Şimdi Ara

Megane 2 Otomatik Vites Sorunu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
126
Cevap
7
Favori
241.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba ;

    Aracım 2005 1.6 Otomatik Megane 2. Aracımı komple bakım yaptırmak istiyorum ve bunun için İzmit sanayide otomatikten gerçekten iyi anlayan birine gitmek istiyorum. Çok otomatik ustası var ama hiç güvenemiyorum, kimisi hile hurdacı kimisi paragöz, kimisi orj der çıkma parça takar. Hiç kimseye güvenemiyorum araç bir de otomatik olunca daha da sıkıntı. İşinin ehli güvenilir bir magane 2 otomatik ustası arıyorum. Var mı yardımcı olabilecek ?
  • mete_bey kullanıcısına yanıt
    Selamün aleyküm hocam :

    Dün aracı çalıştırdığımda biraz ilerledikten sonra birden bire vites kutusunu kontrol edin diye bir uyarı verdi ve aracın rolantisinde vites geçişlerinde falan bi anormallikler oldu aracı stop ettim çalıştırdım biraz gittikten sonra yine aynı uyarıyı verdi. yavaş yavaş evimin önüne park ettim. Ertesi sabah aracı çalıştırdığımda uyarı falan yoktu bugünde kullandım hiçbir uyarı yok ama aracın devrinde falan bi anormallik var gibime geliyor bana mı öyle geliyor bilemiyorum. Dün ustaya götürdüm selenoid arızasıdır dedi 2 selenoidle beraber yağınıda değiştireceğim dedi. Usta bilgisayara bağlamadan selenoidler dedi ve 700 TL fiyat verdi. Sizce doğru mudur ? Bir de bu arızalarda 2 selenoidinde değiştirilmesi mi gerekiyor ?? Sen tek selenoid değiştirdin sanırım. Hangi selenoidin arızalı olduğunu nasıl anlayacağız ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dd2dl5

    Selamün aleyküm hocam :

    Dün aracı çalıştırdığımda biraz ilerledikten sonra birden bire vites kutusunu kontrol edin diye bir uyarı verdi ve aracın rolantisinde vites geçişlerinde falan bi anormallikler oldu aracı stop ettim çalıştırdım biraz gittikten sonra yine aynı uyarıyı verdi. yavaş yavaş evimin önüne park ettim. Ertesi sabah aracı çalıştırdığımda uyarı falan yoktu bugünde kullandım hiçbir uyarı yok ama aracın devrinde falan bi anormallik var gibime geliyor bana mı öyle geliyor bilemiyorum. Dün ustaya götürdüm selenoid arızasıdır dedi 2 selenoidle beraber yağınıda değiştireceğim dedi. Usta bilgisayara bağlamadan selenoidler dedi ve 700 TL fiyat verdi. Sizce doğru mudur ? Bir de bu arızalarda 2 selenoidinde değiştirilmesi mi gerekiyor ?? Sen tek selenoid değiştirdin sanırım. Hangi selenoidin arızalı olduğunu nasıl anlayacağız ?

    Geçmiş olsun. Biz basınç selenoidini değiştirdik. Bu seloneid arızasında vuruntu yapıyor. Sende bir durum söz konusu olmadı sanırım.




  • mete_bey kullanıcısına yanıt
    Bende de önce bir vuruntu sonra vites kutusunu kontrol edin diye bir uyarı. Tabi önce o vuruntu olana kadar araç titriyor aracın devri de bir garipleşiyor çekişi falan düşüyor yaklaşık böyle 1 km gittikten sonra küt diye bir vuruntu sonra vites kutusu arızası geliyor. Bunu sadece geçen akşam yaptı 2 gündür kullanıyorum bir sıkıntı çıkmadı ama aracı ilk çalıştırdığımda soğukken devir ibresi hafiften inip çıkıyor kendi kendine araç biraz ısındıktan sonra hareket ediyorum bir sıkıntı gözükmüyor şimdilik ama en kısa zamanda gideceğim servise.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dd2dl5 -- 31 Aralık 2016; 9:50:22 >
  • burakemal47 B kullanıcısına yanıt
    Hocam elektro pliotlardan yağ basıncını ayarlayanı değişme gerekir.İstanbul Anadolu yakasında Küçükyalıda Rentaş renault da elektro van+şanzıman yağı+işçilik 550 tl ye uapıyolar ve garanti veriyorlar bilginize.ben 1 yıl önce yaptdım araç aynı arıza verdi bugün ücretsiz bir daha değiştirdiler ve bu meganlarda malasef kronik bir sorun ama 1 yıl ama 5 yıl gider tamemen şans.ben 1 yıl 1ay olmuş ve 25.000 kmde olmuş aynı arızaı verdi ve ücretsiz pilot ve yağ değişimi yaptılar buda çok öenmli yaptıkları işin arkasında durmalar ve 1 yıldan falza zaman geçmesine rağmen beni hayli mutlu ve atmin etti herkese tavsiye ederim...
  • Arkadaşlar izmirden yazıyorum... Aynı problem bende de oldu. Tüm otomatik şanzuman ustaları sakın ekran hata varken kullanma stop ettir tekrar çalıştır öyle kullan dedi. Bilginiz olsun. Problem sıklaşınca çözümü bulduk. 6. Sanayide araştırdım biraz da forumlardan takip ettim. Derin Oto şanzıman'da 2 adet selenoid valf 3 lt yağ (350 tl) + 200 tl işçilik toplamda 550 tl ye halletti sağolsun. Ve vites geçişleri lokum
  • arkadaşlar merhaba,

    2004 1.6 benzin/lpg dinamik belasından bende de var. şikayetler arasında benim sorunumu göremedim yardımcı olursanız sevinirim.......

    aracı park edip vitesi P konumuna aldığımda vites kolunun yanındaki harflerde hala D ışığı yanıyor ama yol bilgisayarı ekranında hiç bir harf ışığı yanmıyor vitesi tekrar D ye almaya çalışıyorum vites kolu geçiyor ama ekranda bir değişim olmadığı gibi araç da hareket etmiyor tabi ekranda servis ışığı ve vites kutusunu kontrol et yazısı da çıkıyor. Düğmeye basıp kapatıyorum kartı çıkarıp tekrar takıyorum düğmeye bastığımda sadece elektrik aksamı açıp farları çalıştırıyor motor sesi yok vites sorunu aynı. birkaç kez denedikten sonra durum düzeliyor bir kaç kez sorunsuz çalışıyor sonra olmadık biyerde park edince yine aynı..

    sanayiye bulaşmadan fikri olan varsa yardımlarınızı bekliyorum..
  • dd2dl5 kullanıcısına yanıt
    Arkadaslar vuruntudan kastınız nedır benım arabada ozellıkle sogukken yada yavas gıderken frenın altından tık tık tık dıye hafıften ses gelıyor ve bana bunu hıssettırıyor
  • alerick A kullanıcısına yanıt
    bende fluence edc sanzuman sabah arabayı calıstırmak ıstedım vıtes kutusunu kontrol ettırın vıtesı p konumuna alın uyarısı verdı ve arac calısmadı bı kac kez denedım olmadı sonra 15 dakka sonra kartı taktım buseferde kendı calıstı servıse gıttım sabah pc ye bagladılar arıza cıkmadı ne sanzumanda ne elektrıkte test surusu yaptılar yıne bırsey gorunmedı servıs dedıgımde ozel servıs renault degıl buarada anladıgım kadarıyla aynı sorun sızınkıyle sız nasıl cozdunuz suan arac servıste en kısa zamanda ulasabılırmısınız rıca etsem
  • 2005 megane 2 otomatik vites sahibiyim. Bahsedilen VİTES KUTUSUNU KONTROL EDİN uyarısında hemen telaşlanmayın. Bu sorun bende 2 kez oldu, ikisinde de problem vites kutusu selenoid valfi falan değil, ATEŞLEME BOBİNLERİ idi. Mesele şu; bobinlerden biri veya birkaçı arızalı olduğunda bujiler ateşlemeyi sürekli ve sağlıklı bir şekilde yapamıyor. Motor yükte olunca _mesela yokuşta_ fazla güç gerektiğinden vites düşürmek gerekiyor. Bu durumda daha fazla zorlanınca da vites kutusu arızası veriyor. Şiddetle tavsiye ederim ki, ÖNCE BOBİNLERE BAKTIRIN!... Selamlar...
  • megane 3 kiraladik 1 haftaligina bugun bu arizayi gordum ve arattim aratmaz olaydim. bildigin patlak sanziman. anlamadigim sey niye sadece dsg ses cikariyor orda burda herkes dsg dsg diye inlerken edcler nede goz ardi ediliyor? resmen patlak sanziman. rezalet
  • Herkese Selamlar

    Ben de dün akşam yolda kaldım. (2008 megane 2 sedan dizel otomatik) 2 yıl kadar önce yetkili serviste de yapılmıştı halbuki. Geçenlerde de bir aile dostumuzun fluence edc beyin arızası gerçekleşmiş (4000tl) benimkide ondan az olmayacak sanırım otomatik vites belli markalar dışında artık alınmaz bu bana ders oldu.

    Sorun yaşayanlara kolaylıklar dilerim, geçmiş olsun.
  • Konuyu canlandirayim ayni sorun bende de var önce küt diye vuruyor sonra vites kutusunu kontrol ettirin yazıyor ekranda Eskişehir deyim bana yakın sağlam usta öneriniz var mi
  • S.a arkadasl megane 2 otomatik 1. 6 benzin lpg 1 vitesten 2 vitese gecerken vuruntu yapiyor yardimci olabilirmisiniz
  • Diclekan D kullanıcısına yanıt
    Bu parcalari kac saatte degistirdiler
  • Selamün aleyküm arkadaşlar Aracı yeni aldım. Megane 2 hb priv. Otomatik vites. Satıcı satmadan aracı detaylı yıkamaya vermiş. Yıkamadan sonra araç manuel vitese geçmemiş bir daha. Aynen şuan manuel kısmına getirdiğimde herhangi bir değişiklik olmuyor. D de olarak görünüyor. Sorun nerede olabilir?
  • Öncelikle herkese selamlar! Bu arıza ve çaresini çoğu arkadaş yazmış gördüğüm kadarıyla, Aynı sorunu yaşamış biri olarak Renault grubu hiçbir yazıda tam olarak yada emin olarak anlayamadım. Aynı şanzıman Peugeot gibi bir kaç markada kullanıyor. onlarında başında bu arıza var daha kolay ve daha çok yazı var. Özetle belirteyim bu kesinlikle şanzıman arızası değil Bunu söyleyen ustalarınızı kafadan eleyin çünkü 1500 ila 3000 lira arasında bu sorunu çözeriz sanzuman diyen çok oldu. Tüm sorun selenoid valfler gözünüzde büyütmeyin avuç içi kadar küçük bir parça bunlar takım olarak satılmaktadır. Bunlar dan biride sorunlu olabilir ikiside ikisinin birbirinden hiç bir farkı yok aynı parçadan iki taneyi takım diye satıyorlar. Gelelim çözüme bu selenoidler sensör vazifesi görür. Tanesi 100 TL'ye arayın bulursunuz. Yoksa tamirciler çiftini size 500 TL satarlar haberiniz olsun. Bunlar değişti yine yapıyor diyen arkadaşlar ustanın baştan savma hemen elden çıkarayım veya bilmemesinden kaynaklı bir durum. O zamanda YouTube ta bunun gibi çok video var. Yabancıların videolarını izleyin. Çünkü Bizim Türkler de sadece boş muhabbet dönüyor. Bu videolarda ustanın selenoid leri nasıl takması gerektiğini anlarsınız. Ben kendim ustayı ikna edemedim. O zaman aç bana ver dedim ben yapacağım dedim. Videoda ne varsa aynen uyguladım. Ve sonunu görmeliydiniz. Onunla ilgisi yok şanzıman inmeli selenoid değilmiş işte diyen usta mosmor oldu. Evet selenoid değişmişti ancak herşeyin bir usulü var demekki elin oğlu salak mı iki saat söküp temizlesin bu kolaycilik yüzünden az daha 2000 lira bayilacaktim.Bir yıldır kullanıyorum daha tık demedi.Daha önce de yazardım ancak bir hafta oldu daha bişey yok demektense kimse şüphede kalmasın sahtekarlara para kaptırmayın.




  • merhaba
    Bende 2008 dizel otomatik var. Benzer problemi yaşadım.
    Çekiş vites sorunu değil arkadaş. Turbonun sorunu. Ama turboda değil problem.
    Önce turbonun üzerindeki sistem var ismi " EGERE " imiş onu temizledik. kurum yapmış çalışmıyordu. temizleyince Düzeldi ama vites kutusunu kontrol ettirin uyarısını vermeye devam etti.

    Renault servise gittim otomatiğin yağ seviyesini kontrol ettirmek ve yağı değiştirmek istiyorum dedim. Bana Yağ ömürlük dediler. Ulan araba 180 binde ömrünü tamamlıyo. Neyse baktım olmucak ikitelli de atatürk oto sanayide eskiden mondeo otomatiğimi tamir ettirdiğim biri var, çok iyi usta lar. Atladım ataşehirden onlara gittim. " Saygın Otomativ " no:7 atatürk oto sanayide. Usta önce arabayı aldı yola çıktık. görelim dedi, rampada gaza bastı denedi filan çekiş yok dedi. Dükkana döndük bilgisayardan arıza kodlarına baktı, "Tork sensörü " arızası gözüküyor. Anlayayım diye bana da göstedi, motor gaza basınca devir değişiyor ama tork sensöründen okunan devir gözükmüyor. Sensör akunun ve hava filtrelerinin altında kaldığından sökülmesi 2-3 saati alıyor. birde motorun soğuması lazım orada çalışmak için.

    Önce arabanın vites yağını değiştirdik. Yağ yanmış, siyah ve su gibi. 220 TL verdim 5 litre vites yağı doldurdular. fazlasını alma varmış. kontrol ettiler, tork sensörünü değiştirdiler, 200 TL de onun için verdim.
    Sonuna kadar helal olsun, sorun yok. araba süper oldu.
    istanbulda iseniz başkaları canınızı sıktı ise tavsiye ederim. Atatürk oto san sit. 1.blok no: 7 sefer usta- ismail usta.




  • bayar35 B kullanıcısına yanıt
    Burç alt takımlarla alakalı değil mi, aynı sorun bende de var, vites sanki boşa giriyor gaza basınca alttan vuruyor
  • Bende megan 2 otomatik var. Genellikle araba ısınınca birinci viteste kendini boşa alıyor sanki gaza biraz basınca tok diye ses geliyor vitese giriyor, ama arıza göstermiyor, antakyada anlayan usta var mıdır yardımcı olur musunuz
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.