Şimdi Ara

Megane 2 Otomatik Vites Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
7
Favori
242.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Megane 2 Dizel Otomatik Vites sahibiyim. Araç 2009 model sedan kasa. Seyrek aralıklarla yol bilgisayarı ekranında "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı çıkıyor. Bazen haftada bir kez bazende ayda bir kez görünüyor bu uyarı. Bu durum meydana gelince Vites kutusundan tok diye hafif bir ses geliyo araba gaz yiyip devir almıyor. Sanki vites değiştirmeye çalışıyor ama atamıyor gibi oluyor. Yalnız kırmızı ikaz ışıklarından hiçbiri yanmıyor. Arabayı stop edip tekrar çalıştırınca herşey normale dönüyor ve yola devam ediyorum. Veya bir süre gaza basmayıp sonra ağır ağır gaza basınca normal vites atmaya başlıyor. Sanırım bu uyarıyı gören çok kişi var. Meganların kronik sorunlardan biri olsa gerek. Nette çok yazı okudum bunla ilgili bir sürü parça arızından bahsetmişler. Çoğuda bu parçaları değişmesine ve tamir ettirmesine rağmen sorun devam etmiş. Bu işin kalıcı bir çözümü yokmu acaba. Her usta ayrı konuşuyor. Kime itimat edecez. Renault servisine girsek kaz gibi yolacaklar. Zaten Renaultun servisleri Allaha emanet. Saldım çayıra mevlam kayıra hesabı ne yaptıklarından kendilerinin bile haberi yok. Bundan sonra Renault alanında aldıranında yedi ceddine hayır dua okuyacam. Çıldırmamak elde değil.







  • Öncelikle herkese selamlar! Bu arıza ve çaresini çoğu arkadaş yazmış gördüğüm kadarıyla, Aynı sorunu yaşamış biri olarak Renault grubu hiçbir yazıda tam olarak yada emin olarak anlayamadım. Aynı şanzıman Peugeot gibi bir kaç markada kullanıyor. onlarında başında bu arıza var daha kolay ve daha çok yazı var. Özetle belirteyim bu kesinlikle şanzıman arızası değil Bunu söyleyen ustalarınızı kafadan eleyin çünkü 1500 ila 3000 lira arasında bu sorunu çözeriz sanzuman diyen çok oldu. Tüm sorun selenoid valfler gözünüzde büyütmeyin avuç içi kadar küçük bir parça bunlar takım olarak satılmaktadır. Bunlar dan biride sorunlu olabilir ikiside ikisinin birbirinden hiç bir farkı yok aynı parçadan iki taneyi takım diye satıyorlar. Gelelim çözüme bu selenoidler sensör vazifesi görür. Tanesi 100 TL'ye arayın bulursunuz. Yoksa tamirciler çiftini size 500 TL satarlar haberiniz olsun. Bunlar değişti yine yapıyor diyen arkadaşlar ustanın baştan savma hemen elden çıkarayım veya bilmemesinden kaynaklı bir durum. O zamanda YouTube ta bunun gibi çok video var. Yabancıların videolarını izleyin. Çünkü Bizim Türkler de sadece boş muhabbet dönüyor. Bu videolarda ustanın selenoid leri nasıl takması gerektiğini anlarsınız. Ben kendim ustayı ikna edemedim. O zaman aç bana ver dedim ben yapacağım dedim. Videoda ne varsa aynen uyguladım. Ve sonunu görmeliydiniz. Onunla ilgisi yok şanzıman inmeli selenoid değilmiş işte diyen usta mosmor oldu. Evet selenoid değişmişti ancak herşeyin bir usulü var demekki elin oğlu salak mı iki saat söküp temizlesin bu kolaycilik yüzünden az daha 2000 lira bayilacaktim.Bir yıldır kullanıyorum daha tık demedi.Daha önce de yazardım ancak bir hafta oldu daha bişey yok demektense kimse şüphede kalmasın sahtekarlara para kaptırmayın.
    Merhaba.
    Önceki mesajımda adresini verdiğim firmanın telefonunu kaydetmemişim ama bu hafta uğrayıp bilgisiniz sizlerle paylaşacağım. Kusura bakmayın...
    2008 Megan 2 Dizel otomatik aracım.
    Bayramda istanbuldan edirne ye giderken 120 km/s hızda bir anda "vites kutusunu kontrol ettirin" uyarısı geldi ve vites kolu ile oynamama rağmen manuel kontrol e geçmedi ekranda da vites durumunu göstermedi. Mola alanına 10 Km tabelasını gördüğüm için bu şekilde devam ettim. Motor 2300 ile 3000 devir arasında ve hız 80 km- 95 km arasında devam ettim. Mola alanına varınca hararet fanı çalışıyordu. Aracı durdurup bir süre bekledim ve yeniden çalıştırınca sorunun ortadan kalktığını gördüm. 20 dakikalık moladan sonra yola çıktım. yaklaşık 80 km sonra yeniden aynısı oldu. stop edip tekrar çalıştırınca tekrar düzeldi.
    Dönüşte akşam hava kararınca geriye döndüm. Dış ortam Hava sıcaklığı 17-20 derece civarında göründüğünü fark ettim. Araba hiç fan açmadı ve hiç sorun yaşamadan istanbula döndüm.
    Bu başlık altındaki yazıları tekrar okudum. Bu aradawww.atco.com.tr isimli siteden de bazı bilgiler buldum.

    Tatmin edici bilgi diye ekliyorum.

    Renault Megane Otomatik Şanzıman Çeşitleri
    Renault Megane araçlarda garantili olarak tamir, değişim ve satışlarını gerçekleştirdiğimiz otomatik şanzıman tipleri:
    Renault Megane 1 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
    Renault Megane 2 Otomatik Şanzıman Tamiri – AL4/DPO 4 ileri
    Renault Megane 3 Otomatik Şanzıman Tamiri – JF613E 6 vites
    Renault Megane 3 CVT Otomatik Şanzıman Tamiri
    Renault Megane 3 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
    Renault Megane 4 EDC Otomatik Şanzıman Tamiri
    Renault Megane Otomatik Vites Sorunu:
    Renault Megane 1 ve Megane 2 araçlarda DPO şanzıman kullanılmıştır. DPO şanzımanın en çok bilinen otomatik vites arızası selenoid val􀃖erin
    (elektropilot da denir) bozulmasıdır. Bunu aşırı ısınma ile birlikte gelen boşa düşme problemleri, vites geçmeme, yokuşta çekmeme, vites
    geçişlerinde vuruntu sorunu, otomatik vites basınç kaptörü arızası, otomatik şanzıman türbünü arızası gibi problemler takip eder.
    Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Problemi:
    Eğer aracınızda aşağıda belirtilen sorunlardan bir ya da birkaç tanesini yaşıyorsanız, muhtemelen AL4 DPO otomatik şanzımanınızda PWM
    selenoid problemi yaşamaktasınız:
    Aracı ilk çalıştırmaya başladığınızdan yaklaşık 1 dakika sonra araçta “tak” diye çok sert bir vuruntu oluyorsa -1.vitesten 2.vitese geçerken, arkadan araba çarpmış gibi Otomatik vites arıza lambası yanıyorsa ve 3.viteste kilitliyorsa
    Ekranınızda “vites kutusunu kontrol ettiriniz!” uyarısı çıkıyorsa
    Aracınız gaz yiyip devir almıyorsa
    Manuele almak istediğinizde aracınız manuele geçmiyorsa
    Aracı sağa çekip kontağı açıp kapattığınızda arızanız sona eriyorsa
    Her ne kadar kullanıcılar arasında bu belirtilen durumlarda şanzıman yağı ve PWM selenoid valf değişimi (bu selenoidten şanzımanınızda iki adet bulunur, birisi yağ basıncını, diğeri tork konvertör hareketini kontrol eder) yaygın olarak yapılsa da, bir çok durumda selenoid değişimi sonrası vuruntu probleminini aynen devam ettiği görülmüştür.
    Bu gibi arızaların kök nedeni, bozulmaya başlayan şanzıman yağı ve elektrovanalar olabileceği gibi, olay sadece selenoid valf arızası olmayıp, arızalı parça aracın hidrolik kontrol ünitesi (şanzıman beyni) de olabilir. Özellikle yukarıdaki arızalara ek olarak aşağıdaki sorunları yaşıyorsanız,
    Megane otomatik şanzıman beynini kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır:
    Uzun süre şehiriçi kullanımdan sonra araç geriye kaçırmaya başlıyorsa
    Özellikle yokuşlarda çekiş düşüyorsa
    Aracı bu şekilde kullanılırken hararet aşırı yükseliyorsa
    Renault Megane Şanzıman Isınma Problemi:
    Özellikle LPG kullanılan araçların otomatik şanzımanlarında aşırı ısınmadan dolayı yukarıda bahsedilen arızaların bazıları gözlemlenebilir. Bunun temel nedeni LPG’nin yanma ısısının benzinden yüksek olması ve motor ve şanzıman yağının normalin üzerinde ısınmasına neden olmasıdır.
    Renault Megane otomatik şanzımanın aşırı ısınmasının bir diğer nedeni radyatörünün tıkalı olması olabilir. Bu durumda aşırı ısınan yağ, daha çabuk bozulurken, elektrovanaların çalışma performansını olumsuz yönde etkiler.
    Bundan dolayı, şanzımanınıza müdahale ettirmeden evvel, aracınızda LPG varsa, LPG’yi iptal ederek aracınızı test etmenizi ve mutlaka
    radyatörünüzü temizletmenizi tavsiye ederiz. Aksi durumda hem gereksiz yere şanzıman revizyonu yaptırarak binlerce TL harcayabilir, hem de uğraşlarınız sonuçsuz kalabilir.

    Renault Megane Otomatik Şanzıman Vuruntu Problemi:

    Eğer üzerinde aracınızda otomatik vites vuruntusu (tepme) var ise öncelikle gaz kelebeğinizi, akü voltajınızı, bobinleri, soketleri ve bujilerinizi kontrol ettirmenizi tavsiye ederiz. Bununla birlikte piyasada çok bilinmediği hali ile, Megane araçların üzerinde bulunun DPO şanzımanda vites geçişlerinde görev alan 6 adet on-o􀃠 selenoid bulunmaktadır. Bu selenoidlerin zaman içerisinde bozulması, basınç altında geç açıp kapatmalarına, bu da şanzıman vites geçişlerinde zorlanma ve vuruntuya neden olacaktır.
    Renault Megane Otomatik Şanzıman Selenoid Valf Değişimi
    Megane 1 ve Megane 2 otomatik şanzımanlarda 2 adet PWM selenoid valf ve 6 adet on-o􀃠 selenoid valf bulunmaktadır. Gerçekte PWM ve ono
    􀃠 selenoidlerin arızalanması sonucu ortaya çıkacak belirtiler birbirinden farklıdır. Fakat her selenoid valf arızası ardından genel kanı, her otomatik şanzıman probleminde, 2 adet PWM elektrovanayı (bir tanesi yağ basıncını regüle eder), yağ ile birlikte değiştirmenin bütün arızaları giderebileceği yönündedir.
    Oysa ki, şanzıman beyni içerisinde olabilecek aşınmalar, diğer 6 adet selenoid val􀃕n (elektropilot) içerisinde olabilecek bozulmalar ve
    şanzımanın içerisinde olabilecek mekanik aşınmalar, yağ değişimi ve 2 adet selenoid valf değişimi ile giderilmeyecektir. Özellikle aracınızda vites geçişleri esnasında boşa atma var ise, selenoid değişimini önermemekteyiz, zira sorununuz diğer şanzıman parçalarınızdadır. Yine de sadece selenoid değişimi yapmak istiyorsanız Megane selenoid valf 􀃕yatı için 0 216 365 95 00 nolu destek hattımızdan bilgi alabilirsiniz
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Megane 2 Otomatik Vites Sorunları

    Megane 2'nizde otomatik vites sorunları yaşıyorsanız, aşağıdaki adımları izlemeniz önerilir:

    • Megane 2 otomatik şanzımanınızı kontrol ettiriniz. Bu, yetkili bir servis merkezi veya güvenilir bir tamirci tarafından yapılmalıdır.
    • Elektronik kontrol ünitesini (ECU) kontrol edin. ECU, otomatik şanzımanın işleyişini yönetir ve arızalanması vites sorunlarına neden olabilir.
    • Vites kutusu yağ seviyesini kontrol edin. Yağ seviyesi düşükse veya yağ kalitesi bozulmuşsa, vites değiştirme sorunları ortaya çıkabilir.
    • Vites seçme kablolarını kontrol edin. Bu kablolar vites kolundan şanzımana iletilen sinyallerden sorumludur ve arızalanmaları vites geçirme sorunlarına neden olabilir.
    • Megane 2 aracınızın otomatik şanzımanındaki sorunları gidermek için zaman kaybetmemeniz önemlidir. Gecikme, daha ciddi ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Yaygın Megane 2 Otomatik Vites Kutusu Sorunları:

    • Viteslerin geç geçmesi veya hiç geçmemesi
    • Viteslerin sert bir şekilde geçmesi
    • Viteslerin kayması
    • Nötr konumda hareket etme
    • Şanzımandan gelen sesler

    Yukarıdaki sorunlardan herhangi birini yaşıyorsanız, derhal Megane 2 otomatik şanzımanınızı kontrol ettirmeniz önerilir. Erken teşhis ve onarım, daha maliyetli onarımları önleyerek size zaman ve para kazandıracaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • edit.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UmutxTR -- 2 Aralık 2012; 0:31:19 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tombfan

    Arkadaşlar Megane 2 Dizel Otomatik Vites sahibiyim. Araç 2009 model sedan kasa. Seyrek aralıklarla yol bilgisayarı ekranında "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı çıkıyor. Bazen haftada bir kez bazende ayda bir kez görünüyor bu uyarı. Bu durum meydana gelince Vites kutusundan tok diye hafif bir ses geliyo araba gaz yiyip devir almıyor. Sanki vites değiştirmeye çalışıyor ama atamıyor gibi oluyor. Yalnız kırmızı ikaz ışıklarından hiçbiri yanmıyor. Arabayı stop edip tekrar çalıştırınca herşey normale dönüyor ve yola devam ediyorum. Veya bir süre gaza basmayıp sonra ağır ağır gaza basınca normal vites atmaya başlıyor. Sanırım bu uyarıyı gören çok kişi var. Meganların kronik sorunlardan biri olsa gerek. Nette çok yazı okudum bunla ilgili bir sürü parça arızından bahsetmişler. Çoğuda bu parçaları değişmesine ve tamir ettirmesine rağmen sorun devam etmiş. Bu işin kalıcı bir çözümü yokmu acaba. Her usta ayrı konuşuyor. Kime itimat edecez. Renault servisine girsek kaz gibi yolacaklar. Zaten Renaultun servisleri Allaha emanet. Saldım çayıra mevlam kayıra hesabı ne yaptıklarından kendilerinin bile haberi yok. Bundan sonra Renault alanında aldıranında yedi ceddine hayır dua okuyacam. Çıldırmamak elde değil.

    20 gün önce açılmış bir konu ama vakıf olduğumdan size bilgi vermek isterim. Bu sorun şanzumanın içerisindeki elektro pilotlardan kaynaklanıyor. Elektro pilotlar hidroliği belirli basınçlarla püskürterek vites atımını gerçekleştiriyor. Bozulduğunda dediğiniz arızalar meydana gelmektedir. Muhtemelen aracın arızasını gidermişsinizdir fakat bu arıza başkasının da başına gelecektir. O yüzden bilgilendirmekte fayda var. Kazasız günler dilerim.




  • tombfan T kullanıcısına yanıt
    arkadaşım sorun şu elektro vana değiştir diyecekler ama değil muhtemel arıza basınç sensöründe makineye bağlat araç stop halindeyken yağ basıncını kontrol ettir normalde 0 olması gerek değilse sol ön tekerin yanında şanzıman üstünde basınç sensörü var onu değiştir. aynı sorun bende de oldu düzeldi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janus30

    arkadaşım sorun şu elektro vana değiştir diyecekler ama değil muhtemel arıza basınç sensöründe makineye bağlat araç stop halindeyken yağ basıncını kontrol ettir normalde 0 olması gerek değilse sol ön tekerin yanında şanzıman üstünde basınç sensörü var onu değiştir. aynı sorun bende de oldu düzeldi.
    Merhabalar. Bende Megan 2 otomatik vites 2009 model dizel bir arac var. Bügün arabayı çalıştırdıktan sonra vitesi Parktan çıkaramadım. Firenin altındaki sensör çalıyor. Çalışmazsa idi araba çalışmazdı. Ama vitesi bir türlü PARK tan çıkaramadım. Sizce sorun ne olabilir. Nasıl bir yol ilerlemem gerekiyor. İstanbul anadolu yakasında ikamet etmekteyim.

    Teşekkür ederim. İyi çalışmalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tombfan

    Arkadaşlar Megane 2 Dizel Otomatik Vites sahibiyim. Araç 2009 model sedan kasa. Seyrek aralıklarla yol bilgisayarı ekranında "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı çıkıyor. Bazen haftada bir kez bazende ayda bir kez görünüyor bu uyarı. Bu durum meydana gelince Vites kutusundan tok diye hafif bir ses geliyo araba gaz yiyip devir almıyor. Sanki vites değiştirmeye çalışıyor ama atamıyor gibi oluyor. Yalnız kırmızı ikaz ışıklarından hiçbiri yanmıyor. Arabayı stop edip tekrar çalıştırınca herşey normale dönüyor ve yola devam ediyorum. Veya bir süre gaza basmayıp sonra ağır ağır gaza basınca normal vites atmaya başlıyor. Sanırım bu uyarıyı gören çok kişi var. Meganların kronik sorunlardan biri olsa gerek. Nette çok yazı okudum bunla ilgili bir sürü parça arızından bahsetmişler. Çoğuda bu parçaları değişmesine ve tamir ettirmesine rağmen sorun devam etmiş. Bu işin kalıcı bir çözümü yokmu acaba. Her usta ayrı konuşuyor. Kime itimat edecez. Renault servisine girsek kaz gibi yolacaklar. Zaten Renaultun servisleri Allaha emanet. Saldım çayıra mevlam kayıra hesabı ne yaptıklarından kendilerinin bile haberi yok. Bundan sonra Renault alanında aldıranında yedi ceddine hayır dua okuyacam. Çıldırmamak elde değil.

    aynı sorunu yaşadım. bu sorun Bir zaman sonra siklasacak. servise gittim. şanzımanda basıncı düzenleyen vanalardan bahsettiler. dışarda 500tlye yaptırdım. ama arkadaşın bahsettiği parçaya da baktirin. boşuna o kadar masraf etmeyin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: elffth

    quote:

    Orijinalden alıntı: tombfan

    Arkadaşlar Megane 2 Dizel Otomatik Vites sahibiyim. Araç 2009 model sedan kasa. Seyrek aralıklarla yol bilgisayarı ekranında "Vites Kutusunu Kontrol Ettirin" uyarısı çıkıyor. Bazen haftada bir kez bazende ayda bir kez görünüyor bu uyarı. Bu durum meydana gelince Vites kutusundan tok diye hafif bir ses geliyo araba gaz yiyip devir almıyor. Sanki vites değiştirmeye çalışıyor ama atamıyor gibi oluyor. Yalnız kırmızı ikaz ışıklarından hiçbiri yanmıyor. Arabayı stop edip tekrar çalıştırınca herşey normale dönüyor ve yola devam ediyorum. Veya bir süre gaza basmayıp sonra ağır ağır gaza basınca normal vites atmaya başlıyor. Sanırım bu uyarıyı gören çok kişi var. Meganların kronik sorunlardan biri olsa gerek. Nette çok yazı okudum bunla ilgili bir sürü parça arızından bahsetmişler. Çoğuda bu parçaları değişmesine ve tamir ettirmesine rağmen sorun devam etmiş. Bu işin kalıcı bir çözümü yokmu acaba. Her usta ayrı konuşuyor. Kime itimat edecez. Renault servisine girsek kaz gibi yolacaklar. Zaten Renaultun servisleri Allaha emanet. Saldım çayıra mevlam kayıra hesabı ne yaptıklarından kendilerinin bile haberi yok. Bundan sonra Renault alanında aldıranında yedi ceddine hayır dua okuyacam. Çıldırmamak elde değil.

    aynı sorunu yaşadım. bu sorun Bir zaman sonra siklasacak. servise gittim. şanzımanda basıncı düzenleyen vanalardan bahsettiler. dışarda 500tlye yaptırdım. ama arkadaşın bahsettiği parçaya da baktirin. boşuna o kadar masraf etmeyin
    Arkadaşlar 2006 benzinli 1.6 16 v 53 binde otomatik vites meganım var önce aracım soğukken 1 den 2 geçiş yaparken bir kaç kez ses geldi
    ve daha sonra 1 den 2 ye geçerken vuruntu yapmaya başladı ve daha sonra 3 viteste takılmaya başladı ve manuel le aracımı alsam da D de takılı kalıyordu
    aracımı stop edip tekrar çalıştırdığımda düzeliyordu, arızadan sıkıldım ve servisinde Seleronoyit değiştirdiler fakat arızam devam etti
    bana şanzıman basınç düşüşü olduğunu ve şanzımanın inmesi gerektiğini söylediler ama bu arızanın neden ve şanzımanın neresinde olduğunu açıklayamadılar,
    bende aracım 53 binde ilk el olduğundan ve arıza tam tespit edilmeden şanzımanımı indirtmedim, Aracımı arkadaşımın tamir atölyesine çektim aracımı
    bilgisayara bağlıyoruz BFA Daimi Basınç Arızası olduğunu gösteriyor, Şanzıman üstündeki Basınç Valfi de değişti ama halen aracım Basınç arızası veriyor.
    arkadaşım aracın dürbününden de ses geldiğini söylüyor. ve arkadaşımda şanzımanı **** diyor ama arızayı tam tespit etmeden şanzımanın inmesi
    ve karambole içindeki her şeyi arıza geçsin diye değiştirmeyi pek düşünmüyorum, arızayı tespit edilip bu arıza üzerine şanzımanın inmesi taraftarıyım,
    bilmiyorum belki yanılıyorum ama ne yapacağımı şaşırdım Arkadaşlar böyle bir arıza ile karşılaşan var mı çözümü ve arıza nedir. kaça mal olur Ustalarım yardım lütfen




  • arkadaşlar,bilginiz olsun diye başımdan gecenleri paylasmak istiyorum.ist avrupa yakasında2005 triptonik sedan dinamik sahibiyim,arac 3 yıldır bende,sorunum sık olmamakla birlikte yogun trafikte ve rampalarda dur kalklarda sanzımandan bi kütleme sesi ve aracda gaz yememe ve vites degistirmekte aralıgının uzaması,manuel e gecmeme gibi sorunları,10 dakika stopta bekledikten sonra geciyordu. aracımı hafta sonları kullandığım icin,her zamanda yapmadıgı icin 2 yıl boyunca idare ettim.arıza halinde servise sokmak nasip olmadı,sonrasında ise arızayı beyine atmadıgı icin servislerde cihazda sorunu bulamadılar. gecenlerde arıza halinde servise goturdum,nihayet arızayı gordüler,yetkili servis aracın elektro vanalarının(pilotların) degismesi gerektigini falan filan.1000 ila 1300 tl fiyat cıkardılar.semtimizdeki özel bir servise gittim,durumu anlattım,cihaza bagladılar,aynı arızayı,aynı yazıları gorduk ama yorum farklıydı.ilgili arkadas,elektro vana arızası göründüğünü ancak,aynı ekranda acık bir devre olduğunu cihazda gosterdi.fazla uzatmıyayım.akünün altlarından geçen şanzıman yag sıcaklığını yada basınçıyla alakalı soketlerin cıkmıs oldugunu gördük,sorunun asıl kaynagını bulduk,şimdi ben bu yetkili servisin yedi ceddine küfür etsem yeridir .yorumu sizlere bırakıyorum.özel servisteki süleyman kardesim ALLAH senden razı olsun,hala işini yapan dürüst esnaflar var.başımdan gecenleri birilerininde basına gelebileceginide düsünerek paylasmak istedim arkadaslar,sorunsuz ve arızasız günler dilerim




  • janus30 J kullanıcısına yanıt
    Bende Tiptronic 2005 SCENIC Dinamik var. sabahları Soğukken yaklaşık 800 mt gittikten sonra sanki arkadan vurulmuş gibi KÜT diye bir ses çıkarıp "Vites Kutusu Kontrol ediniz" yazıyordu. durdurup çalıştırdığımda bitiyordu. bu eylem 2-3 kez oluyordu. Serviste ELEKTRO PİLOTU değiştirdim 88 TL + Takma işçiliği ile beraber 250 TL. yaptırdım. 4-5 gündür sorun yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsetlled

    arkadaşlar,bilginiz olsun diye başımdan gecenleri paylasmak istiyorum.ist avrupa yakasında2005 triptonik sedan dinamik sahibiyim,arac 3 yıldır bende,sorunum sık olmamakla birlikte yogun trafikte ve rampalarda dur kalklarda sanzımandan bi kütleme sesi ve aracda gaz yememe ve vites degistirmekte aralıgının uzaması,manuel e gecmeme gibi sorunları,10 dakika stopta bekledikten sonra geciyordu. aracımı hafta sonları kullandığım icin,her zamanda yapmadıgı icin 2 yıl boyunca idare ettim.arıza halinde servise sokmak nasip olmadı,sonrasında ise arızayı beyine atmadıgı icin servislerde cihazda sorunu bulamadılar. gecenlerde arıza halinde servise goturdum,nihayet arızayı gordüler,yetkili servis aracın elektro vanalarının(pilotların) degismesi gerektigini falan filan.1000 ila 1300 tl fiyat cıkardılar.semtimizdeki özel bir servise gittim,durumu anlattım,cihaza bagladılar,aynı arızayı,aynı yazıları gorduk ama yorum farklıydı.ilgili arkadas,elektro vana arızası göründüğünü ancak,aynı ekranda acık bir devre olduğunu cihazda gosterdi.fazla uzatmıyayım.akünün altlarından geçen şanzıman yag sıcaklığını yada basınçıyla alakalı soketlerin cıkmıs oldugunu gördük,sorunun asıl kaynagını bulduk,şimdi ben bu yetkili servisin yedi ceddine küfür etsem yeridir .yorumu sizlere bırakıyorum.özel servisteki süleyman kardesim ALLAH senden razı olsun,hala işini yapan dürüst esnaflar var.başımdan gecenleri birilerininde basına gelebileceginide düsünerek paylasmak istedim arkadaslar,sorunsuz ve arızasız günler dilerim


    aynı sıkıntı benim aracımdada var rampada 1den 2 ye geçerken vites değişmiyo uyarı ekranında şanzumanıla ilgili bir yazı cıkıyor henuz bi yere baktırmadım gösterdiginiz ustayla irtibata gecme şansımız varmıdır ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: izzet araz

    quote:

    Orijinalden alıntı: unsetlled

    arkadaşlar,bilginiz olsun diye başımdan gecenleri paylasmak istiyorum.ist avrupa yakasında2005 triptonik sedan dinamik sahibiyim,arac 3 yıldır bende,sorunum sık olmamakla birlikte yogun trafikte ve rampalarda dur kalklarda sanzımandan bi kütleme sesi ve aracda gaz yememe ve vites degistirmekte aralıgının uzaması,manuel e gecmeme gibi sorunları,10 dakika stopta bekledikten sonra geciyordu. aracımı hafta sonları kullandığım icin,her zamanda yapmadıgı icin 2 yıl boyunca idare ettim.arıza halinde servise sokmak nasip olmadı,sonrasında ise arızayı beyine atmadıgı icin servislerde cihazda sorunu bulamadılar. gecenlerde arıza halinde servise goturdum,nihayet arızayı gordüler,yetkili servis aracın elektro vanalarının(pilotların) degismesi gerektigini falan filan.1000 ila 1300 tl fiyat cıkardılar.semtimizdeki özel bir servise gittim,durumu anlattım,cihaza bagladılar,aynı arızayı,aynı yazıları gorduk ama yorum farklıydı.ilgili arkadas,elektro vana arızası göründüğünü ancak,aynı ekranda acık bir devre olduğunu cihazda gosterdi.fazla uzatmıyayım.akünün altlarından geçen şanzıman yag sıcaklığını yada basınçıyla alakalı soketlerin cıkmıs oldugunu gördük,sorunun asıl kaynagını bulduk,şimdi ben bu yetkili servisin yedi ceddine küfür etsem yeridir .yorumu sizlere bırakıyorum.özel servisteki süleyman kardesim ALLAH senden razı olsun,hala işini yapan dürüst esnaflar var.başımdan gecenleri birilerininde basına gelebileceginide düsünerek paylasmak istedim arkadaslar,sorunsuz ve arızasız günler dilerim


    aynı sıkıntı benim aracımdada var rampada 1den 2 ye geçerken vites değişmiyo uyarı ekranında şanzumanıla ilgili bir yazı cıkıyor henuz bi yere baktırmadım gösterdiginiz ustayla irtibata gecme şansımız varmıdır ??


    adresi paylastım umarım sorunuzu halledersiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: unsetlled

    quote:

    Orijinalden alıntı: izzet araz

    quote:

    Orijinalden alıntı: unsetlled

    arkadaşlar,bilginiz olsun diye başımdan gecenleri paylasmak istiyorum.ist avrupa yakasında2005 triptonik sedan dinamik sahibiyim,arac 3 yıldır bende,sorunum sık olmamakla birlikte yogun trafikte ve rampalarda dur kalklarda sanzımandan bi kütleme sesi ve aracda gaz yememe ve vites degistirmekte aralıgının uzaması,manuel e gecmeme gibi sorunları,10 dakika stopta bekledikten sonra geciyordu. aracımı hafta sonları kullandığım icin,her zamanda yapmadıgı icin 2 yıl boyunca idare ettim.arıza halinde servise sokmak nasip olmadı,sonrasında ise arızayı beyine atmadıgı icin servislerde cihazda sorunu bulamadılar. gecenlerde arıza halinde servise goturdum,nihayet arızayı gordüler,yetkili servis aracın elektro vanalarının(pilotların) degismesi gerektigini falan filan.1000 ila 1300 tl fiyat cıkardılar.semtimizdeki özel bir servise gittim,durumu anlattım,cihaza bagladılar,aynı arızayı,aynı yazıları gorduk ama yorum farklıydı.ilgili arkadas,elektro vana arızası göründüğünü ancak,aynı ekranda acık bir devre olduğunu cihazda gosterdi.fazla uzatmıyayım.akünün altlarından geçen şanzıman yag sıcaklığını yada basınçıyla alakalı soketlerin cıkmıs oldugunu gördük,sorunun asıl kaynagını bulduk,şimdi ben bu yetkili servisin yedi ceddine küfür etsem yeridir .yorumu sizlere bırakıyorum.özel servisteki süleyman kardesim ALLAH senden razı olsun,hala işini yapan dürüst esnaflar var.başımdan gecenleri birilerininde basına gelebileceginide düsünerek paylasmak istedim arkadaslar,sorunsuz ve arızasız günler dilerim


    aynı sıkıntı benim aracımdada var rampada 1den 2 ye geçerken vites değişmiyo uyarı ekranında şanzumanıla ilgili bir yazı cıkıyor henuz bi yere baktırmadım gösterdiginiz ustayla irtibata gecme şansımız varmıdır ??


    adresi paylastım umarım sorunuzu halledersiniz

    Alıntıları Göster
    Arkadaslar benimde basimda bi derf var. Aracim megane 2 1.6 motor. Bugun yokus yukari araba sollamaya calisirken araba gaza basinca bir alt vitese gecti. Ama her zamankinden carkli olarak cok sarsintili yapti bunu. Sonra duze ciktik tekrar vites buyulttu. Akabinde oyle bir sarsildiki araba aha dedim bi yere vurduk. Sarsintinin ardindan bir alt vitese gecti afaba ve tekrar vites yukseltmemeye basladi. Ekranda vites kutusu kontrol ettir yazdi.kontagi kapatip acinca duzeliyor sonra yine yapiyor. Bunun sebebi ne olabilir ve tahmini masraf ne cikar. Simdiden yardimci olacak herkese tesekkurler.




  • Tropic5 T kullanıcısına yanıt
    Ben de yaklaşık 10 gündür bu sorunlardan dertliyim. İkitelli Atatürk Oto sanayi de otomatik ustasından; yağ+hidro beyin diye bahsettiği parçalar için 750 TL fiyat verdi. Siz gayet uguna mal etmişsiniz, nerede yaptırdınız. Teşekkürler.
  • ceyhundd C kullanıcısına yanıt
    Şansına giriş yaptım yoksa çok beklerdin walla , Bağdatlılar (İNANLAR) Yenibosnada yaptırabilirsin. Mustafa ERÇİN var orada o durumu biliyor.
    Benim arıza şimdilik bitti, TIKIR TIKIR Yani.
    Geçmiş olsun.
  • iyi denk gelmiş valla, yarın hemen gidip baktırıyım, ve 120000 bakımıyla aynı döneme gelmesi iyi olmadı. Makul maliyet olması çok iyi olacak. Çok sağolasın

    @Tropic5



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceyhundd -- 5 Nisan 2014; 0:23:23 >
  • ARKADAŞLAR BENİM 2006 MODEL OTOMATİK VİTES 150 BİN KM ARACIM VAR. ARACI ALDIĞIMDAN BERİ ZATEN SES VARDI ARAÇDA FAKAT SON 3 AYDIR ARAC GİDERKEN TOK DİYE SES GELİYOR VE VİTES KUTUSU YOK DİYE HATA VERİYOR USTAYA SORDUM İŞÇİLİĞİ 2 000 TL TUTAR DEDİ BENDE KORKUYORUM PARCASIDA PAHALIYMIŞ AYNI SORUNLARI OLAN ARKADAŞLAR OLMUŞ Bİ YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetak5337

    ARKADAŞLAR BENİM 2006 MODEL OTOMATİK VİTES 150 BİN KM ARACIM VAR. ARACI ALDIĞIMDAN BERİ ZATEN SES VARDI ARAÇDA FAKAT SON 3 AYDIR ARAC GİDERKEN TOK DİYE SES GELİYOR VE VİTES KUTUSU YOK DİYE HATA VERİYOR USTAYA SORDUM İŞÇİLİĞİ 2 000 TL TUTAR DEDİ BENDE KORKUYORUM PARCASIDA PAHALIYMIŞ AYNI SORUNLARI OLAN ARKADAŞLAR OLMUŞ Bİ YARDIMCI OLURSANIZ SEVİNİRİM TEŞEKKÜRLER
    Bağdatlılarda tamir ettiren arkadaşlar tekrar sorun yaşadınız mı acaba?

    bende 2008 hb otomatik megane 2 mevcut. bu aralar normal seyirde giderken araç vitesi boşa alıyor 5 saniye kadar sonra tekrar vitese geçiyor. yada beklemeyim ayağımı gazdan çekip tekrar gaza basarsam anında vitese geçip devam ediyor. benim araçtaki sorun da elektro pilot arızası olabilir mi?
  • Arkadaşlar merhaba megane 2 vites kutusu kontrol edin arızasını hâlâ yasayan var mı bilmiyorum ama ben de bir megane 2 otomatik vites 1.6 dyn. Aynı sorun benim de başıma geldi bu sabah aracımı maslakta bir Renault özel servise götürdüm cok iyi ve gerçekten işinde usta bir servis. Motorda tekleme sorunu ve buna bağlı vites geçişlerinde sıkıntı vardı vites kutusu kontrol edin arızası veriyordu. Bobinleri ve bujileri kontrol ettiler bujilerden 1 tanesinin içine su gitmiş ve oksitlenmis. Ben 600-700tl masraf çıkar diye beklerken 4 bujiyi de 40tlye değiştirdim ve sorun tamamen ortadan kalktı. Ne motorda tekleme ne de vites kutusu arızası kaldı. Bu sorunu yaşayanlar varsa hâlâ. Mutlaka bujileri ve bobinleri kontrol ettirsin. Hayırlı günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CNSTGL

    Arkadaşlar merhaba megane 2 vites kutusu kontrol edin arızasını hâlâ yasayan var mı bilmiyorum ama ben de bir megane 2 otomatik vites 1.6 dyn. Aynı sorun benim de başıma geldi bu sabah aracımı maslakta bir Renault özel servise götürdüm cok iyi ve gerçekten işinde usta bir servis. Motorda tekleme sorunu ve buna bağlı vites geçişlerinde sıkıntı vardı vites kutusu kontrol edin arızası veriyordu. Bobinleri ve bujileri kontrol ettiler bujilerden 1 tanesinin içine su gitmiş ve oksitlenmis. Ben 600-700tl masraf çıkar diye beklerken 4 bujiyi de 40tlye değiştirdim ve sorun tamamen ortadan kalktı. Ne motorda tekleme ne de vites kutusu arızası kaldı. Bu sorunu yaşayanlar varsa hâlâ. Mutlaka bujileri ve bobinleri kontrol ettirsin. Hayırlı günler.
    selamlar bendede megan 2 2006 pri var .trıptınic araba sogukken 1-2 kmde vtes bır vuruntu yapıp devırden duşuyordu hem sogukken yapıyordubunu. istop edıp calıştırınca arıza kaydı sılınıyordu. servısde yaptırdım oto plotmuş birde şanzuman yagını degiştırdım lastık sensor arıalarını yaptırdım 2 tanede sılecek taktılar 550 tl mydı o parayı verdım 5 ay oldu gibi tık yok:))




  • unsetlled U kullanıcısına yanıt
    adresi göremiyorum kardeş aynı sorun benim aracımdada var nasıl hallettiğinizi paylaşırmısınız nerde giderdiniz problemi..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.