Şimdi Ara

Açı kaydırıcı yada egzantrik kasnağı problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
49.554
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ikinci el aldığım 2005 model Megane II aracımda Kronik bir sorun olan "Açı kaydırıcı" yada diğer adıyla "egzantrik kasnağı problemi" cıktı. Sabahları aracı çalıştırığımda tırr tırr diye bir ses geliyordu. İleride aracın rölantide stop etmesine neden olacak bu problemin kronik olduğunu mais kabul ediyor. Bu parcayı değiştirmekten baska caremiz yok. genel olarak 2004 yılı uretimlerinde gorulen bu sorun daha sonra çözülmüş.

    Benim aracıma 1000 ytl gibi bir masraf cıkardılar. egzantrik kasnağını (350 ytl) karsıladılar ve 650 ytl odemek zorunda kaldım. İşçilik masrafı dahil ben ödedim.

    Arkadaşlar demem o ki bu kronik bir problem her ne kadar egzantrik kanağı bozuk olsada servis bu parcayı değiştirirken trigeride değiştirdiğinden triger kullanılamaz hale geliyor mais in egzantrik kasnağının dolaylı olarak kullanılamaz hale getirdiği bu parçalarıda ticari katılım olarak karşılaması gerekir.

    Bu konuda bizden sonra aynı sorunla karşılaşan arkadaşlarımızın herhangi bir ücret ödememeleri için hatta servise ücret ödeyen arkadaşlarımızın ödedikleri maliyetleri geri almaları için tüketici hakem heyetine basvurmayı düşünüyorum.

    Bu sorunu yaşayan arkadaşlar plaka numaralarını ve parça değişim tarihlerini gönderirlerse örnek gösterebilirim. Hatta tespit yaptıran ve kaydı olan varsa onlarda yazabilir. Sonuc elde etmemiz daha kolay olur. Aynı şeyi yapmak isteyen olursa bende plaka numaramı vereblirim. Sonucu buradan paylaşım ortak bir sonuc elde edebiliriz.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Açı Kaydırıcı (Eksantrik Kasnak) ve Elektrovana Arızaları: Megane 2

    Megane 2 sahipleri, araçlarının açı kaydırıcı (eksantrik kasnak) veya elektrovana arızalar yaşayabileceği konusunda bilinçli olmalıdır. Bu arızalar, çeşitli belirtilerle kendini gösterebilir.

    Yağlı Kasnak Arızası Belirtileri

    • Motor çalışırken kayışlardan aşırı gürültü
    • Motor bölmesinde yağ sızıntısı
    • Motor performansında düşüş
    • Araç hareket halindeyken kayış kopması

    Açı Kaydırıcı Arızası Belirtileri

    • Rölantide motor devrinde dalgalanma
    • Motorun zor çalışması
    • Egzozdan siyah duman çıkması
    • Motor arıza ışığının yanması

    Elektrovana Arızası Belirtileri

    • Aracın hiç çalışmaması
    • Aracın çalışması ancak stop etmesi
    • Rölantide motor devrinde dalgalanma
    • Motor arıza ışığının yanması

    Renault DF080

    Renault DF080 motorunda, yağlı kasnak arızası sık görülen bir sorundur. Bu arıza, krank mili keçesinin arızalanması sonucu ortaya çıkar.

    Nasıl Anlaşılır?

    Yağlı kasnak arızasını anlamak için motor bölmesinin kontrol edilmesi gerekir. Kasnak üzerinde yağ sızıntısı olup olmadığına bakılmalıdır. Açı kaydırıcı arızası, motor devrindeki dalgalanmalarla anlaşılabilir. Elektrovana arızası ise araç çalışmadığında veya stop ettiğinde kendini gösterir.

    Bu belirtilerden herhangi biriyle karşılaşıyorsanız, aracınızı en kısa sürede yetkili bir servise götürmeniz önerilir. Arızaların erken tespiti ve onarımı, daha ciddi sorunların önlenmesine yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • benimde 2 gün önce başıma benzer bir olay geldi; motordan sanki pervane bir yere sürtüyomuş gibi gırt gırt gurt ... diye garip sesler geldi. servise götürdüm bana altarnötör kasnağı değişmesi gerek dediler bene tamam dedim bugün aradıklarında ekzantirik kayışında yani trigerinde değşmesi gerek dediler daha önce 467tl olan servis ücretini trigerle birlikte 850tl çıkardılar. elimde irsaliye faturası var şuan;

    gi sök tak altörnatör: 111,30tl
    tapa 22,09tl
    silindir kapak tapası: 8,47tl
    altörnatör kasnağı :123,78tl
    aksesuar kayış seti: 172,24tl (bu neyse)
    triger kayış kiti paket:294,94tl
    demedim halde sis farının biri patlamış onu değiştirmişler: 37,65tl küçük bir ampul:)
    demedim halde yani bilgilendirilmeden motor kulağı : 29,78tl.

    toplam kdv dahil: 850tl..
    parça net tutar indirimle: 451tl+ işçilik indirimle 286tl+ kdv %18 129tl.

    aracım 2004 1.6 16v megane sedan dynmg. benzinli.

    şuanda benzinde sıkıntı var araç benzinde çalışmıyor stop ediyor. lpg de sorun yok. onada 600 tl çektiler benzin ponpasına :) valla sinir oldum ya:) km. aracın 86 bin. orjinal. bu kadar arıza çıkması şaşırtıyor.

    acaba maise yazsam bir şey çıkarmı?




  • denemekte fayda var.

    Açı kaydırıcı ve kapı kollarını değiştiriyorlar garantiden ancak 1 defa musteri memnuniyeti sağlıyorlar.
    Yani bildireceğiniz parcaya dikkat edin acı kaydırıcı da sorun olmadığından emin olan kapı kollarını bildirsin. Sadece Açı kaydırıcı 380 -400 ytl civarı.
  • Açı kaydırıcı sorunu bendede vardı bende yetkili servise başvurdum 950 tl'lik faturayı 750 tl'ye indirdirdiler.Bende gidip dışarıda yaptırdım;

    Egzantrik Açı Kaydırıcı Kasnak: 350 tl (yan sanayi 130-200 tl arası) gerçi her ikiside delphi yazıyor üstünde gözle bakınca hiç bir fark yok ama illa orjinal dedi bir çok usta ve parçacı

    Egzantrik Kayış seti (triger seti):170 tl

    Vantilatör kayışı,gergi rulmanı : bu fazla bi para değildi tam hatırlmaıyorum ama ikisi 100 tl yoktur

    Su devirdaim motoru :125 tl (yan sanayi 50 tl miş) Bunu yanında illa sıvı conta alıyosun kaliteli olacakmış oda mais 45 tl ben würth aldım 15 tl

    Sonuç olarak açı kaydırıcı problemi için kasnak+triger+vantiltör kayışı falan komple değiştiriliyor.İŞçilikte hemen hemen 75-100 tl arası
  • ARKADAŞLAR MERHABALAR
    BENİM DE ARACIM 2OO4 MEGANE 2 DİNAMİK AYNI SORUNLARI BENDE YAŞAMAYA BAŞLADIM SABAH İLK ÇALIŞMA ESNASINDA TAR TAR TAR ŞEKLİNDE ÇALIŞIYOR AZ ÖNCE YAZDIKLARINIZI OKUDUM VE BENİM PROBLEMİMDE AYNI OLDUĞUNU ANLADIM SİZCE GİDİP BU PARAYI SERVİSE VERSEMMİ YOKSA DEDİĞİNİZ GİBİ TÜKETİCİ HAKLARINAMI BAŞVURUDA BULUNSAM
  • İşimi Servite Halledeyim Diyorsanız;

    Parça 380 - 400 tl civarı. Ben maisi arayıp bu sorunun kronik olduğunu ve garantiden karsılamalarını istedim. Tum bakımları serviste yapıldı dedim ve 60.000 bakımını yaptırmamıstım onu serviste yaptırır sanız bu parcayı ucretsiz değiştiririz dediler. 1130 ytlden 650 ytl ye indiler yaptırdım.

    Şu anda bu acı kaydırıcıyı değiştirirken trigeri değiştirmeyi şart kosuyorlar onceden boyle bir art koşmuyorlardı. Triger masrafını kullanıcıdan almaya calısıyorlar. İki yolunuz var ya sorumluluk benim kardeşim sadece açı kaydırıcıyı değiştirin 5 kurus vermem diyeceksiniz yada bizim bir arkadasın dediği gibi dilencilik yapmıyorum arabanıza sahip cıkmanızı istiyorum diyeceksiniz. Bu sekilde hic bir ucret odemeden yaptıradabilirsiniz.

    Ancak bu konustugunuz mais yetkilisi ve servisinizlede ilgili. İş onlarda bitiyor.

    Benim tuketici hakem heyetine basvurmak için vaktim olmadığı için 650 ytl ye 60.000 bakımını serviste yaptırdım acı kaydırıcıyıda mais ucretsiz gonderdi.

    Tavsiyem vaktiniz varsa tuketici hakem heyetine basvurmanız. Sonuçta bu bir kronik sorun ve hem sorunlu parcayı hemde bu parcanın değişmesi sonucu değiştirilmek durumunda kalınan parcaları değiştirmek zorundalar. Hiç bir ucret odemezsiniz.

    Yada once servise gidin arıza tesbiti yaptırın, kronik bir sorun garantiden değiştirmeleri gerektiğini soyleyin. Kabul etmeyecekler. Renault sitesinden ve telefonla durumu maise bildirin. Geri döneceklerdir. Gerisi size va şansınıza kalmış




  • megane2 dynamic aracımda aynı problemi bn de yaşıyorum şugünlerde.sabahları motorun sağ tarafında takırtılı çalışma olayı oluyor ve stop ediyor.2 farklı ustaya götürdüm.1.usta eksantrk kasnağında problem yok krank mili yuvasında boşluk yapmış değişmeli dedi.rektefe ustası geldi ve onayladı.ama bn motoru açtırmadım.2.usta karank mili ile alakası yok eksantrik seti değişçek dedi 1000 tl civarında masraf cıkardı.ne yapacağımı şaşrdım arkadaşlar.sizce ne yapmalıyım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: thesuko

    megane2 dynamic aracımda aynı problemi bn de yaşıyorum şugünlerde.sabahları motorun sağ tarafında takırtılı çalışma olayı oluyor ve stop ediyor.2 farklı ustaya götürdüm.1.usta eksantrk kasnağında problem yok krank mili yuvasında boşluk yapmış değişmeli dedi.rektefe ustası geldi ve onayladı.ama bn motoru açtırmadım.2.usta karank mili ile alakası yok eksantrik seti değişçek dedi 1000 tl civarında masraf cıkardı.ne yapacağımı şaşrdım arkadaşlar.sizce ne yapmalıyım.



    Dostum ne diyelim geçmiş olsun krank mili falan bence değildir problem.Sonuçta her megane'nın başına gelen olay.Arabana gidip güzel bir büyük bakım yaptır triger-yağlı kasnak falan hepsini değiştir benim yukarıdaki yaptırdıklarımı okursan kaça mal olacağını görebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin


    quote:

    Orijinalden alıntı: thesuko

    megane2 dynamic aracımda aynı problemi bn de yaşıyorum şugünlerde.sabahları motorun sağ tarafında takırtılı çalışma olayı oluyor ve stop ediyor.2 farklı ustaya götürdüm.1.usta eksantrk kasnağında problem yok krank mili yuvasında boşluk yapmış değişmeli dedi.rektefe ustası geldi ve onayladı.ama bn motoru açtırmadım.2.usta karank mili ile alakası yok eksantrik seti değişçek dedi 1000 tl civarında masraf cıkardı.ne yapacağımı şaşrdım arkadaşlar.sizce ne yapmalıyım.



    Dostum ne diyelim geçmiş olsun krank mili falan bence değildir problem.Sonuçta her megane'nın başına gelen olay.Arabana gidip güzel bir büyük bakım yaptır triger-yağlı kasnak falan hepsini değiştir benim yukarıdaki yaptırdıklarımı okursan kaça mal olacağını görebilirsin.


    Aynen katılıyorum. Renaulta şikayet bırakıp paylaşım isteyin önce. Garantiden cıkmış olsa bile yardımcı oluyorlar. Megane ların kronik sorunu bu




  • Merhaba ben de 2005 model otantik var sürekli bir ses var yani motor sıcakken ve soğukken sanki araç dizel gibiççalışıyor bu neden olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlP3R67 -- 7 Eylül 2013; 6:07:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle Merhaba

    2004 model megane 2 araçım 200.000 km de otantik lpgli araç ilk çalıştırmada çalışmıyor ve ikinci çalıştırmada çalışıyor sürtme sesi falanda çıkmıyor araçta motor sıcakken de soğukken de tır tır diye bi ses yapıyor adeta dizel gibi çalışıyor ustaya gösterdim biri açı kaydırıcı dedi başka usta ise kademe kademe komple sökeceğiz dedi araç uzun zamandır bu şekilde güvenip yaptıramadım :( araç lpg ile giderken (motor ısınınca ortalama 100 km yapınca)araçta titreme vuruntu ve kasılmalar yapıyor o anda benzine aldığımda hiç sorun çıkartmıyor bunun lpg den olabileceğini düşünüyordum lpgci ise araba galiba sübap vuruyor dedi onu yaptır ondan sonra bakalım dedi benzinde sorun çıkartmayabilir sıvı yakıt olduğundan dedi.(yani herkes farklı şey söylüyor :) )
    Not : Araça gaz verildiğinde ses artmıyor
    Eksantrik kayıs kasnağı yada açı kaydırıcı galiba ikiside aynı şey :) bu araçta sürekli dikiş makinası sesini çıkartır mı?

    Lpg de iken çıkan sorunlara neden olur mu ?

    Yardım ve tavsiyelerinize ihtiyacım var şimdiden teşekkürler




  • Hocam çözdünüz mü acaba sıkıntıyı, biraz geç oldu ama


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çakal67 Ç kullanıcısına yanıt

    Hocam çözdünüz mü acaba sıkıntı neymiş


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya bu sorun benim araçta da başladı. motor soğukken çalıştırınca 2-3 saniye tar tar ses çıkıyor sonra ses kesiliyor. sizce önemsemelimiyim? aracıda satacağım ama bu haliyle de satılır mı bilmiyorum.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.