün arabamın baskı balatası değişti fakat şu anda rölentide dahi çok titreşimli çalışıyor önceden çalıştığını hissetmezdim şimdi direksiyon bile sallanıyor çalışma devri aynı çekiştede gidişte sorun yok neden olur sizce acil yorumlarınızı bekliyorum

    Görünen o ki senin volant yüzeyinde eğrilik var,bu da titreşime ve orada çalışan parçaların erken buzulmasına yol açar,volant taşlanmışsa bile düzgün yapamamışlar,ne yazık ki debriyajı yeniden söktüreceksin.
  • alakasız oalcak ama şunu merak ediyorum
    aracın geri viteste gideceği son hız nedir?
    bu hızı ne belirler?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: laptop arası köfte

    volan dişlisi tornalanmamışsa,baskı balata yan sanayii ise,titreme devam edecektir...

    yok servisten orjinal takıldı. daha önceki sanayiden orjinal takılmadığı için baskı balatayı bitirmişti. onu değiştirirken volan dişlisi ile oynandığı ortaya çıktı. onu da değiştirdiler.

    volant ta balan var gibi

    BALAN??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaya Oto

    quote:

    Orijinalden alıntı: dogandd

    quote:

    Orijinalden alıntı: laptop arası köfte

    volan dişlisi tornalanmamışsa,baskı balata yan sanayii ise,titreme devam edecektir...

    yok servisten orjinal takıldı. daha önceki sanayiden orjinal takılmadığı için baskı balatayı bitirmişti. onu değiştirirken volan dişlisi ile oynandığı ortaya çıktı. onu da değiştirdiler.

    volant ta balan var gibi

    BALAN??

    balans




  • bundan yaklasık bir bucuk ay evvel joysitic şanzumanımda kucuk bir sorun olmustu serviste yarım gunde hallettıler ama 100 km yaptım yapmadım motor araç n konumuna alındıgında titriyordu sonradan tekrar servise döndugumde motor kulaklarında takoz gevseme ve araç lifte alındıgında alt kulakta yıpranma oldugunu gorduler garantıden değişti ve tıtreme namına en ufak birşey yok su an cok sukur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARNİNG

    bundan yaklasık bir bucuk ay evvel joysitic şanzumanımda kucuk bir sorun olmustu serviste yarım gunde hallettıler ama 100 km yaptım yapmadım motor araç n konumuna alındıgında titriyordu sonradan tekrar servise döndugumde motor kulaklarında takoz gevseme ve araç lifte alındıgında alt kulakta yıpranma oldugunu gorduler garantıden değişti ve tıtreme namına en ufak birşey yok su an cok sukur.
    Sorun çözüldü dün servis yerine kendi ustama gittim anlattım olayı baktı etti şanzıman kulakçığında çıktı sorun değiştirdik düzeldi tavsiyeleriniz için teşekkürler hepinize
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.